Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC: Crossover με «αστείο» κόστος χρήσης
Διατηρώντας όλα τα στοιχεία που διακρίνουν το Kamiq, η έκδοση φυσικού αερίου προσθέτει την ασύγκριτη οικονομία στο ρεπερτόριο του τσέχικου B-SUV.
- -
- -
με μια ματιά
Το εξαιρετικά αποτελεσματικό και πρακτικό crossover της Skoda χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο για να γίνει πιο οικονομικό από ποτέ!
Στην εποχή που όλοι οι κατασκευαστές ζητούν όλο και περισσότερα χρήματα για να προσφέρουν το ίδιο προϊόν, η Skoda έχει καταφέρει να δημιουργήσει μερικές από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς χωρίς να ξεφεύγει τιμολογιακά. Δεν λέμε πως ο τιμοκατάλογος της τσέχικης μάρκας έχει μείνει ανέπαφος, αλλά σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Skoda ξέρει πώς να παρέχει ελκυστικές προτάσεις που δεν τους λείπει τίποτα, από την βασική κιόλας έκδοση του εκάστοτε μοντέλου.
Ανάμεσα στα μέλη της γκάμας που ταιριάζουν στην παραπάνω περιγραφή είναι και το Kamiq. Το εισαγωγικό crossover του καταλόγου αποτελεί την πρώτη απόπειρα της μάρκας στην κατηγορία B-SUV και οφείλουμε να πούμε πως μέχρι στιγμής τα έχει πάει περίφημα. Έχει κερδίσει το κοινό με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την γενικότερη ευχρηστία που προσφέρει ο χαρακτήρας του, κάνοντας το ιδανικό για όλες τις περιστάσεις. Η έκδοση διπλού καυσίμου G-TEC εναρμονίζεται με όλα αυτά τα στοιχεία και ταυτόχρονα προσθέτει την αποδοτικότητα και την οικονομία που συνοδεύει το φυσικό αέριο.
Ψύλλος στ’ άχυρα
Όποιος ψάχνει για στοιχεία στο εξωτερικό του Kamiq που να προσδίδουν την διπολική φύση του κινητήρα από πλευράς καυσίμου είναι σαν να ψάχνει ψύλλο στ’ άχυρα. Πέραν του σήματος G-TEC στην 5η πόρτα αλλά και του αυτοκόλλητου CNG στην πάνω δεξιά γωνία του πίσω παρμπρίζ - υποχρεωτική προσθήκη για λόγους ασφαλείας, σε περίπτωση που υπάρξει ατύχημα και χρειαστεί να επέμβουν διασώστες - το τσέχικο crossover παραμένει ολόιδιο με τις αποκλειστικά βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Αυτό σημαίνει πως το Kamiq G-TEC αποτελεί γνήσιο μέλος της οικογένειας των SUV της Skoda. Στο εμπρός μέρος έχουμε την κλασική διάταξη που συναντάμε και στα μεγαλύτερα Karoq και Kodiaq, με τα δύο φωτιστικά σώματα σε κάθε μεριά, ενώ στο πλάι συναντάμε την χαρακτηριστική γραμμή στο αμάξωμα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της μάρκας. Στο πίσω μέρος, τα λεπτά φώτα σε συνδυασμό με την κλασική πλέον αντικατάσταση του σήματος από την λέξη Skoda χαρίζουν την αναβαθμισμένη εικόνα στην οποία στόχευαν οι σχεδιαστές.
Το ίδιο μοτίβο περιορισμένων αλλαγών συνεχίζει και στην καμπίνα, η οποία για ακόμη μία φορά διακρίνεται για την άνεση και την πρακτικότητα που προσφέρει. Μικρές πινελιές ανανέωσης όπως το νέας σχεδίασης τιμόνι που βρίσκουμε και στα υπόλοιπα τελευταίας γενιάς μοντέλα της μάρκας, δίνουν το «παρών» και εξισορροπούν την επιστροφή στον αναλογικό πίνακα οργάνων λόγω έκδοσης. Αυτό συμβαίνει αφενός διότι το Kamiq G-TEC συνδυάζεται μόνο με το βασικό πακέτο εξοπλισμού Ambition, και αφετέρου επειδή με τη συγκεκριμένη διάταξη μπορούμε να έχουμε κάτω από το στροφόμετρο και το ταχύμετρο τους δύο δείκτες καυσίμου - έναν για βενζίνη, έναν για CNG. Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι κοινά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την μεγάλη οθόνη αφής 9,2 ιντσών να ξεχωρίζει και τον εσωτερικό διάκοσμο να παραμένει ευχάριστος.
Τέσσερις ενήλικοι μπορούν να φιλοξενηθούν με ευκολία στο εσωτερικό του, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 278 λίτρα λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου. Δεν είναι μυστικό ότι οι χώροι του Kamiq συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας, κάτι το οποίο ισχύει και στην έκδοση CNG, με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ.
