Τιμές - Μοντέλα VOLKSWAGEN
Εγγυήσεις VOLKSWAGEN
- Μηχανικά μέρη: 24 μήνες
- Βαφή: 36 μήνες
- Διάτρηση: 144 μήνες
Μάρκα VOLKSWAGEN
Volkswagen. Η ιστορία.
Η Volkswagen ιδρύθηκε το 1937 ως δημόσια εταιρεία για να παράγει το «Volkswagen», το «Αυτοκίνητο του λαού», δηλαδή το Beetle. Η παραγωγή σχεδιαζόταν να αρχίσει το 1939, αλλά ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο άλλαξε τα δεδομένα και το εργοστάσιο στο Wolfsburg μπήκε στην υπηρεσία του Ράιχ αναλαμβάνοντας κατασκευές και επισκευές αεροσκαφών, αλλά και την παραγωγή ενός ελαφριού οχήματος για στρατιωτική χρήση, βασισμένο στην πλατφόρμα του "σκαθαριού". Πρόκειται για το Kubelwagen. Το 1945, με το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, οι Βρετανοί ανέλαβε τη διαχείριση του κατεστραμμένου από τους βομβαρδισμούς εργοστασίου και προχώρησε στην επανέναρξη της παραγωγής του Beetle. Το 1948 ο έλεγχο της εταιρείας επανήλθε στο γερμανικό κράτος. Εντωμεταξύ, η VW απέκτησε την Auto Union το 1946 και την NSU το 1969, η οποία ήταν ιδιοκτήτρια της Audi που είχε καταστραφεί στον πόλεμο. Σήμερα, ο Όμιλος Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ στους κόλπους του εκτός από τις Volkswagen και Audi, διαθέτει ακόμη τις μάρκες αυτοκινήτων Porsche, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti και Lamborghini. Συνολικά, ο όμιλος περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 250 εταιρείες. Σταθμός στην ιστορία του αυτοκινήτου είναι η παραγωγή του Golf το 1974. Ωστόσο, η ύπαρξη της εταιρίας, είναι το Beetle.
Το αυτοκίνητο του λαού
Στη δεκαετία ’30, μόλις ένας στους 50 Γερμανούς ήταν σε θέση να αγοράσει αυτοκίνητο. Μέχρι το 1934 έγιναν πολλές προσπάθειες κατασκευής προσιτών αυτοκινήτων, αλλά η τελική «πινελιά» ή αλλιώς «απαίτηση» ήρθε από τον Αδόλφο Χίτλερ. Αυτός ζήτησε εκείνη την εποχή ένα προσιτό αυτοκίνητο που να μπορεί να μεταφέρει δύο ενήλικες και τρία παιδιά και να ταξιδεύει με ταχύτητες έως 100 km/h. Ο Χίτλερ επένδυσε σε ένα νέο εργοστάσιο και χρησιμοποίησε τα σχέδια του Ferdinand Porsche, καθώς και κάποιες ιδέες του ίδιου. Ήθελε όλοι οι Γερμανοί να έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και κάπως έτσι γεννήθηκε το «αυτοκίνητο του λαού», το οποίο κόστιζε όσο μια μικρή μοτοσικλέτα. Εξάλλου, η ακριβής μετάφραση της λέξης Volkswagen είναι «αυτοκίνητο του λαού».
Το πρώτο αυτοκίνητο, που δεν ήταν άλλο από τον θρυλικό "σκαραβαίο", παρουσιάστηκε το 1936. Το Kaffer έχει το κλασικό στρογγυλεμένο σχήμα και τον αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα στο πίσω μέρος. Η παραγωγή του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1938. Με το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το 1939, το εργοστάσιο άρχισε να κατασκευάζει στρατιωτικά οχήματα. Μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, το εργοστάσιο πέρασε στη δικαιοδοσία των Βρετανών. Υπό την διοίκηση του Ivan Hirst, το εργοστάσιο ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή του Σκαραβαίου.
