ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nέο Toyota Aygo. Με σχεδιαστική ένταση

Με νέα εκρηκτική σχεδίαση, το νέο Aygo υπόσχεται πολύ περισσότερα από τον προκάτοχό του!

  • -
  • -
με μια ματιά

To Aygo δεύτερης γενιάς κρύβει σημαντική βελτίωση κάτω από το ξεχωριστό στυλ που έχει χαρακτηριστικό μοτίβο το “X”.

γλυκά

Ποιότητα κύλισης

Εξοπλισμός

Οικονομία καυσίμου

ξινά

Μικρό πορτμπαγκάζ

Αμφιλεγόμενη σχεδίαση

Το Aygo ήταν μια γενναία προσπάθεια για την Toyota, όχι μόνο γιατί ήταν το πρώτο «compact city car» των Ιαπώνων, αλλά και γιατί συνεργάστηκε με την PSA (Peugeot-Citroen) για την παραγωγή του, με την Τσεχία τελικά να επιλέγεται σαν η χώρα κατασκευής του. Όσο για την επιτυχία του, τα 760.000 αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα μιλούν από μόνα τους! Στην ελληνική αγορά αποτελεί το 15-20% των πωλήσεων της Toyota και το μερίδιό του στο a-segment κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι παίρνοντας το 8,3% για τα χρόνια 2005 έως 2008 και το 9,4% μέχρι το 2012, ενώ με την άφιξη του νέου αυτοκινήτου η Toyota ελπίζει να αυξήσει το μερίδιό της στο 12%.

Το νέο Aygo μάλιστα είναι σχεδόν άμεσα παραδοτέο στη χώρα μας με τιμή που αρχίζει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ (με απόσυρση) και με πλούσιο εξοπλισμό από τις πιο βασικές εκδόσεις, ο οποίος περιλαμβάνει κλιματισμό, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο και έξι αερόσακους.

Η νέα «Χ-design» σχεδίαση δεν θα το αφήσει να περάσει απαρατήρητο με την «J-Playfull» διάθεση, όπως ορίζει τη σχεδίαση το αυτοκινήτου ο David Terai και η οποία είναι ότι πιο νεανικό και «in» αυτή τα στιγμή στην Ιαπωνία. Ως X-cite, X-clusiv, ή τέλος X-pure εκδόσεις, σε «orange», ή «piano bar black» το νέο Aygo είναι ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά αυτοκίνητο, που θα σε αναγκάσει να το προσέξεις. Αλλά πέρα από την εμφάνισή του τώρα το Aygo είναι πάνω από όλα ένα χαρούμενο μεταφορικό μέσο, το οποίο στοχεύει πολύ καλύτερα στο κοινό που απευθύνεται και αυτό δεν είναι άλλο από το νεανικό.

Μάλιστα αυτή η χαρά της σχεδίασης έχει μεταφερθεί και στο εσωτερικό με τη τραπεζοειδή κεντρική κονσόλα που φυσικά διαθέτει είσοδο USB μαζί με σύστημα multimedia που για τη λειτουργία του στηρίζεται πάνω στη μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών! Αλλά πάλι δεν θα πρέπει να μείνουμε σε αυτά, γιατί αυτό που μετρά περισσότερο είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα και τα πολύ καλύτερης ποιότητα πλαστικά που δεν σου αφήνουν τη φτηνή αίσθηση του πρώτου αυτοκινήτου.

Σε ότι έχει να κάνει με τους εσωτερικούς χώρους, μπορεί τώρα να είναι 5 χιλ. πιο χαμηλό (κάτι που βοηθά την αεροδυναμική) και κατεβάζει τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από το 0,30 στο 0,29, αλλά διαθέτει 7 χιλ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι σας! Το μεταξόνιο πάλι μπορεί να έχει παραμείνει το ίδιο στα 2,340 μ. (είτε με τρείς, είτε με τέσσερις πόρτες), αλλά το μήκος της καμπίνας έχει αυξηθεί κατά 9 χιλ. με τον χώρο αποσκευών να έχει φουσκώσει κατά 29 λίτρα ακόμα, φτάνοντας τώρα τα 168.

