Δοκιμή BMW X6 xDrive30d 298 PS: Trendsetter
Ο δημιουργός των Coupe SUV στην ανανεωμένη εκδοχή του διατηρεί το επιβλητικό στοιχείο, εμπλουτίζει το ψηφιακό βιογραφικό του και προσφέρεται με έναν εξαιρετικό, εξακύλινδρο diesel με σχεδόν 300 PS.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα άρτιο, επιβλητικό και άκρως ποιοτικό μεγάλο Coupe SUV που εντυπωσιάζει με την εμφάνιση και τον χαρακτήρα του. Η ανανεωμένη BMW X6 παραμένει ένα αυτοκίνητο-σταθμός για την εταιρεία και μια βιτρίνα τεχνολογιών, σε κάθε τομέα.
Πριν παρουσιαστεί η πρώτη γενιά της X6 πίσω στο μακρινό πλέον 2008, κανείς δεν πίστευε ότι το coupe στοιχείο μπορούσε να συνδυαστεί με την SUV κατηγορία. Η επιτυχία της, άλλα και η τάση που δημιουργήθηκε με σωρεία coupe SUV να ακολουθούν, απέδειξε ότι τα αδύνατα, καμία φορά γίνονται δυνατά. Η BMW τόλμησε και «ξεκλείδωσε» μια πιο σπορ πτυχή στα μεγάλα, βαριά και πολυτελή SUV, κάτι που όπως φάνηκε, άρεσε στο κοινό, παρά την «αντίφαση» που προκαλεί μια τέτοια δημιουργία.
Άλλωστε, συγκριτικά με την X5 στην οποία και βασίζεται, η X6 είναι ουσιαστικά διαφοροποιημένη προσφέροντας μια διαφορετική οδηγική εμπειρία που πλησιάζει πολύ στον όρο του «σπορ». Για να μη μακρηγορούμε, μέχρι σήμερα η BMW X6 έχει πουλήσει συνολικά περίπου 500.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο για μοντέλο σε αυτή την κατηγορία τιμής και μάλιστα, «ιδιαίτερο» σε σχεδιαστικό επίπεδο. Και τώρα έρχεται η ώρα που υποδεχόμαστε την ανανεωμένη, LCI (facelift) έκδοση της τρίτης γενιάς.
Ακατάλληλη για συνεσταλμένους
Εκ των πραγμάτων, ένα SUV με μήκος 4.960 mm δεν περνάει απαρατήρητο. Και πάμε τώρα στην περίπτωση της BMW X6… με πλάτος 2.004 mm χωρίς τους καθρέπτες, ύψος 1.700 mm και τη γραμμή της οροφής να σβήνει απότομα από τις μεσαίες κολόνες μέχρι πίσω, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τους τροχούς των 21 ιντσών (ελαστικά 315/35 πίσω!), το γκρι ματ χρώμα, την προαιρετική φωτιζόμενη μάσκα (Iconic Glow) και την αερανάρτηση που μεταβάλλει το ύψος του αμαξώματος, μιλάμε για ένα σύνολο πραγματικά επιβλητικό. Λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να τραβούν τόσο πολύ την προσοχή στον δρόμο, προκαλώντας επιφωνήματα θαυμασμού αλλά και κάποιες ματιές γεμάτες… φθόνο.
Η LCI εκδοχή της BMW X6 G06, αλλάζει σε λίγα και στοχευμένα σημεία, χωρίς να διαφοροποιεί τα βασικά χαρακτηριστικά της τρίτης γενιάς. Στο εμπρός τμήμα τα φωτιστικά σώματα επανασχεδιάστηκαν, προσφέροντας πλέον μια πιο «αγριεμένη» ματιά. Η μάσκα τροποποιήθηκε ελαφρώς, το ίδιο και ο προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο LED φανάρια που σχεδόν ενώνονται στο σήμα που βρίσκεται στο κέντρο, οι δύο μεγάλες (και πραγματικές) απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης που τις χωρίζει. Το διακριτικό λεπτό spoiler από carbon στο αυτοκίνητο δοκιμής και τα δύο διακριτικά πτερύγια ψηλά, πάνω από το πίσω τζάμι, φτιάχνουν ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο κλίμα. Επίσης, δεν υπάρχει πίσω υαλοκαθαριστήρας, αφού μιλάμε για ένα… γνήσιο coupe.
