Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116PS DGS7 - Επικαιροποίηση
Με ουσιαστικές αλλαγές, η Skoda ανανέωσε το Scala διατηρώντας το στο προσκήνιο της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών.
- -
- -
με μια ματιά
Πόσο σημαντική είναι η τεχνολογική αναβάθμιση του νέου Skoda Scala; Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.000άρη TSI απόδοσης 100 ίππων, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
To Scala μετράει πέντε χρόνια στην αγορά και έχει καταφέρει να κερδίσει όσους αναζητούν ένα σύγχρονο οικογενειακό μοντέλο. Σε αυτό το διάστημα έχουν πωληθεί περισσότερα από 230.000 αυτοκίνητα, με την Τσεχία και τη Γερμανία να είναι οι δύο αγορές που έχουν ταξινομηθεί τα περισσότερα. Το μικρομεσαίο της Skoda ξεχώρισε για συγκεκριμένους λόγους, με την πρακτικότητα, την άνεση και την ευρυχωρία να το φέρνουν στο προσκήνιο. Επιπλέον, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει τις κατασκευές της τσέχικης εταιρείας, το έφερε ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού. Μετά από ένα εύλογο διάστημα, η Skoda προχώρησε σε ένα διακριτικό σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, αλλά επιπλέον το εφοδίασε με τις νεότερες τεχνολογίες που έχει στα ράφια της, επικαιροποιώντας το απέναντι στον ανταγωνισμό. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την έκδοση των 1.000 cc, αλλά με απόδοση 116 ίππους, η οποία και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων. Ίσως, να πρόκειται για τον ιδανικό συνδυασμό για το χαρακτήρα του Scala.
Προσεκτικές κινήσεις
Το Scala δεν εντυπωσιάζει με τις ριζοσπαστικές επιλογές στη σχεδίαση του, αφού το αμάξωμα έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό ως προς την πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων, compact οικογενειακών μοντέλων, αλλά η σύνδεση με τη σχεδίαση που χαρακτηρίζει ένα station wagon είναι ξεκάθαρη από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Η ανανεωμένη εκδοχή του Scala ξεχωρίζει από τη νέα εμπρός μάσκα, με τις έντονες γρίλιες και τα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα. Αυτά είναι πιο λεπτά, ενώ κάνουν χρήση τεχνολογίας LED και περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Ίδιας τεχνολογίας είναι οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι έχουν νέα τοποθέτηση στον προφυλακτήρα, αλλά και τα πίσω ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Νέα είναι η γραμματοσειρά του λογότυπου της Skoda στην 5η πόρτα, η οποία μάλιστα είναι τοποθετημένη σε γυάλινη επιφάνεια. Τέλος, νέα σχεδίαση έχουν και οι ζάντες αλουμινίου.
Δείτε ακόμη: Η Skoda έφερε στην Ελλάδα το φθηνότερο ηλεκτρικό C-SUV
Το τρίπτυχο της επιτυχίας
Τρία στοιχεία έχουν συμβάλλει στην επιτυχία του Scala, και συγκεκριμένα το τρίπτυχο άνεση-ευρυχωρία-πρακτικότητα. Σε όλα αυτά έρχεται σήμερα να προστεθεί και η αναβάθμιση του τσέχικου μοντέλου σε τεχνολογικό επίπεδο. Πλέον, από το βασικό εξοπλισμό συναντάμε στοιχεία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής σε διάσταση 8 και 8,25’’ αντίστοιχα, με την αυτή που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων να διατίθεται και σε εκδοχή εννέα ιντσών. Η χρήση του είναι εύκολη και αποδεικνύεται εξαιρετικά εύχρηστο, χωρίς να απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Διαφοροποιημένη είναι η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, αλλά του συστήματος κλιματισμού, το οποίο έχει ξεχωριστή λειτουργία με φυσικούς διακόπτες και εντοπίζεται στο κάτω μέρος της κονσόλας, ενώ νέο είναι και τιμόνι με τα δύο μπράτσα.
