Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Amilcar Compound: Πολύ νωρίς, ή απλά άτυχο

Amilcar Compound: Πολύ νωρίς, ή απλά άτυχο

Το σίγουρο είναι ότι προσπάθησαν. Ήταν όμως πολύ νωρίς για το αλουμίνιο και τελικά θα έπρεπε να περιμένουμε μερικές δεκαετίες ακόμα. Όλες όμως οι ιδέες ήταν εκεί

Η ιστορία μας πάει πίσω στο 1934 όταν η SIA, που ήταν ο γαλλικός οργανισμός νέων τεχνολογιών προκήρυξε διαγωνισμό σε μια προσπάθεια να αναθερμάνει τη λιμνάζουσα τεχνολογία γύρω από την κατασκευή αυτοκινήτων. Τα χρήματα μάλιστα τα έβαλε η Aluminium Francais, ...
Gianni Lancia (1924-2014)

Gianni Lancia (1924-2014)

Οι εποχές ήταν δύσκολες, αλλά ο Gianni προσπάθησε και με λίγη τύχη θα μπορούσε να είχε δώσει στη Lancia ένα διαφορετικό μέλλον. Τελικά ασχολήθηκε με γελάδια!

Ο Τζιάνι, ήταν γιος του ιδρυτή Vincenzo. Μας εγκατέλειψε στις 30 Ιουνίου 2014 στο Cap Ferrat της Γαλλίας και η ζωή του κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Γνώρισε δόξα και αναγνώριση, αλλά και αποτυχίες μαζί με προσωπικά δράματα. Ο πατέρας ...
BMW M1 & i8: Τότε και τώρα

BMW M1 & i8: Τότε και τώρα

Το 1980 (σχεδόν) η BMW παρουσίασε ένα πρωτότυπο που θα έγραφε τη δικιά του ιστορία και που θα οριοθετούσε την τεχνολογία εκείνων των ημερών. Το ίδιο κάνει και σήμερα με το i8, μόνο που τα δύο αυτοκίνητα τα χωρίζουν περισσότερα από 35 χρόνια. Τα πράγματα αλλάζουν, ακόμα και στο Μόναχο

Τα παιδιά από το Μόναχο ακολουθούν πάντα το δικό τους δρόμο. Γι’ αυτό και τα αγαπάμε. Πολύ τεχνολογία και με βάθος, πάντα με στόχο τον οδηγό, όμως είναι πολύ λίγες οι φορές που ρίσκαραν πραγματικά και ξέφυγαν από τα όρια ...
Zagato: Επέζησε όταν άλλοι χάθηκαν

Zagato: Επέζησε όταν άλλοι χάθηκαν

Παραμένει ανεξάρτητη και ζωντανή και αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμά της, πέρα από τα σχήματα που κατά καιρούς μας έχουν κάνει πιο... πλούσιους

Η «καροσερία» Zagato υπάρχει και σήμερα εκεί που κάθε κατασκευαστής ονείρων πρέπει να βρίσκεται, δηλαδή στη Λομβαρδία της Ιταλίας λίγα χιλιόμετρα από το Μιλάνο. O Ugo Zagato που γεννήθηκε στο Gavello στις 25 Ιουνίου του 1890 και έζησε μέχρι τις ...
BMW Z8: Γεννημένο κλασικό

BMW Z8: Γεννημένο κλασικό

Ήταν περισσότερο ένα πείραμα, μια ιδέα σε μέταλλο, αλλά και ένα από τα λίγα instant classic που σχεδιάστηκαν ποτέ. Γεννήθηκε για να ζήσει λίγο και γρήγορα!

Παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο στην Έκθεση του Τόκυο το 1997, αλλά αν κοιτάξετε καλύτερα κάτω από την ιδέα του Chris Bangle και τις γραμμές του Henrick Fisker (η εσωτερική σχεδίαση ανήκε στον Scott Lempert) θα βρείτε το 507 από την δεκαετία ...
Sunbeam Tiger: Ένας «τίγρης» για μηχανή

Sunbeam Tiger: Ένας «τίγρης» για μηχανή

Δεν ήταν ακριβώς τίγρης, αλλά περισσότερο πούμα, αφού προέρχονταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 αυτό που όλοι σίγουρα θυμάστε (ακόμα και αν δεν θυμάστε, σίγουρα θα ξέρετε) είναι οι Beatles! Όμως η βρετανική εισβολή στον Νέο Κόσμο δεν περιορίζονταν στο «Love me do», αλλά και στα σπορ διθέσια, ...
Morgan Plus 8 Speedster: Κοιτάς πίσω… εμπρός

Morgan Plus 8 Speedster: Κοιτάς πίσω… εμπρός

Αναβίωση του νέου, ή αναπαλαίωση του παλιού; Η Morgan επιμένει να προσθέτει νέα τεχνολογία χωρίς όμως ποτέ να ξεφεύγει από τη βρετανική παράδοση του αφαιρώ βάρος.

Τι μπορείς να κάνεις σε ένα αυτοκίνητο που αποδίδει 367 ίππους και ζυγίζει μόλις 1.100 κιλά για να «πάει» πιο γρήγορα; Μπορείς να προσχωρήσεις στο αυτονόητο, δηλαδή να προθέσεις περισσότερους ίππους, μπορείς να επέμβεις και να αφαιρέσεις βάρος και τέλος ...
Classic Le Mans 2014: Το μεγαλύτερο θέαμα

Classic Le Mans 2014: Το μεγαλύτερο θέαμα

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα οργανωμένο… χάος κλασικών αυτοκινήτων που διαρκεί 24 ώρες! Για έβδομη χρονιά ήταν το μεγαλύτερο classic show.

Υπάρχει τίποτα καλύτερο; Σίγουρα όχι, όλες οι παλιές δόξες του πιο σημαντικού αγώνα όλων των εποχών, με τα φώτα αναμμένα να ζωντανεύουν άλλες εποχές! Οι ήχοι, οι εικόνες η μυρωδιά, ανεπανάληπτα στοιχεία ενός θεατρικού έργου που κανένας ποτέ δεν έχει ...
Goodwood Festival of speed 2014: Party time

Goodwood Festival of speed 2014: Party time

Δεν μπορεί 200.000 θεατές να κάνουν λάθος και δεν έκαναν. Για μια ακόμη χρονιά η μοναδική αυτή συγκέντρωση αποτέλεσε το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς.

Οι καταιγίδες ευτυχώς πέρασαν μερικά μίλια μακριά και δεν ακούμπησαν την έπαυλη του Goodwood. Οι θεατές έμειναν στεγνοί και οι μόνες βροντές που έσχισαν τον ουρανό ήταν από τα «Κόκκινα Βέλη», τα βομβαρδιστικά Vulcan, τα Typhoon, Camberra και Hunter.Φέτος ήταν ...
Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider

Classic της καρδιάς μας

Από τον «Πρωτάρη» μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει. Υπάρχουν όμως και σταθερές αξίες, ειδικά όταν κινούμαστε στη σφαίρα του φανταστικού. Άλλωστε το σχήμα του Pininfarina έχει γράψει στις καρδιές μας σαν το απόλυτο all time classic.Γιατί ορισμένα σχήματα δείχνουν τόσο ...
French Grand Prix 1914: 1-2-3 προς τον πόλεμο

French Grand Prix 1914: 1-2-3 προς τον πόλεμο

Η Mercedes συνέτριψε τον ανταγωνισμό, αλλά δεν χάρηκε τη νίκη της αυτή, καθώς ο πρώτος μεγάλος πόλεμος άρχισε μόλις μια εβδομάδα αργότερα

