Δοκιμή – Ford Transit Custom 2.0 Ecoblue: Ο ιδανικός συνεργάτης

Το νέο Ford Transit Custom, είναι το απόλυτο εργαλείο στα χέρια των επαγγελματιών και ένα van, που θυμίζει σε ανέσεις και τεχνολογία… επιβατικό Ι.Χ!

  • -
  • -
με μια ματιά

Το μεσαίο van της Ford διατίθεται σε εκδόσεις ντίζελ, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές, προσφέροντας δύο μήκη αμαξώματος, κορυφαίους χώρους φόρτωσης και τεχνολογία που παραπέμπει σε μεσαία επιβατικά Ι.Χ.   

Η Ford, έχει μακρά παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το δε όνομα «Transit», είναι συνώνυμο της επιτυχίας για την φίρμα, με τους επαγγελματίες του είδους να επιλέγουν το θρυλικό πλέον van της Ford από το 1965 μέχρι και σήμερα, αδιαλείπτως.  Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα του τι σημαίνει Transit για τη Ford αλλά και τους επαγγελματίες, σημειώστε ότι περισσότερα από 8.000.000 «αντίτυπα» του Transit έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα, τοποθετώντας το μέσα στο top 3 των επαγγελματικών οχημάτων όλων των εποχών

Ένα van… για κάθε χρήση

Το Custom, είναι το μεσαίου μεγέθους μοντέλο της σειράς Transit (διατίθεται σε εκδόσεις L1 & L2) και τοποθετείται πάνω από το Transit Connect και κάτω, από το Transit VAN όσον αφορά το μέγεθος. Η πρώτη έκδοση του, παρουσιάστηκε το 2012 και έκτοτε, συνεχίζει ακάθεκτο να ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες των ιδιοκτητών του και να σαρώνει βεβαίως τίτλους στο πέρασμα του. Πρόσφατα μάλιστα και το νέο Transit, κατέκτησε τον τίτλο του van της χρονιάς.  Σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, το νέο Ford Transit Custom, ξεχωρίζει για τη brand new αισθητική του, προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις έντονες, οριζόντιες γραμμές του αμαξώματος, τη φαρδύτερη εμπρός γρίλια της μάσκας και τους LED προβολείς.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Ford Puma των 170 ίππων! 

Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το μοντέλο, προσφέρει σημαντικά πρακτικά οφέλη στην καθημερινότητά των χρηστών του, χάρη στο χαμηλότερο ύψος δαπέδου και οροφής (κάτω από 2 μ., για την ακρίβεια 1.961 mm) και την ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει άνετα στο νέο Transit Custom έως και 3 ευρωπαλέτες, ανεξάρτητα από τον τύπο αμαξώματος (L1/L2) που θα επιλέξουν οι ενδιαφερόμενοι.

γλυκά

• Πρακτικότητα

• Φόρτωση

• Αποθηκευτικός χώρος

• Τεχνολογία

• Κατανάλωση

ξινά

• Θόρυβος κινητήρα

• Κατανάλωση (πλήρως φορτωμένο)

Το νέο Ford Transit Custom προσφέρει όμως κι ένα κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, θυμίζοντας περισσότερο ένα καλά εξοπλισμένο μεσαίο επιβατικό Ι.Χ παρά… επαγγελματικό van. Υπάρχει πλέον ηλεκτρικό χειρόφρενο τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless entry), εφαρμογή (FordPassPro) κινητού τηλεφώνου που δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του Transit να παρακολουθήσει έως και πέντε επαγγελματικά οχήματα, νέα, μερικώς ψηφιακή οθόνη 8” εμπρός από τον οδηγό, κεντρική οθόνη αφής 13” με συνδεσιμότητα FordSYNC 4 και ενσωματωμένο μόντεμ 5G, σύστημα πλοήγησης, πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και φυσικά, εμπρός-πίσω αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας. Η καμπίνα επιβατών του Transit Custom όμως, πέραν του υψηλού τεχνολογικού background της, εξασφαλίζει εξίσου κορυφαία πρακτικότητα και ευρυχωρία για τους τρεις ενήλικες που καλείται να μεταφέρει.

Άπαντες, θα βολευτούν εύκολα στα άνετα καθίσματα, οι χώροι για μικροαντικείμενα βρίσκονται… παντού, ενώ μέχρι και οι βάσεις των καθισμάτων αναδιπλώνονται, αποκαλύπτοντας έναν ακόμα έξτρα αποθηκευτικό χώρο. Το «πάρτι» βέβαια λαμβάνει χώρα, στην «κλούβα» του Transit Custom. Εκεί όπου κάθε επαγγελματίας θα αισθανθεί απόλυτα δικαιωμένος για την επιλογή του. Στην περίπτωση μας, το Transit Custom L2, προσφέρει ωφέλιμο φορτίο 1.200 kg, 6,8 κυβικά μέτρα φόρτωσης και έως 4 ευρωπαλέτες, ενώ το μήκος του χώρου φόρτωσης που υπερβαίνει τα 3 m σε συνδυασμό με το ύψος του που φθάνει τα 1,4 m, εγγυώνται σε μεγάλο βαθμό, ότι οι μεταφορές μεγάλων σε όγκο και βάρος αντικειμένων είναι… παιχνίδι. Επίσης, ως έξτρα επιλογή μπορεί κανείς να προσθέσει και την πτυσσόμενη σχάρα οροφής, που μπορεί να μεταφέρει έως 115 kg φορτίου. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Ford Focus EcoBoost Hybrid 155 PS

