Δοκιμή Ford Ranger Wildtrack PHEV: Σκαπανέας

Ανοίγοντας νέο δρόμο σε ολόκληρη την κατηγορία, το υβριδικό Ford Ranger έχει τη δύναμη, τις ικανότητες και τον χαρακτήρα ενός σύγχρονου pick-up, αλλά και δυνατότητα για έως 50 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

  • -
  • -
με μια ματιά

Οι περισσότεροι οδηγοί pick-up αναζητούν την αποδοτικότητα με τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές να αποτελούν την πρώτη τους επιλογή. Το plug-in Ranger αποτελεί μία νέα εναλλακτική, διατηρώντας τις εκτός δρόμου του φημισμένου pick-up της Ford, που για την περίσταση συνδυάζονται με 281 ίππους και 697 Nm ροπή. Και όλα αυτά χωρίς συμβιβασμούς σε επίπεδο κατανάλωσης, αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,4 lt/100 km.

Θυμάστε τις εποχές όπου τα pick-up ήταν ανοικτού τύπου φορτηγά, με μονή καμπίνα δύο ή τριών θέσεων και χρησιμοποιούνταν κυρίως ως αγροτικά, στην επαρχία; Σίγουρα τις θυμάστε, αφού και σήμερα με μια «βόλτα» εκτός Αθήνας θα βρείτε πάρα πολλά τέτοια οχήματα να βγάζουν ακόμα δουλειά στα χωράφια. Σήμερα, η κατηγορία των pick-up έχει μετασχηματιστεί πλήρως. Πλέον έχουμε να κάνουμε με πολύ μεγαλύτερα σε διαστάσεις οχήματα, συνήθως με διπλή καμπίνα για τη μετακίνηση έως 5 ατόμων και χαρακτήρα επιβατικού, μόνο που στο πίσω μέρος υπάρχει ανοικτή «καρότσα» φόρτωσης. Και το Ford Ranger είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα του είδους, με πολλές εκδόσεις, από τις απλές Platinum, Wiltrak και Stormtrak, μέχρι το κορυφαίο Raptor. Τώρα, ήρθε η στιγμή που το Ranger προχωράει ακόμη ένα βήμα παρακάτω, φέρνοντας την άγνωστη για την κατηγορία τεχνολογία των Plug-In Hybrid.

Βρες τις διαφορές

Η νέα υβριδική έκδοση του Ford Ranger δεν έχει καμία οπτική αλλαγή από τα υπόλοιπα μοντέλα. Η μοναδική διαφορά είναι ότι στην αριστερή πλευρά, υπάρχουν δύο πορτάκια, ένα για την πλήρωση του ρεζερβουάρ βενζίνης και ένα που καλύπτει την υποδοχή φόρτισης. Κατά τα λοιπά διατηρεί τη σύγχρονη σχεδίαση και τις επιβλητικές αναλογίες του pick-up της Ford, με μήκος που αγγίζει τα 5,37 m, πλάτος 1,92 m (2,20 m με τους καθρέπτες) και ύψος 1,89 m, διαστάσεις που το καθιστούν… δυσκίνητο στην πόλη. Στην έκδοση Wildtrak, όπως το «δικό μας», υπάρχουν 18άρες ζάντες, ενώ το διόλου διακριτικό πορτοκαλί χρώμα (Cyber Orange, 400 ευρώ χρέωση) προσθέτει πόντους χαρακτήρα. Φυσικά η πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 235 mm ξεκαθαρίζει αμέσως την off-road στόχευση του αυτοκινήτου, ενώ τα πλαϊνά σκαλοπάτια βοηθούν τους λιγότερο ψηλούς να επιβιβαστούν στην καμπίνα.

