Citroen DS3 1.4 VTi Chic

Προχωρημένη αισθητική και δυναμισμός για την αντι ρετρό απάντηση της Citroen στα Mini και MiTo

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή136 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Premium supermini με δραστήρια διάθεση, μοντέρνα σχεδίαση και δυνατότητα χρωματικού customizing.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Σαγηνευτικό μέσα και έξω, το εξωστρεφές DS3 προσφέρει ντελικάτη αισθητική και δραστήριο πνεύμα. Με χαρακτήρα που παντρεύει την ραφιναρισμένη λειτουργία της ανάρτησης και την επικοινωνία με τον οδηγό, καταφέρνει να σε κάνεις να χαμογελάσεις, ενώ η αναβαθμισμένη γαλλική ποιότητα στο premium supermini της Citroen τονίζει την αυτοπεποίθησή του ώστε να ατενίζει χωρίς κόμπλεξ κατωτερότητας τον γερμανόφωνο άμεσο ανταγωνιστή του. Μπορεί σε σπορ αίσθηση να εμφανίζει διαλλακτικότητα όμως δεν αλλάζει κουβέντα, ενώ ο καλός ατμοσφαιρικός 1.4 VTi αρκεί για να ξυπνήσει τις αισθήσεις, όχι όμως όσο ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 THP, που ταιριάζει καλύτερα στον δυναμισμό του DS3.

γλυκά
  • Μοντέρνος σχεδιασμός
  • Φινέτσα, αισθητική και δυναμισμός
  • Ποιοτικός αέρας
  • Δραστήρια συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Χαλαρός επιλογέας
απόψεις

Σου «μαρκάρει» το βλέμμα με την εξωτερική του εμφάνιση, ενώ παράλληλα το καλοδουλεμένο εσωτερικό σβήνει τις δεύτερες σκέψεις. Η πρακτικότητα δεν πάει στράφι όπως συνήθως στο βωμό του στυλ και αυτό αποτελεί σημαντικό όπλο του DS3. Δεν χρειάζεται να συμβιβαστείς για να αποκτήσεις ένα μοντέρνο και ευχάριστο όχημα, το οποίο έχει άποψη στο δρόμο. Η έκδοση των 1.4 λίτρων μπορεί να είναι η πιο προσιτή οικονομικά ευκαιρία να γίνει δικό σου, δεν επιβάλλει όμως σημαντικούς συμβιβασμούς.

Δημήτρης Παππάς

go shopping

Με τον ατμοσφαιρικό VTi των 95  ίππων, το DS3 προσφέρεται λίγο κάτω από τα € 16.000 με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: έξι αερόσακους, ESP, Cruise Control, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα-καθρέφτες- κλειδαριές, ραδιοCD με MP3 και 6 ηχεία, χειριστήρια για το ηχοσύστημα στο δερμάτινο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου και προβολείς ομίχλης. Τα φυμέ κρύσταλλα, οι ζάντες αλουμινίου 16’’ καθώς και τα φώτα ημέρας LED που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, όπως και το Navigation system ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό . Η χρωματική αντίθεση της οροφής είναι στάνταρ σε τέσσερις διαφορετικές αποχρώσεις και σχέδια, ενώ για το χρωματικό και όχι μόνο customizing υπάρχουν διαθέσιμα 12 απλά και 26 μεταλλικά χρώματα καθώς και 11 αποχρώσεις για τις ζάντες πέρα από την επιλογή σχεδίου. Μια γκάμα από διακοσμητικά χρωμίου, αλλά και χρωμάτων μπορούν να ντύσουν επι μέρους τμήματα του αυτοκινήτου(π.χ. καπάκια εξωτερικών καθρεφτών, λαβή επιλογέα ταχυτήτων, κλειδιά, κ.ά), ενώ τα φυμέ κρύσταλλα, οι ζάντες αλουμινίου 16’’, τα φώτα ημέρας LED, καθώς και το Navigation system που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό την μακροσκελέστατη λίστα του οποίου θα βρείτε αναλυτικά στο www.DS3.citroen.com/gr .

