Νέο Opel Astra Sports Tourer
Οικογενειάρχης αθλητής
- -
- -
Όπως ήταν αναμενόμενο η Opel παρουσίασε με κάθε επισημότητα στο Σαλόνι του Παρισιού την station εκδοχή της νέας γενιάς Astra. Στοχεύοντας στην πρακτικότητα και χωρίς να θυσιάζει τις δυναμικές γραμμές του hatchback μοντέλου, το νέο Astra Sports Tourer μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι της κατηγορίας. Στην Ευρώπη η παράδοση είναι υπέρ της έκδοσης station, αφού στατιστικά καταλαμβάνει το 25% των πωλήσεων. Τον Νοέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πωλήσεις του στην Ευρώπη.
Το Sports Tourer διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο με την 5θυρη έκδοση 2685mm με το συνολικό πλάτος να είναι κατά 28mm αυξημένο, φτάνοντας στα 1835mm. Άνοδο έχουμε όπως είναι φυσικό και στο χώρο για τις αποσκευές ο οποίος έχει κερδίσει 30 lt, έχοντας πλέον συνολική χωρητικότητα 500 lt. Χάρη στο σύστημα FlexFold το πίσω διαιρούμενο κάθισμα 60:40 αναδιπλώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1550 lt. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχουν προστεθεί και 25 lt αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών.
Οι κινητήρες του Sport Tourer ταυτίζονται κατά βάση με αυτούς της 5θυρης έκδοσης. Ο 1.4 Τ κινητήρας εμφανίζεται σε δύο εκδοχές 120 και 140 ίππων, με την δεύτερη να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Υπάρχουν και ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1.4 και 1.6 λίτρων, ενώ την γκάμα των κινητήρων βενζίνης συμπληρώνει ο 1.6 Τ των 180 ίππων. Στους diesel την πιο οικονομική εκδοχή αποτελεί ο 1.3 CTDI των 95 ίππων, ακολουθεί ο 1.7 CTDI των 110 και 125 ίππων, ο οποίος πλαισιώνεται από τον CTDI 2.0 λίτρων και 160 ίππων. Το σύστημα Start&Stop θα εξοπλίζει το Sport Tourer ξεκινώντας την εφαρμογή του από την έκδοση ecoFLEX 1.3 CTDI (95 ίππων).
Στο θέμα της ανάρτησης, η γεωμετρία και τα χαρακτηριστικά είναι ταυτόσημα με αυτά της 5θυρης έκδοσης, έχοντας διαφορετικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ-ελατήρια, ώστε να διαχειριστεί τις απαιτήσεις της έκδοσης Sports Tourer. Την παράσταση και εδώ κλέβει το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης FlexRide, το οποίο έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, Standard, Sport και Tour, τα οποία επιλέγονται από τον οδηγό και διαμορφώνουν ανάλογα την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.