Υπερθετικός βαθμός
Μπαίνοντας στην BMW X6, έρχεσαι αμέσως αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη αλλαγή της LCI εκδοχής. Η καμπίνα έχει ανασχεδιαστεί σχεδόν ολοκληρωτικά, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική, αλλά και τεχνολογική προσέγγιση της μάρκας. Αναμφίβολα, το μάτι πρώτα θα πάει στις δύο τεράστιες, κυρτές οθόνες με διαγώνιο 12,3 ίντσες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 14,9 ίντσες για την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που φιλοξενεί και το λειτουργικό σύστημα BMW OS 8.5. Για να σταθούμε λίγο στο τελευταίο, θα πούμε ότι η αρχική… αμηχανία που προκαλείται από τις πολλές διαθέσιμες λειτουργίες ξεπερνιέται εύκολα αφού το software είναι απλό, κατανοητό και χωρίς κρυφά σημεία. Η περιήγηση είναι πανεύκολη, υποστηρίζεται ασύρματα το Apple CarPlay και η απόκριση στις εντολές είναι ακαριαία, μια από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει.
Παράλληλα οι οθόνες του BMW Curved Display διαθέτουν άριστη ευκρίνεια και καλύπτονται από ένα ματ πάνελ που δεν γεμίζει δαχτυλιές, κόκκους σκόνης στο κόντρα φως και καθαρίζουν πανεύκολα, λεπτομέρεια σημαντική για τους ψυχαναγκαστικούς που συμπάσχουν μαζί μας. Χαμηλότερα, η μονάδα χειρισμού του κλιματισμού που υπήρχε πριν την ανανέωση, εξαφανίστηκε, ενσωματώνοντας τις λειτουργίες στην οθόνη. Αν και συνήθως είμαστε αντίθετοι με αυτή την κίνηση, οι μεγάλες ενδείξεις βοηθούν στον εύκολο χειρισμό, όπως και η ταχύτατη απόκριση της οθόνης, βελτιώνοντας την κατάσταση. Γενικότερα η εργονομία δεν είναι περίπλοκη και κάθε χειρισμός γίνεται εύκολα. Στην κεντρική κονσόλα ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου έχει μικρύνει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Γύρω του υπάρχουν διάφορα κουμπιά, για τα προγράμματα οδήγησης, το ESP, το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, αλλά και ο διακόπτης της αερανάρτησης, μαζί με το πολύ πρακτικό πιεζο-περιστροφικό χειριστήριο του iDrive.
Λίγο πιο μπροστά βρίσκεται μια θήκη για μικροαντικείμενα με βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone και δύο ποτηροθήκες που προαιρετικά, μπορούν να ψύχουν ή να θερμαίνουν το ρόφημα. Ιδιοφυές! Τώρα, αναφορικά με την ποιότητα, η BMW ήταν πολύ προσεκτική. Μη το θεωρείτε δεδομένο. Ακόμη και σε αυτή την κατηγορία τιμής, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε υλικά κατώτερα των προσδοκιών. Η X6 δεν έχει πέσει σε αυτή την παγίδα. Το δέρμα είναι άριστο, το φινίρισμα φανταστικό, η υφή των υλικών υπεράνω κριτικής και η συναρμογή, μασίφ. Ακόμη και χαμηλά στις πόρτες ή την κονσόλα, τα πλαστικά είναι άκρως ποιοτικά. Η αίσθηση που αποκομίζεις αγγίζοντας τις επιφάνειες σου δίνει αυτό το μοναδικό feeling που περιμένεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Και τονίζεται από λεπτομέρειες, όπως ο μελετημένος ατμοσφαιρικός φωτισμός το βράδυ και το ηχοσύστημα εξαιρετικής απόδοσης της Harman Kardon. Όποιος ζητά κάτι ακόμη καλύτερο, υπάρχει και τοBowers & Wilkins Diamond από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού.
