Δοκιμή KGM Torres EVX: Εναλλακτική προσέγγιση

Με όπλα του την άνεση, την πρακτικότητα, τους χώρους και τη σημαντική αυτονομία, το KGM Torres EVX προσφέρει τη δυνατότητα μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση χωρίς ουσιαστικούς συμβιβασμούς.

  • -
  • -
Ισχύς207 PS
Ροπή339 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,70 kWh/100 km
με μια ματιά

To KGM στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή είναι ένα μοντέλο που θέλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού με την ουσία που κρύβει κάτω από το αμάξωμα του. Με αυτονομία που ξεπερνάει τα 450 km και πλούσιο εξοπλισμό αποτελεί ένα άνετο και ευρύχωρο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Η είσοδος κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι ένας «μονόδρομος» με συγκεκριμένη λογική και φιλοσοφία. Κάθε κατασκευαστής προσεγγίζει τη νέα εποχή με τον δικό του τρόπο. Η KGM, η μετενσάρκωση της SsangYong, επιλέγει με το Torres EVX ένα δρόμο που συνδυάζει τις σύγχρονες τεχνολογικές προσταγές με τις παραδοσιακές αξίες που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τα μοντέλα της. Την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και τη στιβαρή κατασκευή. Το αποτέλεσμα είναι ένα οικογενειακό SUV που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με φουτουριστικές υπερβολές, αλλά να κερδίσει την εμπιστοσύνη με την ουσία που κρύβει κάτω από το αμάξωμα του.

Περιπετειώδης εμφάνιση

Η σχεδιαστική ταυτότητα του Torres EVX είναι αναμφίβολα ένα από τα δυνατά του σημεία. Με μία σχεδόν τετράγωνη λογική, το αμάξωμα αποπνέει έναν δυναμισμό που παραπέμπει σε σκληροτράχηλα εκτός δρόμου μοντέλα. Η ιδιαίτερη αισθητική της μάσκας, στην οποία δεσπόζει μία λεπτή, φωτιζόμενη λωρίδα LED που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, χαρίζει στο κορεάτικο μοντέλο μία σύγχρονη και αναγνωρίσιμη όψη, με τις έξι κάθετες γραμμές να αποτελούν σημείο αναφοράς. Οι διαστάσεις του, με μήκος 4.715 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.725 mm, το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας των D-SUV. Οι έντονοι θόλοι των τροχών και οι καθαρές γραμμές στο πλάι, ενισχύουν την αίσθηση της στιβαρότητας.

Ευρύχωρο και digital

Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο που παρατηρείς είναι η σημαντική ευρυχωρία της καμπίνας και το ψηφιακό του υπόβαθρο. Το βλέμμα κερδίζει αμέσως η ενιαία, πανοραμική διάταξη που φιλοξενεί δύο οθόνες 12,3 ιντσών. Η μία λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη ως κέντρο ελέγχου για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και πολύ καλή συναρμογή. Το μενού του συστήματος πολυμέσων ακολουθείτη λογική ενός smartphone, κάτι που καθιστά τον χειρισμό του ιδιαίτερα εύκολο και άμεσο, χωρίς να μπερδεύει τον χρήστη με πολύπλοκα υπομενού. Βέβαια, η τάση για συγκέντρωση των λειτουργιών στην κεντρική οθόνη είναι εμφανής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που προκαλεί εντύπωση είναι ότι ακόμα και η ρύθμιση για το ύψος της δέσμης των προβολέων γίνεται μέσα από την οθόνη αφής.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο KGM Korando 1.5 T-GDI

Ένα σημείο που χρήζει αναφοράς είναι η συνδεσιμότητα. Το Torres EVX δεν προσφέρει ασύρματο Android Auto ή Apple CarPlay, καθώς και τα δύο διατίθενται αποκλειστικά μέσω καλωδίου USB. Επίσης, το αυτοκίνητο δεν συνοδεύεται από κάποια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, όπως συνηθίζεται στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα και ειδικά στα ηλεκτρικά. Ωστόσο, τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά είναι δευτερεύοντα για πολλούς και σίγουρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως deal breakers. Οι χώροι και η άνεση αποτελούν τα ξεκάθαρα πλεονεκτήματα του Torres EVX. Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.680 mm και το σχεδόν εντελώς επίπεδο πάτωμα. Ακόμα και τρεις ενήλικες θα φιλοξενηθούν με χαρακτηριστική άνεση, καθιστώντας το ιδανικό για μεγάλες οικογενειακές αποδράσεις.

