Τιμές - Μοντέλα BMW
Εγγυήσεις BMW
- Μηχανικά μέρη: 24 μήνες
- Βαφή: 36 μήνες
- Διάτρηση: 144 μήνες
Μάρκα BMW
BMW. H ιστορία
Η ιστορία της μεγάλη γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκίνησε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα περισσότερο αντισυμβατικά από όσο οι φίλοι του αυτοκινήτου πιστεύουν. Ιδρύθηκε το 1916 από τον Κάρλ Ραπ και αρχικά ήταν κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων. Ένα χρόνο μετά μετονομάστηκε σε Bayerische Motoren Werke, με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο να της δίνει ώθηση, αφού υπήρχε ζήτηση για κινητήρες αεροπλάνων.
Μετά τη λήξη του πολέμου ήρθε η ύφεση, αφού η συνθήκη των Βερσαλλιών υποχρέωσε τους Γερμανούς να αφοπλιστούν. Η εταιρεία τότε στράφηκε στην κατασκευή φρένων για τρένα. Το 1919 κατασκεύασε την πρώτη της μοτοσικλέτα που έδινε έμφαση στην αντοχή, αλλά και τις επιδόσεις. Γεγονός που απέδειξε περίτρανα στα χέρια των φαντάρων του γερμανικού στρατού, οι οποίοι τις χρησιμοποίησαν στις πλέον αντίξοες συνθήκες. Παράλληλα έφτιαχνε ξανά κινητήρες για αεροπλάνα, ελικοφόρα και τζετ.
Από τα ποδήλατα στο 1500
Μεγαλύτερη ζημιά προκάλεσε στην BMW ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, αφού οι βομβαρδισμοί προκάλεσαν ανεπανόρθωτες ζημιές στο εργοστάσιο, με την παραγωγή ουσιαστικά να σταματά. Λίγο μετά τη λήξη του πολέμου ήρθε και η απαγόρευση κάθε βιομηχανικής παραγωγής για τρία χρόνια. Αργότερα η BMW κάνοντας χρήση των ανταλλακτικών που είχαν απομείνει εστίασε στα ποδήλατα και τα είδη κουζίνας. Η πρώτη μοτοσικλέτα που κατασκεύασε μετά τον πόλεμο το 1948 ήταν η R 24 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, σημειώνοντας μάλιστα και εξαγωγές.
Το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο είναι το 501 το οποίο κατασκευάστηκε το 1952. Ήταν ένα πολυτελές μοντέλο που χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη που είχε ήδη στην κατοχή της η BMW, όπως το 6κύλινδρο κινητήρα που φόραγε η προπολεμική 326. Μπορεί να μην κατάφερε να πετύχει εμπορικά, αλλά έφερε πίσω το χαμένο κύρος της BMW. Το 1961 η BMW παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1500, ένα μοντέλο που ήρθε να κλείσει το κενό στην αγορά. Παράλληλα κατάφερε να βάλει την BMW ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τα προβλήματα του ’60 και η ανάπτυξη του ‘70
Στα μέσα στην δεκαετίας του ’60 το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο έφτασε στα όρια των δυνατοτήτων παραγωγής του. Προς το τέλος της δεκαετίας η BMW είχε προβλήματα, ανοίγοντας το παράθυρο στην Daimler-Benz να κάνει την προσφορά της για εξαγορά του άμεσου ανταγωνιστή της. Οι μικρομέτοχοι και κυρίως εργαζόμενοι της BMW δεν άφησαν όμως το γάμο να ολοκληρωθεί, δίνοντας το φιλί της ζωής στην BMW. Για την ανάσταση φρόντισαν οι κρατικές επιχορηγήσεις, με την BMW να στέκεται ξανά στα πόδια της. Το 1972 ήταν χρονιά σταθμός, αφού με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες του Μονάχου η BMW μετακόμισε σε νέες κεντρικές μονάδες.
Παράλληλα για πρώτη φορά η παραγωγή βγαίνει και εκτός Γερμανίας, στη Ν. Αφρική. Την ίδια χρονιά, το 1972 δημιουργείται το ειδικό τμήμα εξέλιξης BMW Motorsport GmbH και τα επόμενα χρόνια η γερμανική φίρμα σημειώνει αρκετές επιτυχίες στους αγώνες, ενώ δημιουργούνται και αρκετά σπορ μοντέλα με την σφραγίδα της. Το 1973 στις 18 Μαΐου άνοιξε τις πύλες του το Μουσείο της BMW σε ένα εμβληματικό κτήριο, το οποίο διακρίνεται ακόμα και στις μέρες μας. Εκείνη τη χρονιά το BMW Group άνοιξε τα φτερά του για να βρεθεί αρχικά δίπλα στη Γαλλία, ενώ γρήγορα δημιουργήθηκε ένα παγκόσμιο δίκτυο. Το 1979 η BMW πάει στην Αυστρία για να συναντήσει και να συνεργαστεί με την Steyr για τη δημιουργία ενός εργοστασίου όπου κατασκευάζουν κινητήρες.
