Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

TWR Jaguar XJS: Tom Cats

TWR Jaguar XJS: Tom Cats

Κανείς δεν περίμενε ότι ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο θα μπορούσε να ήταν νικητής. Και όμως κατατρόπωσε τον ανταγωνισμό που μάλιστα ήταν και γερμανικός

Ο John Egan o οποίος τότε ήταν επικεφαλής της Jaguar αποφάσισε το αδιανόητο, ότι θα έρεπε να συμμετάσχει στο European Touring Car Championship (ETCC) και για το 1982 ο Tom Walkinshaw με την TWR δεν τα κατάφεραν και πολύ άσχημα. ...
Le Mans & Paul Newman 1979: Παρά λίγο

Le Mans & Paul Newman 1979: Παρά λίγο

Ο ηθοποιός με τα καταγάλανα μάτια και τη μεγάλη καρδιά ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στις πίστες. Χαμηλών τόνων, αλλά πάντα υψηλών επιδόσεων. Μάλιστα παρά λίγο να κερδίσει τις 24 Ώρες του Le Mans το 1979. Τελικά ήταν δεύτερος!

Όλα έδειχναν ότι ο αγώνας του Le Mans του 1979, ο 47οςστη σειρά, δεν θα ήταν μια από τις κλασικές αναμετρήσεις που όλοι περίμεναν. Ο λόγος: η αποχώρηση της Renault για να αναβαθμιστεί στους αγώνες της Formula 1. Το ίδιο ...
Porsche type 597: Για κυνηγούς

Porsche type 597: Για κυνηγούς

Ήταν η Cayenne που παρουσιάστηκε το 2002 το πρώτο off-road από της Porsche; Όχι, είχε προηγηθεί δεκαετίες ολόκληρες ο τύπος 597. Είμαστε σίγουροι ότι ούτε που το φανταζόσασταν

Οι λόγοι ήταν οικονομικοί. Οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων πάντα έχουν τα πάνω τους και τα κάτω τους και η Porsche έχει περισσότερες από μία φορά πέσει θύμα πετρελαϊκών ή άλλων κρίσεων, καθώς και της όρεξης της αγοράς για σπορ ...
Kit cars: Power to the people

Kit cars: Power to the people

Ιδέες, προτάσεις και ευκαιρίες που χάθηκαν στον χώρο των ελληνικών αγώνων

Πολλά θα μπορούσαν να είχαν γίνει στη χώρα μας σχετικά με τους αγώνες. Όμως, όπως όλα, ακολούθησαν και αυτοί τη ματαιοδοξία μιας κοινωνίας χωρίς μέτρο, για να καταλήξουμε σήμερα στο απόλυτο μηδέν.Πραγματικά δεν μου αρέσει να γράφω «Σας το έλεγα ...
Lotus Exige 1.8 VVC: Simply the best

Lotus Exige 1.8 VVC: Simply the best

Τότε που τα «headquarters» της Lotus ήταν ακόμα στο Hethel, το σήμα της σήμαινε ακόμα κάτι και τα αυτοκίνητά της ήταν περισσότερο μια ιδέα. Όταν το λιγότερο είναι πάντα περισσότερο

Τα ρολόγια έχουν νυστάξει, οι μπύρες μπορεί να έχουν τελειώσει, αλλά η συζήτηση πάντα καταλήγει στην ίδια ερώτηση: «Ποιο είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο;» Χαζή ερώτηση, αλλά έχει απάντηση. Βέβαια ο καθένας έχει τη δική του απάντηση και ποτέ δεν ...
Porsche 356: Από εδώ άρχισαν όλα

Porsche 356: Από εδώ άρχισαν όλα

Κάθε εταιρεία είναι η ιστορία της. Είναι το άθροισμα των εμπειριών, των επιτυχιών αλλά και των αποτυχιών. Και η Porsche έχει να επιδείξει μια πλούσια ιστορία, από όποια πλευρά και αν τη δει κανείς. Και αν θέλετε, αυτή ακριβώς είναι η δύναμή της, η δύναμή της να ξεπερνάει τα προβλήματα και να βγαίνει νικητής έχοντας γράψει απαράμιλλες ιστορίες come-back!

Σήμερα ζει και βασιλεύει, όταν άλλοι κατασκευαστές αναφέρονται πλέον μόνο στα βιβλία της ιστορίας και το άλλοτε «μαγαζάκι» του Porsche είναι πλέον απόλυτα επιτυχημένο και κερδοφόρο. Άλλωστε και η αρχή της κάθε άλλο παρά glamorous ήταν γιατί το πρώτο τετράτροχο ...
Michelotti DAF Siluro: Τορπίλη χωρίς στόχο

Michelotti DAF Siluro: Τορπίλη χωρίς στόχο

Ήταν μια κίνηση που χρειάζονταν η DAF για να ξεφύγει από την συμβατική της εικόνα, όμως δεν είχε συνέχεια. Τελικά η τορπίλη δεν πέτυχε τον στόχο της

