ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.2 Puretech 110 PS EAT6 Auto
Το πιο cool C3 είναι αυτό με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6
- -
- -
με μια ματιά
Δοκιμάζουμε το γαλλικό σουπερμίνι στην έκδοση με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 και τον 1.200άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης Puretech των 110 ίππων, στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Shine.
Έχοντας αποκομίσει άριστες εντυπώσεις από οποιαδήποτε εκδοχή του νέου Citroen C3 έχουμε δοκιμάσει μέχρι τώρα, οι προσδοκίες από την αυτόματη έκδοση είναι αναμενόμενα υψηλές. Η αλήθεια είναι πως το C3 1.2 Puretech 110 PS EAT6 μας άρεσε, αλλά όχι με τον τρόπο που περιμέναμε. Είναι από τα αυτοκίνητα που σου επιβάλλονται με τον τρόπο τους, επειδή απολαμβάνεις αυτό που σου προσφέρουν.
Τι παραπάνω περιμένεις από ένα αυτόματο σουπερμίνι 110 ίππων
πέραν την ευελιξίας, της οικονομίας και της πρακτικότητας; Σβέλτες
και άνετες μετακινήσεις, σωστά; Το στυλάτο C3 με το αυτόματο
κιβώτιο EAT6 παίρνει τον όρο “άνεση” και του δίνει άλλη διάσταση,
προσθέτοντας στην ευκολία οδήγησης και την ποιοτική κύλιση, έναν
ιδιαίτερα cool οδηγικό χαρακτήρα. Δεν νιώθεις την ανάγκη να
ανεβάσεις τέμπο, να ξεζουμίσεις τους 110 ίππους και να κινηθείς
γρήγορα. Το γαλλικό σουπερμίνι σε παρασύρει στον δικό του, ζεν
ρυθμό οδήγησης.
Κινείσαι αεράτα εκμεταλλευόμενος την προθυμία που δείχνει από
χαμηλά ο 3-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 Puretech, την
πολιτισμένη λειτουργία του, αλλά και τη σβελτάδα που χαρίζουν οι
110 ίπποι και τα 205 Nm ροπής (0-100 km/h σε 9,8 sec, τελική
ταχύτητα 188 km/h). Ξεχνάς τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των
δρόμων, χάρη στην άνετη ανάρτηση που απορροφά μοναδικά τις όποιες
ανωμαλίες. Βολεύεσαι στα υπερ-αναπαυτικά καθίσματα και εκτιμάς την
καλή ηχομόνωση της καμπίνας που σε αποκόβει από τη φασαρία της
κίνησης και τον ήχο του κινητήρα. Και, το κυριότερο, αφήνεις τις
αλλαγές των 6 σχέσεων στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Όντας
ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής δεν μπορεί να ανταγωνιστεί
στα ίσια τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη στην απόλυτη ταχύτητα των
αλλαγών. Τις κάνει όμως γρήγορα και ιδιαίτερα ομαλά, ακόμη και στο
sport mode, είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα. Τελικά, η ιδιαίτερα
ομαλή λειτουργία του όχι μόνο συμβάλλει αλλά ουσιαστικά καθορίζει
τον cool χαρακτήρα του αυτόματου C3.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
- Άνεση ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Διάκοσμος καμπίνας
- Χώροι επιβατών & αποσκευών
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
- Μικρές ενδείξεις αυτόματου κιβωτίου
Με αυτό τον τρόπο επιβραβεύεσαι και με οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν γύρω στα 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 4,9 lt/100 km), ελάχιστα πάνω από τη χειροκίνητη έκδοση (7,0 lt/100 km). Οδηγικά, το ελαφρύ τιμόνι εκτιμάται δεόντως μέσα στην πόλη, αν και θα ήθελες περισσότερη πληροφόρηση σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω), μπορεί να δίνει έμφαση στην άνεση, ελέγχει ωστόσο αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ακόμη και στις περιπτώσεις που τα οικολογικά ελαστικά χάνουν πρόσφυση, το ESP είναι εκεί για να επαναφέρει την τάξη άμεσα και χωρίς δράματα.
Στον ευχάριστο χαρακτήρα του C3 1.2 Puretech 110 EAT6 συμβάλλουν φυσικά η ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση και το μοντέρνο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι ευχάριστοι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ προσεγμένη είναι και η εργονομία, με εξαίρεση τις ενδείξεις του αυτόματου κιβωτίου που είναι μικρές και βρίσκονται πολύ χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Αντίστοιχα μικρές είναι και οι φωτεινές ενδείξεις για τα προγράμματα Sport και Snow στον πίνακα οργάνων. Τα πλαστικά, αν και σκληρά στο σύνολο τους είναι καλοβιδωμένα και ικανοποιούν σε εικόνα.
Μεγάλο ατού του νέου C3 είναι οι χώροι που βολεύουν με άνεση τέσσερις ενήλικες, ενίοτε και πέντε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Αντίστοιχα, το πορτμπαγκάζ είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία με τετραγωνισμένο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα 300 λίτρων. Το σκαλοπάτι που κάνει το πίσω κάθισμα όταν αναδιπλωθεί και η έλλειψη χειρολαβών στην οροφή δεν αρκούν για να μετριάσουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα πρακτικότητας. Εκτός από ευρύχωρη κι ευχάριστη, η καμπίνα είναι και προικισμένη με τεχνολογία, με στοιχείο καινοτομίας την ενσωματωμένη κάμερα Connected Cam πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, με την οποία μπορείς να τραβάς φωτογραφίες ή βίντεο από τη διαδρομή σου και στη συνέχεια να τα ανεβάζεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω εφαρμογής στο κινητό σου. Αλλά και σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, η κάμερα τραβά αυτόματα βίντεο τα τελευταία δευτερόλεπτα.
Το τεχνολογικό παλμαρές του νέου C3 δεν σταματά στο Connected Cam. Περιλαμβάνει στάνταρ από τη βασική κιόλας έκδοση αρκετά συστήματα που αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια, όπως το ESP, η προειδοποίηση του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας (AFIL), η αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption), η ειδοποίηση ξεκούρασης του οδηγού (Coffee Break Alert), η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Assist) και ο περιοριστής/ρυθμιστής ταχύτητας. Τα παραπάνω στην πλούσια έκδοση Shine που δοκιμάζουμε συνοδεύονται από 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ με ράδιο, 3D σύστημα πλοήγησης, Bluetooth, λειτουργία Mirrorscreen, θύρα USB και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, ραντάρ παρκαρίσματος, διχρωμία στο αμάξωμα, Airbump στις πόρτες, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16’’.
συμπέρασμα
Αν το νέο Citroen C3 το ερωτεύεσαι για την εμφάνισή του, με την αυτόματη έκδοση 1.2 Puretech 110 EAT6 ανακαλύπτεις τη ζεν πτυχή του εαυτού σου. Σε παρασύρει σε ένα τόσο ευχάριστα χαλαρωτικό -όχι αργό- ρυθμό που μόνο με κάποια cool Citroen του παρελθόντος μπορούσες να βιώσεις. Πρόκειται ίσως για την πιο ενδιαφέρουσα επιλογή από τη γκάμα του γαλλικού σοουπερμίνι.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