Με άρωμα premium SUV

«Σκαρφαλώνοντας» στο εσωτερικό του Ford Ranger PHEV, αντικρίζεις ένα περιβάλλον που μόνο επαγγελματικό όχημα δεν θυμίζει. Για την ακρίβεια, «φέρνει» πιο πολύ σε ένα premium SUV, με μπόλικη ψηφιακή τεχνολογία, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και ανθεκτικά υλικά σχεδόν σε κάθε σημείο. Υπάρχουν δύο οθόνες, μια κάθετα τοποθετημένη των 12 ιντσών που φιλοξενεί το ιδιαίτερα πλήρες σύστημα πολυμέσων με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, όπως και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με όμορφα γραφικά και πλούσια πληροφόρηση, που μάλιστα προσφέρει και πολλές επιλογές παραμετροποίησης, ανάλογα τις προτιμήσεις του οδηγού. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, ποτηροθήκες, τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, όπως και έναν περιστροφικό διακόπτη που εναλλάσσει τα προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Tow/Haul, Slippery, Mud/Ruts, Sand) αλλά ελέγχει και την τετρακίνηση (2WD, 4WD Auto, 4WD, 4WD Low). Σχετικά με τους χώρους, στο πίσω μέρος της καμπίνας θα βολευτούν άνετα ακόμη και δύο ψηλοί, ενώ η θέση οδήγησης που ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση θα βολέψει κάθε σωματότυπο.

Φορτώστε ελεύθερα

Πίσω από την διπλή καμπίνα επιβατών, το Ford Ranger Wlidtrak έχει έναν ανοικτό χώρο φόρτωσης με διαστάσεις 1,56 m (μήκος) επί 1,58 m (πλάτος). Προαιρετικά μπορεί να καλυφθεί με ηλεκτρικά συρόμενο μεταλλικό ρολό για να κλείνει τον χώρο όταν αυτός δεν χρησιμοποιείται ή τέλος πάντων, όταν το φορτίο δεν ξεπερνά τα 530 mm ύψους των τοιχωμάτων. Η Ford προσφέρει και το Pro Power Onboard, δύο πρίζες 230V με δυνατότητα εξαγωγής έως 2,3 kW (10 Amp) ή προαιρετικά, 6,9 kW (16 Amp) που πραγματικά λύνει τα χέρια των επαγγελματιών, αφού μπορεί να τροφοδοτεί εργαλεία, εξοπλισμό και οτιδήποτε λειτουργεί με ρεύμα, χωρίς την ανάγκη μεταφοράς γεννήτριας. Στα πλάγια του πίσω προφυλακτήρα συναντάμε σκαλοπάτια για εύκολη πρόσβαση στην καρότσα και βέβαια, επένδυση υψηλής αντοχής για να είναι ανθεκτικές οι επιφάνειες φόρτωσης.

Δείτε ακόμη: Τέλος η παραγωγή του θρυλικού Ford μετά από 27 χρόνια! 

Όσοι ενδιαφέρονται για ρυμούλκηση (τρέιλερ έως 3,5 τόνων) θα βρουν πάρα πολύ χρήσιμο το Trailer Backup Assist, που βοηθά τον οδηγό να κάνει ελιγμούς όπισθεν με το τρέιλερ χωρίς να ακουμπάει τα χέρια στο τιμόνι. Απλώς, χρησιμοποιεί τον περιστροφικό επιλογέα για να κατευθύνει το τρέιλερ εκεί που θέλει! Και για όσους έχουν… αμφιβολίες σχετικά με τις δυνατότητες ρυμούλκησης του υβριδικού, η Ford έχει κάνει ένα βίντεο με ένα τρέιλερ των 3,5 τόνων σε ανωφέρεια, στο οποίο η Plug-In Hybrid έκδοση, με το γκάζι στο πάτωμα, ολοκληρώνει τη διαδικασία ταχύτερα από το 3.0 V6 Diesel

Έκπληξη!

