Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

ΟΔΗΓΟΥΜΕ FIAT 500 TOPOLINO: Αστείο; Κάθε Άλλο!

ΟΔΗΓΟΥΜΕ FIAT 500 TOPOLINO: Αστείο; Κάθε Άλλο!

Ένα αυτοκίνητο, που το χαϊδευτικό του όνομα είναι «ποντικάκι», γιατί έτσι ονόμαζαν οι Ιταλοί τον Mickey Mouse, μπορεί να αποτελέσει το σύμβολο μιας ολόκληρης χώρας; Μπορεί και με επιτυχία μάλιστα!

Ήταν ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα και σήμερα είναι αστείο το πώς «τρίβεις» τον ώμο σου με τον συνοδηγό. Με μήκος 3,215 μέτρα και πλάτος μόλις 1,275 μ. (ύψος 1,377 μ.) ΕΙΝΑΙ μικρό. Προσθέστε την αστεία φάτσα του και έτσι ...
BMW 501/502: Παρά λίγο

BMW 501/502: Παρά λίγο

Ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο, τεχνολογικά άρτιο, το οποίο όμως παρά λίγο να στείλει την BMW στα… θυμαράκια, αποδεικνύοντας την αξία της σχεδίασης στις πωλήσεις.

Η δεκαετία του ’50 ήταν σίγουρα μια από τις πιο σημαντικές, αφού «το αυτοκίνητο» πλέον άλλαζε λόγο ύπαρξης. Από ένα αντικείμενο πολυτελείας για λίγους μεταλλάσσονταν σε ένα προϊόν μαζικής κατανάλωσης.Από τη μια ήταν η άνοδος της μεσαίας τάξης που έφερνε ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Porsche 911 2.0Τ: Αγιογραφία

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Porsche 911 2.0Τ: Αγιογραφία

Τα εικονίσματα δεν έχουν ηλικία. Το ίδιο και 911. Έχουν ιστορία, έχουν μέλλον, αλλά δεν έχουν ηλικία! Γιατί έχουν τη δύναμη να αφήνουν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους πάνω στις ζωές μας. Αυτή τη δύναμη εξασκεί πάνω μας η 911

Είναι μια μεγάλη γιορτή αυτή εδώ, το να γιορτάζεις τα πενήντα χρόνια ζωής του σημαντικότερου αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε ποτέ! Πως τη γιορτάζεις όμως; Ανοίγεις σαμπάνια; Θα ήταν μια καλή ιδέα, όμως υπάρχει και καλύτερη, να οδηγήσεις το πρώτο αυτοκίνητο και ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ NSU Prinz Spider Wankel: Χωρίς μέλλον

ΟΔΗΓΟΥΜΕ NSU Prinz Spider Wankel: Χωρίς μέλλον

«Οδήγησε ένα Prinz και είσαι βασιλιάς!» Ένα πολύ πιο σημαντικό αυτοκίνητο από ότι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ήταν η αρχή της NSU σαν κατασκευαστής αυτοκινήτων μετά τον πόλεμο, αλλά για πολλούς και το τέλος της

Είμαστε σίγουροι ότι περισσότεροι δεν θα ξέρετε τι ήταν το ΤΑΜ-ΤΑΜ, γιατί απλά είσαστε νέοι. Να σας φωτίσουμε λοιπόν και όχι δεν ήταν τα τύμπανα της ζούγκλας, αλλά ένα αναψυκτικό (τύπου cola) που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά, πριν την εμφάνιση ...
Ferrari 375MM: Το κτήνος

Ferrari 375MM: Το κτήνος

Η Ferrari έγινε περισσότερο γνωστή και κυριάρχησε περισσότερο για την «φινέτσα» των αυτοκινήτων της και λιγότερο για την ωμή τους δύναμη. Υπήρξαν όμως και εξαιρέσεις!