Η συνεργασία του Iταλού Giovanni Michelotti με την DAF είχε από όλα. Είχε και τα πάνω της, είχε και τα κάτω της. Η συνεργασία τους είχε αρχίσει από το 1966 και το 44 που ήταν ένα χαρακτηριστικό δείγμα με τα ...
Jim Clark vs Graham Hill: Το 1962 ήταν σταθμός

Jim Clark vs Graham Hill: Το 1962 ήταν σταθμός

Υπάρχουν χρονιές στην ιστορία οι οποίες είναι κομβικές, γιατί απλά όλα αλλάζουν. Το 1962 ήταν μια από αυτές, γιατί η ιστορία της Formula 1 δεν θα ήταν ποτέ ποιά η ίδια. Clark εναντίον Hill και Lotus ενατίον BRM. Τα πάντα πλέον θα ήταν διαφορετικά

Ο Colin Chapman ήταν φυσικά πίσω από τις μεγαλύτερες επαναστάσεις που έγιναν ποτέ στους αγώνες και η Lotus 25, που παρουσιάστηκε στο τέλος του 1961 ήταν το πρώτο μονοθέσιο με κατασκευή monocoque, δηλαδή το πλαίσιο πλέον δεν αποτελούνταν από σωλήνες ...
Megola: Τρέλα πέντε αστέρων

Megola: Τρέλα πέντε αστέρων

Υπήρξαν μέρες που υπήρχε χώρος για τρέλα. Υπήρξαν μέρες που κάθε παρανοϊκή πρακτική φαινόταν λογική. Οι μέρες αυτές έχουν τελειώσει ανεπιστρεπτί!

Μπορεί να έχει μόνο δύο τροχούς, αλλά κουβαλάει τόνους τρέλας. Ο λόγος για την γερμανική Megola από το Μόναχο που κατάφερε να ζήσει από το 1921 έως το 1925 παρουσιάζοντας τελικά μόνο μια μοτοσυκλέτα. Αλλά τι μοτοσυκλέτα ήταν αυτή;Πρώτα από ...
Briggs & Stratton Flyer: Αφαιρετική πρακτικότητα 125 δολαρίων

Briggs & Stratton Flyer: Αφαιρετική πρακτικότητα 125 δολαρίων

Μπορεί να μην ήταν το πιο κομψό και το πιο πολυτελές μεταφορικό μέσο, αλλά ήταν το πιο φτηνό και ακόμα και σήμερα παραμένει αξεπέραστα λειτουργικό και αυθεντικό σαν σύλληψη και κατασκευή

Δεν υπάρχει και πολύ φοβόμαστε ότι ποτέ δεν θα υπάρξει πιο φτηνό και πιο βασικό μεταφορικό μέσο. Στα 125 δολάρια, αν και σε τιμές 1919, η τιμή του ήταν τόσο χαμηλή που δεν νομίζουμε ότι ποτέ θα παρουσιαστεί κάτι φτηνότερο ...
Marco Kooiman: Dolce Vita

Marco Kooiman: Dolce Vita

Γεννήθηκε στην Αφρική, έζησε στο Καναδά, και τώρα εργάζεται στην Ιταλία. Άλλωστε όλες αυτές οι επιρροές φαίνονται στα χρώματά που επιλέγει και φυσικά στη θεματολογία του

Είναι ένας pop-art καλλιτέχνης και μπορεί η pop-art να μην συγκαταλέγεται στις «βαριές τέχνες», αλλά ο Kooiman είναι πέρα για πέρα και πρώτα από όλα ένας παγκόσμιος πολίτης και ένας καλλιτέχνης του χρώματος. Ο Marco Kooiman γεννήθηκε στη Ζιμπάμπουε από ...
Wilhelm Maybach (1846-1929): Από ορφανό… βασιλιάς

Wilhelm Maybach (1846-1929): Από ορφανό… βασιλιάς

Από ορφανό σε «βασιλιά των κατασκευαστών»! Ένας εμπνευστής με ιδιαίτερες ικανότητες που βρέθηκε τη κατάλληλη στιγμή στο πλευρό του Daimler

Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846, γιός ξυλουργού και σε ηλικία οκτώ ετών η οικογένειά του μετακόμισε στη Στουτγάρδη. Όμως έχασε και τους δύο γονείς του και την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Παρά αυτή την ατυχία του οι ικανότητές του έγιναν ...
Lohner Semper Vivus: Porsche, πρώτος σε όλα

Lohner Semper Vivus: Porsche, πρώτος σε όλα

Αν προσπαθήσετε να βρείτε κάποιο πεδίο στο οποίο ο Ferdinand Porsche δεν ήταν πρώτος, ή τουλάχιστον ανάμεσα στους πρωτοπόρους, θα απογοητευτείτε, γιατί απλά δεν υπάρχει!