Τεχνολογία και καινοτομία
Το 1985 δημιουργείται το BMW Technik GmbH που μαζεύει τους κορυφαίους στο είδος τους τεχνικούς, μηχανικούς, σχεδιαστές και απελευθερωμένοι από την καθημερινή ρουτίνα, εξελίσσουν ιδέες και πρωτότυπα μοντέλα του αύριο. Ένα από τα πρώτα και χαρακτηριστικά μοντέλα που βγήκαν από αυτό το τμήμα είναι η Z1 Roadster. Στις 26 Νοεμβρίου του 1982 πήραν την απόφαση για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου στο Regensburg προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση για τη σειρά 3, απελευθερώνοντας έτσι το εργοστάσιο του Μονάχου. Τα εγκαίνια έγιναν το 1987 ενώ τα επόμενα χρόνια έγινε επέκταση.
Το 1986 η BMW δημιουργεί το πρώτο τμήμα καινοτομίας, συγκεντρώνοντας 7.000 επιστήμονες, μηχανικούς, σχεδιαστές, διευθυντές και τεχνικούς, οι οποίοι εργάστηκαν μαζί σε μια ομάδα στο Forschungs. Οι εγκαταστάσεις άνοιξαν επίσημα στις 27 Απριλίου του 1990. Αρκετά χρόνια μετά, το 2004 έγινε μεγαλύτερη επέκταση, με το κτήριο να καταλαμβάνει πλέον 12.000 m2, έχοντας εννέα ορόφους και 9.000 εργαζομένους.
Το 1989 η BMW περνάει στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, δημιουργώντας μια μονάδα παραγωγής στις ΗΠΑ. Αυτή η κίνηση καθιστά τη γερμανική εταιρεία ένα δυνατό παγκόσμιο παίκτη στην αγορά του αυτοκινήτου. το εργοστάσιο στο Spartanburg στη Ν. Καρολίνα σχεδιάζει τη BMW Z3 Roadster, με το μοντέλο να προορίζεται για τις αγορές όλου του κόσμου. Το εργοστάσιο επεκτάθηκε εξελίχθηκε και σήμερα είναι υπεύθυνο για την παραγωγή των BMW X3, X4, X5 και X6.
Το BMW Group μεγαλώνει
To 1994 η BMW αποφασίζει να επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων με την προσθήκη της βρετανικής Rover, την οποία και εξαγοράζει. Ο όμιλος περιλαμβάνει και εταιρείες με μεγάλη παράδοση και ισχυρό όνομα, όπως οι: Land Rover, Rover, MG, Triumph και MINI. Οι αρχικά υψηλές φιλοδοξίες δεν εκπληρώθηκαν με την BMW λίγα χρόνια μετά το 2000 να πουλάει τον Rover Group, κρατώντας μόνο τη MINI την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα, με μεγάλη μάλιστα επιτυχία.
Το 1998 η BMW αγοράζει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της αυτοκίνησης. Μετά από μακρά διαπραγμάτευση η εταιρεία αποκτά τη Rolls-Royce, η οποία ανήκε μέχρι το 2002 στην Volkswagen. Νέο εργοστάσιο και κεντρικά γραφεία της Rolls-Royce κατασκευάστηκε στο ιστορικό Goodwood στη Ν. Αγγλία. Το 1999 στις 10 Ιανουαρίου γεννιέται ένα πρωτότυπο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον κόσμο στο Detroit Auto Show. Ήταν η BMW X5 ένα μεγάλο ψηλό αυτοκίνητο με σπορ χαρακτηριστικά, αλλά και δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη στο σύστημα τετρακίνησης.
Από το 2000 το BMW Group σχεδιάζει μια νέα στρατηγική που εστιάζει αποκλειστικά στα πολυτελή μοντέλα από τις BMW, MINI και Rolls-Royce. Όλες οι γκάμες των μοντέλων επεκτείνονται, με νέες σειρές και εκδόσεις. Δίπλα στις γνωστές σειρές X τοποθετείται ένα νέο μοντέλο η σειρά 1 η οποία παρουσιάζεται το 2004. Η MINI επιστρέφει το 2001 με νέα μορφή αποτελώντας τη σπουδαιότερη αναβίωση μια εταιρείας, ενώ από το 2003 η BMW αναλαμβάνει και τη Rolls-Royce Motor.
To 2000 μετά την πώληση του Rover Group εκσυγχρονίζεται το εργοστάσιο της Oxford και από το 2001 ξεκινά την παραγωγή του MINI. Αρχικά οι προβλέψεις ήθελαν την παραγωγή να φτάνει τις 100.000 μονάδες, ενώ λίγα χρόνια μετά η επιτυχία το σύγχρονου ΜΙΝΙ υποχρέωσε τη BMW να ανεβάσει την παραγωγή στις 230.000 μονάδες, προκειμένου να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση.
