24h Le Mans: Μία ακόμη νίκη για Audi

Δώδεκα νίκες στα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια

  • -
  • -

Επιβλητική νίκη για την Audi και το R18 e-tron με πλήρωμα τους Tom Kristensen, Allan McNish και Loic Duval στις 24 Ώρες του Mans που φέτος γιόρταζε τα ενενηκοστά γενέθλιά του. Βέβαια τον αγώνα επισκίασε ο θάνατος του Δανού οδηγού της Aston Martin, Allan Simonsen, στο ξεκίνημα του αγώνα και η απόφαση του David Richards να μην αποσύρει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα ως ένδειξη σεβασμού.

Ο Kristensen απέσπασε την ένατη νίκη του στο θεσμό επεκτείνοντας το ρεκόρ που κατέχει ο ίδιος. Για τον Σκωτσέζο McNish ήταν η τρίτη του νίκη στον 24ωρο αγώνα, ενώ κι ο Duval έβαλε το λιθαράκι του κάνοντας καλύτερο χρόνο στα χρονομετρημένα της Τετάρτης και έθεσε το R18 πρώτο στη σειρά εκκίνησης. Σημαντικό στη νίκη της Audi είναι ότι κατάφεραν να αποσπάσουν τη νίκη παρά την πρόσφατη αλλαγή των κανονισμών που επέβαλε λιγότερους γύρους ανά ανεφοδιασμό καυσίμων, οπότε η Toyota θα είχε θεωρητικά πλεονέκτημα.
Με τον Duval στο τιμόνι το  #2 Audi R18 e-tron πήρε κεφάλι επτά ώρες μετά την εκκίνηση, τη στιγμή που το #1 Audi έμενε για 12 γύρους στα πιτ λόγω ηλεκτρολογικού προβλήματος. Το #3 Audi λόγω κλαταρισμένου ελαστικού που δημιούργησε και περαιτέρω ζημιές στην ανάρτηση, έμεινε πολύ πίσω. Τότε άρχισαν να ανεβαίνουν τα υβριδικά της Toyota διατηρώντας τη δεύτερη και τρίτη θέση για μεγάλο μέρος του αγώνα. Με τον Sebastien Buemi στο τιμόνι του #8 TS030 HYBRID μείωσαν τη διαφορά στο γύρο μισή ώρα πριν από την καρό σημαία. Το δεύτερο αυτοκίνητο της Toyota με τον Nicolas Lapierre στο τιμόνι, βγήκε εκτός πίστας και παρά τις ζημιές κατάφερε να επιστρέψει στα πιτ και να τερματίσει χωρίς να χάσει θέση στην κατάταξη.

Στην κατηγορία των GT φαίνονταν ότι θα είναι μια εύκολη υπόθεση για τις Aston Martin όμως στον 248o γύρο το αυτοκίνητο #92 με οδηγό τον Makowiecki που ήταν επικεφαλής εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο. Η βροχή "ανακάτεψε" αρκετά τα δεδομένα σε ότι αφορά τα ελαστικά και τα αυτοκίνητα της Porsche με καλή στρατηγική βρέθηκαν να ηγούνται του αγώνα και να κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία.   


Θέση  Κατηγ.  Κατ/στής Οδηγοί Γύροι Διαφορά
1 P1   #2  Audi Kristensen/McNish/Duval 348  
2 P1   #8  Toyota     Davidson/Sarrazin/Buemi 347 + 1 γύρος
P1   #3  Audi       Gene/Jarvis/di Grassi 347 +1m55.252s
4 P1   #7  Toyota     Wurz/Lapierre/Nakajima 341 + 7 γύροι
P1   #1  Audi       Lotterer/Treluyer/Fassler 338 + 10 γύροι
P1   #21 HPD        Leventis/Kane/Watts 332 + 16 γύροι
7 P2   #35 Morgan     Baguette/Plowman/Gonzalez 329 + 19 γύροι
P2   #24 Morgan     Pla/Brundle/H Hansson 328 + 20 γύροι
9 P2   #26 Oreca      Rusinov/Martin/Conway 327 + 21 γύροι
10 P2   #42 Zytek      Krumm/Mardenborough/Ordonez 327 + 1m07.075s
11 P2   #49 Oreca      P-Companc/Kaffer/Minassian 325 + 23 γύροι
12 P2   #43 Morgan     Gachnang/Mailleux/Lombard 320 + 28 γύροι
13 P2   #48 Oreca      Hartley/Chandhok/Patterson 319 + 29 γύροι
14 P2   #38 Zytek      Dolan/Turvey/Luhr 319 + 4m01.549s
15 P2   #36 Alpine     Ragues/Panciatici/Gommendy 317 + 31 γύροι
16 GTP  #92 Porsche    Lieb/Lietz/Dumas 315 + 33 γύροι
17 GTP  #91 Porsche    Bergmeister/Pilet/Bernhard 315 + 2m10.631s
8 GTP  #97 Aston      Mucke/Turner/Dumbreck 314 + 34 γύροι
19 P2   #34 Oreca      Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314 + 1m27.131s
20 GTP  #73 Corvette   Garcia/Magnussen/Taylor 312 + 36 γύροι





AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...