Δοκιμή Audi SQ6 e-tron quattro: Υπεραθλητής

Η απόδοση του premium, όπως θα έπρεπε να είναι. Το Audi SQ6 e-tron διαθέτει την τεχνολογία, το μηχανολογικό βάθος, τις επιδόσεις και την υπόσταση για να υποστηρίξει την ταυτότητά του. Με το ανάλογο τίμημα, βεβαίως.

  • -
  • -
Ισχύς516 PS
Ροπή855 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,3 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)596,0 lt/100km
με μια ματιά

Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Audi Q6 e-tron και με απόδοση που μπορεί να φτάσει έως και τους 517 ίππους, εύκολα καταλαβαίνεις πως δεν πρόκειται για ακόμα ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Κάτι λογικό, αν αναλογιστούμε πως έχει εξελιχθεί από κοινού με την Porsche και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη με την Macan…

Είναι γνωστό ότι το Volkswagen Group, αναθεωρεί το πλάνο ηλεκτροκίνησης που αρχικά είχε δημιουργήσει, με σκοπό να διεισδύει πιο αποτελεσματικά στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς. Και αυτό γίνεται τόσο στις «μαζικές» κατηγορίες, που εξυπηρετούνται από μάρκες όπως η Volkswagen και η Skoda, όσο και στις πολυτελείς. Το Audi Q6 e-tron αποτελεί ένα ιδιαίτερα πειστικό δείγμα γραφής για την τοποθέτηση του ομίλου στα υψηλά στρώματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το κορυφαίο SQ6 e-tron quattro να δίνει και τις επιδόσεις, όπως και τη σπορ συμπεριφορά, ως «γαρνιτούρα» για εκείνους που ζητούν μεγαλύτερες συγκινήσεις στην οδήγηση. «Δουλεμένο» από κοινού με την Porsche και πατώντας στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) όπως και η νέα Macan, το SQ6 e-tron έχει όλες τις προδιαγραφές για να εξελιχθεί σε ένα top EV SUV.

Δεν το κρύβει

Έχοντας μήκος 4,77 m, πλάτος που αγγίζει το 1,94 m και ύψος 1,65 m, το Audi SQ6 e-tron είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Η εντυπωσιακή του σχεδίαση και ο τρόπος με τον οποίο «στέκεται» στην άσφαλτο συνηγορούν στην επίτευξη μιας ακόμη πιο εντυπωσιακής παρουσίας, με έντονα τα στοιχεία της τεχνολογίας, αλλά και δυναμικό προφίλ. Οι LED Plus προβολείς έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν τη φωτεινή υπογραφή τους ανάλογα με την επιλογή του οδηγού, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, ενώ εντυπωσιακές είναι και οι (προαιρετικές) ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παρά την αμιγώς ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου με την κλειστή μάσκα εμπρός και τις αεροδυναμικές πινελιές, τα σπορ στοιχεία δεν λείπουν και το αυτοκίνητο τιμά τα σήματα του τμήματος Audi Sport.

Τεχνολογικό θαύμα

Το Audi SQ6 e-tron περιλαμβάνει κάθε τεχνολογική καινοτομία που έχει στη φαρέτρα της η Audi. Η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό έχει διάσταση 14,5 ιντσών, με εντυπωσιακή ανάλυση και πολύ εύκολη περιήγηση στα μενού. Διαθέτει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, διευκολύνοντας τη συνδεσιμότητα με τα smartphones. Ο πίνακας οργάνων είναι βέβαια ψηφιακός, με 11,9 ίντσες διαγώνιο, όμως συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας, διαθέτει λιγότερες επιλογές εξατομίκευσης. Ακόμη κι έτσι πάντως ο οδηγός θα βρει τη διαμόρφωση που του ταιριάζει, ανάλογα με την πληροφορία που θέλει να έχει σε πρώτο πλάνο. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο όχι μόνο δείχνει τις βασικές ενδείξεις στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά πολλαπλασιάζει την εμπειρία του με διάφορους τρόπους.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Audi S3 Sportback με τους 333 ίππους

