Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

57ο Targa Florio 1973: Ο τελευταίος πραγματικός αγώνας

57ο Targa Florio 1973: Ο τελευταίος πραγματικός αγώνας

Ήταν η χρονιά που όλα τελείωσαν. Ήταν η τελευταία χρονιά που ο θρυλικός σικελικός αγώνας ζούσε στο επίσημο ημερολόγιο. Τον είχαν χαρακτηρίσει σαν επικίνδυνο

Ανάμεσα στο Buonfornello και τη πόλη της Cerda, ο Ν120 είναι ένας σχετικά στενός δρόμος που ανηφορίζει και κατηφορίζει τις σικελικές πλαγιές. Είναι ένας ήσυχος δρόμος, μάλλον καλύτερα ήταν ένας ήσυχος δρόμος. Γιατί τώρα οι πλαγιές έτρεμαν και βούιζαν. Δεν ...
Ferrari Testarossa: Μεγάλες προσδοκίες

Ferrari Testarossa: Μεγάλες προσδοκίες

Ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, αλλά δυναμικά και αισθητικά υπολοίπονταν των στόχων! Γιατί από τα αυτοκίνητα του Maranello περιμένεις πάντα το καλύτερο και τίποτα λιγότερο δεν είναι αρκετό.

Παρουσιάστηκε στο Paris Motor Show του 1984 και αποτέλεσε μια τεράστια εμπορική επιτυχία για τη Ferrari. Όμως παρά τα πλούσια προσόντα της και τον σχεδόν υπερβολικό χαρακτήρα της, η ιστορία της δεν ήταν τόσο ένδοξη και δεν πέρασε στα βιβλία ...
Volkswagen Golf GTI ΜΚ1-ΜΚ6

Volkswagen Golf GTI ΜΚ1-ΜΚ6

Η παρουσίαση του πρώτου GTI το 1976 ήταν μια βαθιά δημοκρατική πράξη. Πλέον, η αριστερή λωρίδα των αυτοκινητόδρομων ήταν προσβάσιμη και από την μεσαία τάξη

Ο εκδημοκρατισμός των Autobahn έγινε πραγματικότητα το 1976 με την παρουσίαση του Golf GTI. Μέχρι τότε, η αριστερή λωρίδα των απανταχού αυτοκινητόδρομων ήταν ουσιαστικά προνόμιο των γρήγορων αυτοκινήτων - βλέπε Ferrari, Porsche, Mercedes, BMW κ.λπ. Με την άφιξη του πρώτου ...
Mini: Πάνω από όλα ήταν ιδέα

Mini: Πάνω από όλα ήταν ιδέα

Δεν ήταν αυτοκίνητο, ήταν μια ιδέα, από μέσο μεταφοράς σε μαγική εικόνα. Από μια καλή ιδέα σε σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής, όπου η πρακτικότητα αναβαθμίστηκε σε φιλοσοφία ζωής. Είναι ελάχιστες οι φορές όπου σου δίνεται η δυνατότητα να ξαναγράψεις την ιστορία. Αυτή ήταν μια από αυτές!

Το διαφημιστικό σλόγκαν της BMC το 1959, από τον Tony Ball, για τα νέα της μωρά, τα Austin Se7en και Morris Mini-Minor που γεννήθηκαν από τη κρίση στο Σουέζ το 1956 (υπήρχε και τότε πετρελαϊκή κρίση) ήταν «Wizardry on wheels», ...
Νέα Toyota Corolla

Νέα Toyota Corolla

Από τη πρώτη μέρα της παρουσίασής της το 1966 έχουν κυκλοφορήσει 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα με το όνομα αυτό. Σήμερα κατασκευάζεται σε 16 διαφορετικά εργοστάσια και διατίθεται σε 150 χώρες. Αν αυτό δεν είναι ένα «παγκόσμιο αυτοκίνητο» τότε ποιό είναι;

Από τον Tatsuo Hasegawa που σχεδίασε τη πρώτη Corolla, μέχρι τον Shinichi Yasui, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη της τελευταίας, η φιλοσοφία του αυτοκινήτου ουσιαστικά έχει παραμείνει η ίδια. Φυσικά έχει αλλάξει και έχει ακολουθήσει τους κατά καιρούς ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Triumph Herald 1200: Πολύ αργά

