Φάκελος Υδρογόνο: Ποιες εταιρείες επενδύουν στο «αντίδοτο» των ηλεκτρικών;

Αν και η ηλεκτροκίνηση είναι η κυρίαρχη τάση της αυτοκίνησης σε ό,τι αφορά το μέλλον, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν το υδρογόνο. Ποιες εταιρείες «πιστεύουν» σε αυτή την τεχνολογία;

  • -
  • -

Κοιτάζοντας προς το αύριο της αυτοκίνησης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν σαν… μονόδρομος. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη όψη στο νόμισμα, η οποία δεν είναι άλλη από το υδρογόνο! Πολλοί μάλιστα, πιστεύουν ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση για μετακινήσεις χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων και μηδενικό θόρυβο. Ποιες εταιρείες επενδύουν όμως στην εξέλιξη του υδρογόνου; Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν ασχοληθεί όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων με το υδρογόνο και τις εφαρμογές του. Και στον τομέα αυτό, όπως συνέβη με τα υβριδικά αυτοκίνητα, ανάμεσα στους πρωτοπόρους είναι η Toyota, ενώ και οι Hyundai, BMW, Jaguar Land Rover, Ford και Renault εξερευνούν με θέρμη αυτή την τεχνολογία. Η Daimler και η General Motors ασχολήθηκαν στο παρελθόν με το υδρογόνο, αλλά στην πορεία στράφηκαν προς την «παραδοσιακή» ηλεκτροκίνηση, ενώ στο Volkswagen Group και στην Tesla, είναι ξεκάθαρα και επίσημα βέβαιοι ότι το μέλλον δεν σχετίζεται με την υδρογονοκίνηση, οπότε απέχουν από κάθε προσπάθεια δημιουργίας τέτοιων οχημάτων.

Ποια αυτοκίνητα υδρογόνου υπάρχουν στην αγορά;

Παρά τα προβλήματα και το μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού, σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα προς πώληση δύο μοντέλα που χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου: το Hyundai Nexo και το Toyota Mirai. Θα υπήρχε και τρίτο, όμως πρόσφατα η Honda εγκατέλειψε τον τομέα διακόπτοντας την παραγωγή του Clarity. Επίσης, η Stellantis διαθέτει μια σειρά plug-in υβριδικών υδρογονοκίνητων van στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά κανένα επιβατικό μοντέλο.

Το γεγονός ότι άλλοι κατασκευαστές εξακολουθούν να βλέπουν το μέλλον της αυτοκίνησης και μέσα από το πρίσμα του υδρογόνου, μέσω των concept cars που παρουσιάζουν, αποδεικνύει πως η απάντηση στο ερώτημα αν τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα ήρθαν για να μείνουν δεν μπορεί να είναι απλά «ναι» ή «όχι». Μεταξύ αυτών των πρωτότυπων μοντέλων συναντάμε το Hyundai N Vision 74, το Toyota GR Yaris H2, το BMW iX5 Hydrogen, το Renault Scenic Vision και το Alpine A4810.

Υδρογόνο για μηδενικούς ρύπους και… αγώνες

Πρόσφατα η Ford κατέθεσε αίτηση για πατέντα με την οποία θα μπορεί ο V8 κινητήρας της να χρησιμοποιεί ως καύσιμο του υδρογόνο. Αλλά και η Toyota θεωρεί ότι ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο το μέλλον των μετακινήσεων με μηδενικούς ρύπους, γι’ αυτό αναπτύσσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου αλλά και την τεχνολογία καύσης υδρογόνου από κινητήρες εσωτερικής καύσης, ταυτόχρονα με την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης με μπαταρία.

Μάλιστα ο πρώην πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda, συμμετείχε σε αγώνες αντοχής στην Ιαπωνία – με το ψευδώνυμο «Morizo» – με μια Corolla που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο, έτσι ώστε να έχει ενεργή συμμετοχή και προσωπική άποψη στην εξέλιξη της τεχνολογίας, . Η εταιρεία δηλώνει ότι ακόμη κι αν δεν γνωρίσει άνθιση η υδρογονοκίνηση σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, σίγουρα έχει μια θέση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αναφέρει ότι βρίσκεται περίπου στο 40% της πορείας για το εμπορικό λανσάρισμά ενός τέτοιου μοντέλου.

Δείτε ακόμη: Πρατήρια υδρογόνου στην Ελλάδα - Πώς θα φτιαχτούν, οι όροι και οι προϋποθέσεις

Το βέβαιο είναι ότι μελλοντικά, οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν και άλλους τρόπους για μετακινήσεις μηδενικών ρύπων εκτός των ηλεκτρικών μοντέλων. Τα τελευταία, όσο αποτελεσματικά κι αν είναι, δεν παύουν να έχουν ορισμένα μειονεκτήματα που πολλοί αγοραστές δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ξεπεράσουν. Τα e-fuels είναι ακόμη μια ιδέα που έπεσε πρόσφατα στο τραπέζι, ενώ το υδρογόνο, παρά το γεγονός ότι έχουν προκύψει κάποια προβλήματα στην εξάπλωσή του, δεν φεύγει -ακόμα- από την επικαιρότητα. Άλλωστε το σημαντικότερο είναι να υπάρχουν διαφορετικές επιλογές στην αγορά, ώστε ο καταναλωτής να διαλέξει την πιο κατάλληλη για εκείνον!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...