Οικονομικό μεν, αλλά…
Για τους λίγους που δεν το γνωρίζουν, να θυμίσουμε πως το φυσικό αέριο αποτελεί το πιο αποδοτικό καύσιμο που μπορούμε να βρούμε. Σε συνδυασμό και με τη χαμηλή τιμή αγοράς, το Kamiq ρίχνει το κόστος χρήσης… στα τάρταρα. Σίγουρα, μπορεί η σημερινή μέση τιμή των 1,2 €/κιλό να απέχει από τα 0,8 €/κιλό που κόστιζε κάποτε, αλλά και πάλι με τη μέση κατανάλωση των 5,2 kg/100 km που καταγράψαμε για όσο διάστημα μας συνόδεψε το τσέχικο μοντέλο, το κόστος ανά 100 km ξεπερνά οριακά τα 6 €! Οι τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν συνολική χωρητικότητα 13,8 kg, και μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης των 9 λίτρων δίνουν στο Kamiq αυτονομία που ρεαλιστικά μπορεί και να ξεπεράσει τα 400 km.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Κατανάλωση
ξινά
- Μικρή αυτονομία βενζίνης
- Δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου
- Μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου
Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον γνωστό 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο TSI του Group, ο οποίος έχει δεχθεί μία σειρά από μετατροπές, έτσι ώστε να καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο. Αυτές εντοπίζονται στα διαφοροποιημένα πιστόνια, στις νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ μικρότερο είναι το τούρμπο. Με όλες τις δεξαμενές γεμάτες, αρχικά το Kamiq κινείται αποκλειστικά με το φυσικό αέριο. Ο οδηγός, δυστυχώς, δεν έχει δυνατότητα επιλογής του καυσίμου που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει. Ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη μόλις τελειώσουν τα αποθέματα του φυσικού αερίου ή αν χρειαστεί να εκκινήσει σε θερμοκρασίες μικρότερες των -10 βαθμών κελσίου.
Εάν το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου δεν ήταν τόσο περιορισμένο, στοιχεία όπως το μικρό ντεπόζιτο βενζίνης ή απουσία δυνατότητας επιλογής καυσίμου από τον οδηγό θα ήταν ασήμαντα, αλλά η πραγματικότητα διαφέρει. Ο εξαιρετικά μικρός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα σε ένα ταξίδι, αν δεν περνάμε από πρατήρια CNG, ενώ ακόμη και εντός Αττικής μπορεί να μεταφραστεί σε αρκετό χρόνο αναμονής, καθώς πολλοί χρήστες συσσωρεύονται σε λίγους σταθμούς.
Σε δεύτερη φάση τώρα, η δύναμη του μοτέρ αγγίζει τους 90 ίππους και τα 160 Nm, διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.900 έως και τις 3.500 rpm. Το συγκεκριμένο σύνολο σίγουρα δεν είναι αυτό που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 12,5 sec και την τελική να φτάνει τα 183 km/h, αλλά δεν ήταν και ποτέ αυτός ο σκοπός άλλωστε. Στόχος είναι η οικονομία, και σε αυτό το κομμάτι τα πάει περίφημα.
Άνετο και ευχάριστο
Στο δρόμο, η προτίμηση του συνόλου στις μεσαίες στροφές είναι εμφανής, ενώ μόνο στις χαμηλές θα διακρίνει κανείς μία αδυναμία. Εκεί είναι που το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο σώζει την κατάσταση, χάρη στην πυκνή κλιμάκωση. Ο επιλογέας έχει ευχάριστη αίσθηση, κάτι πολύ θετικό μιας και η ενασχόληση μαζί του θα είναι αρκετή, αν ο στόχος είναι να βρίσκεται το μοτέρ πάντα στο ιδανικό φάσμα. Η γενικότερη λειτουργία του είναι πολιτισμένη, το επίπεδο θορύβου χαμηλό και σε συνδυασμό με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Και όλα αυτά, την ώρα που η οδική συμπεριφορά παραμένει φιλική και προβλέψιμη, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ ουδέτερο αποδεικνύεται το σύνολο και όσο πλησιάζει στο όριο με το εμπρός μέρος μόνο να ανοίγει την τροχιά του στην υπερβολή. Ακόμα και εκεί όμως, οι αντιδράσεις είναι εύκολα διαχειρίσιμες, προσφέροντας μία αίσθηση ασφάλειας. Άλλωστε η οδήγηση στο όριο ποτέ δεν ήταν ο πρωταρχικός στόχος του Kamiq G-TEC. Αυτή η θέση πάντα θα ανήκει στην άνετη μετακίνηση και στην οικονομία, εκεί που το τσέχικο μοντέλο διαπρέπει.
συμπέρασμα
Σαν σύνολο το Skoda Kamiq ήταν από την πρώτη στιγμή ένα από τα πιο ολοκληρωμένα του segment. Άνετο, ποιοτικό, μοντέρνο και οικονομικό. Με την προσθήκη του φυσικού αερίου, το κόστος χρήσης πέφτει ακόμη πιο χαμηλά, τόσο λόγω κατανάλωσης αλλά και λόγω των μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το μόνο που φέρνει μαζί του το CNG είναι ο μικρός πονοκέφαλος της αυτονομίας και του ανεφοδιασμού. Εάν αυτά είναι στοιχεία που δεν σας απασχολούν, τότε το συγκεκριμένο μοντέλο δεν υπάρχει περίπτωση να σας απογοητεύσει.