Αν προσπαθήσετε να μεταφράσετε το Semper Vivus θα καταλήξετε στο «πάντα ζωντανό» και αυτό περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο το πρώτο πραγματικό υβριδικό αυτοκίνητο, που άλλωστε ήταν και το αστέρι στην Έκθεση του Παρισιού το 1900. Ο νεαρός Porsche είχε ...
Gottlieb Daimler (1834-1900): Με έμπνευση

Gottlieb Daimler (1834-1900): Με έμπνευση

Ένας αυτόνομος και αυτόφωτος σχεδιαστής που οδήγησε την αυτοκινητοβιομηχανία εκεί που τη ξέρουμε σήμερα. Άλλωστε η εταιρεία που άφησε πίσω, το 1926 ένωσε τις δυνάμεις της με την Benz, για να δημιουργήσουν την Daimler-Benz AG. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία

Ο Gottlieb Wilhelm Daimler ήταν γιός φούρναρη, του Johannes Daumler και της Frederika. Γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά ...
Fiat 127 - Renault 5 - Audi 50: The Supermini connection

Fiat 127 - Renault 5 - Audi 50: The Supermini connection

Τα supermini γεννήθηκαν για να αποτελέσουν το μοναδικό αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας και αυτό το ρόλο παίζουν ακόμα και σήμερα με μεγάλη επιτυχία

Σήμερα τα supermini αποτελούν τη πιο δημοφιλή κατηγορία, αφού συνδυάζουν χαρίσματα τα οποία καλύπτουν πλήρως τις σημερινές ανάγκες αυτοκίνησης. Όμως στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν, μιλάμε για την δεκαετία του ’70, ήταν άγνωστα. Μάλιστα απέκτησαν την ονομασία τους γιατί ...
Autoped: Auto-πατίνι

Autoped: Auto-πατίνι

Η ιδέα ενός «πέδιλου» πάνω σε τροχούς για την αυτό-μεταφορά, είναι μια ιδέα τόσο παλιά όσο και η ίδια η αυτοκίνηση. Ήταν όμως μια ιδέα πριν την εποχή της

Ένα board που κινείται μηχανικά, δηλαδή ένα αυτοκινούμενο πατίνι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση της προσωπικής αυτοκίνησης. Θα μπορούσε να ήταν το απόλυτο μεταφορικό μέσο για την αυτόνομη μετακίνηση. Όμως το 1919 ήταν πολύ νωρίς για τέτοιες ιδέες και ...
Fabian Oefner: Ανατινάζοντας τον κόσμο

Fabian Oefner: Ανατινάζοντας τον κόσμο

Μια πολύ συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο, η στιγμή της διάλυσης φωτογραφημένη σε τρεις διαστάσεις. Η τέχνη δεν γνωρίζει σύνορα

Ο Ελβετός καλλιτέχνης Fabian Oefner παρουσίασε μια σειρά από φωτογραφίες με ιστορικά αυτοκίνητα, τα οποία διαλύονται! Ναι, διαλύονται! Μια Mercedes-Benz 300 SLR, μια Jaguar E-Type του 1961, μια Ferrari 330P4 του 1967 και μια GTO που "σπάει" το καβούκι της, ...
FIAT 500 & FRIENDS

FIAT 500 & FRIENDS

Δεν ήταν αυτοκίνητο, ήταν δώρο στην αυτοκίνηση όλης της Ιταλίας! Ήταν όχι μόνο ο ορισμός του αστικού αυτοκινήτου, αλλά και μια πράξη αγάπης προσφέροντας τη χαρά της μεταφοράς σε μια νέα γενιά

Όλα άρχισαν στις 11 Ιουλίου του 1899 όταν ο Giovanni Agnelli di Bricherasio και ο Count Carlo Biscaretti di Ruffia αγόρασαν το μικρό εργοστάσιο των αδελφών Ceirano και ίδρυσαν την F.I.A.T. (οι τελείες καταργήθηκαν το 1907, ενώ το 1918 όταν ...
Ferrari 275GTB/4 NART Spider

Ferrari 275GTB/4 NART Spider

Το αυτοκίνητο των 20+ εκατομμυρίων ευρώ

Είμαστε σε δημοπρασία κλασικών αυτοκινήτων, καλοκαίρι του 2013 στο Monterey της Καλιφόρνια. Εμφανίζεται μια κατακόκκινη Ferrari 275GTB/4 NART Spider του 1967 με αριθμό πλαισίου 10709. Χρειάστηκε λιγότερο από δέκα λεπτά αυτό το κόσμημα σε τροχούς να πουληθεί στο αστρονομικό ποσό ...
Dante Giacosa (1905-1996)

Dante Giacosa (1905-1996)

Εμβληματική προσωπικότητα που πραγματικά άλλαξε τον τρόπο και την ιδέα σχεδίασης του αυτοκινήτου γενικότερα

Ο Dante Giacosa άλλαξε τον τρόπο και την ιδέα σχεδίασης του αυτοκινήτου όχι τόσο λόγω των Topolino, 600 και 500, παρά το γεγονός ότι τα δύο τελευταία διέθεταν αυτοφερόμενο πλαίσιο και ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, αλλά του 128 ...