
Δοκιμή Volkwagen Tayron 1.5 eTSI MHEV: Επαναπροσδιορισμός
Σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, η Volkswagen ανακατεύει εκ νέου την τράπουλα με το νέο Tayron.
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Tayron αποτελεί μία τελείως νέα προσθήκη στη γκάμα της Volkswagen, προσφέροντας 7θέσια διάταξη και αντικαθιστώντας το Tiguan Allspace. Σημαντικότερα πλεονεκτήματα; Η σημαντική ευρυχωρία και η άνεση που προσφέρει σε κάθε επίπεδο.
Δεν αναφερόμαστε στα SUV, αλλά στις 7θέσιες προτάσεις αυτής της κατηγορίας που γνωρίζουν σημαντική άνθηση τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αποφασίζουν να… μπουν στο χορό, απευθυνόμενοι σε οικογενειάρχες που έχουν ακόμα υψηλότερες χωροταξικές απαιτήσεις. H Volkswagen είχε εντοπίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού εδώ και αρκετά χρόνια, με το Tiguan Allspace να έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό. Μέχρι σήμερα, τουλάχιστον, αφού το νέο Tayron έρχεται να αναλάβει την εκπροσώπηση της μάρκας στο άνω άκρο του D-Segment, έχοντας στόχο να ικανοποιήσει όσους αναζητούν ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, που είναι κάτι παραπάνω από απλά… ευρύχωρο.
Το νέο Tayron αντικαθιστά το Tiguan Allspace και ουσιαστικά έρχεται να κουμπώσει ανάμεσα στη νεότερη γενιά του Tiguan και στο Touareg, το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας των SUV της Volkswagen. Διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσια, όσο και επταθέσια διάταξη, αλλά και σε μία πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήριων συνόλων, έρχεται για να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο στο αναπτυσσόμενο segment. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την έκδοση που τοποθετείται στη βάση της γκάμας, με τον γνωστό αποδοτικό 1.500άρη eTSI των 150 ίππων κάτω από το εμπρός καπό, αλλά και στην εκδοχή με τις τρεις σειρές καθισμάτων.
Με ισχυρό και γνώριμο «αποτύπωμα»
Σε αυτή την κατηγορία το… μέγεθος παίζει το ρόλο του και το Tayron είναι το δεύτερο μεγαλύτερο SUV της Volkswagen στην Ευρώπη, μετά από το Tuareg. Το μήκος του σχεδόν αγγίζει τα 4,8 m (4.729 mm), ενώ το μεταξόνιο έχει τραβηχτεί στα 2.791 mm. Η ισχυρή και επιβλητική του παρουσία στο δρόμο ενισχύεται περαιτέρω από το πλάτος των 1.852 mm, αλλά και του ύψους που φτάνει τα 1.660 mm. Οι διαστάσεις του δεν του επιτρέπουν να περνάει απαρατήρητο, δείχνοντας από κάθε γωνία πως πρόκειται για ένα SUV που τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Και βεβαίως, χωρίς να κρύβει τις ρίζες του, αφού είναι εμφανές πως πρόκειται για μοντέλο που ανήκει στην οικογένεια της Volkswagen.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την 7θέσια εκδοχή του Volkswagen ID. Buzz
Τα φωτιστικά σώματα, τα οποία και είναι τοποθετημένα ψηλά στην εμπρός μάσκα ενισχύοντας την επιβλητική εικόνα του Tayron, διαθέτουν μία ενιαία φωτεινή λωρίδα και παραπέμπουν στην οικογένεια ID. Ο μεγάλος προφυλακτήρας με τις γρίλιες σε απόχρωση χρωμίου δίνει μία premium αισθητική, ενώ οι ράγες οροφής που δείχνουν μέρος του αμαξώματος ενισχύουν την SUV προσέγγιση. Οι καθαρές γραμμές στο προφίλ και τα «φιλέτα» από χρώμιο χαρακτηρίζουν την πλαϊνή του όψη, ενώ στο πίσω μέρος αναδεικνύει και πάλι τις καταβολές του από το Wolfsburg. Όπως στη νεότερη γενιά μοντέλων της Volkswagen και εδώ η οριζόντια φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα χαρίζει μία τρισδιάστατη όψη στο Tayron τονίζοντας ακόμα περισσότερο το πλάτος του γερμανικού SUV.
Με στιλ… οικογενειακό!
