Formula 1: Οι νέοι Κανονισμοί για το 2014

Η πρόκληση για τη νέα σεζόν είναι μεγάλη. Η έννοια “τέρμα γκάζι” θα εφαρμόζεται διαφορετικά και νικητής θα είναι αυτός που συνδυάζει ταχύτητα με οικονομία καυσίμου, εξυπνάδα και στρατηγική

  • -
  • -

Η F1 μπαίνει σε μια νέα εποχή με τη μεγαλύτερη αλλαγή των κανονισμών να αφορά τους κινητήρες που πλέον είναι V6 Turbo 1,6 λίτρων με κόφτη στις 15.000 στροφές, από τους V8 των 2,4 lt που είχαμε πέρσι με τον κόφτη στις 18.000 rpm. Αλλαγές έχουμε και στα καύσιμα όπου δεν επιτρέπει κατανάλωση πάνω από 100 κιλά/ώρα. Έτσι, οι περισσότερες ομάδες προσανατολίζονται να ξεκινούν τα GP με 100 κιλά καυσίμου στο ρεζερβουάρ, από 150 που ήταν ο μέσος όρος πέρσι. Στον τομέα της απόδοσης, πέρα από τo KERS που έδινε 80 ίππους για 6,7 δευτερόλεπτα, φέτος θα αποθηκεύεται ενέργεια και στο ERS το οποίο θα δίνει 161 ίππους για 33 δευτερόλεπτα! Πλέον θα επιτρέπονται 5 αλλαγές κινητήρων ανά σεζόν χωρίς ποινή, με την έννοια του κινητήρα (power unit) να ορίζεται τόσο το μοτέρ όσο και το ERS, τα οποία θα πρέπει να αντέχουν για 4.000 km, τα διπλάσια από αυτά που είχαμε το 2013. Θα έχουμε και νέα κιβώτια 8 ταχυτήτων (από 7) τα οποία θα πρέπει να αντέχουν για 6 (αντί για 5) συνεχείς αγώνες. Αλλαγές όμως έχουμε και στο σχεδιαστικό κομμάτι. Η μπροστινή πτέρυγα π.χ. από 1.800 mm μήκος μειώνεται στα 1.650 mm, αφήνοντας τα ελαστικά πιο εκτεθειμένα στην ροή του αέρα.

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή είναι στο ρύγχος του μονοθεσίου (βλέπε φωτο). Θα πρέπει να είναι στα 185 mm από το έδαφος, έναντι 550 mm, με απώτερο στόχο να μειωθεί η πιθανότητα να απογειωθεί ένα μονοθέσιο όταν πέσει στην πίσω ρόδα ενός προπορευόμενου. Πέρα από αυτό, υπάρχουν και αλλαγές στο υποχρεωτικό σκέλος του ρύγχους το οποίο πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένη διάσταση και διάμετρο. Η ερμηνεία του κανονισμού έχει φέρει τις διαφορετικές προσεγγίσεις και την «ασχήμια» στα ρύγχη που έχουμε δει και ήδη αποτελούν μεγάλο θέμα συζήτησης ανάμεσα στους λάτρεις του σπορ. Επιπλέον, το βάρος του μονοθεσίου από το ελάχιστο των 642κιλών που είχαμε, ανεβαίνει στα 691 kg.

Η πρόκληση των οδηγών για το 2014 λοιπόν είναι μεγάλη. Υπάρχουν φόβοι ότι θα δούμε ακόμη και μονοθέσια να μένουν από βενζίνη κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ νικητής δεν θα είναι αυτός που θα πηγαίνει τέρμα γκάζι αλλά αυτός που θα συνδυάζει την ταχύτητα και την αξιοπιστία με την εξυπνάδα και την τεχνική που θα του φέρουν μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου. Περισσότερα συμπεράσματα όμως, αν και όχι απόλυτα ασφαλή, θα έχουμε μετά τα 3 σετ δοκιμών, ένα στην Jerez και δυο στο Bahrain, πριν πάμε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στις 16 Μαρτίου στο Albert Park.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...