Δοκιμή Opel Mokka-e: Ξεχάστε ό,τι ξέρατε!

Οδηγούμε στους ελληνικούς δρόμους το αμιγώς ηλεκτρικό νέο Mokka, το μοντέλο με το οποίο η Opel επαναπροσδιορίζει το προφίλ της.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,40 kWh/100 km
με μια ματιά

Ίσως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της Opel τα τελευταία χρόνια! Το νέο Mokka είναι αναμφίβολα όμορφο σχεδιαστικά, νεανικό και φυσικά σύγχρονο. Και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με οικολογική συνείδηση.


Μετά τη συγχώνευση της Opel με το Group PSA, ήταν δεδομένο πως ο επαναπροσδιορισμός του προφίλ της εταιρείας βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη. Το πρώτο μοντέλο που μας δίνει μία εικόνα για τον μελλοντικό προσανατολισμό της γερμανικής εταιρείας είναι το νέο Mokka. Η 2η γενιά του SUV της Opel αποτελεί δείγμα γραφής για την επόμενη μέρα της γερμανικής εταιρείας. Παρατηρώντας τις εικόνες, είμαστε σίγουροι ότι και εσείς από την πλευρά σας σκέφτεστε πως δεν πρόκειται απλά για μία νέα σχεδιαστική τάση, αλλά για ένα τεράστιο άλμα σε σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν η Opel. Μάλιστα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως αποτελεί αποκλειστικό έργο της γερμανικής εταιρείας, αφού την απόλυτη σχεδιαστική ευθύνη είχε ο Mark Adams και η ομάδα του, με το αποτέλεσμα να τους δικαιώνει και εν τέλει να ξεπερνάει κάθε προσδοκία.
Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με τον κωδικό «e» να συνοδεύει το λογότυπο Mokka. Με δεδομένο πως στην ευρωπαϊκή αγορά έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της κατηγορίας των B-SUV, στην Opel δεν δίστασαν να παρουσιάσουν την ηλεκτρική έκδοση παράλληλα με αυτές που διαθέτουν θερμικό κινητήρα. Κάτι εύκολο, αφού τα βασικά υλικά της συνταγής υπήρχαν στα ράφια της γαλλικής πλευράς του Group…  

 

Παντρεύοντας το… χθες με το σήμερα

Μπορεί το σχεδιαστικό πινέλο να τοποθετήθηκε στα χέρια των ανθρώπων της Opel, αλλά τα βασικά συστατικά κάτω από το αμάξωμα ανήκουν στο Group PSA. Το νέο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, αλλά οι διαστάσεις του είναι αρκετά διαφοροποιημένες. Η σημαντικότερη εντοπίζεται στο μήκος με τη νεότερη γενιά να έχει μικρότερο κατά 12,5 cm, σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο! Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος, αλλά και το μεγαλύτερο πλάτος, το Mokka διαθέτει εξαιρετικές αναλογίες, δείχνοντας συμπαγές. Όσοι θυμούνται το πρωτότυπο GTΧ ήδη θα έχουν κάνει τους σχετικούς συνειρμούς. Η φιλοσοφία Opel Vizor που πρωτοπαρουσιάστηκε τότε, σήμερα βρήκε εφαρμογή στο γερμανικό SUV.



Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του Mokka, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το κλασσικό Manta. Δεν ξέρουμε αν βλέπετε τις ομοιότητες, αλλά σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι θελκτικό. Η εμπρός μάσκα με τη διάφανη πλαστική επιφάνεια ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, μοιάζει ένα κομμάτι και αποτελεί το σήμα κατατεθέν του Mokka. Όλα δείχνουν ως ένα ενιαίο στοιχείο, ενώ το αμάξωμα διακρίνεται για τις γενικότερα καθαρές γραμμές του. Ακόμα και η διογκωμένη γραμμή επάνω στο καπό μοιάζει να ταιριάζει απόλυτα στο ύφος και το στιλ του αμαξώματος. Και όλα αυτά ενώ έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος από το 0,35 έχει πέσει στο 0,32 Cd. Σίγουρα, είναι σπορ και τα στοιχεία δυναμισμού είναι έκδηλα από όποια γωνία και αν το αντικρίσεις.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΚΕΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ OPEL MOKKA

