Δοκιμή BMW 520d 197 PS: Όλα στο 5

Πλέον, η γκάμα της BMW Σειρά 5 τα έχει όλα. Plug-In Hybrid, βενζίνη, αμιγώς ηλεκτρικό. Μήπως όμως αξίζει να σταθούμε στην κλασική αξία του diesel; Η έκδοση 520d είναι η ιδανική αφορμή.

  • -
  • -
Ισχύς197 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)134,0 gr/km
με μια ματιά

Πληθωρική, με εντυπωσιακή τεχνολογία και ακόμη πιο εντυπωσιακή ποιότητα, η νέα BMW Σειρά 5 διαπρέπει ως executive sedan από κάθε σκοπιά. Όμως ο συνδυασμός της με έναν dieselκινητήρα, αναδεικνύει διάφορα πλεονεκτήματα που δεν είναι και τόσο δεδομένα την εποχή των υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών. Μια πρόταση που αξίζει την προσοχή όσων διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, χωρίς να γίνεται η παραμικρή έκπτωση στον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου.

Με τις ρίζες της να βρίσκονται πίσω στη μακρινή πλέον δεκαετία του 1970, η BMW Σειρά 5 ανήκει σταθερά στον κορμό της γερμανικής εταιρείας, αποτελώντας σημαντικό κομμάτι της γκάμας. Αναλάμβανε τον δύσκολο ρόλο σύνδεσης της «γήινης» Σειράς 3 με την κορυφαία και πολυτελή Σειρά 7, όμως η «5άρα» ήταν πολλά περισσότερα από ένας απλός συνδετικός κρίκος. Κατάφερε να ευθυγραμμίσει την πολυτέλεια, την άριστη ποιότητα κατασκευής και την άνεση στο ταξίδι με τα δυναμικά χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά της. Η αποστολή ακούγεται δύσκολη, όμως η γερμανική μάρκα από το Μόναχο κατέχει καλά την τέχνη. Και ευτυχώς, παρά το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά μοντέλα βρίσκονται στα φόρτε τους, δεν εγκαταλείπει τις κλασικές αξίες και συνεχίζει να επενδύει σε αυτή τη συνταγή. Η 520d που είχαμε για δοκιμή, με diesel κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο και κίνηση πίσω, υπογραμμίζει τα λεγόμενά μας…

Baby 7

Δεν είναι μυστικό ότι πλέον, τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν διαρκώς. Η BMW όμως επέλεξε να φέρει τη νέα Σειρά 5 σε διαφορετικά μονοπάτια, αφού πλέον ξεπερνά τα 5 μέτρα μήκους και θυμίζει Σειρά 7 παλαιότερων γενεών. Για την ακρίβεια η νέα 5άρα μετράει 5,06 m μήκους, 1,9 m πλάτος και περίπου 1,51 m ύψος. Το μεταξόνιο, φτάνει στα 3 m (2.995 mm)! Η στόχευση της μάρκας λοιπόν είναι ξεκάθαρη. Η νέα γενιά της Σειράς 5 προτιμάει τα πολυτελή χαρακτηριστικά και οι αυξημένες διαστάσεις, δίνουν τον χώρο που χρειάζεται. Σε οπτικό επίπεδο, οι απόψεις διίστανται, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες νέες BMW. Η μάσκα ωστόσο δεν είναι πολύ μεγάλων διαστάσεων φέρνοντας αρμονία στο εμπρός μέρος. Γενικότερα υπάρχει ένας ενιαίος όγκος χωρίς πολλές νευρώσεις και ακμές, συντελώντας στην επίτευξη ενός πιο «αυστηρού» προφίλ. Το M Pack πάντως αγριεύει λίγο τα χαρακτηριστικά της και αναδεικνύει καλύτερα τις γραμμές του μοντέλου.

Με κλειστά μάτια

Το εσωτερικό είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως σύγχρονη BMW σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από τις οθόνες, υπάρχει το Curved Display, το «δίδυμο» των 12,3 ιντσών και 14,9 ιντσών για πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη πολυμέσων, αντίστοιχα. Με πολύ καλή απόκριση στις εντολές και εύκολο μενού περιήγησης, το σύστημα infotainment αποσπά πολύ καλή βαθμολογία, με επιπλέον bonus την ίδια την οθόνη που χάρη στη ματ επιφάνεια παραμένει ανθεκτική στις δακτυλιές. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει λίγες επιλογές εξατομίκευσης, ωστόσο παρέχει πολλή πληροφορία και είναι ευανάγνωστος. Φυσικά τα πολυμέσα υποστηρίζουν ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και μάλιστα υπάρχουν δύο πρακτικές θέσεις για smartphone, με τη μια από αυτή να προσφέρει και ασύρματη φόρτιση.