Κλείνοντας το κομμάτι του εσωτερικού, οι χώροι των προνομιούχων επιβατών είναι αναμενόμενα πλούσιοι, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.975 mm. Η φαρδιά καμπίνα επιτρέπει να κάτσουν ακόμη και τρεις ενήλικες πίσω χωρίς σπουδαίες παραχωρήσεις, με στοιχείο που διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη φιλοξενία μεσαίου επιβάτη πίσω να είναι το σχετικά περιορισμένο τούνελ της μετάδοσης που δεν εμποδίζει στα πέλματα. Λόγω της οροφής που «σβήνει» απότομα προς τα πίσω, ο αέρας για τα κεφάλια δεν είναι τόσο γενναιόδωρος όσο σε μια X5 για παράδειγμα. Για να αντιμετωπιστεί πρόβλημα όμως, θα πρέπει να μιλάμε για ψηλούς που ξεπερνούν το 1,9m ύψους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 580 lt, ένα πολύ αξιοπρεπές νούμερο, αν και κατά 70 lt μικρότερο της X5. Αιτία το περιορισμένο ύψος του που θα προβληματίσει στη φόρτωση ψηλών αντικειμένων. Πάντως υπάρχει ένας πρακτικός χώρος αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο (το οποίο μάλιστα ανασηκώνεται με υδραυλικό αμορτισέρ) και δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40.
Μαθήματα diesel
Η BMW X6 xDrive30d που είχαμε στη διάθεσή μας, χρησιμοποιεί έναν εξακύλινδρο σε σειρά, turbo diesel κινητήρα 3.0 λίτρων. Το εν λόγω σύνολο είναι πραγματικά εξαιρετικό, σε κάθε πιθανό τομέα. Αρχικά χρησιμοποιεί τεχνολογία mild hybrid 48V, η οποία εκτός από χαμηλότερη κατανάλωση, δίνει και καλοδεχούμενες ενέσεις ισχύος στα χαμηλά. Τα πιστόνια είναι πλέον ατσάλινα, αντί για αλουμινένια και το turbo έχει πτερύγιο μεταβλητής γεωμετρίας. Σχετικά με την παροχή του καυσίμου έχουμε ένα νέο common rail άμεσου ψεκασμού και μπεκ με ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που ολοκληρώνουν έως και 12 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης με πίεση που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 2.500 bar. Η απόδοση του μοτέρ αγγίζει τα 298 PS (286 PS ο diesel και 12 PS ο ηλεκτροκινητήρας) και τα 670 Nm (650 Nm ο diesel, 200 Nm o ηλεκτροκινητήρας), δηλαδή 33 ίπποι και 50 Nm παραπάνω από την έκδοση προ της ανανέωσης. Μαζί με την ήπια υβριδική τεχνολογία που βοηθάει χαμηλά, η αίσθηση του μοτέρ είναι πολύ πιο γεμάτη και η απόκριση, σημαντικά καλύτερη.