Η εταιρία των καινοτόμων σχεδίων, εφαρμογών και προτάσεων επιτέλους ξυπνάει από τον λήθαργο. Παραμελημένη επί δεκαετίες, η δημιουργικότητα της Citroen έβγαινε σπανίως στην επιφάνεια, περιορισμένη από τα κοινά βήματα του ομίλου PSA. Οι ιδιότροπες αλλά λειτουργικές και έξυπνες κατασκευές του παρελθόντος, έφτιαξαν μια φήμη για την Citroen η οποία αδυνατούσε να συνοδέψει τα σύγχρονα βήματα της ιστορίας της. Σήμερα η ίδια η εταιρεία κάνει ένα διαφορετικό βήμα ξεκινώντας ως πρώτο δείγμα από τα premium supermini, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση με σκοπό να τονώσει το κύρος της στην μικρή κατηγορία. Η διαφορά σε σχέση με την μόδα των αναβιώσεων είναι ότι δεν ενστερνίζεται την λογική του ρετρό αλλά αυτή του… προχώ!

 

 

Επιστροφή στο μέλλον

Αν κράτησε κάτι από το παρελθόν η Citroen, αυτό είναι το ιστορικό λογότυπο DS και μόνο αυτό! Όλα τα υπόλοιπα προέρχονται από το παρόν και οδηγούν στο μέλλον μιας εταιρείας που πρόσφατα θυμήθηκε ότι η δημιουργικότητα είναι αυτή που σε γράφει στην ιστορία. Και για να προλάβει τις όποιες αμφισβητήσεις από τους fan του θρυλικού βατράχου, κυρίως για το προφανές, την καπηλεία του κωδικού DS και την σχέση με το πρωτότυπο, η ίδια η εταιρεία πρόλαβε να λανσάρει το αυτοκίνητο με μια αντι-ρετρό καμπάνια που τα αρχικά προκύπτουν από το «Different Spirit», που σε ελεύθερη μετάφραση μιλάει για διαφορετικό πνεύμα. Η ουσία είναι ότι, με αυτό τον τρόπο τράβηξαν την προσοχή και με το ίδιο το αυτοκίνητο την διατήρησαν, χάρις την φαντασμαγορική σέξι εικόνα του. Η φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία του DS3 διατυμπανίζει την ξεχωριστή του προσωπικότητα με λεπτομέρειες που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα, όπως η τεχνοκρατική μάσκα με τον μεγάλο αεραγωγό και τα ακροβολισμένα LED ημέρας και τους διακριτικά φουσκωμένους προφυλακτήρες και θόλους. Κερασάκι στον σχεδιαστικό παροξυσμό, αποτελούν τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία που καλύπτουν το πάνω μέρος της κεντρικής κολόνας δημιουργώντας ψευδαίσθηση αιωρούμενης οροφής. Και φυσικά η διχρωμία και οι χρωμιομένες πινελιές που τονίζουν ακόμα περισσότερο την μοναδικότητα και κομψότητα της κατασκευής.

Η φαντεζί εικόνα δεν περιορίζεται μόνο στα έξω, αλλά και στα ενδότερα, όπου το απρόσμενα πολυτελές, καλοφτιαγμένο και αριστοκρατικό σαλόνι μπορεί κάλλιστα να κερδίσει την σφραγίδα premium. Πλήρης και φαντασμαγορικός πίνακας οργάνων, ποιοτικά υλικά, εξαιρετικός διάκοσμος και γενικότερα η σχεδίαση, συνθέτουν ένα εσωτερικό που δύσκολα θα το βαρεθείς. Το ταμπλό δίνει και αυτό την αίσθηση αιώρησης, με τη φάσα που τρέχει κατά μήκος του να είναι χρωματισμένη, δημιουργώντας κομψή και όχι κραυγαλέα αντίθεση. Ακόμα και τα σκληρά μέρη έχουν εξαιρετικό φινίρισμα και είναι εμφανής η προσοχή σε επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησης. Χωροταξικά το DS3 προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα τόσο στα πόδια όσο και στο κεφάλι, ενώ η εξαιρετική ορατότητα δημιουργεί ένα ευχάριστο ταξιδιωτικό περιβάλλον. Η ελαφρώς φαρδύτερη καμπίνα σε σχέση με το C3 (το οποίο αποτελεί την βάση) προσφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο πλάτος για τους επιβάτες, ενώ θετικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με 285 λίτρα στην φυσική του διάταξη και 980 όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα.

