BMW 116i

Το παιχνίδι των premium hatchback, είναι μια υπόθεση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα που ορίζει η νέα μικρή BMW.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Υπερτροφοδοτούμενη, ταχύτερη και αποδοτικότατη συνολικά, προσφέρει ακόμα πιο αρχοντική εικόνα με μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και αίσθηση ανώτερης κατηγορίας αυτοκινήτου.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Λιγότερο σπαρταριστή σε αίσθηση και συμπεριφορά από την προηγούμενη, όμως μακράν αποτελεσματικότερη, ασφαλέστερη, ταχύτερη και άνετη. Η αρχοντική πλευρά της νέας 116i εκδηλώνεται μέσα από το ευρύχωρο και αριστοκρατικό εσωτερικό της, την ποιοτική της κύλιση και την τεχνολογία του εξοπλισμού της, ενώ το δυναμικό πακέτο αναλαμβάνει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας και το αριστοτεχνικό στήσιμο που προσφέρουν ιδανικά επιδόσεις και αίσθηση συμπεριφοράς μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η βάση της σειράς 1 μπορεί να μην σου παίρνει τα μυαλά με επιταχύνσεις και ακραίες σπορ αντιδράσεις, όμως το ζητούμενο δεν είναι να εντυπωσιάσει εκεί, αλλά να προσφέρει παραπάνω απ’ότι χρειάζεται κανείς από το καθημερινό μικρομεσαίο του. Και εδώ η BMW πέτυχε τον στόχο της.

γλυκά
  • Αριστοκρατική αίσθηση ποιότητας και κομψότητας
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Συγκρατημένη σχεδίαση
  • Κόστος επιπλέον εξοπλισμού
απόψεις

Η εποχή του turbo έφτασε και για την 116i. Μπαίνεις ορεξάτος για το νέο μοτέρ, αλλά το βάρος σου κόβει ελαφρώς τις φιλοδοξίες για μια σχετικά low–cost αυθεντική εμπειρία BMW. Από εκεί και πέρα η σειρά 1 αποτελεί σήμερα το κορυφαίο μικρομεσαίο hatchback. Ο προαιρετικός εξοπλισμός απογειώνει τα συναισθήματα στο εσωτερικό της, αλλά παράλληλα ανεβάζει και το κόστος σε δυσθεώρητα ύψη. Αν και οπλισμένη με όλα τα καλούδια της τεχνολογίας και σαφώς πιο ολοκληρωμένη και τυπική στο δρόμο, στην εν κινήσει τετ α τετ συναναστροφή μαζί της, αναζήτησα το πιο λιτό στυλ της προηγούμενης γενιάς...

Δημήτρης Παππάς

BMW 116i Auto 3door

BMW 1 series 3 door

Πιο σπορ με ακόμα περισσότερο δυναμισμό στην εμφάνιση της, η 3θυρη σειρά 1 συμπληρώνει ιδανικά την 5θυρη αδερφή της, η οποία είναι περί τα 800€ πιο ακριβή. Οι δύο μεγάλες πόρτες χωρίς πλαίσιο και η 3θυρη σιλουέτα εκπροσωπούν ακόμα πιο έντονα το σπορ στοιχείο της σειράς 1. Ο χώρος αποσκευών  φτάνει τα 360 λίτρα, ενώ με το διαιρούμενο (60:40) κάθισμα αναδιπλωμένο, εκτινάσσεται στα περίπου 1200 λίτρα. Το εσωτερικό έρχεται αυτούσιο από την 5θυρη έκδοση, με την κεντρική οθόνη να μαζεύει τα βλέμματα. Η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία αναδεικνύουν την σημερινή αντίληψη της BMW και υπογραμμίζουν την ταυτότητα του μοντέλου.

Στην 3θυρη εκδοχή που οδηγήσαμε την 116i των 136 ίππων, ήταν εξοπλισμένη με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο αναβαθμίζει την αίσθηση τεχνολογίας του οδηγού πίσω από το τιμόνι. Αν και η 3θυρη σειρά 1, είναι μόλις 5 kg ελαφρύτερη από την 5θυρη, το μεστό μοτέρ βενζίνης των 1,6 λίτρων προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Η ευχρηστία που προσφέρει το κιβώτιο είναι δεδομένη, ενώ στο ταξίδι οι μακριές τελευταίες σχέσεις λειτουργούν προς όφελος της οικονομίας. Σε πιο γοργούς ρυθμούς, ο γραμμικός κινητήρας ταιριάζει με τις δυνατότητες του κιβωτίου, το οποίο δίνει χαμόγελα στο μέσο οδηγό σε όλα τα mode λειτουργίας του. Η κατανάλωση είναι απολύτως λογική για τα δεδομένα κίνησης του αυτοκινήτου και σίγουρα οι απαιτήσεις καύσιμο του TwinPower συγκαταλέγονται στα θετικά.

