Alfa Romeo Alfetta GTV - Porsche 924 - Lotus Eclat - Mazda RX-7: Τα αγαπημένα

Αυτή η κατηγορία αγαπήθηκε όσο καμία άλλη στην ελληνική αγορά, αποτελώντας ουσιαστικά την οροφή των ονείρων μας. Ήταν όμως καλά όνειρα!

  • -
  • -

Όλα τα αυτοκίνητα εδώ αποτελούν συναρπαστικές επιλογές. Το καθένα είναι μια ολόκληρη ιστορία από μόνο του και το καθένα χάραξε τη δικιά του ιστορία επηρεάζοντας με τον τρόπο του την ιδέα του σπορ αυτοκινήτου. Και πάλι θα τονίσουμε την διαφορετικότητα των επιλογών και πάλι θα αναφερθούμε στις διαφορετικές σχολές και νοοτροπίες που αντιπροσωπεύουν. Ένα από την Ιταλία, ένα από τη Γερμανία, ακόμα ένα από τη Βρετανία και τέλος ο απόλυτα διαφορετικός Ιάπωνας. Κάθε ένα με την άποψή του.

 

 Alfa Romeo Alfetta GTV  

Πείρε το όνομά της από τα θρυλικά Tipo 158 και 159, με τα οποία βέβαια δεν είχε την οποιανδήποτε συγγένεια. Όμως η προσπάθεια για κατανομή του βάρους ήταν κοινή, αφού και στην GTV, όπως και στις θρυλικές 158/159 άλλωστε, το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν τοποθετημένο πίσω, μαζί με το διαφορικό για καλύτερο ζύγισμα. (Ίσως το μοναδικό πρόβλημα της διάταξης ήταν ότι ο συμπλέκτης ήταν τοποθετημένος πίσω με αποτέλεσμα ο άξονας να περιστρέφεται με την ταχύτητα του στροφάλου.) Μάλιστα και στην περίπτωση της GTV η πίσω ανάρτηση ήταν σχεδίασης de Dion, μόνο που εδώ τελείωνε η οποιαδήποτε ομοιότητα.

Το αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί από τον Giugiaro και ξοδεύτηκαν πολλές ώρες στην αεροδυναμική του σήραγγα, αλλά όπως συνήθιζαν οι Ιταλοί πάντα προτιμούσαν τη σχεδίαση να επιβάλλεται της πρακτικότητας.

Παρουσιάστηκε το 1974 ως GT και αρχικά χρησιμοποίησε τον κινητήρα των 1.779 κ.εκατ. από την τετράπορτη έκδοση, ενώ δύο χρόνια αργότερα αναβαθμίστηκε με τον κινητήρα των 1.962 κ.εκατ. σε GTV με 130 ίππους μέσα από δύο διπλά Solex ή Dell’ Orto για τον κλασσικό τετρακύλινδρο με τους δύο εκκεντροφόρους. Η εμπρός ανάρτηση ήταν με διπλά ψαλίδια, τα φρένα δισκόφρενα και το μήκος του έφτανε τα 4,191 μ. με το βάρος στα 1.099 κιλά.

Εσωτερικά οι χώροι υπερκάλυπταν τον όρο 2+2 και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του έδιναν αέρα! Χαρακτηριστικό εσωτερικά το μεγάλο στροφόμετρο εμπρός από τον οδηγό, ενώ τα υπόλοιπα όργανα ήταν τοποθετημένα στο κέντρο.

Έζησε από το 1976 έως το 1986 και συνολικά κατασκευάστηκαν 126.082 αυτοκίνητα.

 

 Porsche 924 

Την ίδια χρονιά με την παρουσίαση της GT, δηλαδή το 1974, το γκρουπ της VW-AUDI αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα ο νέος τότε γενικός Toni Schmucker να ακυρώσει το πρόγραμμα εξέλιξης του sport-coupe αυτοκινήτου που σχεδίαζε σε συνεργασία με την Porsche.