Από την άλλη η Rolls-Royce εντυπωσιάζει σε όλους τους τομείς, με την κατασκευή κάθε αυτοκίνητου να γίνει εντελώς χειροποίητα. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε υπό τη σκέπη της BMW ήταν η Phantom. Η χαρακτηριστική σχεδίαση διατηρήθηκε και εξελίχθηκε, με τη μεγάλη μάσκα τις ιδιαίτερες πόρτες, τα κορυφαία υλικά για την κατασκευή της και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας να συνθέτουν το παζλ για τη δημιουργία της. Το 2009 η Rolls-Royce Ghost γίνεται το δεύτερο μοντέλο στη γκάμα της βρετανικής φίρμας, ενώ το 2013 παρουσιάζεται η πιο ισχυρή Rolls-Royce στη ιστορία της φίρμας.
Η BMW έκανε το άνοιγμα της προς τα κάτω, παρουσιάζοντας ένα μικρό compact διαστάσεων μοντέλο, τη Σειρά 1. Αυτή έφερε την ευελιξία που χαρακτηρίζει τα μικρά αυτοκίνητα, με την προσιτή τιμή για τα δεδομένα της BMW, αλλά διατήρησε και τις παραδοσιακές αξίες όσον αφορά την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα.
Το 2003 η BMW ενώνει τις δυνάμεις της με την κινεζική Brilliance για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ανερχόμενης αγοράς της Ασίας. Το εργοστάσιο της Dadong στην Shenyang ανοίγει τις πύλες του τον Μάιο του επόμενου χρόνο κατασκευάζοντας αυτοκίνητα μόνο για την τοπική αγορά. Το 2012 ένα δεύτερο εργοστάσιο ανοίγει επίσης στην Shenyang.
Το 2005 ανοίγει το εργοστάσιο Leipzig, το οποίο έχει σχεδιαστεί με δυναμική 750 οχημάτων ανά ημέρα, προσφέροντας 5.500 θέσεις εργασίας. Από εκεί βγαίνουν οι 1 Series, 2 Series Convertible και Coupe και η 2 Series Active Tourer. Μάλιστα, από το 2013 κατασκευάζεται και το i3 το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW, το οποίο ακολούθησε ένα χρόνο μετά το δεύτερο και πιο σπορ i8.
Το 2007 ανοίγει το WELT ένα κτήριο που θα αποτελέσει το κέντρο της BMW που θα προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία στους φίλους της BMW, ενώ παράλληλα θα κάνει και παραδόσεις νέων αυτοκινήτων. Η νέα τεχνολογία είναι ψηλά στις προτεραιότητες της BMW η οποία από το 2011 εστιάζει σε θέματα που αφορούν και το car-sharing το οποίο φιλοδοξεί να επεκτείνει σε πολλές πόλεις του κόσμου.
Δοκιμές BMW
Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW Σειρά 1 - Το premium οικογενειακό των 28.960 ευρώ
Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW X3 - Με ισχύ έως 398 PS
Δοκιμή BMW 520d 197 PS: Όλα στο 5
Δοκιμή BMW iX2 xDrive30 313 PS: Fashion icon
Δοκιμή - BMW X2 sDrive20i: Progressive!
Δοκιμή BMW i5 eDrive40 340 PS: Ώρα μηδέν
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη BMW M3 Touring: Οne car garage!
Δοκιμή BMW X6 xDrive30d 298 PS: Trendsetter
Δοκιμή BMW M2: Φονέας γιγάντων
Οδηγούμε BMW M2 στην πίστα των Σερρών
Δοκιμή BMW XM: Mindblowing!
Δοκιμή ΒΜW 225e xDrive Active Tourer: Σπορ MPV με 245 ίππους!
Δοκιμή BMW iX1 xDrive30 313 PS: Success story!
Δοκιμή BMW X1 xDrive25e: Απόβαση στα plug-in hybrid
Δοκιμή BMW 320d: Κυριαρχικά απολαυστική
Δοκιμή BMW i7 xDrive60 544 PS: Zero gravity
Δοκιμή BMW 330e 292 PS: Αντίδοτο
Δοκιμή BMW X1 sDrive 18i: Veni, vidi, vici
Δοκιμή BMW X3 xDrive30e: Το οδηγοκεντρικό premium SUV που καίει 2 lt/100 km
Δοκιμή BMW 220d Coupe: Πισωκίνητη, diesel και απολαυστική!
Γενικός εισαγωγέας
BMW HELLAS ΑΕ
- Λ. Κύμης και Σενέκα 10, Κηφισιά
- 2109118000
- 2109118010
- info@bmw.gr
- www.bmw.gr