Οδηγούμε το Volkswagen T-Roc R: 300 ίπποι για ένα μικρό SUV
Η οικογένεια σπορ μοντέλων R καλωσορίζει το best-seller SUV της Volkswagen
- -
- -
Στην Ελλάδα το T-Roc έχει καθιερωθεί το 2019 ως το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της Volkswagen, ξεπερνώντας το Golf και όντας πίσω μόνο από το Polo! Άκρως ικανοποιητική είναι η πορεία του σε όλη την Ευρώπη, καταγράφοντας σταθερά πάνω από 17.000 ταξινομήσεις/μήνα και ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση ανάμεσα σε όλα τα SUV!
Με δεδομένη λοιπόν τη δημοφιλία του T-Roc αλλά και το γεγονός ότι μοιράζεται πλατφόρμα και αρκετά μηχανικά μέρη με το Golf R, η Volkswagen R αποφάσισε να το εντάξει στην οικογένειά της.
Και εγένετο λοιπόν το T-Roc R, ένα compact SUV που φοράει «σπορ μανδύα» και μεταμορφώνεται σε κάτι που δεν μας έχουν συνηθίσει τα οχήματα ελεύθερου χρόνου: ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στη δυναμική οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις.
Ταξιδέψαμε στη Νίκαια της Γαλλίας για την πανευρωπαϊκή
παρουσίαση του T-Roc R, για το οποίο ο στόχος της Volkswagen είναι
να αποσπάσει το 3-5% των συνολικών πωλήσεων του compact SUV στην
Ευρώπη. Τα κοινά μέρη με το Golf R είναι αρκετά: ο 2.0 TSI στην
έκδοση με τους 300 ίππους και τα 400 Nm ροπής, το κιβώτιο διπλού
συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, το σύστημα πέδησης R Performance Package,
η τετρακίνηση 4MOTION.
Μόνο η τελευταία, όπως μας εξήγησε ο εργοστασιακός οδηγός της
Volkswagen στο WTCR, Benjamin Leuchter, ο οποίος
συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξη του T-Roc R, έχει ειδική ρύθμιση για
περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα (σε σχέση με το Golf R), για
τίναγμα του πίσω μέρους και πιο διασκεδαστική συμπεριφορά στο όριο.
Το T-Roc R χρειάζεται μόλις 4,8 sec για να επιταχύνει από στάση στα
100 km/h, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 250 km/h.
Και βέβαια είναι «προικισμένο» με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, για να κάνουν τη ζωή τη δική του και των επιβατών πιο εύκολη, άνετη και ασφαλή.
Φωνάζει, χωρίς να κραυγάζει
Στο έντονο μπλε χρώμα και με τις λεπτομέρειες στο αμάξωμά του,
το T-Roc R καταθέτει ξεκάθαρα… διαπιστευτήρια. Ο εμπρός
προφυλακτήρας με κάθετα φώτα ημέρας LED, οι εισαγωγές αέρα με
μαύρες λεπτομέρειες, τα λογότυπα «R» και ο πίσω διαχύτης, η
αεροτομή, η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης δίνουν το στίγμα στο
εξωτερικό του νέου μέλους της οικογένειας R. Οι σπορ πιναλιές δεν
θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά από το εσωτερικό του T-Roc R:
καθίσματα, τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ, επενδύσεις, όλα έχουν
διαφοροποιηθεί από τις απλές εκδόσεις του SUV. Κοινό σημείο το
ψηφιακό ταμπλό, με τον πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την
οθόνη 8’’ του συστήματος πολυμέσων.
Το T-Roc R μπορεί όμως να γίνει ακόμη πιο ξεχωριστό, χάρη στον προαιρετικό εξοπλισμό, στοιχεία του οποίου είχαν τα αυτοκίνητα δοκιμής. Οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με ελαστικά 235/40 (στάνταρ είναι τροχοί 18’’) και – κυρίως – η εξάτμιση από τιτάνιο του οίκου Akrapovic. Επιλέγοντας από το οδηγικό προφίλ το πρόγραμμα Race, απολαύσαμε πραγματικά τον ήχο που παρήγαγε στα βουνά πάνω από την Κυανή Ακτή.
Πόσο R είναι το T-Roc R;
Στην ενημέρωση πριν την οδήγηση που περιλάμβανε απολαυστικές διαδρομές στα βουνά, ο Leuchter μας συμβούλευσε να ρυθμίσουμε την ανάρτηση στο πρόγραμμα Normal και όλα τα υπόλοιπα στο Race: κιβώτιο, απόκριση γκαζιού, πληροφόρηση από το τιμόνι, ήχος από τον κινητήρα. Παρά τους μεγάλους τροχούς και τα χαμηλοπρόφιλα – για SUV – ελαστικά, στο πρόγραμμα Comfort το T-Roc R είναι ένα άνετο στην καθημερινή χρήση αυτοκίνητο. Στην επαρχία αντιθέτως, θέλεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο όσα είναι σχεδιασμένο να προσφέρει: εξαιρετική πρόσφυση ακόμη και σε άσφαλτο γεμάτη νερό (όπως την ημέρα της οδήγησης), κρατήματα με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, μεγάλα αποθέματα ισχύος κάθε στιγμή, δυνατά φρένα, γρήγορες αλλαγές σχέσεων είτε σε αυτόματη λειτουργία είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι, πορωτικός ήχος από την εξάτμιση.
Χωρίς να είναι απόλυτο στο δρόμο, όπως ένα hot hatchback, το
T-Roc τα καταφέρνει εξαιρετικά στο 99% των περιπτώσεων, όντας
ταυτόχρονα φιλικό σε καθημερινή χρήση. Η τιμή του είναι μεν υψηλή
(44.000 ευρώ στη Γερμανία, όμως η Volkswagen έχει διαπιστώσει ότι
υπάρχει στην Ευρώπη το κοινό που θα στραφεί από τα κλασσικά
μικρομεσαία GTI στα compact SUV επιδόσεων, διότι εκτός από
επιδόσεις προσφέρουν και το lifestyle που αναζητούν. Στην Ελλάδα θα
είναι διαθέσιμο για παραγγελίες εντός του φθινοπώρου, μόλις γίνει
γνωστή η τιμή πώλησής του.