Για παράδειγμα, αν πλησιάσεις τη διαγράμμιση του δρόμου, κάνει κόκκινο highlight στη γραμμή υποδεικνύοντάς το όριο. Το ίδιο συμβαίνει αν πλησιάσεις περισσότερο από το φυσιολογικό το μπροστινό σου αυτοκίνητο ή αν απλά, αλλάξει το όριο ταχύτητας, μεταφέροντας τις ενδείξεις με όμορφα γραφικά που υπογραμμίζουν την high-tech ταυτότητα του μοντέλου. Πρόκειται για κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως άλλωστε και η τρίτη οθόνη των 10,9 ιντσών που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό, η οποία εκτός από περιήγηση στα μενού του αυτοκινήτου, δίνει στον συνεπιβάτη τη δυνατότητα θέασης YouTube, Netflix κλπ, καθώς το λογισμικό του οχήματος υποστηρίζεται από Android και είναι εφικτή η εγκατάσταση διάφορων εφαρμογών. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κάποιος, το Audi SQ6 διαθέτει state-of-the-art τεχνολογίες σε ψηφιακό επίπεδο, που δένουν (προαιρετικά) με ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 16 ηχεία, τα 4 εκ των οποίων στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων.

Έχει όμως και την παραδοσιακά καλοφτιαγμένη καμπίνα που περιμένεις από ένα Audi αυτής της κατηγορίας, ακόμη κι αν υπάρχουν μερικές μικρές αστοχίες, όπως η έλλειψη επένδυσης στο εσωτερικό των θηκών και κάποια πλαστικά οικονομικότερης επιλογής σε σημεία όπου δύσκολα θα καταλήξει το χέρι, όπως στα χαμηλότερα τμήματα του ταμπλό ή στην κορυφή του, κάτω από το χείλος του παρμπρίζ. Ο τομέας που δεν «σηκώνει» την παραμικρή αμφισβήτηση είναι αυτός της συναρμογής, αφού όλη η καμπίνα είναι δεμένη σαν βράχος, με ποιοτική λειτουργία από τους διακόπτες, τα χειριστήρια κλπ. Η πρακτικότητα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα προσόντα του μοντέλου, όμως όχι και η εργονομία, με μερικές λεπτομέρειες (όπως οι διακόπτες αφής στο τιμόνι) να πλήττουν τη συνολική εικόνα. Οι χώροι όμως είναι βολικοί για έως και πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 514 lt (+65 lt frunk, προαιρετικά) καλύπτει όλες τις ανάγκες. Τέλος, τα καλύτερα έχουμε να πούμε για τη θέση οδήγησης. Χαρίζει πολύ καλή ορατότητα, τοποθετεί βολικά το σώμα μέσα στην καμπίνα, τα εμπρός καθίσματα χαρίζουν εξαιρετική στήριξη χωρίς να κουράζουν στις μεγάλες διαδρομές και τα χέρια «πέφτουν» σωστά στο τιμόνι.

Χαμηλή πτήση

Παρά την τεχνολογία και την εμφάνιση του, ο πραγματικός χαρακτήρας του Audi SQ6 e-tron quattro ξεδιπλώνεται στον τομέα του μηχανικού συνόλου. Χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα, με συνολική απόδοση στους 490 PS και 855 Nm, που μπορούν να φτάσουν έως τους 517 PS σε συνθήκες μέγιστης επιτάχυνσης με τη χρήση του launch control. Οι επιδόσεις είναι φυσικά εξαιρετικές, με το βαρύ SUV των περίπου 2.400 kg να απαιτεί μόλις 4,3 sec για να φτάσει στα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h. Με το δεξί πεντάλ στην παχιά μοκέτα το SQ6 e-tron σε κολλάει στο κάθισμα μέχρι περίπου και τα 150 km/h, με το ρυθμό της επιτάχυνσης να φθίνει από εκεί και πέρα.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το περιορισμένης παραγωγής Audi RS6 GT των 630 ίππων! 