Σε ένα διπλοκάμπινο pick-up, συνήθως συναντάμε μεγάλους diesel κινητήρες. Και αυτό συμβαίνει και στην γκάμα του Ford Ranger. Όχι όμως και στην έκδοση της δοκιμής μας, που κινείται από ένα Plug-In Hybrid σύστημα. Συγκεκριμένα, αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 2.3 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 PS. Συνδυαστικά αποδίδουν 281 PS και 697 Nm ροπή, νούμερα ικανά να προσφέρουν εξαιρετικές (για τον χαρακτήρα του) επιδόσεις και βέβαια, του χαρίζουν πολύ μεγάλη άνεση στις… εργασίες με τις οποίες μπορεί να βρεθεί «αντιμέτωπο» ένα τέτοιο pick-up, όπως ρυμούλκηση trailer σε δύσβατους δρόμους, off-road οδήγηση με ή χωρίς φορτίο κλπ. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι ικανοποιητικότατες, με 0-100 km/h σε 9,2 sec και τελική ταχύτητα 180 km/h. Και η θεωρία επιβεβαιώνεται σε επίπεδο αίσθησης, με την υψηλή ροπή να προσφέρει εντυπωσιακή επιτάχυνση στο βαρύ pick-up, σε όλες τις συνθήκες. To αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων, βοηθάει με αρκετά γρήγορες αλλαγές και υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητου ελέγχου από έναν διακόπτη στο πλάι του επιλογέα.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Off-road ικανότητες
  • Ικανότητα ρυμούλκησης
  • Χώροι επιβατών
  • Χώρος φόρτωσης
  • Ορατότητα
ξινά
  • Αυξημένο κόστος
  • Ευελιξία
  • Μικρή ηλεκτρική αυτονομία

«Συνοδεία» του υβριδικού συστήματος, μια μπαταρία υψηλής τάσης των 11,8 kWh, ικανή να προσφέρει έως 50 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ford στον κύκλο WLTP. Στη διάρκεια της δοκιμής μας, καταφέραμε να «βγάλουμε» έως 40 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Ρεαλιστικά, θα λέγαμε ότι με φυσιολογική οδήγηση, το Ranger PHEV κάνει περίπου 35 km μόνο με ρεύμα, χωρίς παραχωρήσεις σε στοιχεία άνεσης (για παράδειγμα κλιματισμός), επίδοση που είναι απλώς ΟΚ. Και η ερώτηση του… ενός εκατομμυρίου είναι «πόσο καίει;». Εδώ, υπάρχουν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Σε πραγματικές συνθήκες, αν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά, η μέση κατανάλωση σταθεροποιείται εύκολα κοντά στα 5 lt ανά 100 km, νούμερο… απίστευτο για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Αν η τροφοδοσία της μπαταρίας γίνεται πιο αραιά, υπολογίστε περίπου 10 lt ανά 100 km. Και αυτό γιατί το Ranger PHEV συνεχίζει να λειτουργεί ως υβριδικό ακόμη και με άδεια μπαταρία, μαζεύοντας ενέργεια κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, αξιοποιώντας το στις χαμηλές ταχύτητες και το «ξεκίνημα» από στάση.

Πάει παντού

Στον δρόμο, το Ford Ranger PHEV Wildtrak καταφέρνει να διαχειριστεί κάθε είδους έδαφος, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Όσο κινείται στην άσφαλτο μπορεί να «σιδερώσει» λακκούβες και πάσης φύσεως κακοτεχνίες, με την ανάρτηση να έχει μαλακή ρύθμιση και σαφώς άνετο προσανατολισμό. Παρά το πλαίσιο τύπου σκάλας οι ταλαντώσεις που συχνά παρατηρούμε στα pick-up, κυρίως με άδεια καρότσα, είναι περιορισμένοι στον ελάχιστο βαθμό. Προφανώς οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις το καθιστούν δυσκίνητο εντός πόλης, όμως η πολύ ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Σύμμαχος του οδηγού είναι το τιμόνι που «κόβει» ικανοποιητικά, αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με κάμερες και αισθητήρες να του κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Στο επαρχιακό δίκτυο και τον αυτοκινητόδρομο θυμίζει μεγάλο SUV. Πατάει με σιγουριά, διατηρεί άνετα υψηλές ταχύτητες και ο θόρυβος από τους μεγάλους καθρέπτες, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα ελαστικά, βρίσκεται σε πολύ φυσιολογικό επίπεδο.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το pick-up της χρονιάς! 