γλυκά
- Πολυτέλεια
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Λειτουργία κιβωτίου
- Εργονομία
ξινά
- Ύψος χώρου αποσκευών
- Ευελιξία
- Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
Σε απόλυτους αριθμούς, ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 6,1 sec και «τερματίζει» στα 233 km/h. Η μετάδοση γίνεται φυσικά και στους τέσσερις τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης xDrive και το κιβώτιο είναι το ιδιαίτερα αποδοτικό Steptronic των 8 σχέσεων, το οποίο αλλάζει γρήγορα και εκμεταλλεύεται άριστα τα υψηλά αποθέματα ροπής του κινητήρα, εναλλάσσοντας έξυπνα τις σχέσεις. Ιδιαίτερα εντυπωσιακά όμως είναι τα πράγματα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια οικονομικής οδήγησης (το αντίθετο θα λέγαμε) ο μετρητής έδειξε στρογγυλά 10 lt / 100 km, με μπόλικη χρήση πόλης, αλλά και αρκετή κίνηση σε επαρχιακούς και αυτοκινητόδρομους. Ταξιδεύοντας μπορεί με άνεση να σταθεροποιηθεί κοντά στα 8 lt / 100 km, ενώ ακόμη και υπό πίεση, δύσκολα θα ξεπεράσει τα 12 lt. Αν αυτό δεν είναι επίτευγμα για ένα τεράστιο SUV 2+ τόνων, τότε τι είναι; Μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι ο diesel είναι μεταξένιος στη λειτουργία του. Ο ήχος μόνο «ξενέρωτος» δεν είναι, με έναν ελαφρύ μπάσο τόνο να μπαίνει στην καμπίνα όταν πατηθεί βαθύτερα το δεξί πεντάλ.
Hypermiler
Βασικό στοιχείο της BMW X6, είναι η δυνατότητά της να καλύπτει απρόσκοπτα μεγάλες αποστάσεις. Η αερανάρτηση στη ρύθμιση Comfort σβήνει τις κακοτεχνίες του δρόμου. Δεν θα νιώσεις ποτέ να είναι μαλακή, ακόμη και στην πιο soft ρύθμιση, όμως ολοκληρώνει με επιτυχία την αποστολή της άνεσης. Πολύτιμος αρωγός και τα εκπληκτικά καθίσματα κρατάνε ξεκούραστα τα σώματα, ακόμη και μετά από ώρες. Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει και παρά τους τεράστιους τροχούς, η X6 μοιάζει να αιωρείται πάνω από την άσφαλτο. Φυσικά, αντάξια είναι και η ηχομόνωση, ενώ το μεγάλο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων μαζί με τη συγκρατημένη «δίψα» του μοτέρ, εξασφαλίζει αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 km με ένα γέμισμα. Η μακριά όγδοη σχέση του σασμάν συγκρατεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και γενικότερα, το ταξίδι μαζί της είναι μια εμπειρία τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.
Η ειδοποιός διαφορά της X6 όμως, έρχεται όταν εμφανιστεί επαρχιακός δρόμος. Σε σύγκριση με την X5 με την οποία μοιράζεται σχεδόν το σύνολο των μηχανικών μερών, το τιμόνι είναι πιο γρήγορο, η ανάρτηση πιο σφιχτή και οι κινήσεις του αμαξώματος πιο συγκροτημένες. Η νέα BMW X6 δεν έχει την πιο σπορ προσέγγιση που έβρισκες στην πρώτη γενιά (Ε71), όμως και πάλι διαφοροποιείται επαρκώς από την πιο «οικογενειακή αδερφή». Το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που στρίβει. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, η αερανάρτιση χαμηλώνει κατά 200 mm και σφίγγει, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος. Οι ηλεκτρικές αντιστρεπτικές ισορροπούν το αμάξωμα ασκώντας αντίθετη πίεση και μηδενίζοντας το body roll, το κιβώτιο αγριεύει και ρίχνει μια ελαφριά «κλωτσιά» στην αλλαγή, τα μάγουλα στα καθίσματα μαζεύονται περικυκλώνοντας καλύτερα τα σώματα των εμπρός επιβατών και η τετρακίνηση xDrive μοιράζει τη ροπή πάντα στους σωστούς τροχούς.