Και δεν αναφερόμαστε στη σχεδίαση της καμπίνας, αλλά στην κορυφαία ευρυχωρία που το χαρακτηρίζει. Ουσιαστικά, το Tayron παίζει σε δική του κατηγορία, ειδικά στην 7θέσια έκδοση της δοκιμής. Καταρχήν, με τα πίσω καθίσματα να πέφτουν κατά 1/3 και 2/3, σε συνδυασμό με την συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων, διαθέτει σημαντικές δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας. Επιλέγοντας την 5θέσια διάταξη, αυτοί που θα βρεθούν πίσω μπορούν να κάτσουν μέχρι και… σταυροπόδι! Την ίδια ώρα, απολαμβάνουν χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 850 lt, χωρητικότητα που περισσότερο θυμίζει… επαγγελματικό van. Και με τις επτά θέσεις διαθέσιμες, η τρίτη σειρά μπορεί να φιλοξενήσει νεαρά παιδιά, και σίγουρα όχι ενήλικες. Σε αυτή την περίπτωση, ο χώρος αποσκευών παραμένει εντυπωσιακός για τα δεδομένα, προσφέροντας δυνατότητα αποθήκευσης 345 lt! Νούμερο ιδιαίτερο υψηλό, ακόμα και για 7θέσιο μοντέλο. Τώρα, αν αποφασίσεις να «ρίξεις» και τις δύο σειρές καθισμάτων, τότε ο χώρος αποσκευών εκτοξεύεται στα 1.905 lt, ξεπερνώντας ακόμα και οχήματα που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά για μεταφορικές ανάγκες…
Όσον αφορά τη σχεδίαση της καμπίνας, το σχετικό τμήμα της Volkswagen δεν προχώρησε σε… παρθενογένεση. Η προσέγγιση είναι αντίστοιχη με τη μινιμαλιστική αισθητική που χαρακτηρίζει τη σημερινή φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας. Δηλαδή, καθαρές γραμμές σε όλο το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα, με το ψηφιακό στοιχείο να κυριαρχεί. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro σε διάσταση 10,25’’ ξεχωρίζει μπροστά από τον οδηγό, αλλά η οθόνη αφής των 15’’ είναι αυτή που κερδίζει τα βλέμματα. Προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ενώ παράλληλα φιλοξενεί την πλειονότητα των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Εξαίρεση αποτελούν τα κουμπιά αφής για τη ρύθμιση του κλιματιστικού στη βάση της οθόνης, με τους φυσικούς διακόπτες να λάμπουν δια της απουσίας τους. Ό,τι και αν συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο εργονομίας. Τέλος, όπως και στο Kodiaq, πρακτικός αποδεικνύεται ο περιστροφικός πολυλειτουργικός επιλογέας στο κεντρικό τούνελ, το οποίο βοηθάει ως συντόμευση σε μία σειρά από λειτουργίες, όπως για παράδειγμα τα προγράμματα οδήγησης ή την ένταση του ήχου.
γλυκά
- Ευρυχωρία
- Άνεση
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
- Απόσβεση ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
ξινά
- Μέτριες επιδόσεις
Το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο του Tayron είναι ευδιάκριτο και από τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που το συνοδεύουν. Δεν είναι τυχαίο, πως από τη βασική έκδοση είναι εφοδιασμένο με περισσότερες από 14 τεχνολογίες! Ο πλούσιος εξοπλισμός, ακόμα και της έκδοσης Life, είναι εντυπωσιακός. Προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου σε διάσταση 18 ιντσών, φωτιζόμενο logo, welcome light και οι ράγες οροφής είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που προσφέρει από τη βασική εκδοχή. Στο ίδιο πακέτο, περιλαμβάνεται ο ambient φωτισμός της καμπίνας, το θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι, ο τριζωνικός αυτόματος κλιματισμός, το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, αλλά και το ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία.
Δείτε ακόμη: Η Volkswagen ξεπέρασε την Tesla - Πως τα κατάφερε;
Πλουραλισμός!
Αυτή ακριβώς η λέξη απεικονίζει τον αριθμό των διαθέσιμων εκδόσεων του Tayron. Το γερμανικό SUV συνδυάζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, προσφέρεται και ως plug-in hybrid. Η εκδοχή με τον 1.500άρη eTSI που ενισχύεται με την παρουσία του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, τοποθετείται στη βάση της γκάμας και είναι η πιο προσιτή στην ελληνική αγορά. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο έχει εξελιχθεί σε… πασπαρτού για τα μοντέλα του Group, βρίσκοντας θέση κάτω από το αμάξωμα και του Tayron. Ο θερμικός κινητήρας ενισχύεται από την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 18 ίππων και 56 Nm ροπής που αντλεί ενέργεια από μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ανάκτηση γίνεται μέσω του συστήματος πέδησης, με την επιπλέον ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ να συνεισφέρει κυρίως στις χαμηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα.