Δημήτρης Παππάς

Η κατηγορία των premium hatchback ουσιαστικά καλουπώθηκε από την σειρά 1 της BMW, όταν η Βαυαροί αποφάσισαν να ασχοληθούν με την μικρομεσαία κλάση. Φυσικά ποτέ δεν έγινε διάσημη για τους χώρους της, όπως υπήρχε και άλλο ένα σημαντικό πταίσμα που την έφερνε σε δύσκολη θέση. Από τα παρθενικά της βήματα ο ατμοσφαιρικός 1.600άρης κινητήρας δεν έδειχνε και πολύ πρόθυμος για μεγάλα πράγματα. Ούτε κατά διάνοια προβλημάτιζε το στιβαρό συνδυασμό πλαισίου-ανάρτησης, ενώ για επιδόσεις έκανες την καρδιά σου πέτρα και «κρυβόσουν» αν πετύχαινες δίπλα σου κάποιον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνιστή. Σταδιακά οι τελευταίοι όλο και πλήθαιναν με αποτέλεσμα η μικρή BMW μέχρι πρότινως, να δειγματίζει κυρίως τον επικοινωνιακό της χαρακτήρα και τις σταθερές αξίες της εταιρίας. Όλα αυτά μέχρι την στιγμή που εμφανίστηκε το νέο αίμα, στην δύση του 2011, με εντελώς αλλαγμένη διάθεση και προθέσεις να επιβάλει τους όρους της.

 

Δυναμική και αισθησιακή

Η νέα, διατηρεί το σχεδιαστικό σκαρίφημα, με την μακρυμούρικη εικόνα και το κοφτό τελείωμα πίσω, κρατώντας την κεντρική ιδέα στα χνάρια της πρώτης γενιάς, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι δοσμένο με την αρχοντιά των σύγχρονων BMW. Πεπλατυσμένη αισθητική και πληθωρικές καμπύλες, έχουν απαλύνει το αιχμηρό στιλ της προγενέστερης, φαρδύτεροι ωμοί στα φτερά και φουσκωμένοι, αλλά όχι κραυγαλέα, θόλοι συμβάλουν στον δυναμισμό, κάτι που υποστηρίζει επίσης το εντυπωσιακό καμπύλο ρύγχος με την πληθωρική μάσκα και τα αιχμηρά νέα φωτιστικά σώματα. Πίσω η εικόνα είναι πιο γνώριμη και η κύρια διαφορά έρχεται από τα κομψά φώτα, ενώ συνολικά οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει με την νέα 116i να εμφανίζεται 85 mm μακρύτερη αγγίζοντας τα 4.324 mm μήκους. Η ανάλογη επιμήκυνση στο μεταξόνιο κατά 30 mm (συνολικά 2.690 mm), έφερε και καλύτερο χωροταξικό αποτέλεσμα στο εσωτερικό της και κυρίως στον αέρα γύρω από την περιοχή των ποδιών για τους πίσω επιβάτες. Ομοίως ωφελημένος κατά 30 λίτρα βρέθηκε και ο χώρος αποσκευών που με συνολικά 360 λίτρα δεν διαπρέπει, αλλά επαρκεί για λογικές μεταφορές αποσκευών. Η διάταξη της καμπίνας παραμένει τετραθέσια(εξαιτίας και του τούνελ της μετάδοση) και οι δυο πίσω θα βρουν πιο  ευχάριστα τα πράγματα αν το ύψος τους φυσικά δεν ξεπερνά τα 1,85 m. Οι αρκετά υψηλόσωμοι θα διαπιστώσουν βελτίωση, όμως θα προτιμήσουν τις εμπρός θέσεις όπου εκτός της μεγαλύτερης άπλας, επικρατεί και ο αριστοκρατικός αέρας που συναντά κανείς στις μεγαλύτερες BMW. Η ποιότητα ανέκαθεν ήταν περίφημη, τώρα όμως έχει ανέβει σκαλοπάτι και χωρίς να έχει ακολουθήσει τολμηρά βήματα σχεδίασης διατηρεί μια άρτια και κοσμοπολίτικη εικόνα χωρίς υπερβολές. Τα σύγχρονα gadget και ο πλούσιος εξοπλισμός δεν λείπουν από το εργονομικό και πλήρες πληροφοριών ταμπλό όπου ξεχωρίζει η οθόνη στην κορυφή της κονσόλας από την οποία θα δεχτείτε πληροφορίες πλοήγησης, του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας του EfficientDynamics και του συστήματος λειτουργίας EcoPro( μέσω του οποίου ρυθμίζονται οι παράμετροι λειτουργίας του κινητήρα και άλλων περιφερειακών π.χ. κλιματισμός). Φυσικά εδώ απεικονίζονται ενδείξεις υπολογιστή ταξιδίου αλλά και της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης(σύστημα που επεμβαίνει ταυτόχρονα σε τιμόνι και κινητήρα βελτιώνοντας τον λόγο απόκρισης) επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ρυθμίσεις Comfort, Sport και Sport+ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.

