Peugeot 208 1.4 HDi

Μοντέρνοι καιροί

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η οικονομική εν κινήσει πλευρά του νέου 208, δείχνει πιο επίκαιρη από ποτέ!

Από τους 68 στους 81!

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot προσφέρει ένα πακέτο βελτίωσης της ιπποδύναμης του 1400άρη diesel κινητήρα. Πρόκειται για έναν παράλληλο εγκέφαλο ο οποίος ανεβάζει την ιπποδύναμη του HDi κινητήρα από τους 68 στους 81 ίππους στις 4000 rpm. Σημαντική είναι και η αύξηση της ροπής από τα 160 Nm στα 190 Nm στις 2500 rpm. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση χρεώνεται 390€ (με ΦΠΑ).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Επιδόσεις
  • Θόρυβος ανάρτησης
  • Θέση οδήγησης
απόψεις

Με το μάτι στα χαρτιά απόδοσης του HDi, δεν πετάς την σκούφια σου με τα νούμερα που βλέπεις. Οι 68 ίπποι και τα 160 Nm δεν αποτελούν δέλεαρ σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις, από την άλλη όμως η μικρή διαφορά σε σχέση με τον 1.4 VTi σε κάνει να σκεφτείς «γιατί όχι»! Στην πράξη ο ταπεινός σε απόδοση diesel είναι τρυφερός στην αποδοσή του, χωρίς ξέσπασμα και με εύρος απόδοσης, δίχως να προβληματίζει στην καθημερινότητα, ήσυχος σε λειτουργία και σίγουρα οικονομικός. Ταξιδεύει και σέβεται την τσέπη του ιδιοκτήτη, δεν συγκινεί με τις επιδόσεις του, αλλά διατηρεί όλα τα θετικά στοιχεία της σειράς συνδυάζοντας άνεση, αποτελεσματικότητα, πάτημα και πληροφορία, προσφέροντας επιπλέον και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Γιάννης Τσιγκρής

Η diesel εποχή για την πολύπαθη ελληνική αγορά έχει δημιουργήσει πλέον νέους συσχετισμούς. Η οικονομική μετακίνηση δεν περνά μόνο από μικρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες αλλά εκφράζεται χωρίς περιορισμούς από πολλά υποσχόμενους diesel που φιγουράρουν στις διαφημιστικές καμπάνιες των μοντέλων. Εκφραστής της νέας εποχής είναι και το νέο 208, βάζει δίπλα στα μοτέρ βενζίνης, την diesel παλέτα των κινητήρων του, που δείχνει ότι μπορεί να εξυπηρετήσει εξίσου αποτελεσματικά και περισσότερο οικονομικά τις σύγχρονες απαιτήσεις ενός καθημερινού οδηγού.

Σε άλλη διάσταση

Όμορφο και μοντέρνο το νέο 208 κεντρίζει το ενδιαφέρον με την εμφάνιση του. Πιο ευφάνταστο σε σχέση με το 207, προσφέρει σύγχρονα στοιχεία στο μάτι, χωρίς να χάνει το μέτρο. Οι πλούσιες καμπύλες και οι μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες πριμοδοτούν ένα ευχάριστο και αποδεκτό στο μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού σχέδιο, το οποίο δεν χάνει σε καμία περίπτωση την εταιρική ταυτότητα ενός σύγχρονου Peugeot.

Στο εσωτερικό αν και οι απόλυτες διαστάσεις έχουν μειωθεί σε σχέση με το 207, οι χώροι έχουν κερδίσει λίγους πόντους, ενδυναμώνοντας τον πρακτικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η διαφορετική προσέγγιση της γεωγραφικής τοποθέτησης του πίνακα οργάνων και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων (SMEG) μαζεύουν τα περισσότερα σχόλια στην καμπίνα. Η θέση οδήγησης δυσχεράνει κάπως τους ψηλούς οδηγούς, που χάνουν μέρος της πληροφόρησης από το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι αποδεικνύεται λειτουργικό και τονώνει τις σπορ ανησυχίες. Στην αντίθετη κατεύθυνση κινείται η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα, που θα θέλαμε να είναι λίγο καλύτερη. Μεγάλος ο χώρος αποσκευών με 311 lt, ο οποίος με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.152 lt