Για την ακρίβεια, η BMW X6 έχει τόση πρόσφυση που μοιάζει ακλόνητη. Με ελαστικά (Pirelli P Zero) διάστασης 315/35 πίσω και 275/40 εμπρός σε ζάντες 21 ιντσών, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς (πέντε) συνδέσμους πίσω και τόσο φαρδύ ίχνος στον δρόμο, είναι σχεδόν αδύνατο να μην ακολουθήσει την πορεία που υποδεικνύεις με το τιμόνι, ακόμη και στο γλιστερό.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την BMW M2
Σύμφωνα με την BMW η τετρακίνηση xDrive έχει «πισωκίνητα» χαρακτηριστικά, όμως ο μόνος τρόπος για να το διαπιστώσεις με τον συγκεκριμένο κινητήρα, είναι σε κλειστή στροφή χωρίς καλή άσφαλτο, όπου πράγματι θα νιώσεις το πίσω μέρος να ανοίγει την τροχιά του για να σβήσει την υποστροφή. Δεν θα χρειαστεί ποτέ να διορθώσεις με ανάποδο, όμως τελικά θα βγεις από τη στροφή με το τιμόνι ίσια. Με λίγα λόγια, σημαδεύεις και η X6 περνάει, όση κι αν είναι η φόρα. Και οι μηχανικοί αξίζουν τα εύσημα, όχι μόνο για την αποτελεσματικότητα του συνόλου, αλλά και για την ιδιότητα του αυτοκινήτου να κρύβει τον τεράστιο όγκο του όσο κινείται γρήγορα.
Ακόμα και στα φρένα δεν θα νιώσεις ποτέ ανασφάλεια, με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, τη μονοπίστονη πίσω και τους αεριζόμενους δίσκους σε κάθε άξονα να διαχειρίζονται μαεστρικά την ορμή που προκύπτει από το μεγάλο βάρος. Εκεί που δεν κρύβεται ο όγκος, είναι εντός πόλης. Το αυτοκίνητο είναι φαρδύ και μακρύ, οπότε δυσκολεύεται στην κίνηση αλλά και στα στενά. Η προαιρετική τετραδιεύθυνση θα έκανε δουλειά, όπως μας είχε εντυπωσιάσει στη νέα BMW i7 που οδηγήσαμε πριν κάποιους μήνες, άρα θεωρούμε ότι αποτελεί “must” για όποιον θέλει να αγοράσει μια X6 και να μην ιδρώνει στην πόλη. Το θετικό που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, είναι ότι παρά τη γραμμή της οροφής, η ορατότητα είναι καλή προς τα πίσω και διαγώνια. Δεν θυμίζει σε τίποτα την πρώτη X6 όπου έπασχε σε αυτό το κομμάτι.
Απλά μαθηματικά
Είναι δεδομένο ότι σε αυτοκίνητα όπως η BMW X6, κανείς δεν θα
δεχτεί τίποτα λιγότερο από το τέλειο. Πληρώνοντας
τόσα χρήματα οι απαιτήσεις είναι υψηλές και ο ανταγωνισμός,
αμείλικτος. Η BMW όμως έχει καταφέρει να φτιάξει τη δική
της συνταγή. Η X6 είναι αδιαμφισβήτητα επιβλητική, με
διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, μια συμμετοχική οδική
συμπεριφορά και κορυφαία ποιότητα που ξεπερνά κατά πολύ τα
standards, ακόμη και αυτής της κατηγορίας.
Συνοδεύεται δε από κάθε τεχνολογία που έχει στη διάθεσή της η BMW,
όπως και με έναν φανταστικό εξακύλινδρο diesel που παρά το γεγονός
ότι είναι η βασική επιλογή στην γκάμα, δεν υπολείπεται
πουθενά.
συμπέρασμα
Πριν από 14 χρόνια, η BMW X6 δημιούργησε τα Coupe SUV και σήμερα, τρεις γενιές και ένα facelift μετά, συνεχίζει να ορίζει τα δεδομένα. Φυσικά το τίμημα για ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, είναι υψηλό. Η βασική έκδοση στοιχίζει 108.300 € για την X6 xDrive30d, με δυνατότητα να αγγίξει πολύ υψηλότερα νούμερα αν ο αγοραστής παρασυρθεί από την ατελείωτη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