Τον δείκτη αποδοτικότητας του Tayron έρχεται να συμβάλλει και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το οποίο τους θέτει εκτός λειτουργίας σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη μείωση της κατανάλωσης. Διαδικασία που ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται σχεδόν σε καμία περίπτωση… Στην πράξη, το Tayron αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπή, διαθέσιμη σε ένα εύρος από τις 1.500 rpm έως και τις 3.500 rpm, με τη Volkswagen να υποστηρίζει πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση να χρειάζονται μόλις 9,4 sec.
Γνήσιος γόνος…
Είναι δημιουργία της Volkswagen και από τη στιγμή που θα περάσεις πίσω από τη θέση του οδηγού, δεν χρειάζονται παρά μερικά μέτρα για να το καταλάβεις. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να έχει μία ανάλαφρη αίσθηση. H ρύθμιση της είναι πιο μαλακή σε σχέση με το Tiguan και είναι σαφές πως απευθύνεται σε όσους αναζητούν εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Και η αλήθεια είναι πως αποσπά εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία, αποσβαίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία τις συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Την ίδια ώρα, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας προσθέτει ακόμα ένα στοιχείο που καθιστά το Tayron εξαιρετικά άνετο στις καθημερινές μετακινήσεις ή στο ταξίδι. Περί αεροδυναμικών θορύβων ή ήχου από τον κινητήρα, ούτε λόγος, με την καμπίνα των επιβατών να μοιάζει με μία κάψουλα απομονωμένη από τους θορύβους του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Δείτε ακόμη: Το μεγάλο βραβείο της Volkswagen στην Ελλάδα
Εκτός από την πολιτισμένη λειτουργία του, ο 1.500άρης κινητήρας ξεχωρίζει για την ελαστικότητα του. Η πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων καταφέρνει και τον… κολακεύει, χαρίζοντας του ζωντάνια. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και σίγουρα δυσκολεύεται με το αμάξωμα των 1.682 kg, αλλά σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα εκμεταλλευόμενος και τη ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμη σε σημαντικό εύρος στροφών. Σίγουρα, το ωφέλιμο εύρος στροφών είναι ανάμεσα στις 2.000 με 4.000 rpm, αφού ψηλότερα είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύος. Η οικογενειακή προσέγγιση του Tayron αναδεικνύεται και στον επαρχιακό δρόμο. Σε σβέλτο ρυθμό, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης θα σου προκαλέσουν ένα αίσθημα ασφάλειας πίσω από το τιμόνι του.
Σε συνθήκες πίεσης, η διαφορά της ρύθμισης σε σχέση με το Tiguan είναι εμφανής, με το γερμανικό SUV να εμφανίζει σημαντικές κλίσεις του αμαξώματος και τάσεις υποστροφής, οι οποίες είναι εύκολα ελεγχόμενες από το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που παραμένουν σε εγρήγορση ακόμα και αν τα απενεργοποιήσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, όλα εξαρτώνται από τον τρόπο που θα επιλέξεις να κινηθείς. Με το πόδι στο πάτωμα ξεπερνάει τα 8,5 lt/100 km, ενώ σε πιο ήπιους ρυθμούς μπορείς να δεις τιμές κάτω από 7 lt/100km. Μία μέση τιμή της τάξεως των 7,2 lt/100 km είναι απόλυτα εφικτή χωρίς να έχεις συνέχεια στραμμένη την προσοχή σου στο trip computer.
συμπέρασμα
Στην κατηγορία των μεγάλων σε διαστάσεις SUV, και μάλιστα αυτών που προσφέρουν 7θέσια διάταξη, δεν μετράει η φαντασία. Μοντέλα αυτού του segment δεν χρειάζεται να εξιτάρουν τις αισθήσεις για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Αντιθέτως, επιβάλλεται να ξεχωρίζουν σε συγκεκριμένους τομείς που ίσως σε κάποιους άλλους να φαίνονται μείζονος σημασίας. Το Tayron καταφέρνει και αποσπά υψηλή βαθμολογία σε όλους αυτούς τους τομείς! Είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, πρακτικό, εφοδιασμένο με ό,τι θεωρείται σήμερα απαραίτητο σε επίπεδο τεχνολογιών (και με το παραπάνω) και έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει τη ζωή όσων έχουν μεγάλες χωροταξικές απαιτήσεις. Και μάλιστα σε τιμή που δεν ξεφεύγει απέναντι στον ανταγωνισμό, κρύβοντας επιπλέον ως άλλο άσσο στο μανίκι του μία μακρά λίστα εξοπλισμού από τη βασική έκδοση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