­­­

Εντός έδρας

Έχοντας δοκιμάσει την ατμοσφαιρική έκδοση βενζίνης των 1,4 λίτρων, ο diesel κινητήρας με τον ίδιο κυβισμό προτάσσει τον αντίλογο της απόλυτης οικονομίας καυσίμου. Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά στα χαρακτηριστικά του 8βάλβιδου diesel κινητήρα, σίγουρα δεν εντυπωσιάζεσαι. Μόλις 68 ίπποι και 160 Nm ροπής στις 1750 rpm είναι νούμερα που δεν προδιαθέτουν για πυροτεχνήματα στον τομέα των επιδόσεων. Εν κινήσει απολαμβάνεις ένα γραμμικό σύνολο με το γνωστό μετρημένο εύρος απόδοσης ενός diesel, χωρίς ξεσπάσματα στην μεσαία περιοχή του στροφομέτρου και ένα αισθητό έλλειμμα δύναμης κάτω από τις 1600 rpm. Το μέτριο σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις, απαιτεί στρατηγική σκέψη στην χρήση του, αφού κρατώντας τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή του, μπορείς εν τέλει να κινηθείς απροβλημάτιστα στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Σίγουρα στο ταξίδι η επιπλέον ισχύς του πιο ισχυρού diesel ανταγωνισμού λείπει, αλλά αν επιλέξεις ένα πιο ήπιο προφίλ μετακίνησης -βασισμένο στη σημερινή αναγκαία οικονομία καυσίμου- μπορείς να κινηθείς σχετικά σβέλτα. Μιλώντας για κατανάλωση το πιο ελαφρύ σε σχέση με το 207, νέο 208 ΗDi,  ζητά κατά μέσο όρο 5,5 lt/100km πετρελαίου, με την τιμή να ανεβαίνει προς τα 6,0 lt/100km αν του συμπεριφερθείς πιο «επιθετικά» στο γκάζι. Επιπλέον γλυτώνει και από το βραχνά των τελών κυκλοφορίας χωρίς να κάνει χρήση κάποιου συστήματος Start&Stop.

Tο 208 μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις τιμές των επιδόσεών του, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί κανείς να κινηθεί άνετα, τόσο στις εθνικές οδούς όσο και στους επαρχιακούς δρόμους, αν εκμεταλλευθεί το πακέτο πλαίσιο-ανάρτηση. Ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, δυνατά και ανθεκτικά φρένα, συνδυάζονται με ένα ευχάριστα ανάλαφρο πάτημα στο δρόμο. Παράλληλα ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, η οποία όμως θορυβεί κάπως αδέξια για το χαρακτήρα του μοντέλου. Η ευελιξία στην πόλη πάντως είναι το δυνατό χαρτί του 208, το οποίο στριφογυρνά ιδανικά στο καθημερινό κομφούζιο. Σε πιο «πικάντικες» εν κινήσει καταστάσεις, η ύπαρξη του στάνταρ ESP μαζεύει πρώιμα την «παιχνιδιάρικη» τάση της ουράς, αλλά εξασφαλίζει ισορροπία σε «πονηρές» συνθήκες.

συμπέρασμα

Η φρέσκια σιλουέτα του νέου 208, συνδυάζεται με ένα οικονομικό diesel κινητήρα που ξεδιπλώνει το ταλέντο του στην οικονομία καυσίμου. Με μοντέρνα εμφάνιση και δυναμική παρουσία στο δρόμο, το νέο 208 αναζητά στην πράξη περισσότερη δύναμη. Η συγκεκριμένη έκδοση πριμοδοτεί τα οικονομοτεχνικά στοιχεία  αγοράς και χρήσης (μόλις 660€ επιπλέον από το 1.4 VTi), ικανοποιεί στην καθημερινή αστική μετακίνηση, αλλά βάζει στον πάγο αυτούς που αναζητούν ένα σχετικά σβέλτο supermini.

VIDEOS

Peugeot 208 5door

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...