Η Porsche έτσι βρέθηκε με ένα μισοτελειωμένο project στα χέρια της και αποφάσισε, πολύ λογικά, να το συνεχίσει. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζονταν στο παλιό εργοστάσιο της NSU στο Neckarsulm και κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ήταν βασισμένο πάνω στα μηχανικά μέρη της VW. Βέβαια αυτό δεν ήταν μια νέα πρακτική για την Porsche (βλέπε 356), αλλά ήταν η πρώτη φορά που ο κινητήρας ήταν εμπρός και μάλιστα υδρόψυκτος! Ο δίλιτρος κινητήρας ήταν της Audi (δηλαδή VW), αλλά αργότερα οι τεχνικοί σχεδίασαν το δικό τους σύνολο το οποίο όμως και πάλι ήταν τετρακύλινδρο και υδρόψυκτο. Και εδώ για καλύτερη κατανομή το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν τοποθετημένο πίσω μαζί με το διαφορικό και η σχεδίαση ήταν του ήταν Harm Lagaay. Μια σχεδίαση, που πρέπει να παραδεχτούμε ότι αν και απλοϊκή σε αντίληψη παρέμεινε ανέγγιχτη από το χρόνο! Ήταν όμως τελικά ένα απόλυτα πρακτικό αυτοκίνητο!

Ο κινητήρας του προέρχονταν από το Transporter της VW, απέδιδε 125 ίππους με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και ψεκασμό Bosch K-Jetronic. Οι αναρτήσεις του ήταν ένας συνδυασμός από ΜακΦέρσον εμπρός με υστερούντες βραχίονες πίσω και τα φρένα αποτελούνταν από δίσκους εμπρός με ταμπούρα πίσω, το μήκος του έφτανε τα 4,203 μ. και το βάρος του σταματούσε τη ζυγαριά στα 1.045 κιλά.

Από το 1976 έως το 1985 κατασκευάστηκαν 121.289 αντίτυπα.

 

 Lotus Eclat 

Και επειδή θα έπρεπε να έχουμε και κάποιο δείγμα από το νησί των βρετανών επιλέξαμε την Eclat, η οποία βέβαια δεν υπήρξε ποτέ στη χώρα μας, αλλά που όμως τεχνολογικά και ηλικιακά ταιριάζει με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που παρουσιάζουμε εδώ. Βέβαια μιλάμε για ένα πολύ περιορισμένης εμβέλειας αυτοκίνητο, αφού παρουσιάστηκε το 1980, έζησε για μόλις δύο χρόνια και συνολικά κατασκευάστηκε ο αστείος αριθμός των 223 αυτοκινήτων.

‘Όπως και να έχει όμως το θέμα είχε κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω από τετρακύλινδρο σύνολο 2,174 κ.εκατ. που απέδιδε 160 ίππους μέσα από δύο διπλά Dell‘’ Orto.

Αισθητικά ήταν η fastback έκδοση της Elite και σχεδιάστηκε από τον Brian Fleckney με τις τετραγωνισμένες της γραμμές να φτάνουν στα άκρα. Το πλαίσιο αποτελούνταν από γαλβανισμένη βάση σχήματος «Υ», κατά πάγια πρακτική της Lotus τότε, που στήριζε τις αναρτήσεις και τον κινητήρα με την υπερκατασκευή από σύνθετα υλικά.

Μια τυπική Lotus με όλα τα υπέρ και τα κατά.

 

 Mazda RX-7 

Ίδια αρχιτεκτονική με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω, αλλά τελείως διαφορετική πρακτική, αφού ο κινητήρας είναι περιστροφικός. Αυτό όμως δεν το εμπόδισε τη Mazda να πουλήσει 471.018 αντίτυπα από το 1978 έως το 1985!

Η σχεδίαση θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι αντιγράφει απροκάλυπτα την 924 στα 4,320 μ. με το βάρος στα 1.085 κιλά.

Ο περιστροφικός κινητήρας (Wankel) με τους δύο ρότορες στα 1.146 κ.εκατ. αποδίδει 115 ίππους και οι αναρτήσεις αποτελούνται από ΜακΦέρσον εμπρός, αλλά θα πρέπει  να συμβιβαστείτε με άκαμπτο πίσω άξονα, πάνω σε ελατήρια και σύνδεσμο Watt. Σίγουρα το διαφορετικό αυτοκίνητο της παρέας.

 

Πρακτικά

Για μια ακόμα φορά θα πούμε τα γνωστά: Ίδια αρχιτεκτονική, αλλά πόση ποικιλία στη σχεδίαση! Όμως τα αυτοκίνητα αυτά (πλην Eclat) ήταν και κάτι παραπάνω, ήταν πρακτικά και η δικαιολογία κάθε οικογενειάρχη να αποκτήσει πρόσβαση σε κάτι πιο εξωτικό!