Εκεί που πραγματικά ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του, είναι εκτός δρόμου. Τα προγράμματα οδήγησης καλύπτουν σχεδόν κάθε πιθανό σενάριο (Normal, Eco, Sport, Tow/Haul, Slippery, Mud/Ruts, Sand) και η τετρακίνηση, μαζί με την πολύ μεγάλη ελευθερία άρθρωσης των τροχών, εξασφαλίζουν την απαιτούμενη πρόσφυση. Σε διαδρομή που πολύ συχνά επιλέγουμε για να δούμε τις ικανότητες των τετρακίνητων που οδηγούμε, το Ranger πέρασε… πισωκίνητο. Εκτός από ένα σημείο με πολύ μεγάλο νεροφάγωμα σε ανηφορική κλίση, όπου απλώς ενεργοποιήσαμε την τετρακίνηση για να μη το ζορίσουμε χωρίς λόγο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάρτηση έχει τόσο μεγάλη διαδρομή, που θα πρέπει να βρεθείς σε πολύ δύσβατο σημείο για να χάσει επαφή με το έδαφος κάποιος τροχός. Και να συμβεί όμως, κανένα πρόβλημα.

Η τετρακίνηση εκτός από μπλοκέ κεντρικό διαφορικό, έχει και μπλοκέ πίσω διαφορικό, αλλά και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (αργό) για δυσκολότερες συνθήκες, περιπτώσεις που θα βρεθείς εκτός δρόμου με φορτίο κλπ. Ειδικά με ένα σετ All Terrain ελαστικών, πολύ δύσκολα θα συναντήσεις εμπόδιο ικανό να σταματήσει το pick-up της Ford. Τέλος, να τονίσουμε κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Η τετρακίνηση, εκτός από το 4WD High και το 4WD Low που προορίζονται μόνο για εκτός δρόμου χρήση, έχει και τη ρύθμιση 4WD Auto. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να χρησιμοποιείς κίνηση σε όλους τους τροχούς και στον δρόμο (πχ αν έχει βρέξει και ο δρόμος γλιστράει) χωρίς τα χαρακτηριστικά «σκαλώματα» που προκύπτουν από το κλειδωμένο κεντρικό διαφορικό όταν οι εμπρός τροχοί στρίβουν.

συμπέρασμα

Μέχρι τώρα, τα pick-up τα γνωρίζουμε ως μοντέλα που κινούνται κυρίως με diesel κινητήρες. Η Ford, δοκιμάζει να φέρει στην αγορά μια τεχνολογία που γνωρίζουμε μεν, από άλλα είδη αυτοκινήτων δε. Δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε αν το «πείραμα» θα πετύχει, όμως από την πρώτη μας επαφή, διαπιστώσαμε μερικά πολύ μετρήσιμα πλεονεκτήματα. Η υψηλή ισχύς και ροπή, η πολύ χαμηλή κατανάλωση (αν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά) και οι πρίζες στην καρότσα που πραγματικά βοηθούν πολύ έναν επαγγελματία, είναι μερικά από αυτά. Όπως και η ήσυχη ηλεκτρική κίνηση όσο οδηγείς σε EV Mode, αλλά και η άμεσα παρεχόμενη ισχύς που σίγουρα δίνει την αίσθηση ενός πιο «γεμάτου» αυτοκινήτου συγκριτικά με το V6 Diesel των 240 PS. Το κόστος των παραπάνω όμως, μόνο αμελητέο δεν είναι, καθώς η τιμή του Ford Ranger Wildtrak Plug-In Hybrid ξεκινά από 65.135 ευρώ (ή 49.345 ευρώ προ ΦΠΑ). Ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος με Adaptive Cruise Control, Blind Spot Alert, Cross Traffic Alert, LED προβολείς, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 12 ιντσών, ασύρματη φόρτιση, GPS, ημιδερμάτινες επενδύσεις, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, keyless start, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω και 18άρες ζάντες αλουμινίου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...