Επιθετική, βάρβαρη, γρήγορη, πείτε την όπως θέλετε! Η 375ΜΜ είναι όλα αυτά και πολύ περισσότερα. Το 1950 η Ferrari ήταν μόλις τριών ετών! Έχοντας όμως μεγάλη πείρα, λόγο της συνεργασίας του Enzo με την Alfa Romeo κατάφερε αμέσως να κυριαρχήσει!Πρώτη ...
Bernd Rosemeyer (1909-1938): Καθαρόαιμο ταλέντο

Bernd Rosemeyer (1909-1938): Καθαρόαιμο ταλέντο

Η αγωνιστική του καριέρα ήταν μικρή, όμως τόσο έντονη που ακόμα και σήμερα αποτελεί το πιο ακέραιο και γιατί όχι ακραίο δείγμα οδηγού αγώνων

Όταν ο Peter Sauber υπέγραψε τον Kimi Raikonen στην ομάδα του το 2001, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναρωτήθηκαν αν ο τότε 21 ετών οδηγός με την μηδενική πείρα θα έπρεπε να συμμετάσχει στο πιο απαιτητικό πρωτάθλημα. Να σας θυμίσουμε ...
Alfa Romeo Alfetta GTV - Porsche 924 - Lotus Eclat - Mazda RX-7: Τα αγαπημένα

Alfa Romeo Alfetta GTV - Porsche 924 - Lotus Eclat - Mazda RX-7: Τα αγαπημένα

Αυτή η κατηγορία αγαπήθηκε όσο καμία άλλη στην ελληνική αγορά, αποτελώντας ουσιαστικά την οροφή των ονείρων μας. Ήταν όμως καλά όνειρα!

Όλα τα αυτοκίνητα εδώ αποτελούν συναρπαστικές επιλογές. Το καθένα είναι μια ολόκληρη ιστορία από μόνο του και το καθένα χάραξε τη δικιά του ιστορία επηρεάζοντας με τον τρόπο του την ιδέα του σπορ αυτοκινήτου. Και πάλι θα τονίσουμε την διαφορετικότητα ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Porsche 914: Το νόθο παιδί

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Porsche 914: Το νόθο παιδί

Όμως ακόμα και τα νόθα έχουν ψυχή και πάντα έχουν κάτι από τα χρωματοσώματα των διάσημων γονιών τους. Η 914 ήταν ένα αυτοκίνητο διαφορετικό, ήταν όμως ότι πιο σωστό σχεδίασε ποτέ η Porsche

Η ζωή δεν ήταν πάντα καλή για την Porsche. Στα τέλη της δεκαετίας του 60’ είχε βρεθεί με τη πλάτη στον τοίχο. Με ένα μόνο αυτοκίνητο (την 911) δεν ήταν βιώσιμη και απαραιτήτως χρειάζονταν ένα πιο φτηνό αυτοκίνητο για να ...
Lambert: Παρέμεινε μοναδικός

Lambert: Παρέμεινε μοναδικός

Ο Germain Lambert ήταν μηχανικός, πωλητής, garagiste, επιχειρηματίας, επενδυτής, κατασκευαστής, στρατιώτης, αγωνιζόμενος. Και αυτά ήταν μόνο μερικά από τα στοιχεία της προσωπικότητάς του

Πάνω από όλα επέμενε να κάνει τα πράγματα διαφορετικά! Γι’ αυτό ας ρίξουμε μια ματιά στα αυτοκίνητα που κατασκεύασε, αν και πρέπει να σας πούμε ότι όχι μόνο δεν κατασκεύασε πολλά, αλλά και από τα λίγα που κατάφερε να προωθήσει ...
Alfa Romeo: Παράδεισος και κόλαση

Alfa Romeo: Παράδεισος και κόλαση

Η ιστορία της Alfa Romeo είναι η ιστορία της ίδιας της Ευρώπης. Είναι μια γλυκόπικρη ιστορία, ακμής και παρακμής, πλουσίων και φτωχών, πράξεων μεγαλείου, αλλά και τρέλας. Τεχνολογίας, πρωτοπορίας, αλλά και ανεξήγητων παραλείψεων και καθυστερήσεων. Είναι μια ιστορία που σε διχάζει, που σου φέρνει δάκρυα, αλλά και που ταυτόχρονα σε εξυψώνει!

