ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Abarth 124 Spider
Το τσίμπημα του σκορπιού μεταμορφώνει το ιταλικό roadster δίνοντάς του πιο σπορ εμφάνιση, 170 ίππους και μπλοκέ διαφορικό
- -
- -
με μια ματιά
Η hot εκδοχή του Fiat 124 Spider που βασίζεται στο Mazda MX-5 και δέχτηκε τις σπορ φροντίδες της Abarth.
γλυκά
- Οδηγική απόλαυση
- Απόδοση κινητήρα
- Αποτελεσματικότητα φρένων
- Αίσθηση τιμονιού & κιβωτίου
- Θέση οδήγησης
- Στιβαρότητα πλαισίου
- Εξοπλισμός
ξινά
- Εργονομία διακοπτών infotainment
- Θήκες για μικροαντικείμενα
Μέσα Ιουνίου, κάπου στη μέση της δοκιμαστικής οδήγησης του νέου Fiat 124 Spider, βόρεια της Μπολόνια, στο Caprino Veronese. Εκεί γευτήκαμε το δάγκωμα του σκορπιού. Η περιποιημένη από την Abarth “hot εκδοχή” του ιταλικού roadster μας περίμενε να την οδηγήσουμε στην διαδρομή του τοπικού αγώνα (ανάβαση) ''Caprino Spiazzi''. Σημείο αναφοράς του Abarth είναι η απόδοση του 1.400άρη turbo που έχει ανέβει στους 170 ίππους. Ισχύς που φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Προαιρετικά διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο, αλλά με τέτοια αίσθηση και ακρίβεια στον λεβιέ, το χειροκίνητο είναι επιλογή-μονόδρομος.
Είναι τέτοια η προσμονή για να το οδηγήσω που όταν επιτέλους βρίσκομαι στο τιμόνι του, βάζω μπρος, απενεργοποιώ το ESC, επιλέγω τη ρύθμιση ‘Sport’ στο Drive Mode Selector και ξεκινώ αφήνοντας για αργότερα τα σχόλια περί αισθητικής, χώρων, ποιότητας κλπ. Εκτός από το μακρύ μαύρο ματ καπό που ξεχύνεται μπρος μου, ο ήχος της εξάτμισης ‘Record Monza’ είναι το δεύτερο που φανερώνει πως τούτο το 124 έχει το DNA της Abarth. Μια μπάσα βραχνάδα που γεμίζει τα αυτιά σου σε κάθε επιτάχυνση και δίνει θέση σε απολαυστικά σκασίματα όταν σηκώσεις το δεξί πόδι από το γκάζι. Το μικρό βάρος που μόλις ξεπερνά τον ένα τόνο (1.060 kg δίνει η Abarth) είναι εύκολη υπόθεση για τον 1.4 MultiAir των 170 PS και 250 Nm και η ταχύτητα αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό στην ανηφορική διαδρομή. Τα 6,8 sec για το 0-100 km/h που αναγράφονται στα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά δείχνουν εύκολα εφικτά. ΟΚ, υπάρχει μια μικρή υστέρηση χαμηλά λόγω turbo, αλλά από τις 3.000 rpm και μετά η δύναμη έρχεται πλουσιοπάροχα μέχρι σχεδόν τον κόφτη των 6.600 rpm.
Πρώτη στροφή και πέφτω στα φρένα. Νωρίς. Τα τετραπίστονα Brembo εμπρός αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά και μαζί με το εξαιρετικά καλοζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο και το άμεσο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι, εμπνέουν εμπιστοσύνη για να ορμήσω. Φυλαγμένα στην αρχή, το επικοινωνιακό Abarth 124 μου δείχνει σε κάθε στροφή πως μπορώ και πιο γρήγορα. Και όταν έχω πλέον “γνωριστεί” με το ιταλικό roadster και ο δρόμος καθαρίζει για λίγο από αυτοκίνητα και ποδηλάτες, αρχίζει το παιχνίδι. Ακόμη και στην καλή ιταλική άσφαλτο η ουρά δεν διστάζει να ανοίξει την τροχιά της, κίνηση που προκαλείς και ελέγχεις εύκολα με το κοφτερό τιμόνι. Βοηθάει βέβαια και το μπλοκέ διαφορικό, ενώ εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους (5 στον αριθμό) πίσω, με αμορτισέρ της Bilstein. Αισθητά πιο σφικτή από του Fiat, περιορίζει τις κλίσεις και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος χωρίς να κοπανάει ενοχλητικά στις ανωμαλίες!
