F1: Preview GP Κίνας

  • -
  • -

Το Κινέζικο GP είναι ο τρίτος κατά σειρά αγώνας στην φετινή χρονιά. Διεξάγεται στο Shanghai International Circuit το οποίο σχεδιάστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Herman Tilke. Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 2004 και είναι η πιο ακριβή πίστα με το κόστος κατασκευής να είχε εκτιναχθεί στα 240εκ δολ. Η χωρητικότητά της είναι στους 200.000 θεατές. Από την στιγμή που εγκρίθηκαν τα πλάνα της πίστας χρειάστηκαν 18 μήνες για να κατασκευαστεί με 7.000 άτομα να δουλεύουν για την ολοκλήρωσή της.

 

Επειδή η πίστα είναι χτισμένη σε βάλτο χρειάστηκαν 40.000 υποστηρίγματα βάθους από 40 μέχρι 80 μέτρα για να κάνουν την κατασκευή στέρεα. Μάλιστα στο πάνω μέρος της υπήρχε πολυστερίνη και η εταιρία χρειάστηκε να αγοράσει όλο το στοκ που υπήρχε στην Ασιατική αγορά για να ολοκληρώσει την κατασκευή! Η πίστα από ψηλά αντιστοιχεί στο Κινέζικο γράμμα “Shang” που σημαίνει «από ψηλά». Ο Tilke δεν το έκανε επίτηδες πάντως.

 

Μαθήματα ιστορίας

 

Η συμφωνία με τον Bernie Ecclestone έκλεισε το 2002 και οι Κινέζοι θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τον αγώνα για 7 χρόνια. Το 2009, δυο χρόνια πριν τελειώσει το συμβόλαιο με την FOΜ οι Κινέζοι άφησαν να διαρρεύσει ότι δεν θα ήθελαν ένα ζημιογόνο αγώνα, πετώντας το μπαλάκι στην μερια του Bernie ώστε να μειώσει το αντίτιμο που ζητούσε. Τελικά τον Φεβρουάριο το 2011 επετεύχθη νέα συμφωνία.

 

Τι έχουμε να θυμόμαστε από το Κινέζικο GP; Καταρχάς τον πρώτο αγώνα στην πίστα αυτή τον κέρδισε ο Rubens Barrichello με την Ferrari, ενώ δυο χρόνια αργότερα ο Schumacher πήρε την τελευταία του νίκη στην F1. Το 2007 ήταν η χρονιά κατά την οποία η εσωτερική διαμάχη ανάμεσα στον Alonso και τον Hamilton στην McLaren έφερε τον Βρετανό οδηγό εκτός αγώνα στην αμμοπαγίδα όταν αυτός έμπαινε στα πιτ για να αλλάξει ελαστικά. Ενώ θα θυμόμαστε σίγουρα το ατύχημα του Buemi όταν κατέρρευσε η μπροστινή του ανάρτηση στην μεγάλη ευθεία και έπεσε πάνω στις μπαριέρες χωρίς να υπάρχει ευτυχώς κάτι το ανησυχητικό για τον Ελβετό οδηγό. Τέλος θα πρέπει να αναφερθούμε και στο συμβάν ανάμεσα στον Alonso και τον Massa πέρσι όταν ο Ισπανός προσπέρασε τον team-mate του στην είσοδο των πιτς, στα πλαίσια της εσωτερικής τους μάχης.

 

Το Κινέζικο GP δεν συγκαταλέγεται στα αγαπημένα των οδηγών αλλά και των δημοσιογράφων. Οι περισσότεροι έχουν πρόβλημα με την παροχή βίζας και όταν έρχεται η ώρα για την διαδικασία αυτή το πρόβλημα είναι μεγάλο. Κατά την διάρκεια του τριημέρου θα υπάρχει πρόβλημα και με την παροχή πληροφοριών μέσω twitter το οποίο είναι «κομμένο».

 

Από φέτος αναλαμβάνει την χορηγία του αγώνα η UBS ενώ επι σειρά ετών η εταιρία πετρελαιοειδών Sinopec είχε τον ρόλο αυτό. Αξιοσημείωτο είναι ότι από το 2004 μέχρι και το 2010 επτά διαφορετικοί οδηγοί κέρδισαν τον αγώνα. Κατά σειρά οι Barrichello, Alonso, Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Vettel και Button, ενώ σαν ομάδες η Ferrari έχει 3 νίκες και η McLaren 2.

 

Οι οδηγοί θα τα βρούνε «σκούρα» στην στροφή της πίστας στο τέλος της μεγάλης ευθείας όταν και από τα 320 περίπου χιλιόμετρα θα πρέπει να πατήσουν τα φρένα για να πέσουν στα 68 και να στρίψουν. Όλα αυτά σε μια απόσταση 130 μέτρων με επιβράδυνση της τάξης των 6g περίπου.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...