Ξέρουμε ότι η επιλογή είναι δύσκολη και ίσως πέρα από κάθε λογική, αλλά αν κάποιος ήθελε, να επιλέξει την καλύτερη «γεωγραφική περιοχή» αυτού του πλανήτη σε επίπεδο φυσικής ομορφιάς, ιστορίας, τεχνολογίας, κουλτούρας, γαστρονομίας κ.λπ. είμαστε σίγουροι ότι θα κατέληγε στις ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Jaguar Mk2: Υλικό αυτοκρατορίας

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Jaguar Mk2: Υλικό αυτοκρατορίας

Από τι υλικά είναι κατασκευασμένα τα αυτοκίνητα; Από μέταλλο, πλαστικό και γυαλί; Ίσως σήμερα, αλλά εκείνες τις ημέρες ήταν περισσότερο φτιαγμένα από όνειρα. Εκτός από κάποια που ήταν συναρμολογημένα από υλικά αυτοκρατορίας!

Γιατί αγαπάμε τις γάτες; Είναι απόμακρα και εγωιστικά ζώα, μοναχικοί κυνηγοί που περισσότερο δένονται με τον χώρο της επικράτειάς τους και πολύ λιγότερο με τους ανθρώπους, μην αναγνωρίζοντας ποτέ «αφεντικά». Και όμως μας επηρεάζουν και μας γοητεύουν καθώς ξεγλιστρούν μέσα ...
Οι άνθρωποι πίσω από την Alfa Romeo: Original Alfisti

Οι άνθρωποι πίσω από την Alfa Romeo: Original Alfisti

Λένε και όχι άδικα, ότι κάθε εταιρεία δεν είναι τίποτα άλλο από τους ανθρώπους της. Και οι άνθρωποι που έχτισαν την Alfa Romeo δεν θα μπορούσαν να ήταν τίποτα άλλο από ξεχωριστοί

Giuseppe Merosi (1872-1956)Όλα άρχισαν με την εξαγορά από τον Giuseppe Merosi (γιός οικογενείας που διέθετε εργοστάσιο κεριών σαράντα χιλιόμετρα έξω από το Μιλάνο) του παλιού εργοστασίου της γαλλικής Darracq στη Νάπολη, υπό την επωνυμία Societa Anonima Italiana Darracq το 1906. ...
Stout Scarab: Αυθεντικός σκαραβαίος

Stout Scarab: Αυθεντικός σκαραβαίος

Η ιστορία είναι μια κακιά μητριά, που δεν αγαπάει όλα της τα παιδιά το ίδιο. Αλλά τα στέλνει στην αιωνιότητα δοξάζοντας το μεγαλείο τους, άλλα τα ξεχνά και ας αξίζουν! Δεν υπάρχει δικαιοσύνη στη μνήμη

Έχουμε βαρεθεί να γράφουμε για τα άκλαυτα… απομεινάρια που αφήνει η ιστορία πίσω της, για όλα εκείνα που θα μπορούσαν, αλλά που τελικά ποτέ δεν τα κατάφεραν! Τόσο πολύ έχουμε απογοητευτεί από την ανακάλυψη ότι δεν είναι πάντα οι άξιοι ...
Aston Martin V8 – Jensen SP – Lamborghini Jarama GT S – Maserati Bora: Στην κορυφή των επιλογών

Aston Martin V8 – Jensen SP – Lamborghini Jarama GT S – Maserati Bora: Στην κορυφή των επιλογών

Η δεκαετία του ’70 ήταν σημαντική σε όλα τα επίπεδα. Η νεαρή ακόμα αυτοκινητοβιομηχανία «ψάχνονταν» για φρέσκιες ιδέες σε όλες τις κατηγορίες και τα Grand Turismo δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση. Οι επιλογές και εδώ πολλές.

Τα ίδια θα πούμε και πάλι; Ναι, τα ίδια θα πούμε! Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ήσασταν αρκετά πλούσιος (πολύ πλούσιος για τη χώρα μας), ώστε να αποκτήσετε ότι θέλει η καρδιά σας! Και η ...
Syd Mead: Ο μάγος του αύριο

Syd Mead: Ο μάγος του αύριο

Χαρακτηρίζεται ως «visual artist» και «concept artist», αν αυτά σας λένε κάτι. Εμείς θα τον περιγράφαμε σαν τον άνθρωπο με την πιο «πραγματική φαντασία»!