γλυκά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία
  • Ησυχία καμπίνας
  • Λειτουργία Adaptive Cruise Control
  • Αυτονομία
  • Value for Money
ξινά
  • Ενχολητικά συστήματα παρακολούθησης οδηγού
  • Απουσία ασύρματου Android Auto & Apple CarPlay

Ο χώρος αποσκευών είναι πραγματικά τεράστιος, ξεκινώντας από τα 703 lt, τιμή που είναι κορυφαία για την κατηγορία του. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.662 lt, επιτρέποντας τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Η πρακτικότητα ενισχύεται από το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και την ύπαρξη διπλού πατώματος. Στον τομέα του εξοπλισμού άνεσης, το κορεατικό SUV είναι εντυπωσιακά πλήρης. Συναντάμε στοιχεία όπως θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, προσφέροντας μία αίσθηση δροσιάς που κάνει τη διαφορά. Επιπλέον, τα καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα και ρυθμίζονται ηλεκτρικά προς όλες τις κατευθύνσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να βρει την ιδανική θέση με απόλυτη ακρίβεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι θερμαινόμενα είναι και τα πίσω καθίσματα, μία παροχή που συνήθως συναντάμε σε ακριβότερες κατηγορίες και αποδεικνύει την έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση όλων των επιβατών.

Σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία

Κάτω από το επιβλητικό αμάξωμα κρύβεται ένα σύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στον εμπρός άξονα, αποδίδει 207 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 339 Nm, νούμερα που εξασφαλίζουν σβέλτες επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,1 sec. Την ενέργεια παρέχει μία μπαταρία τεχνολογίας LFP (φωσφορικού σιδήρου-λιθίου) της BYD, με ωφέλιμη χωρητικότητα 73,4 kWh. Η KGM δείχνει την εμπιστοσύνη της σε αυτή την τεχνολογία, προσφέροντας μία εντυπωσιακή εγγύηση για την μπαταρία που φτάνει τα 10 χρόνια ή το 1.000.000 km, όποιο έρθει πρώτο. Δεν κάναμε λάθος στο νούμερο. Η εγγύηση είναι για 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα! Στον τομέα της αυτονομίας, το Torres EVX τα καταφέρνει εξαιρετικά. Η ονομαστική αυτονομία κατά WLTP είναι 462 km. Στην πράξη, οδηγώντας στο πρόγραμμα Eco η μέση κατανάλωση διατηρείται εύκολα κάτω από τις 18 kWh/100 km. Σε συνθήκες ταξιδιού, με αρκετά κομμάτια της διαδρομής να γίνονται σε ορεινό δίκτυο, είδαμε τιμές ακόμα και κοντά στις 17 kWh/100 km. Αυτό μεταφράζεται σε μία πραγματική αυτονομία που σε ταξίδι ξεπερνά με ευκολία τα 400 km. Μέσα στην πόλη, όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι πιο συχνή και οι ταχύτητες χαμηλότερες, ένας προσεκτικός οδηγός μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα 500 km. Όσον αφορά τη φόρτιση, ο on-board φορτιστής AC είναι 11 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να δεχτεί ισχύ έως και 120 kW, επιτρέποντας την αναπλήρωση της ενέργειας από 10% σε 80% σε περίπου 37 λεπτά.