 

Με τον άσο στο χέρι

Η υπερτροφοδότηση ήρθε για μόνιμη εγκατάσταση κάτω από το καπό της 116i. Το μεγάλο νέο για την μικρή BMW είναι μπροστά στα μάτια σου και δικαιολογείται στο πλαστικό καπάκι που αγκαλιάζει τον κινητήρα. «Twin Power Turbo», και είναι προφανές ότι η καρδιά της νέας 116i σφυρίζει υπερτροφοδοτούμενα τους 136 ίππους και τα 220 Nm ροπής. Σίγουρα δεν μένεις με το στόμα ανοιχτό όταν διαβάζεις τέτοια νούμερα, όμως δεν γίνεται να μείνεις απαθής όταν μάθεις ότι οι τιμές αυτές έρχονται μόλις στις 4.400 σ.α.λ. για την ισχύ και σχεδόν από το ρελαντί, στις 1.350 σ.α.λ. για την ροπή. Επιπλέον τα 210 km/h τελικής και τα 8,5’’ για τα πρώτα 100 km/h, δείχνουν ιδιαίτερα κολακευτικές τιμές για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα 1.300 κιλά βάρους, όταν μάλιστα συνδυάζονται από εργοστασιακή μικτή κατανάλωση 5,5 lt/100km και μόλις 129 gr/km(CO2). Τεχνολογικά, το ρεπερτόριο του νέου κινητήρα είναι πλούσιο και υποστηρίζεται από τουρμπίνα twin scroll, με δυο διαφορετικούς αυλούς στην πολλαπλή εξαγωγής για κάθε ζευγάρι κυλίνδρων, άμεσο ψεκασμό, έλεγχο βυθίσματος βαλβίδων εισαγωγής και σύστημα χρονισμού εκκεντροφόρων. Μια πρώτη γεύση της ποιοτικής λειτουργίας του κινητήρα διαπιστώνει κανείς με το καλημέρα. Αν δεν γνωρίζεις ότι οδηγείς τούρμπο, δύσκολα θα σου δώσει ενδείξεις. Η γεμάτη απόδοση από χαμηλά και η απουσία σκαλοπατιού, ξεσπάσματος ή έστω μιας δυναμικής ξαφνικής ώθησης είναι χαρακτηριστική. Περισσότερο παραπέμπει σε κάτι πληθωρικό σε κυβισμό, έναν καλό ατμοσφαιρικό δίλιτρο για παράδειγμα, παρά σε υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη, κάτι που υποστηρίζουν και τα διαγράμματα της εταιρείας ως προς το εύρος απόδοσης. Οι ανώτερες τιμές παραμένουν στην κορυφή τους έως τις 4.300 σ.α.λ. για την ροπή και μέχρι τις 6.400 σ.α.λ.(ηλεκτρονικός κόφτης στις 7.000 σ.α.λ.) για την ισχύ. Πρακτικά, η γεμάτη απόδοση προκύπτει με το που αφήσεις τον συμπλέκτη και διαρκεί μέχρι ψηλά στα κόκκινα, με το μοτέρ να μην διστάζει να δείχνει την ευστροφία του, αν και δεν του είναι απαραίτητη για να κινηθεί γρήγορα. Παρά την μακριά κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν νιώθεις την ανάγκη να κατεβάσεις, ούτε να διατηρήσεις τις στροφές ψηλά για να μετακινηθείς σβέλτα και όχι απαραίτητα αν βρίσκεσαι σε ανοιχτό δρόμο αλλά ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Φυσικά οι μακριές τελευταίες σχέσεις δεν προσφέρουν απαιτήσεις επιταχύνσης με μικρές ταχύτητες, τουλάχιστον όμως δεν εμφανίζουν σκορτσάρισμα ακόμα και αν ξεχαστεί ο οδηγός με κουμπωμένη 6η. Εκμεταλλευόμενος την ροπή και χωρίς βαρύ πόδι μπορείς να κινηθείς σβέλτα με την κατανάλωση σταθεροποιημένη στα 8 lt/100 km, ενώ με πιο ελεύθερο στιλ οδήγησης πλησιάζεις τα 10 λίτρα, αυξάνοντας βέβαια σημαντικά και τον ρυθμό ταχύτητας.