Το 1962 ήταν και πάλι χρονιά αλλαγών. Όταν λοιπόν το εργατικό δυναμικό επέστρεψε από τις καλοκαιρινές του διακοπές τον Αύγουστο τα αυτοκίνητα που ελευθερώθηκαν από τη γραμμή παραγωγής είχαν πολλές και σημαντικές βελτιώσεις και αλλαγές. Πρώτα από όλα εξωτερικά μεγάλωσαν οι γυάλινες επιφάνειες και καταργήθηκαν τα φλάς που άνοιγαν μηχανικά στο πλάι (ήταν ενσωματωμένα στην κεντρική κολώνα σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου) κάθε φορά που ο οδηγός ήθελε να στρίψει και αντικαταστάθηκαν από απλά φωτιστικά πάνω στα φτερά. Επίσης, το ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ αύξησε την χωρητικότητα του εμπρός χώρου αποσκευών από τα 85 στα 140 λίτρα. Ακολούθησε η εποχή του 1303, η τελική μετενσάρκωση του Beetle. Με νέο κυκλικό εμπρός τζάμι και 11% μεγαλύτερο πίσω τζάμι, μεγάλα πίσω φώτα και περισσότερο χώρο για τους πίσω. Όμως παρά τις αλλαγές αυτές το Super Beetle (όπως ονομάστηκε) ήταν πλέον εκτός εποχής. Τα νούμερα και το 1976 η VW απέσυρε το 1303 και αν ήθελες πλέον Beetle, θα έπρεπε να συμβιβαστείς με την κλασική καρότσα του παλαιότερου 1200. Αν και ο Σκαραβαίος αντικαταστάθηκε ουσιαστικά από το Golf το 1974, συνέχισε να κατασκευάζεται μέχρι το 2003, οπότε και έλαβε τέλος η παραγωγή του στο Μεξικό.
Το βανάκι
Το δεύτερο πιο εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Volkswagen, είναι το Transporter. Το θρυλικό Τ1 ξεκίνησε να παράγεται το 1950 και μέχρι το 2013 που σταμάτησε οριστικά η παραγωγή του Τ2, έγινε θρύλος αποκτώντας διάφορες ονομασίες: Transporter, Kombi, Microbus, Bus, Minibus, Caravelle Camper κλπ… Η αρχική ιδέα της σχεδίασης ενός ελαφρού φορτηγού βασισμένου πάνω στο γνωστό πάτωμα του Beatle ήταν «φλασιά» του Dr. Ferdinand Porsche από το 1930 μάλιστα, μόνο που δεν πρόλαβε. Αντίθετα ήταν οι Βρετανοί (!;) που πρώτοι προχώρησαν στη σχεδίαση και κατασκευή του, όταν βέβαια ακόμα η Γερμανία ήταν διαιρεμένη κάτω από τη συμμαχικό… μνημόνιο. Έγινε φορτηγό, ανοιχτό, διπλοκάμπινο, πουλμανάκι και αυτοκινούμενο. Επρόκειτο να αποτελέσει μια τεράστια εμπορική επιτυχία σε όλο τον κόσμο, από την Βραζιλία και το Μεξικό έως την Αυστραλία και το σύμβολο όχι μόνο της εργατικής τάξης, όχι μόνο της ανάπτυξης στην Ευρώπη, αλλά και του χίπικου κινήματος οργώνοντας γεμάτο από τα μακρυμάλλικα παιδιά των λουλουδιών, από άκρη σε άκρη τον Νέο Κόσμο! Το πρώτο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις 11 Μαρτίου του 1948 και αμέσως φάνηκε ότι το πάτωμα του Beetle δεν μπορούσε να αντέξει τα πολύ περισσότερα κιλά που απαιτούσαν οι επαγγελματίες. Έτσι επανασχεδιάστηκε από την αρχή, με αυτοφερόμενo πλαίσιo αυτή τη φορά και περιμετρική στήριξη, διατηρώντας όμως το μεταξόνιο των 2,4 μέτρων. Το 1949 (1η Δεκεμβρίου) άρχισε η παραγωγή και τα πρώτα αυτοκίνητα παραδόθηκαν με τη νέα χρονιά. Αρχικά ο κινητήρας ήταν 1,1 λίτρων και 25 ίππων με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα λόγο της κοντύτερης σχέσης του διαφορικού (1:1,4) που προέρχονταν από το Kubelwagen, ώστε να βελτιωθεί η ικανότητά του στις ανηφόρες. Φυσικό ήταν να ακολουθήσει και έκδοση ως mini-van που με τρείς σειρές καθισμάτων μπορούσε τώρα να μεταφέρει άνετα οκτώ άτομα (2+3+3), ονομαζόμενο Samba! Ήταν δίχρωμο και τα τέσσερα πλευρικά τζάμια φρόντιζαν να κρατούν το εσωτερικό φωτεινό. Το Type 2, ως Τ1, έζησε ως το 1967 σπέρνοντας 1.800.000 αντίτυπα στους δρόμους. Το Τ2 που ακολούθησε ήταν πιο μοντέρνο σε εμφάνιση με μονοκόμματο εμπρός τζάμι, αλλά τώρα ήταν μακρύτερο 16 εκατοστά (αν και το μετατρόχιο παρέμεινε το ίδιο) και η πίσω ανάρτηση είχε αναβαθμιστεί με ημι-υστερούντες βραχίονες. Οι κινητήρες ανέβηκαν στα 1,6 λίτρα με απόδοση 47 ίππων. Το 1971 απέκτησε κινητήρα 1,7 λίτρων με διαφορετική, πιο χαμηλή φτερωτή που έπαιρνε τώρα κίνηση κατευθείαν από τον στρόφαλο, ώστε να κερδηθεί χώρος. Το 1974 απέκτησε περισσότερα κυβικά (1,8 λίτρα) και 68 ίππους και το 1976 μεγάλωσε για μια ακόμα φορά στα δύο λίτρα, φορώντας τον κινητήρα του VW-Porsche 914 με 70 ίππους χάρη σε διπλά καρμπυρατέρ!