Η πίστα της Lyon (ο Θεός να την κάνει πίστα), είχε μήκος 37,6 χιλιόμετρα και αποτελούνταν από διάφορα κομμάτια δρόμων (ο Θεός να τους κάνει δρόμους) ενωμένα μεταξύ τους, που περιλάμβαναν λιθόστρωτο, άσφαλτο, αλλά και χώμα! Στην αφετηρία συγκεντρώθηκαν 37 ...
Τα μπάνια του λαού: Η αστική τάξη πάει παραλία…

Τα μπάνια του λαού: Η αστική τάξη πάει παραλία…

Το μπάνιο μπορεί σήμερα να είναι μόδα, όμως πάντα ήταν παιχνίδι για τους μικρούς και ιαματικός εξαγνισμός για τους μεγάλους

Δεν πάνε πολλά χρόνια που η «λευκώτης» ήταν της μόδας, όπως άλλωστε και τα παραπανήσια κιλά. Το να ήσουν «κάτασπρος» σήμαινε ότι απλά δεν έβγαζες τα προς το ζην στα χωράφια και δεν σε έκαιγε ο ήλιος. Επίσης για τους ...
Grand Prix Historique Monaco: Όλα κύκλους κάνουν

Grand Prix Historique Monaco: Όλα κύκλους κάνουν

Όλα τα καλά πράγματα έχουν το καλό συνήθειο να επιστρέφουν εκεί που γεννήθηκαν. Τι πιο ωραίο από του δρόμους του Monaco να γεμίζουν από τους ήχους των V12 και V8. Κάτι σαν θρησκευτική ιεροτελεστία...

Η πόλη του Monaco σίγουρα δεν είναι πλέον αυτή που ήταν. Τα Βικτωριανά κτίρια αισθάνονται πολύ μόνα ανάμεσα στις κακόγουστες πολυκατοικίες οι οποίες ορθώθηκαν τα τελευταία χρόνια. Όμως αν δεν κοιτάζατε ψηλά, αυτό που θα αντικρίζατε στην άσφαλτο ήταν από ...
John Surtees: Ίσως ο καλύτερος

John Surtees: Ίσως ο καλύτερος

Είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε συγκρίσεις, γιατί απλά δεν μπορούν να γίνουν. Όμως υπάρχει μόνο μια μικρή elite οδηγών, οι οποίοι μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τον τίτλο του κορυφαίου και σίγουρα μέσα σε αυτή βρίσκεται και ο Surtees.

Για να πάρει κανείς έστω και μια μικρή γεύση απο τους οδηγούς πριν την εποχή της… τηλεόρασης, θα πρέπει να ήταν… εκεί! Και το «εκεί» βρίσκεται στη στροφή Barregarrow. Ίσως η πιο δύσκολη και επικίνδυνη στροφή στο κόσμο. Και έχει ...
Ford GT40: Η εκδίκηση τρώγεται κρύα

Ford GT40: Η εκδίκηση τρώγεται κρύα

Η διαμάχη μεταξύ του Henry Ford του δεύτερου και του Enzo Ferrari πήρε παγκόσμια ένταση και οι πίστες μετατράπηκαν σε ring ελεύθερης πάλης

Η κατασκευή του, γιατί δεν μπορούμε να μιλάμε για παραγωγή αφού συνολικά κύλησαν τροχούς μόλις 107 αυτοκίνητα, άρχισε το 1964 και πρακτικά τελείωσε το 1969. Αλλά στα πέντε μόλις αυτά χρόνια κατάφερε τόσα πολλά, που του έδωσαν μια από τις ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nέο Toyota Aygo. Με σχεδιαστική ένταση

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nέο Toyota Aygo. Με σχεδιαστική ένταση

Με νέα εκρηκτική σχεδίαση, το νέο Aygo υπόσχεται πολύ περισσότερα από τον προκάτοχό του!