Οι επενδύσεις πλέον αποτελούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από συνθετικά vegan υλικά. Αν και η αίσθηση που προσφέρουν δεν είναι 100% αντίστοιχη των προηγούμενων μοντέλων, δεν τίθεται κανένα ζήτημα ποιότητας και ικανοποιούν σε κάθε σημείο. Σε αυτό συντελεί και η κορυφαία ποιότητα συναρμολόγησης, με τη γνωστή «μασίφ» αίσθηση των νεότερων BMW να μην εγκαταλείπει. Η καμπίνα διαθέτει πολλές πρακτικές λύσεις με ευρύχωρες θήκες, ποτηροθήκες και κλειστούς αποθηκευτικούς χώρους. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το πολύ πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο του iDrive που δυστυχώς δεν βρίσκουμε στα μικρότερα μοντέλα της μάρκας, το οποίο επιτρέπει τον σχεδόν διαισθητικό χειρισμό της οθόνης, ρίχνοντας μονάχα σύντομες, κλεφτές ματιές. Φυσικά η ενσωμάτωση του κλιματισμού στην οθόνη θα προκαλέσει κάποια εργονομικά κολλήματα, αν και η κατάσταση σώνεται από τις ενδείξεις θερμοκρασίας που βρίσκονται πάντα στο κάτω μέρος.

Σε ό,τι αφορά την άνεση, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους εκπληκτικά άνετα καθίσματα που υποστηρίζουν και συγκρατούν πολύ σωστά το σώμα. Προαιρετικά τα εμπρός μπορούν να είναι θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα ενώ τα πίσω, θερμαινόμενα. Με μεταξόνιο 2.995 χιλιοστά, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι γενναιόδωροι για τα γόνατα. Το ίδιο ισχύει και για τον «αέρα» στο κεφάλι, όμως το ογκώδες κεντρικό τούνελ θα περιορίσει την κατάσταση στην περίπτωση που χρειαστεί να μεταφερθεί και τρίτος επιβάτης. Στον χώρο αποσκευών, ο διαθέσιμος όγκος των 520 λίτρων καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες απροβλημάτιστα. Το άνοιγμα είναι μικρό λόγω του τετράθυρου αμαξώματος και θα χρειαστούν λίγα… ακροβατικά ώστε το πορτμπαγκάζ να φορτωθεί μέχρι μέσα, όμως αυτά τα γνωρίζεις εξαρχής όταν επιλέγεις ένα sedan.  

Στην άκρη του κόσμου!

Η BMW 520d που οδηγήσαμε κινείται από έναν τετρακύλινδρο diesel των 2.0 λίτρων με απόδοση 197 ίππους και 400 Nm ροπή. Η ισχύς φτάνει στον πίσω άξονα από ένα αυτόματο σασμάν 8 σχέσεων, ενώ ενισχύεται από ήπια υβριδικό σύστημα (mild hybrid) 48V. Αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη… μιζιά είναι το ελάχιστο επίπεδο θορύβου που παράγει. Ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα είναι ανεπαίσθητος και οι κραδασμοί απουσιάζουν παντελώς.

γλυκά
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Αυτονομία
  • Κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Σύστημα πολυμέσων
ξiνά
  • Πρόσβαση χώρου αποσκευών
  • Εξατομίκευση πίνακα οργάνων
  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού

Ραφιναρισμένος, ροπάτος από τις 1.200 rpm και ύστερα, δείχνει πιο δυνατός από ότι αφήνουν να εννοηθεί οι 197 ίπποι. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 7,3 sec και τελική ταχύτητα 233 km/h, κινώντας άνετα το αμάξωμα των περίπου 1.800 κιλών. Σχετικά με την κατανάλωση, τα καταφέρνει άριστα, με το trip computer να δείχνει εύκολα 6,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 km στη διάρκεια της δοκιμής μας. Στον αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες κοντά στο όριο, δεν δυσκολεύεται να δείξει «χαμηλά 6άρια», κάτι που συνεπάγεται με αυτονομία κοντά στα 1.000 km ανά γέμισμα, με το standard 60άρι ντεπόζιτο. Εντός πόλης δεν θα ξεφύγει πάνω από τα 8 lt / 100 km, νούμερο αξιοσημείωτο για αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων. Ο πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα της Σειράς 5, ειδικά για εκείνους που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητο για μακρινά ταξίδια σε περιβάλλον αυτοκινητόδρομων και επαρχιακών οδών. Προσφέρει τεράστια χιλιομετρική ελευθερία και η κατανάλωση καυσίμου, θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό…