Η μετά-Beetle εποχή
Το 1973, προυσιάστηκε το Passat είναι το πρώτο Volkswagen νέας γενιάς. Κίνηση στους εμπρός τροχούς, υδρόψυκτος κινητήρας με απόδοση μέχρι και 110 ίππους. Μετά από ένα χρόνο όμως, γεννιέται ένα νέο μοντέλο που το μέλλον του φαίνεται λαμπρό, μιας και αναμένεται να γίνει το απόλυτο best seller: το Golf. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε η διάθεση και του Scirocco. To 1975, κατασκευάζεται το πρώτο Polo που βασίστηκε στο Audi 50 και το 1976, το πρώτο Golf GTI βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής και έκανε πολύ μεγάλη αίσθηση. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.588 κυβικών είχε σύστημα ψεκασμού καυσίμου Bosch K-Jetronic και απέδιδε 110 ίππους στις 6.100 rpm. Ισχύς που μπορεί να μην εντυπωσιάζει, αλλά που είχε μόλις 890 κιλά βάρος να κινήσει. Τον Ιούνιο του 1983 η δεύτερη γενιά Golf μπαίνει στην παραγωγή και για πρώτη φορά συναντάμε ρομπότ στη γραμμή παραγωγής ενός αυτοκινήτου. Τη δεκαετία του ’90 παρουσιάζεται το Lupo 3L TDI, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κατανάλωση 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. To 1998, παρουσιάζεται η αναβίωση του Σκαραβαίου, το New Beetle και τον Αύγουστο του 2002 κατασκευάζεται το Touareg, σηματοδοτώντας την είσοδο της Volkswagen σε μία νέα κατηγορία αυτοκινήτων: τα μεγάλα SUV.
Πλέον, η Volkswagen δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση. Τα πρώτα «πράσινα» μοντέλα με την ονομασία I.D. αναμένονται μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ οι επενδύσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ υψηλές στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Δοκιμές VOLKSWAGEN
Δοκιμή Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG7 R-Line: 50 χρόνια φούρναρης
Δοκιμή Volkswagen Touareg 3.0 TSI V6 eHybrid 381 PS: Ευγενής καταγωγή
Οδηγούμε το νέο Volkswagen Tiguan!
Δοκιμή Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-Hybrid DSG 218 PS: Add to wishlist!
Δοκιμή Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS DSG 2024: Ενεργητική ακρόαση
Δοκιμή Volkswagen ID.7 Pro More: Restart!
Οδηγούμε το νέο Volkswagen ID.7! [video]
Δοκιμή Volkswagen ID.5 GTX: Στιλάτος αθλητής
Δοκιμή Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG: Χρυσή τομή
Οδηγούμε Volkswagen ID.7: Το… Passat της νέας εποχής
Δοκιμή Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDΙ: Premium «εργαλείο» [video]
Δοκιμή Volkswagen ID.3 58 kWh 204 PS: Ctrl+Alt+Del
Δοκιμή Hyundai i20 N vs Volkswagen Polo GTI: Die hard!
Video – Δοκιμή: Volkswagen ID.Buzz
Δοκιμή Volkswagen ID.4 GTX: Το πρώτο ηλεκτρικό GTI
Δοκιμή Volkswagen ID. Buzz: Σύμβολο!
Δοκιμή Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7: Blue chip
Video – Δοκιμή: Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Δοκιμή Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 150 PS DSG - Μία κατηγορία μόνο του
Δοκιμή B-SUV: Jeep Renegade e-Hybrid vs VW T-Roc – Ποιο διαλέγεις;
Γενικός εισαγωγέας
KOSMOCAR A.E.
- Λεωφ. Βουλιαγμένης 566-568, Αργυρούπολη
- 2109981111
- 2109981130
- customercare@kosmocar.gr
- www.audi.gr
- www.vw.gr