Το Aygo ήταν μια γενναία προσπάθεια για την Toyota, όχι μόνο γιατί ήταν το πρώτο «compact city car» των Ιαπώνων, αλλά και γιατί συνεργάστηκε με την PSA (Peugeot-Citroen) για την παραγωγή του, με την Τσεχία τελικά να επιλέγεται σαν η ...
Alfa Romeo Formula 1: Με πάθος, αλλά χωρίς χρήματα

Alfa Romeo Formula 1: Με πάθος, αλλά χωρίς χρήματα

Η προσπάθεια ήταν μεγάλη, όμως η συγκομιδή ήταν μικρή και αυτό ήταν το αποτέλεσμα της απουσίας ικανών κεφαλαίων για την αναγκαία εξέλιξη. Απόδειξη ότι οι ιδέες και μόνο, πολλές φορές δεν είναι αρκετές στον αφόρητα ανταγωνιστικό κόσμο της Formula 1

Πολλοί ξεχνούν τον διάττοντα αστέρα της Alfa Romeo στον όχι και τόσο μαγικό κόσμο της Formula 1. Και όμως παρά το γεγονός ότι κέρδισε τα δύο πρώτα Πρωταθλήματα Οδηγών το 1950 και 1951, η μετέπειτα εμπλοκή της δεν ήταν ανάλογη ...
Δημοπρασία κλασικών του Coys στην Αθήνα: Αυτό που έλειπε

Δημοπρασία κλασικών του Coys στην Αθήνα: Αυτό που έλειπε

Η θεσμοποίηση των πλειστηριασμών ήταν κάτι που απουσίαζε από την ελληνική αγορά, μόνο που γίνεται σε μια όχι και τόσο καλή στιγμή, λόγο της κρίσης που επικρατεί στον χώρο του κλασικού αυτοκινήτου

Την Coys φυσικά την γνωρίζετε. Είναι από τους μεγαλύτερους οργανισμούς που ειδικεύονται σε πλειστηριασμούς ανεξαρτήτως είδους. Άλλωστε, είναι για δεύτερη χρονιά που προσπαθεί να οργανώσει ένα αξιοπρεπή πλειστηριασμό ιστορικών και κλασικών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Το πολυτελές "Αστήρ Παλλάς" ήταν ...
13ο Historic Acropolis Rally: Ηρωικό αλλά λίγο

13ο Historic Acropolis Rally: Ηρωικό αλλά λίγο

Πραγματοποιήθηκε αλλά ήταν σαν να μην έγινε ποτέ! Δεν μας άφησε γεύση, παρά μόνο πίκρα και αυτό δεν έχει να κάνει με τη προσπάθεια των οργανωτών, η οποία ήταν τουλάχιστον συγκινητική. Έχει να κάνει περισσότερο με όλα αυτά που περιμέναμε και δεν χορτάσαμε!

Ξέρετε, το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο είναι να κάνεις κριτική εκ των υστέρων. Πάντα είναι εύκολο να κουνάς το δάχτυλο για όλα όσα δεν έγιναν, χωρίς να βάζεις στη ζυγαριά όλα όσα κατάφεραν οι άνθρωποι που έφαγαν τι μέρες ...
Made by Hellas: Όνειρα, όνειρα

Made by Hellas: Όνειρα, όνειρα

Το όνειρο ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα. Το όνειρο μιας ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είχε μέλλον σε αυτή τη χώρα. Οι συνθήκες δεν το επέτρεπαν, όμως οι άνθρωποι και οι ιδέες υπήρχαν και υπάρχουν Άλλωστε από αυτή τη χώρα ποτέ δεν έλλειψαν οι άνθρωποι με τις μεγάλες ιδέες και λαμπρά μυαλά, μόνο που…

Η ιδέα ήταν ωραία και ρομαντική, αλλά ταυτόχρονα και απόλυτα προσγειωμένη. Το να μαζέψεις όλη την ελληνική επένδυση στο χώρο που αυτοκινήτου, κάτω από μία στέγη ήταν σίγουρα μια πολύ καλή ιδέα, αν και τελικά θλιβερή για όλα όσα μπορούσαν ...