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Triumph Herald 1200: Πολύ αργά

Να πούμε και πάλι ότι το Herald είναι ένα παρεξηγημένο αυτοκίνητο θα ήταν μια κοινοτυπία. Το σίγουρο πάντως είναι ότι του άξιζε καλύτερη τύχη και υψηλότερη αποδοχή. Όμως ήταν αργά, για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά

Σήμερα οι τιμές των Herald είναι ιδιαίτερα χαμηλές σε όλο τον κόσμο και αν θέλετε τη συμβουλή μας επενδύστε πάνω στο αυτοκίνητο αυτό, γιατί θα πάρει αξία τα επόμενα χρόνια. Γιατί απλά πρόκειται περί παρεξήγησης! Πέρασαν άλλωστε τα χρόνια που ...
Bill Vukovich: «The mad Russian» ή «Indy’s Iron Man»

Bill Vukovich: «The mad Russian» ή «Indy’s Iron Man»

Αν νομίζετε ότι οι κάτι Schumacher και Vettel είναι μεγάλοι αθλητές, τότε κάτι τύποι σαν τον Vukovich πρέπει να ήταν φτιαγμένοι από πέτρα. Άλλωστε δεν αποκτάς εύκολα ονόματα όπως «ο τρελλός Ρώσος» ή «ο σιδερένιος άνθρωπος της Ινδιανάπολης»!

Όταν η σημαία της εκκίνησης σήμανε την εκκίνηση για τον αγώνα της Ινδιανάπολις του 1953 ήταν ήδη μια ζεστή και υγρή μέρα με περισσότερυςι από 100 θεατές και 14 οδηγούς να έχουν οδηγηθεί στις πρώτες βοήθειες, με συμπτώματα αφυδάτωσης. Για ...
Ferrari 312T: Δείγμα υπεροχής

Ferrari 312T: Δείγμα υπεροχής

Η 312Τ εκτόξευσε τη Ferrari στις επιτυχίες και έστεψε τον Niki Lauda. Ήταν μια σχεδόν αναπάντεχη επιτυχία από ένα αυτοκίνητο διαφορετικό, που όμως ήταν εξελιγμένο τεχνολογικά

Σήμερα μπορεί τίποτα να μην αφήνεται την τύχη, όμως στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν ο παράγοντας έμπνευση και -γιατί όχι- «τύχη», έπαιζαν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία και στην αποτυχία! Κάπως έτσι άλλωστε εξελίχτηκε και η ιστορία της Ferrari στις ...
Fiat Mephistopheles: Όνομα και πράγμα

Fiat Mephistopheles: Όνομα και πράγμα

Δεν απέκτησε το όνομα αυτό χωρίς καλό λόγο! Γιατί κυριολεκτικά όταν κινούνταν ήταν ο διάβολος αυτοπροσώπος! Μέσα σε φλόγες, καπνούς και ένα πανδαιμόνιο μηχανικών θορύβων! Άλλωστε ο διάβολος πάντα φοράει κόκκινα

Απέδιδε 320 ίππους από ένα αεροπορικής καταγωγής κινητήρα που έφτανε τα 21,7 λίτρα! Και αν θέλετε να πάρετε μια ιδέα μεγέθους, απλά να σας πούμε ότι μόνο το βολάν του κινητήρα ζύγιζε 80 κιλά! Φυσικά δεν υπήρξε η παραμικρή αμφιβολία ...
Mustang I: Το πρωτότυπο

Mustang I: Το πρωτότυπο

Αν προσπαθήσετε να βρείτε την οποιαδήποτε σχέση μεταξύ του πρωτότυπου Mustang I, που το 1962 οδήγησε ο Dan Gurney στο Watkins Glen και του Mustang παραγωγής του 1964, χάσατε!