Σαν επιβατικό Ι.Χ. στο δρόμο   

To Transit Custom είναι κατά πάσα πιθανότητα, το μεσαίου μεγέθους van, με την καλύτερη οδική συμπεριφορά στην κλάση του. Το τιμόνι του έχει την ιδανική ισορροπία σε ότι αφορά το βάρος του, «περνάει» στα χέρια του οδηγού την κατάλληλη πληροφόρηση, ενώ ο κύκλος στροφής, που ανάλογα με την έκδοση κυμαίνεται από 10,9 έως 12,8 m, δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε το Transit, να ελίσσεται με χαρακτηριστική ευκολία στα στενά των πόλεων παρά το huge μήκος του που υπερβαίνει τα 5 m. Σε γενικές γραμμές, πίσω από το τιμόνι του Transit νιώθεις σα να οδηγείς ένα οποιοδήποτε επιβατικό Ι.Χ. ή αν προτιμάτε καλύτερα, ένα επιβατικό van σαφώς όμως μικρότερου μεγέθους. Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος είναι υποδειγματική, δεν υπάρχουν «ξερές» αντιδράσεις ή αναπηδήσεις από την ανάρτηση ακόμα και στην περίπτωση που ο χώρος φόρτωσης είναι κενός, ενώ μέχρι και η ηχομόνωση της καμπίνας στέκεται σε ένα άκρως ικανοποιητικό επίπεδο. Το νέο Transit Custom κινείται μεταξύ άλλων και από τον γνωστό ντίζελ κινητήρα των 2,0 lt (EcoBlue) της Ford, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε τρεις επιλογές: Με 136 PS, 150 PS ή 170 PS. Ο οδηγός του Transit έχει στη διάθεσή του επίσης και διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport) ώστε να προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση του κινητήρα και τον έλεγχο της πρόσφυση/ευστάθειας, ενώ αξίζει να σημειώσουμε, πως οι εκδόσεις με εργοστασιακό κοτσαδόρο προσφέρουν επιπλέον και το πρόγραμμα Tow/Haul.

Για πρώτη φορά στο μοντέλο, η Ford, προσφέρει την επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις και ταχύτερο μετατροπέα ροπής για λιγότερες φθορές, το οποίο βελτιώνει παράλληλα την επιτάχυνση και την αποδοτικότητα καυσίμου. Mε τον κινητήρα 2,0 lt EcoBlue 136 PS και μόνο, σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τo Transit Custom, εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης AWD, το οποίο μεταφέρει τη ροπή στους εμπρός τροχούς και αυτόματα στους πίσω, όταν απαιτείται, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση του οχήματος.Επιπλέον, το παρών στη γκάμα των συστημάτων κίνησης του μοντέλου δίνουν και οι plug-in hybrid εκδόσεις με 232 PS, ενώ οι αμιγώς ηλεκτρικές version προσφέρουν 136 και 218 PS αντίστοιχα και εφοδιάζονται με μια συστοιχία μπαταριών ωφέλιμης χωρητικότητας 64 kWh. Στα δικά μας χέρια βρέθηκε η ενδιάμεση έκδοση, με το ντίζελ κινητήρα των 2,0 lt με τους 150 PS και το 6άρι μηχανικό σασμάν. Η ροπή των 350 Nm από τις 1.500 rpm είναι υπεραρκετή για να κινήσει με χαρακτηριστική ευκολία το Transit ακόμα και φουλ φορτωμένο, με την 1η σχέση στο σασμάν να χρησιμοποιείται κατά βάση μόνο με πλήρες φορτίο, όντως με πολύ «κοντή» κλιμάκωση. Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση καυσίμου, το Transit χρειάστηκε κοντά στα 8 lt/100 km, σε μικτό κύκλο και με τουλάχιστον 400 κιλά βάρους στον αποθηκευτικό του χώρο.

συμπέρασμα

Το Transit Custom της Ford δίχως να αλλοιώσει επ’ ουδενί τον επαγγελματικό του προσανατολισμό, βελτιώθηκε σε όλους τους επιμέρους τομείς, ισορροπώντας πλέον ιδανικά ανάμεσα σε ένα εργαλείο δουλειάς και ένα επιβατικό όχημα…  Έχει ως τιμή εκκίνησης τα 39.584 € στην έκδοση με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα των 136 PS με το 6άρι μηχανικό σασμάν, ενώ το αντίστοιχο δίλιτρο με τους 150 ίππους κοστολογείται στην βασική έκδοση Trend, που παρεμπιπτόντως προσφέρει ένα υψηλού επιπέδου εξοπλιστικό πακέτο, από τα 41.942 €.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...