Υπάρχουν ξεχωριστοί άνθρωποι, που μπορούν και βλέπουν πέρα από την δική μας πραγματικότητα. Που μπορούν και ανακαλύπτουν φόρμες και εικόνες πέρα από το δικό μας οπτικό πεδίο. Που μπορούν και κατασκευάζουν δικούς τους κόσμους, τόσο υπαρκτούς όσο και η ίδια ...
Ferrari Dino 246 GT vs. Ferrari Dino 308GT4: Άκρα αντίθετα

Ferrari Dino 246 GT vs. Ferrari Dino 308GT4: Άκρα αντίθετα

Υποτίθεται ότι το ένα θα αντικαθιστούσε το άλλο και ότι και τα δύο θα ήταν αντίπαλοι της 911. Όμως ποτέ δεν υπήρξαν δύο τόσο διαφορετικές Ferrari, οι οποίες μάλιστα ποτέ δεν φόρεσαν το αλογάκι

Υπάρχουν Ferrari, υπάρχουν και… Ferrari. Υποτίθεται δε μάλιστα ότι οι πραγματικές Ferrari, κατά τον «γέρο» δηλαδή, ήταν μόνο αυτές που φορούσαν δωδεκακύλινδρο κινητήρα, τοποθετημένο πάντα εμπρός!Όμως υπήρξαν και οι «άλλες Ferrari», αυτές που ποτέ δεν φόρεσαν το σήμα με το ...
Track day: Η μοναδική λύση πλέον

Track day: Η μοναδική λύση πλέον

Μόνο λίγα χρόνια πριν οι «track days», απλά δεν υπήρχαν! Ήταν δύο λέξεις που δεν είχαν περιεχόμενο στο αγωνιστικό λεξιλόγιό μας και ας ήταν πολύ διαδεδομένες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.Ο λόγος φυσικά ήταν ότι το ελληνικό αγωνιστικό πρόγραμμα ήταν ...
Jochen Neerpasch: Νικήτρια δύναμη

Jochen Neerpasch: Νικήτρια δύναμη

Το να νικήσεις δεν είναι εύκολο, το να νικήσεις αμέσως είναι ακόμα πιο σπάνιο. Έτσι όμως χτίζονται οι αγωνιστικές εικόνες που μένουν ανεξίτηλες στο χρόνο.

Τα πρώτα χρόνιαΣε ηλικία μόλις 18 χρόνων θα λάβει μέρος στον αγώνα του LeMans μαζί με τον Chris Amon στο κάθισμα μιας Cobra και θα συνεχίσει αγωνιστικά συνεργαζόμενος με τον Vic Elford και το 1968 τελικά θα καταφέρουν να κερδίσουν ...
BMW 3.0CSI - Fiat 130 Coupe - Mercedes Benz SLC - Jaguar XJ 5,3C: Υψηλή κοινωνία

BMW 3.0CSI - Fiat 130 Coupe - Mercedes Benz SLC - Jaguar XJ 5,3C: Υψηλή κοινωνία

Όλα αυτά τα αυτοκίνητα ποτέ δεν υπήρξαν στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά μας δίνουν ακόμα μια γεύση των δυνατοτήτων που υπήρχαν για διαφοροποίηση, ακόμα και όταν όλα στόχευαν σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό.

Βασισμένα πάω στις πιο σοβαρές «κούρσες» τα αυτοκίνητα αυτά αντιπροσώπευαν μια πιο παιχνιδιάρικη παράμετρο για όσους ήθελαν ποιότητα, αλλά και πιο φευγάτη αισθητική, χωρίς όμως πάλι να κάνουν σημαντικούς συμβιβασμούς σε ότι είχε να κάνει με τους χώρους. Τα ήθελαν ...
ItalDesign-Aztec: Μεταξύ υπαρκτού και ανύπαρκτου

ItalDesign-Aztec: Μεταξύ υπαρκτού και ανύπαρκτου

Υποτίθεται ότι στο μέλλον δεν θα υπάρχουν δρόμοι και φυσικά αυτοκίνητα! Γιατί λοιπόν όλοι οι σχεδιαστές ονειρεύονται αυτοκίνητα για ένα αύριο που δεν πρόκειται να υπάρξει;

Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε ένα… γέρο δημοσιογράφο; Το να φωτογραφίσει ένα αυτοκίνητο ως μελλοντικό πρωτότυπο και μετά να γράφει και πάλι γι’ αυτό ως… κλασικό!Σχεδιάστηκε από την ItalDesign του Giorgetto Giugiaro σαν μια γεύση ...