Η γνώριμη αίσθηση BMW είναι παρούσα και αυτό σημαίνει, εξαιρώντας τις τετριμμένες έννοιες ποιότητα, φινέτσα, πληρότητα, πολυτέλεια, ότι νιώθεις τα πάντα ως ένα κομμάτι. Για την ακρίβεια δεν βρίσκεις ουσιαστικούς λόγους για γκρίνια και απολαμβάνεις ποιοτική αίσθηση και συμπεριφορά που συναντάς σε μεγαλύτερες BMW. Η θέση οδήγησης παραμένει υποδειγματική κάτι στο οποίο συμβάλουν οι πολλαπλές ρυθμίσεις τιμονιού και καθίσματος και οι πληροφορίες που λαμβάνεις από τιμόνι και ανάρτηση, μπορεί να μην είναι τόσο κοφτερές όσο στην προγενέστερη, αλλά είναι άμεσες και εύστοχες. Τα φαρδύτερα μετατρόχια το μακρύτερο μεταξόνιο και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση προσφέρουν μια ώριμη συμπεριφορά που σπάνια συναντάς στην κατηγορία και ποτέ δεν θα σε προδώσει στα ζητούμενά σου από την θέση του οδηγού. Ακλόνητη και με υποδειγματική κύλιση στις ευθείες ακόμα και με την βελόνα στο ταχύμετρο τέρμα δεξιά, η 116i αποδεικνύει την ταξιδιάρικη φύση της και το ξεκούραστο και ασφαλές εξπρές που κρύβει ο χαρακτήρας της. Αν ακολουθήσεις τα άγρια οδηγικά ένστικτα στην πρώτη ορεινή διαδρομή που στρωθεί μπροστά σου θα απολαύσεις την αποτελεσματικότητα που ρέει από στροφή σε στροφή, δίχως ίχνος ταχυπαλμίας να κυριεύει τον εσωτερικό σου κόσμο. Τα φρένα μουλαρώνουν κυριολεκτικά και δείχνουν υπομονή και συνέπεια στην βάναυση χρήση, ενώ τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν διακριτικά όταν χρειαστεί. Όμως ακόμα και με τις επιθετικότερες ρυθμίσεις (Sport+) που τα στέλνουν για ύπνο, ο επιδέξιος οδηγός θα διαπιστώσει μια γλυκιά έκφραση της ουράς να εκφραστεί που θα αργήσει να εμφανιστεί και δεν θα τρομάξει. Ακόμα και στις σφιχτότερες ρυθμίσεις η σύγχρονη ανάρτηση(διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) λειτουργεί απέναντι στις ανωμαλίες με ποιοτική απορρόφηση χωρίς ιδιαίτερη μεταφορά στην καμπίνα και στους επιβάτες, ενώ στην θέση comfort μιμείται Limo συμπεριφορά, δίχως να συμβιβάζει τον έλεγχο των τροχών. Συνολικά η 116i διανύει την ωριμότερη εποχής της και αυτό αποτυπώνεται συνολικά και κυρίως από την ποιοτική της έκφραση στον δρόμο.

συμπέρασμα

Πέρα από τα νέα δεδομένα που περιλαμβάνουν το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, την χωροταξική ανάσα και τον εμπλουτισμό τεχνολογιών, η παρουσία υπερτροφοδότησης είναι αυτή που απογειώνει τον χαρακτήρα της σειράς και προσφέρει ένα ακόμα παράσημο στα θετικά της χαρακτηριστικά. Ο υποτονικός ατμοσφαιρικός των 1.6 λίτρων, έδωσε επιτέλους τα ηνία στον TwinPower Turbo που αποτελεί ξεκάθαρο διαβατήριο επιτυχίας συνδυάζοντας τις αξιόλογες επιδόσεις με φυσιολογικές απαιτήσεις για καύσιμο. Κάτι βέβαια που ισχυροποιεί την θέση της BMW απέναντι σε επίσης δραστήριους υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές χωρίς να εκτοξεύει τις τιμές μακριά από την συγκεκριμένη πιάτσα.

VIDEOS

The new BMW 1 Series

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...