Σε πολλά σημεία της καμπίνας έχει γίνει χρήση ανακυκλωμένων υλικών, χωρίς αυτό να επηρεάζει την ποιότητα της κατασκευής. Το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών είναι αντίστοιχη με αυτή που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Skoda σήμερα, αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις. Οι λύσεις Simply Clever δίνουν και πάλι το παρών αυξάνοντας το βαθμό πρακτικότητας, ενώ για πρώτη φορά σε compact μοντέλο της Skoda, διατίθεται το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών. Ο τελευταίος έχει χωρητικότητα 467 lt και σε συνδυασμό με την ευρυχωρία της καμπίνας τοποθετεί το Scala στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Τέλος, η αναβάθμιση του τεχνολογικού υπόβαθρου υποστηρίζεται και από τον πλούσιο εξοπλισμό σε επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε συστήματα όπως προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης και ταχύτητας.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Skoda Kodiaq RS!
Συγκεκριμένες επιλογές
Το νέο Scala διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης, κάτι που σημαίνει τέλος για αυτούς που κάνουν χρήση πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο 1.000άρης των 95 ίππων, ενώ στην κορυφή ο 1.500άρης με απόδοση 150 ίππους. Στη δική μας περίπτωση, η… ενδιάμεση λύση εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο TSI των 1.000 cc, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 116 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων DSG. Πρόκειται για γνωστή και δοκιμασμένη λύση, με κύριο χαρακτηριστικό τη ροπή των 200 Nm, η οποία αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από τη σφικτή κλιμάκωση του κιβωτίου και τη κοντή τελική σχέση μετάδοσης. Σημειώστε, ότι οι μειωμένες εκπομπές ρύπων έχουν σαν αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
γλυκά
- Κομψή σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Άνεση
- Λειτουργία κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξινά
- Λειτουργία κιβωτίου στις χαμηλές ταχύτητες
Ο κινητήρας που διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, λειτουργεί σε κύκλο Miller και έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδεικνύεται γραμμικός στη λειτουργία του. Έχει ικανοποιητική δύναμη από χαμηλά, ενώ αποδίδει καλύτερα στις μεσαίες στροφές. Η σφικτή κλιμάκωση του κιβωτίου χαρίζει στο Scala ακόμα περισσότερη ζωντάνια, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 10 sec. Αυτό που ενοχλεί στην καθημερινότητα είναι η λειτουργία του κιβωτίου στις χαμηλές ταχύτητες και στροφές, αφού συνήθως επιλέγει μία σχέση μεγαλύτερη για λόγους οικονομίας. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Skoda αναφέρει πως χρειάζεται 5,3 lt/100 km. Για να δεις το συγκεκριμένο νούμερο χρειάζεται αρκετή προσπάθεια, με τη μέση τιμή τις ημέρες της δοκιμής να κυμαίνεται κοντά στα 7,5 lt/100 km. Στο δρόμο εξακολουθεί να εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά σε αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι ουδέτερο. Σίγουρα, αν το πιέσεις θα παρατηρήσεις πως το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά χωρίς να σε τρομάξει. Εξάλλου, το Scala δεν προορίζεται για να προσφέρει οδηγική απόλαυση, αλλά ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις. Και το καταφέρνει με επιτυχία, έχοντας επιπλέον πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική, ενώ ήσυχη αποδεικνύεται η λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει στο τσέχικο μικρομεσαίο να απορροφά με ευκολία τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, συμβάλλοντας στην άνετη εμπειρία της οδήγησης πίσω από το τιμόνι του.
συμπέρασμα
Το Skoda Scala φωνάζει παρών στη μάχη των μικρομεσαίων, προσφέροντας σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο ό,τι χρειάζεται κάποιος από ένα οικογενειακό μοντέλο σήμερα. Με φρέσκια εμφάνιση και πλήρες τεχνολογικό πακέτο από το βασικό εξοπλισμό, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, διατηρώντας στο έπακρο τις αρετές που το καθιέρωσαν, όπως η πρακτικότητα, η άνεση και ευρυχωρία. Η μικρή έκδοση των 95 ίππων ξεκινάει από τα 20.900 €, αλλά με μόλις 1.000 € επιπλέον, ξεκινάει η εκδοχή με τον κινητήρα των 116 ίππων. Σαφώς πιο ενδεδειγμένη επιλογή για το συγκεκριμένο αμάξωμα…