 

Αριστοκρατικό και δυναμικό περιτύλιγμα

Με τον 1.4 VTi κάτω από το καπό, το DS3 εξασφαλίζει ότι οι 95 ίπποι και τα 160 Nm ροπής θα προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις στο βάρους 1.150 κιλών αμάξωμα. Ο ελαστικός και πολιτισμένος κινητήρας συνεργάζεται με ένα σωστό σε κλιμάκωση, σχετικά κοντό αλλά με την γνωστή χαλαρή αίσθηση, κιβώτιο και το μικρό αυτοκίνητο κινείται σβέλτα και δυναμικά. Πρέπει να εκμεταλλεύεσαι όλο το εύρος στο στροφόμετρο για να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του κινητήρα που ευτυχώς στροφάρει με διάθεση ακόμα και στην κόκκινη περιοχή. Τα 10,6’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 184 km/h τελικής ταχύτητας είναι πολύ καλά νούμερα και το DS3 αισθάνεται το ίδιο άνετα είτε κινούμενο χαλαρά είτε ταξιδεύει με ταχύτητες κοντά στην τελική του. Βέβαια τότε ο θόρυβος του κινητήρα κυριαρχεί, ως ένδειξη κοντής 5ης σχέσης, με την ταχύτητα ταξιδίου να θεωρείται ιδανική έως τα 160 km/h. Ταυτόχρονα εμφανίζεται μετρημένο σε κατανάλωση (μέση τιμή κατασκευαστή: 5,8 lt/100 km), χωρίς να χρειάζεταινα συμβιβάζεις τον ρυθμό σου.

Με δεδομένο ότι βασίζεται στο πάτωμα του C3, το premium supermini της Citroen δανείζεται γεύσεις και τρόπους συμπεριφοράς αλλά μέχρι εκεί. Ο ευθύβολος χαρακτήρας συμπληρώνεται από εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ το "σεμνά" μακρύτερο κατά 6 mm μεταξόνιο (2.452 mm), τα ελαφρώς ανοιγμένα μετατρόχια και το αδυνάτισμα της πίσω ανάρτησης κατά επτά κιλά, είναι μερικά από τα σημεία υπεροχής. Παράλληλα, η χαμηλότερη θέση οδήγησης είναι ιδανικότερη και οι διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα συμβάλουν περισσότερο στην απαιτούμενη σπορ αίσθηση. Η ευχάριστη έκπληξη είναι ότι αντιμετωπίζει περίφημα τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντες στην καμπίνα, ενώ παράλληλα δεν θυσιάζει την επικοινωνιακή και άμεση σχέση με τον οδηγό του. Μπορεί να μην έχει την «καρτίσια» αίσθηση του Mini όμως το ακριβές τιμόνι προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες, τα καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα και το μπροστινό μέρος διατηρεί πιστά την γραμμή μέσα στη στροφή. Η συμμετοχικότητα της ουράς εμφανίζεται με μέτρο αλλά ουσιαστικά βοηθά την ευελιξία και τον οδηγό στην τοποθέτηση, ενώ για τις υπερβολές φροντίζει το ESP να επιβάλει τάξη και ηθική. Με γερό κράτημα, θετικά φρένα τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα καθώς και ρυθμίσημη συμπεριφορά, το DS3 εμφανίζεται ως ένα από το πιο ολοκληρωμένα οδηγικά αυτοκίνητα, που έχει κατασκευάσει η Citroen τα τελευταία χρόνια. Το DS3 ήρθε για να πείσει, πως δεν είναι ένα τρίθυρο C3 με διαφορετικό περιτύλιγμα, αλλά ένα πολυτάλαντο κομψό και δυναμικό αυτοκίνητο που με εξασφαλισμένο lifestyle, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Οι Γάλλοι της Citroen, έβαλαν ψηλά τον πήχη με το DS3 και στην υλοποίησή του κατάφεραν εκτός από το σχεδιαστικό και αισθητικό αποτέλεσμα να προσομοιώσουν γερμανική ποιότητα και σίγουρα αριστοκρατική σπορ εικόνα. Η επιστροφή του ιστορικού λογότυπου, σηματοδοτεί μια νέα φιλοσοφία για την Citroen και το DS3 είναι το πρώτο δείγμα μιας νέας εποχής για την εταιρεία. Η δημιουργικότητα είναι μέρος του χαρακτήρα του και η ρεαλιστική τιμή ένα καλό διαπραγματευτικό ατού για να ζήσεις ξεχωριστές στιγμές μαζί του.

VIDEOS

Citroen DS3

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...