Να σημειωθεί ότι η αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού κυκλώματος είναι στα 800V, όπως ορίζει η πλατφόρμα PPE του ομίλου και τα χαρακτηριστικά γύρω από την μπαταρία και τη φόρτιση, εντυπωσιάζουν. Σημειώστε ότι η μέγιστη ισχύς που μπορεί να τραβήξει από DC ταχυφορτιστή (συνεχούς ρεύματος) αγγίζει τα 270 kW, επιτρέποντας το 10-80% μέσα σε μόλις 21 λεπτά. Με 100 kWh καθαρής χωρητικότητας και 94,9 kWh ωφέλιμης, η μπαταρία του αυτοκινήτου αποθηκεύει ενέργεια αρκετή για έως και 597 km, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Audi βάσει WLTP. Στην πράξη (και με μια μέση κατανάλωση στις 21 kWh ανά 100 km, όπως αυτή διαμορφώθηκε στα χέρια μας) είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για πραγματική αυτονομία περίπου 450 km ή σχεδόν 380 km, σε περιβάλλον ταξιδιού, καθώς η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο κυμαίνεται περίπου στις 25 kWh ανά 100 km. Εννοείται ότι στα χέρια ανήσυχων οδηγών με διάθεση «εξερεύνησης» των περίπου 500 PS, η κατανάλωση εύκολα εκτοξεύεται πάνω από τις 30 kWh ανά 100 km, με τις ανάλογες επιπτώσεις στην αυτονομία.

Όσο του επιτρέπεται

Αποτελώντας τη σπορ επιλογή στην γκάμα του Audi Q6 e-tron, το SQ6 e-tron quattro έχει το «αθλητικό» προφίλ που περιμένεις από τη συγκεκριμένη έκδοση. Στις σωστές δόσεις, κατά τη δική μας άποψη. Δεν πρόκειται για μια σπορ κατασκευή (δεν θα του ταίριαζε, άλλωστε), αλλά για ένα ταχύτατο SUV με ένα fun-to-drive πρόσωπο. Διαθέτει standard ενεργή αερανάρτηση με δυνατότητα μεταβολής του ύψους του αμαξώματος ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Dynamic, Auto, Efficiency, Comfort, Offroad, Offroad Plus) και τρία επίπεδα σκληρότητας. Στο Comfort η απόσβεση των κακοτεχνιών γίνεται αποτελεσματικά, με βοήθεια από τους μεγάλους τροχούς και το μπόλικο προφίλ των ελαστικών, ενώ στην πιο σκληρή ρύθμιση, υπάρχει ένα σφιχτό πρόσωπο που μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς να πλήττει σημαντικά την άνεση, η οποία σε κάθε περίπτωση παραμένει και το βασικό ζητούμενο. Η αρχιτεκτονική είναι πέντε σύνδεσμοι εμπρός-πίσω και το στιβαρό πλαίσιο επίσης ευνοεί την οδική συμπεριφορά, με το βάρος των 2,4 τόνων να μην επηρεάζει τόσο τον τρόπο με τον οποίο κινείται.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Πολυτέλεια
  • Τεχνολογία
  • Κύρος
  • Αυτονομία
  • Ταχύτητα φόρτισης
ξινά
  • Βάρος
  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού

Για την ακρίβεια, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους που προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο, δεν είναι εμφανές ότι ζυγίζει τόσο πολύ όσο το οδηγείς, ακόμη κι αν πηγαίνεις γρήγορα. Ούτε τα φρένα θα δείξουν εύκολα σημάδια κόπωσης, κάτι που οφείλεται τόσο στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διευκολύνει το έργο των φρένων τριβής, όσο και στο τεράστιο μέγεθος των τελευταίων, με εξαπίστονες δαγκάνες να ενεργούν πάνω σε δίσκους 370 mm στον εμπρός άξονα. Το μπόλικο «λάστιχο» και η τετρακίνηση ανεβάζουν σημαντικά τον συντελεστή μηχανικής πρόσφυσης και το γλίστριμα σπάνια θα προκύψει. Αν το επιδιώξει, ο οδηγός μπορεί να παίξει με το γκάζι, καθώς η κίνηση στους τέσσερις τροχούς δίνει προτεραιότητα στον πίσω άξονα και η πρώτη τάση του αυτοκινήτου όταν ξεπεράσει το όριο του, είναι η υπερστροφή. Τα ηλεκτρονικά αν τους το ζητήσεις (πατώντας το κουμπί στην κεντρική κονσόλα), χαλαρώνουν τα χαλινάρια και επιτρέπουν ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, μέχρι τουλάχιστον να θεωρήσουν ότι υπερβάλλεις και τελικά, να επέμβουν.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το εκρηκτικό Audi RS3 Sportback! 

Ωστόσο όποιος προσπαθήσει να εξερευνήσει αυτό το πρόσωπο του SQ6 e-tron θα πρέπει να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι με τόσο γκάζι και τόσο βάρος, το ξεκόλλημα πολλές φορές είναι βίαιο και απαιτεί γρήγορα χέρια και προσεκτικές αντιδράσεις. Στις στιγμές όπου επικρατεί η λογική, το premium SUV της Audi εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση που προσφέρει. Ταξιδεύει άνετα, εκμηδενίζοντας αποστάσεις και προσφέροντας εξαιρετική άνεση σε όλους τους επιβάτες. Όπως είναι λογικό εντός πόλης δεν βρίσκεται στο στοιχείο του και μερικές φορές δυσκολεύεται στα στενά, λόγω του πλάτους του. Το αυξημένο μήκος προϋποθέτει ότι θα πρέπει να βρεθεί ευρύχωρη θέση στάθμευσης, ενώ ο μέτριος κύκλος στροφής των 12,1 μέτρων δεν ευνοεί τόσο τις μανούβρες. Κλείνοντας, να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι διαθέτει οδήγηση one-pedal αν το θέλει ο οδηγός. Το πεντάλ των φρένων έχει αρκετά καλή (και φυσική) αίσθηση και το τιμόνι, αν και αρκετά ακριβές, δεν διαθέτει αρκετό βάρος, αφού είναι κάπως ελαφρύ για το γούστο μας. 

συμπέρασμα

Ως το κορυφαίο σκαλοπάτι της γκάμας, το Audi SQ6 e-tron quattro είναι ένα αυτοκίνητο που όχι απλά τιμά στο έπακρο τον χαρακτηρισμό “premium”, αλλά δείχνει και πως θα πρέπει να υλοποιείται σωστά ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Προορίζεται αποκλειστικά για εκείνους που έχουν εμμονή με την τεχνολογία, αλλά θέλουν και ένα αυτοκίνητο που είναι πραγματικά ενδιαφέρον στην οδήγηση, σε όλες τις συνθήκες. Η τεράστια μπαταρία εξασφαλίζει πολύ καλή αυτονομία παρά την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, ενώ οι έως 517 PS σε κολλάνε στο κάθισμα προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις. Όλα τα παραπάνω πάντως έρχονται και με το ανάλογο αντίτιμο. Δεν είναι μόνο η τιμή από 101.980 ευρώ που το υπογραμμίζει αυτό, όσο ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού με τα «αλμυρά» κόστη. Υπολογίστε ότι για ένα «φορτωμένο» αυτοκίνητο όπως αυτό της δοκιμής μας, θα πρέπει να εκταμιευθούν περίπου 130 χιλιάδες.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...