Και όμως το αυτοκίνητο αυτό, αν και δεν είχε την οποιαδήποτε αισθητική ή τεχνολογική σχέση με το Mustang, που έκαψε καρδιές (παρά το «αλογάκι που έτρεχε», που και τα δύο είχαν σαν σήμα τους), αποδείχτηκε πολύ πιο σημαντικό από ότι ...
Alfa Romeo Aerodinamica Spider: Μια οπτασία

Alfa Romeo Aerodinamica Spider: Μια οπτασία

Θα μπορούσε να ήταν η απάντηση των Ιταλών στα Mercedes και Auto Union. Για μυστηριώδεις λόγους όμως εξαφανίστηκε και η ιστορία παρέμεινε όπως την ξέρουμε

Θα μπορούσε να ήταν ένα αυτοκίνητο βγαλμένο από κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας. Περισσότερο μια οπτασία και λιγότερο ένα όχημα. Περισσότερο μια ιδέα και λιγότερο μια πραγματικότητα.Το Aerodinamica Spider, περισσότερο πάντως γνωστό ως Aerospider, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα στην ...
SAAB Sonett & Facett:  Απόλυτα σπάνια

SAAB Sonett & Facett: Απόλυτα σπάνια

Δεν υπάρχουν πιο σπάνια Saab από αυτά εδώ τα δύο αυτοκίνητα, με το πρώτο να έχει κατασκευαστεί σε έξη αντίτυπα και το δεύτερο σε μόλις ένα!

Τα «στίκερ» στα σουηδικά αυτοκίνητα της Saab έγραφαν χαριτωμένα: «Κατασκευασμένα στο Τρολχάταν από τα Τρολς», όπου Τρολς άσχημα ξωτικά, κάτι σαν τους δικούς μας Καλικάντζαρους! Τώρα πλέον δεν κατασκευάζονται από κανέναν, αφού η Saab πια δεν υπάρχει. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ...
Brabham BT46B: Επαναστάτης… πιάστε τον!

Brabham BT46B: Επαναστάτης… πιάστε τον!

Θα άλλαζε όλη την Formula 1 και ίσως όλη την αυτοκίνηση μαζί με τους φυσικούς νόμους! Ήταν όμως πολύ επαναστατική για το καλό της. Τελικά οι δυνάμεις της συντήρησης και οι πολιτικές μανούβρες κέρδισαν, οι αγώνες συνέχισαν τον λήθαργό τους...

Το «fan car» (δηλαδή το αυτοκίνητο ανεμιστήρας) του 1978 υποσχόταν ένα νέο, διαφορετικό μέλλον! Ήταν το πιο επαναστατικό αυτοκίνητο Formula 1 που είχε σχεδιαστεί (και ίσως σχεδιαστεί ποτέ) και που υπόσχονταν ότι πλέον ο αέρας γύρω από το αυτοκίνητο δεν ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Citroen Xantia: Ο τελευταίος πραγματικός Γάλλος

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Citroen Xantia: Ο τελευταίος πραγματικός Γάλλος

Όχι. Δεν είναι κλασικό και ίσως δεν γίνει ποτέ. Ήταν όμως μια τεράστια εμπορική επιτυχία για την Citroen και στη χώρα μας πούλησε τρελά. Αποδείχτηκε σαν το πραγματικά «αταξικό αυτοκίνητο» και θα του άξιζε να γίνει κλασικό

Πολύ φοβόμαστε ότι η "Ξανθιά", γιατί ξανθός σημαίνει, από το αρχαιοελληνικό "ξανθός" σημαίνει όμορφος, δεν θα χαρακτηριστεί ποτέ σαν κλασικό. Kαι όμως, θα του άξιζε. Έτσι, ο λόγος της παρουσίας αυτής, είναι γιατί στα χέρια μας έπεσε ένα πολύ καλά ...
Hillman Imp: Το Mini… ανάποδα

Hillman Imp: Το Mini… ανάποδα

Τα πράγματα ποτέ δεν ήταν εύκολα για την κίνηση εμπρός. Το Mini ποτέ δεν ήταν δεδομένο, άλλωστε εκείνες τις ημέρες ο κινητήρας/κίνηση πίσω ήταν η πιο διαδομένη αρχιτεκτονική