Κινείται πάνω σε τροχούς 15 ιντσών και έχει αυξηθεί η ακαμψία του αυτοφερόμενου πλαισίου χάρη στα νέα δεσίματα του πατώματος που είναι πλέον κατασκευασμένα από μέταλλο πάχους 2,3 χιλ. αντί του 1,2 χιλ. και στις συγκολλήσεις που έχουν αυξηθεί κατά 119, στις 544! Αλλά πάλι προσοχή, όλα αυτά έχουν… αφαιρέσει από το νέο Aygo 12 ολόκληρα κιλά!

Τεχνολογικά παραμένει επίκαιρο με τον βραβευμένο τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, τεχνολογίας VVT-i με τους διπλούς εκκεντροφόρους και τις 12 βαλβίδες, να αποδίδει 69 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Η ροπή ανεβαίνει στα 95 Nm στις 4.300 σ.α.λ., αλλά φτάνει τα 85 Nm. στις μόλις 2.000 σ.α.λ. και είναι ιδιαίτερα καθαρός στη λειτουργία του με μόλις 95g. CO2 ανά χιλιόμετρο. Μάλιστα να τονίσουμε ότι ακόμα και η αυτόματη έκδοση είναι στα 97 g. με αποτέλεσμα να χαίρεται όλες τις φορολογικές ελαφρύνσεις! Παράλληλα είναι από τους ελαφρύτερους και καταναλώνει μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ.

Προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων X-shift που διαθέτει θέσεις E-easy και M (manual) το οποίο είτε λειτουργεί εντελώς αυτόματα, είτε μέσα από μοχλούς πίσω από το τιμόνι!

Οι αναρτήσεις πάλι έχουν παραμείνει με ΜακΦέρσον εμπρός και με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι πάντα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Τέλος διατίθεται και με VSC (Vehicle Stability Control) και Hill Stand Assist.

Πέρα όμως από οποιαδήποτε αισθητική παρέμβαση, αυτό που μετρά περισσότερο είναι η αναβαθμισμένη εσωτερική ποιότητα χάρη στα νέα πλαστικά. Το Aygo πλέον δεν είναι ένα βασικό αυτοκίνητο για κάποιον που ενδιαφέρεται μόνο για τη τιμή, γιατί δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τετράτροχα μεγαλύτερης κατηγορίας σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Τώρα οι επιβάτες είναι πολύ πιο μονωμένοι, περνά καλύτερα τις εδαφικές ανωμαλίες, τα καθίσματα και αυτά προσφέρουν περισσότερη άνεση και οι αναρτήσεις ποτέ δεν χτυπούν στις λακκούβες και τα σαμαράκια. Συνολικά είναι ένα πολύ πιο ευχάριστο και θα προσθέταμε ξεκούραστο καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, που όταν του ζητηθεί θα ξεπεράσει αυτό τον ρόλο με ευκολία.

Τέλος, μια πιο αναλυτική ματιά στις τιμές θα σας αφήσει ικανοποιημένους, με την τρίθυρη X-City που πρακτικά τα έχει όλα να απαιτεί 9.788 ευρώ (10.113 για την πεντάθυρη έκδοση) περιλαμβάνοντας εκτός των VSC, TRC και Hill Assist, σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών, καθίσματα ISOFIX, ραδιόφωνο, κλιματισμό και πλήρες ηλεκτρικό πακέτο και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό! Τώρα αν θέλετε τη μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορίας, θα φτάσετε τα 10.914 ευρώ, και οι ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών θα σας στοιχίσουν ακόμα 556 ευρώ. Να πούμε εδώ πως όλες οι τιμές είναι με όφελος απόσυρσης.

Όμως και πάλι δεν τελειώσαμε γιατί μπορείτε να προχωρήσετε και σε επιλογές χρημάτων μέσα και έξω με τις χρωματικές επιλογές στο εξωτερικό να σας στοιχίζουν 398 ευρώ και οι εσωτερικές 155. Πραγματικά ένας πολύ οικονομικός τρόπος όχι μόνο για να φτιάξετε τον δικό σας χώρο, αλλά και τη διάθεσή σας.

συμπέρασμα

Ένα νεανικό, οικονομικό, πολύ πιο ευχάριστο και ξεκούραστο καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, που όταν του ζητηθεί θα ξεπεράσει αυτό τον ρόλο με ευκολία.

VIDEOS

New Toyota Aygo

Toyota Aygo 2014 Customisation

Toyota AYGO 2014 - Get Ready For FUN

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...