Άνεση και απόλαυση

Όπως είπαμε, ο κινητήρας της BMW 520d βοηθάει τα μέγιστα στο ταξιδιάρικο προφίλ του αυτοκινήτου. Και το σύνολο ακολουθεί απροβλημάτιστα! Στον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης είναι εκπληκτική. Το επίπεδο θορύβου είναι σχεδόν μηδενικό, ακόμη και με πολύ υψηλή ταχύτητα στο κοντέρ. Το αυτόματο 8άρι έχει μακριά κλιμάκωση στις δύο τελευταίες σχέσεις για να γυρνάει με λίγες στροφές ο κινητήρας και να ευνοείται η κατανάλωση καυσίμου, όπως και ο θόρυβος. Αν και η ανάρτηση δεν είναι μαλακή, στην καλή άσφαλτο των αυτοκινητόδρομων εξασφαλίζει πολύ υψηλή άνεση, πάντα σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα. Η διάταξη είναι διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί (πέντε) σύνδεσμοι πίσω. Στο επαρχιακό δίκτυο ελέγχονται πολύ καλά οι κινήσεις του αμαξώματος και η 520d παραμένει μια γνήσια 5άρα στον τρόπο που στρίβει και φρενάρει. Δίνει την εντύπωση ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου από ότι πραγματικά είναι και μπορεί να διατηρήσει πολύ υψηλή ταχύτητα, χωρίς να νιώσεις ότι βρίσκεται έξω από τα νερά της. Δεν είναι αντίστοιχα σπορ όσο οι προηγούμενες γενιές, όμως παραμένει πολύ πιο ευχάριστη από τον ανταγωνισμό.

Σε ό,τι αφορά το τιμόνι, δεν θα λέγαμε όχι σε λίγο περισσότερο βάρος (ακόμη και στο πρόγραμμα Sport) όμως είναι αρκετά ακριβές και μεταφέρει αρκετή πληροφορία, για τον χαρακτήρα της κατασκευής και την κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν το δεξί paddle πίσω από το τιμόνι (αυτό για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων στο 8άρι κιβώτιο) κρατηθεί παρατεταμένα, τότε η 5άρα μπαίνει για 10 δευτερόλεπτα σε full power mode για να πραγματοποιηθεί πιο εύκολα μια προσπέραση. Επιλέγεται η κατάλληλη σχέση για καλύτερη επιτάχυνση και επιλέγεται το πρόγραμμα Sport που δίνει καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Να πούμε ότι η «δική μας» 5άρα ήταν εξοπλισμένη και με την προαιρετική τετραδιεύθυνση που στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες για καλύτερη ευελιξία ή στην ίδια κατεύθυνση με εκείνους στις υψηλότερες ταχύτητες, για επιπλέον σταθερότητα.

Πιστή στην παράδοση

Η νέα BMW Σειρά 5 ξεκινάει από τις 66.700 ευρώ για την έκδοση 520i βενζίνης. Η 520d της δοκιμής μας με τον diesel κινητήρα των 197 ίππων στοιχίζει από 69.200 ευρώ, όμως κρατήστε ότι η βασική τιμή μπορεί να πολλαπλασιαστεί με τρομακτικό ρυθμό αν παρασυρθεί κάποιος από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Για να έχετε μια εικόνα, αρκεί να σας πούμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα extra που είχε, ξεπερνά τις 100.000 ευρώ. Οπότε, θα χρειαστεί εγκράτεια και προσεκτική «μελέτη» για να γίνει η σωστή επιλογή. 

συμπέρασμα

Στην εποχή των… SUV, των υβριδικών και της ηλεκτροκίνησης, ένα diesel sedan είναι μια «ειδική» επιλογή, την οποία όμως ο αγοραστής θα ευχαριστηθεί στο έπακρο, αν διαλέγει με γνώμονα την τεράστια χιλιομετρική ελευθερία από τον κινητήρα και την καλύτερη οδική συμπεριφορά που εξασφαλίζει ένα τέτοιο αμάξωμα, σε αντίθεση με τα ψηλότερα SUV. Ειδικά στην περίπτωση της BMW 520d, η κορυφαία ποιότητα, οι τεχνολογίες και η οικονομία καυσίμου, που συνδυάζονται τόσο καλά με την οδηγική ευχαρίστηση, την άνεση και το κύρος, την καθιστούν μια επιλογή που εκτός από τα «λογικά» κριτήρια, εμπλέκει και το συναίσθημα. Όπως συνέβαινε πάντα στην περίπτωση της Σειράς 5, από εκείνους που έβαζαν το κομμάτι της οδήγησης σε προτεραιότητα.




AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...