Το 1955 ήταν η χρονιά που η Roots αποφάσισε ότι και αυτή θα έπρεπε να έχει το δικό της μικρό αυτοκίνητο στο ένα λίτρο. Έτσι απλά. Άλλωστε όλοι έβλεπαν ότι η μαζική αυτοκίνηση ήταν το μέλλον για τη εκβιομηχάνιση κάθε ...
IKA Torino: Αργεντίνικο τάνγκο

IKA Torino: Αργεντίνικο τάνγκο

Είναι το εθνικό αυτοκίνητο της Αργεντινής. Ξεχωριστό με αμερικάνικες προδιαγραφές και ιταλικές αισθητικές καταβολές. Ότι πρέπει για τάνγκο!

Γιατί στην Αργεντινή είναι τόσο περήφανοι για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι τίποτα άλλο από made in USA μηχανικά μέρη, επενδεδυμένα σε ιταλικό κουστούμι;Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή. Η Industrias Kaiser Argentina SA από την Cordoba που ...
Citroen CX - Lancia Beta – BL Princess - SAAB 99: Με κίνηση εμπρός

Citroen CX - Lancia Beta – BL Princess - SAAB 99: Με κίνηση εμπρός

Και όμως αυτό που σήμερα θεωρούμε δεδομένο, στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ήταν μια πραγματική επανάσταση. Η κίνηση εμπρός ήταν το διαφορετικό

Ο οικογενειάρχης στις αρχές της δεκαετίας του ’70 βρισκόταν μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα.Είχε εμπρός του μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν ποτέ και τα οποία του προσφέρονταν με κίνηση εμπρός, η οποία και είχε πλέον αποδείξει την ...
2ο Σιρκουί Τατόι. Ήταν μια καλή μέρα

2ο Σιρκουί Τατόι. Ήταν μια καλή μέρα

Στις 15-16 Ιουνίου 2013, όσοι μπήκαν στον κόπο να φτάσουν στο ιστορικό Τατόι, θα πρέπει να το ευχαριστήθηκαν. Εμείς πάντως το χαρήκαμε!

Όλα ήταν όπως έπρεπε. Επιτέλους οι θεατές ήταν πιο κοντά στη πίστα, υπήρχαν και αυτοκίνητα προς επίδειξη στη δική τους πλευρά (μια πολύ καλή κίνηση) και τέντες για τον ήλιο και αναψυκτικά και παγωτά! Μάλιστα μετά το τέλος της εκδήλωσης ...
Lamborghini Miura: Ποιανού είναι το παιδί;

Lamborghini Miura: Ποιανού είναι το παιδί;

Ήταν το πρώτο supercar, τουλάχιστον όπως τα ξέρουμε σήμερα. Υπερ-επιδόσεις και υπέρ-εμφάνιση! Όμως ακόμα και σήμερα η πατρότητά του παραμένει (σχεδόν) αμφισβητούμενη. Άλλωστε, ποιος δεν θα ήθελε να έχει σχεδιάσει ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα όλων των εποχών;

Στις 3Νοεμβρίου του 1965, στο Turin Motor Show μια καινούργια ιστορία στο βιβλίο της αυτοκίνησης γράφτηκε! Ήταν η μέρα της γέννησης του πρώτου supercar! Ο Ferruccio Lamborghini έκανε πολύ καθαρές τις προσθέσεις του, αν και σε πρώτη φάση παρουσιάστηκε μόνο ...
Zanzara: Too sexy for its engine

Zanzara: Too sexy for its engine

Κινήθηκε στο άλλο άκρο, αποδεικνύοντας ότι ο Cole Spada, που ήταν ο επικεφαλής σχεδιαστής της Zagato, δεν κινούνταν μόνο στην εξωτική πλευρά της σχεδίασης.

«Ήταν μια ιδέα που την είχα στο μυαλό μου για πολλά χρόνια.» Θα πει ο Cole Spada, το κύριο σχεδιαστικό πρόσωπο πίσω από το design studio του Zagato. «Ήθελα κάτι απλό, στο μυαλό μου είχα ένα εύκολο στη κατασκευή αυτοκίνητο, ...