Με έμφαση στην άνεση

Πίσω από το τιμόνιτου Torres EVX αμέσως θα εκτιμήσεις την άνεση και την πολύ καλή ηχομόνωση στην καμπίνα των επιβατών. Παρά την τετράγωνη σχεδίαση του, στο εθνικό δίκτυο δεν επηρεάζεται από αεροδυναμικούς θορύβους, μέχρι ταχύτητες της τάξεως των 120 km/h. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος με αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, σε πιο γρήγορο ρυθμό αμέσως διαπιστώνεις πως η ρύθμιση της ανάρτησης έχει σαν αποτέλεσμα να θυσιαστεί μέρος των δυναμικών χαρακτηριστικών. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος σε συνθήκες πίεσης είναι αναμενόμενες για ένα SUV αυτού του μεγέθους, με πλεονέκτημα τις σχετικά περιορισμένες κλίσεις στροφές. Το τιμόνι διαθέτει ικανοποιητική αίσθηση, μεταφέροντας αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Το πεντάλ του φρένου έχει επίσης εξαιρετικά προοδευτική αίσθηση, σε σημείο που δεν προδίδει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσφέροντας σιγουριά και ακρίβεια στο φρενάρισμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το φρένο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά μηχανικά. Δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία της ανάκτησης γίνεται στο άφημα του πεντάλ του γκαζιού, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως τα τακάκια εμπλέκονται από το πρώτο πάτημα του φρένου.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το KGM Torres 1.5T 

Ένα πολύ χρήσιμο στοιχείο είναι τα δύο paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν τη ρύθμιση της έντασης της ανάκτησης ενέργειας «on the fly». Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα (0, 1, 2, 3) και μία επιπλέον έξυπνη λειτουργία. Στο επίπεδο «0» το αυτοκίνητο ρολάρει, ενώ στα επόμενα τρία η επιβράδυνση γίνεται προοδευτικά εντονότερη. Επιπλέον, συναντάμε τη λειτουργία Smart, κατά την οποία η ένταση της ανάκτησης γίνεται αυτόματα, σύμφωνα με δεδομένα από το ραντάρ. Τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport) επηρεάζουν κυρίως την απόκριση του γκαζιού. Στο πρόγραμμα Sport, αλλάζει και η γραφική απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, υιοθετώντας ένα πιο δυναμικό στιλ. Βέβαια, κανένα αυτοκίνητο δεν είναι τέλειο, και το Torres EVX έχει ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Ένας παράγοντας που αφαιρεί πόντους από τη συνολική εικόνα είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, που δεν δείχνουν να διαχειρίζονται ιδανικά την άμεση διαθέσιμη ροπή στην άσφαλτο με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης. Επίσης, το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού μπορεί να γίνει ενοχλητικό, με συνεχείς ειδοποιήσεις, χωρίς μάλιστα να εντοπίσουμε τρόπο απενεργοποίησης του.

Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) του Torres EVX είναι πλήρες και ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Μάλιστα, το Adaptive Cruise Control είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει. Ο τρόπος που επιταχύνει είναι απόλυτα προοδευτικός, δίνοντας προτεραιότητα στην ομαλότητα και την εξοικονόμηση ενέργειας, σχεδόν σαν να οδηγούσε ένας έμπειρος επαγγελματίας οδηγός σε δοκιμή κατανάλωσης. Δεν παρουσιάζει απότομες εξάρσεις ή δισταγμούς, αλλά φροντίζει η ταχύτητα να αυξάνεται με σταθερό και γραμμικό ρυθμό. Επιπλέον, διαθέτει την ικανότητα να πραγματοποιεί αυτόματα αλλαγή λωρίδας, εφόσον ο οδηγός δώσει την εντολή μέσω του φλας και το σύστημα κρίνει, μέσω αισθητήρων, ότι ο ελιγμός μπορεί να γίνει με απόλυτη ασφάλεια.

συμπέρασμα

Το KGM Torres EVX είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV. Συνδυάζει την επιβλητική αισθητική ενός SUV με τον μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Τα δυνατά του χαρτιά είναι οι αχανείς χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, η πολύ καλή ρεαλιστική αυτονομία και η άκρως ανταγωνιστική τιμή, αφού ξεκινά από 36.190 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση). Αποτελεί την επιτομή του «value for money», προσφέροντας ουσία και τεχνολογία σε ένα άκρως ελκυστικό πακέτο, το οποίο μπορείς απλά να μπεις και να το οδηγήσεις, χωρίς να απαιτεί υψηλή… ψηφιακή προσαρμογή.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...