Μίνιμαλ και μοντέρνο

Οι ριζικές αλλαγές και ο νεοτερισμός που χαρακτηρίζει το Mokka συνεχίζονται στο εσωτερικό. Η σχεδιαστική φιλοσοφία έχει και αυτή με τη σειρά της ονομασία και αποκαλείται «Pure Panel», μαρτυρώντας ουσιαστικά την digital αύρα που το χαρακτηρίζει. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12’’, ενώ η οθόνη αφής των 10’’ μοιάζει ως συνέχεια του δείχνοντας φαινομενικά μία. Το αποτέλεσμα μοιάζει σαν να έχεις απέναντι σου δύο διευρυμένες οθόνες και μάλιστα στραμμένες προς την πλευρά του οδηγού, αυξάνοντας το οδηγοκεντρικό στοιχείο. Σε συνδυασμό με το σκουρόχρωμο χρωματισμό, το περιβάλλον θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μίνιμαλ και αναμφίβολα μοντέρνο. Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την Opel, αφού έχει γίνει χρήση πολύ καλών υλικών, αλλά και συνδυασμός σκληρών – μαλακών πλαστικών. Όσον αφορά τους χώρους, αυτός των αποσκευών αγγίζει τα 310 lt, αντί για τα 350 lt που προσφέρουν οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Αντίστοιχα περιορισμένος είναι ο χώρος των πίσω επιβατών, αφού ναι μεν χωράνε μόλις δύο ενήλικες, αλλά αν το ύψος τους ξεπερνάει το 1.75 μάλλον θα αισθανθούν άβολα.

 

Γαλλικό άρωμα

Η συνταγή γνωστή και την έχουμε γνωρίσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Group. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής, με την μπαταρία των 50 kWh να του χαρίζει αυτονομία της τάξεως των 324 km. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, που μάλιστα προσφέρουν διαφορετική ισχύ! Συγκεκριμένα, στο Eco η δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ περιορίζεται στους 80 ίππους, στο Normal ο οδηγός έχει στη διάθεση του 110, ενώ στο Sport μπορεί να εκμεταλλευθεί και τους 136. Οι επιδόσεις του δεν «τρομάζουν», αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 9 sec, ενώ τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h. Όσον αφορά τη φόρτιση, μόλις 30 λεπτά χρειάζονται για το 80% σε ταχυφορτιστή, ενώ σε Wallbox 11,0 kWh φορτίζει πλήρως σε 5 ώρες και 15 λεπτά. Μάλιστα, προσφέρεται με τον φορτιστή «universal» της Opel, ο οποίος διαθέτει ειδικούς αντάπτορες για κάθε υποδομή και επιτρέπει τη φόρτιση σχεδόν σε όλες τις πρίζες και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km.

ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΟPEL MOKKA ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ

Πόλος έλξης!

Μόλις ξεπεράσεις το ευχάριστο σοκ της σχεδίασης του αμαξώματος και αρχίσεις να κινείσαι στους δρόμους της Αθήνας, πρέπει να αντιμετωπίσεις τις αντιδράσεις του κόσμου. Ειδικά στη διχρωμία πράσινου/μαύρου είναι αδύνατο να περάσεις απαρατήρητος. Στο εσωτερικό εύκολα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξαρτήτως ύψους, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή και όλα βρίσκονται σωστά τοποθετημένα. Με δεδομένη την παρουσία του ηλεκτροκινητήρα και την αθόρυβη λειτουργία του, ιδιαίτερη μνεία έχει δοθεί στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τους τεχνικούς της Opel, αφού το επίπεδο των αεροδυναμικών θορύβων είναι εξαιρετικά χαμηλό. Σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης φροντίζει για την άνετη μετακίνηση στην καθημερινότητα, αλλά και στο ταξίδι. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει τη συνταγή γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμιση της είναι σχετικά σφικτή, χωρίς όμως να ενοχλεί. Απορροφά τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αν και σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα εκφράσει τη δυσαρέσκεια του. Αλλά και πάλι χωρίς να ενοχλεί… Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως σύμφωνα με τους τεχνικούς της Opel, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ίδιες με αυτές που έχουν υιοθετηθεί στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτρικού Mokka,  ειδοποιός διαφορά είναι το κατά 15% πιο άκαμπτο αμάξωμα, αλλά και το βελτιωμένο κέντρο βάρους μετά την τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα.