Δεν μου παίρνει πολύ για να εκτιμήσω το συνολικά ευχάριστο
χαρακτήρα του Abarth 124 Spider. Το roadster με την ιαπωνική βάση
(Mazda MX-5) και την ιταλική καρδιά (1.4 MultiAir) ελίσσεται
ντελικάτα στην ανηφορική κορδέλα, πότε με ταχύτητα και πότε σε
γωνίες ανάρμοστες για δημόσιο δρόμο. Το παραδέχομαι, παρασύρθηκα.
Ευτυχώς (ή όχι;) στην ευθεία που διαδέχεται τις
παρατεταμένες καμπές στέκονται δύο άνθρωποι της οργάνωσης που με
ενημερώνουν πως έφτασα στο τέλος της ανάβασης. Στην επιστροφή, δεν
παραλείπω να “τιμήσω” μερικές φουρκέτες αλλά και να εκτιμήσω την
αντοχή των φρένων.
Πίσω στη βάση, χαζεύω τις στιλιστικές λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν το Abarth από το Fiat. Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν πολλές διαφορές, με το καπό, τις ζάντες και το πορτμπαγκάζ σε μαύρο χρώμα (αναφορά στο Abarth 124 Rally), τις δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τους διαφορετικούς προφυλακτήρες με μεγαλύτερο αεραγωγό εμπρός και διαφορετικό διαχύτη πίσω, να τονώνουν το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Το μακρύ εμπρός μέρος και η προς τα πίσω τοποθετημένη καμπίνα επιβεβαιώνουν οπτικά την τέλεια κατανομή βάρους 50/50 που ανακοινώνουν οι Ιταλοί. Στο εσωτερικό πρωταγωνιστής είναι το κόκκινο που συναντάμε στα όμορφα δερμάτινα μπάκετ, στο κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, στην κορυφή του τιμονιού και στις ραφές των επενδύσεων. Η οροφή, όπως και στο 124 ανοιγοκλείνει χειροκίνητα αλλά εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να βγεις από το κάθισμά σου και δίχως να επηρεάζει τα 140 λίτρα του χώρου αποσκευών. Όπως και στο Fiat, τέλος, η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, ο εξοπλισμός πλούσιος, οι θήκες περιορισμένες και τα χειριστήρια του infotainment άβολα τοποθετημένα δίπλα στο χειρόφρενο.
Το νέο Abarth 124 Spider είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2016. Το σίγουρο είναι πως, οδηγικά είναι αισθητά πιο απολαυστικό από το ήδη ευχάριστο Fiat 124 Spider. Μόνος ανασταλτικός παράγοντας η τιμή του που μετά τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης, υπολογίζεται κοντά στα 50 χιλιάρικα. Πότε κληρώνει το τζακ-ποτ;
ABARTH 124 SPIDER
Κινητήρας 1.4 Turbo
Ισχύς 170 PS
Ροπή 250 Nm
Μετάδοση πίσω
Κιβώτιο χειροκίνητο 6 σχέσεων
0-100 km/h 6,8 sec
Τελική ταχύτητα 232 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 148 g/km
Ελαστικά
205/45 R17
συμπέρασμα
Αν στην περίπτωση του Fiat 124 Spider οι Ιταλοί εκμεταλλεύτηκαν την άριστη βάση του ΜΧ-5 δημιουργώντας ένα ευχάριστο roadster με ιταλικό ταπεραμέντο, στο Abarth κατάφεραν να κάνουν τον ανόθευτο σπορ χαρακτήρα, πρωταγωνιστή. Ένα ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση roadster που σέβεται τις ρίζες του, τόσο σε επίπεδο μάρκας (Abarth) όσο και μοντέλου (124) και κερδίζει συναίσθημα και λογική, παρά τα σχεδόν 50.000 ευρώ που θα κοστίζει.