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν σε εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Ειδικά στα προγράμματα Eco και Normal δεν αισθάνεσαι την επιτάχυνση που έχεις συνηθίσει από μία αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή. Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι τόσο άμεση, στοιχείο που φυσικά έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην μειωμένη κατανάλωση ρεύματος. Αν αποφασίσεις να εκμεταλλευθείς και τους 136 ίππους στο πρόγραμμα Sport, η εικόνα αλλάζει άρδην, αλλά όχι δραματικά. Τα 3,7 sec που χρειάζονται για τα πρώτα 50 km/h από στάση αντικατοπτρίζουν πλήρως τον τρόπο που το ηλεκτρικό Mokka επιταχύνει. Αρχικά, σε «κολλάει» στο κάθισμα, αλλά εν συνεχεία ο ρυθμός μειώνεται σημαντικά. Αν και οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι αρκετά καλές λόγω των άμεσα διαθέσιμων 260 Nm της ροπής στο πάτημα του γκαζιού.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Αυτονομία
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Περιορισμένοι χώροι πίσω

Ο πολιτισμένος χαρακτήρας που διαπιστώσαμε σε χαλαρούς ρυθμούς, επιβεβαιώθηκε και σε πιο σβέλτη οδήγηση. Παρά τα επιπλέον 300 κιλά σε σχέση με την απλή έκδοση, το Mokka e σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες αν υπολογίσεις το βάρος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ η συμπεριφορά του είναι γενικότερα ουδέτερη, όντας ευχάριστο στο δρόμο. Αν και οφείλουμε να σημειώσουμε πως το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά είχε σαν αποτέλεσμα σε συνθήκες πίεσης να μην προσφέρουν την απαιτούμενη πρόσφυση. Ακόμα και έτσι, οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προβλέψιμες και μόνο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης αισθάνεσαι το βάρος του. Σίγουρα, ακόμα και με αυτά τα ελαστικά σε ικανοποιεί και σε προδιαθέτει ευχάριστα. Μάλιστα, το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή πληροφόρηση και είναι ελαφρώς καλύτερο από το αντίστοιχο του 2008, αν και σχετικά ελαφρύ για τα γούστα μας. Συνήθεια απαιτεί το φρένο λόγω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης, το οποίο δεν σου εμπνέει εμπιστοσύνη, αν και στα δύσκολα διαπιστώσαμε πως η απόδοση του είναι καλή.

Τι γίνεται όμως στο θέμα της αυτονομίας; Η Opel αναφέρει πως το Mokka e καταναλώνει 18,0-17,4 kWh/100 km. Η συγκεκριμένη τιμή δεν απέχει από την πραγματικότητα, ενώ με προσπάθεια και κάνοντας χρήση του προγράμματος Eco σε συνδυασμό με την έντονη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης, καταφέραμε να δούμε 16 kWh κατά μέσο όρο. Η αυτονομία των 324 km είναι απόλυτα εφικτή, ανάλογα φυσικά το drive mode και το… βάρος του δεξιού σας ποδιού. Υπό φυσιολογικές συνθήκες και χωρίς κόπο μπορείτε να καλύψετε περισσότερα από 270 χιλιόμετρα πριν αναζητήσετε σταθμό φόρτισης.

συμπέρασμα

Δεν είναι υπερβολή πως το νέο Opel Mokka σηματοδοτεί μία επανάσταση και μία νέα εποχή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προηγούμενη γενιά και είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα. Η σχεδιαστική μοναδικότητα και η διαφορετικότητα του αποτελεί τον άσσο στο μανίκι του. Είναι νεανικό, έχει χαρακτήρα και φυσικά την ποιότητα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Opel. Την ίδια ώρα είναι πρακτικό, ευχάριστο στο δρόμο, αλλά και πλούσια εξοπλισμένο με όλες τις απαραίτητες σήμερα σύγχρονες τεχνολογίες. Στην περίπτωση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης ο χαρακτήρας του δεν αλλοιώνεται, αλλά ενισχύεται με ισχυρές δόσεις οικολογικής συνείδησης και αυτονομία που το καθιστά εξαιρετικά πρακτικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, και όχι μόνο!


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...