Δοκιμή Geely EX5: Plush

Πολυτέλεια, άνεση και μαλακές επιφάνειες είναι μόνο μερικές από τις έννοιες για τις οποίες οι Βρετανοί χρησιμοποιούν τη λέξη plush. Το Geely EX5 έχει όλα τα παραπάνω, με τιμή σημαντικά χαμηλότερη του αναμενόμενου.

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Άνεση και τεχνολογία. Αυτοί είναι οι τομείς στους οποίους εστιάζει το Geely EX5 και τα καταφέρνει πολύ καλά σε αμφότερους, προσφέροντας ταυτόχρονα περισσότερη πολυτέλεια από όση περιμένεις με βάση την τιμή που έχει.

Η άφιξη μιας νέας μάρκας αυτοκινήτου στην Ελλάδα αποτελεί πάντα μια είδηση, αλλά η περίπτωση της Geely είναι κάτι παραπάνω. Δεν πρόκειται για έναν ακόμα κατασκευαστή, αλλά για έναν παγκόσμιο κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Zhejiang Geely Holding Group, όπως είναι το πλήρες όνομα της, δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό μόνο για τα δικά της μοντέλα. Κάτω από την ομπρέλα της συναντάμε σημαντικές μάρκες, όπως η Volvo, η Lotus και η… μισή Smart, αλλά και πιο νεοφυείς εταιρείες όπως η Polestar, η Lynk & Co και η Zeekr (η τελευταία δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα).

Η παρουσία όλων αυτών των εμπορικών σημάτων κάτω από τον κινεζικό όμιλο δημιουργεί τεράστιες προσδοκίες για το Geely EX5. Το κινεζικό μοντέλο έρχεται για να διεκδικήσει ένα σημαντικό μερίδιο σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς, αυτής των C-SUV. Με όπλα την τεχνολογία, την ποιότητα, τους χώρους και μια άκρως επιθετική τιμολογιακή πολιτική, το EX5 συστήνεται στο ελληνικό κοινό ως μια πρόταση που απαιτεί την προσοχή μας.

Ρέουσα εξωτερική εικόνα

Με την πρώτη ματιά, το EX5 καταφέρνει να είναι σύγχρονο χωρίς να προκαλεί. Οι σχεδιαστές του επέλεξαν καθαρές, ρέουσες γραμμές που δημιουργούν ένα συμπαγές σύνολο. Το εμπρός μέρος, με την κλειστή μάσκα που είναι χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών οχημάτων και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, του δίνουν μια φουτουριστική ταυτότητα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν στο καπό ένα παρόμοιο σχεδιαστικό concept με το Smart #1. Το προφίλ είναι δυναμικό, με την οροφή να είναι ελαφρώς κεκλιμένη και να καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή, ενώ οι τροχοί των 19 ιντσών (στην έκδοση της δοκιμής, 18 ιντσών στη βασική) γεμίζουν τους θόλους.

Εσωτερικό μεγαλύτερης κατηγορίας

Ωστόσο, το EX5 αποκαλύπτει τον πραγματικό του χαρακτήρα μόλις ανοίγεις την πόρτα του εσωτερικού. Η αίσθηση που αποκομίζεις από την καμπίνα θυμίζει κάτι από Volvo, και συγκεκριμένα στον τομέα της πολυτέλειας. Αυτό δεν είναι τυχαίο και σίγουρα σε προδιαθέτει θετικά, ενώ η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σαφέστατα πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των θυρών, με τη συναρμογή τους να είναι πολύ καλή, αφού δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός. Παράλληλα, την ατμόσφαιρα αναβαθμίζουν οι επενδύσεις από microfiber με υφή δέρματος στα καθίσματα και στα πάνελ των θυρών. Ουσιαστικά, σου προκαλεί το συναίσθημα πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στη κεντρική κονσόλα δεσπόζουν δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Μία οριζόντια 10,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι στη θέση του πίνακα οργάνων και μία τεράστια οθόνη αφής 15,4 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Η απόκριση της οθόνης αφής είναι αμεσότατη και τα γραφικά της μοντέρνα, αποδεικνύοντας πως η Geely δεν έκανε εκπτώσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το τιμόνι έχει κάπως ασυνήθιστο, πολυγωνικό σχήμα, αλλά αποδεικνύεται βολικό στη χρήση. Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει μία ογκώδης κονσόλα με περιστροφικό χειριστήριο, ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο, δύο θέσεις για κινητά (η μία έχει ασύρματη φόρτιση), κρύβοντας μάλιστα στο εσωτερικό της, επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.

Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.750 mm, το Geely EX5 θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την άνεση των επιβατών του. Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από πλούσιοι για αυτούς που θα βρεθούν μπροστά, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να απολαμβάνουν άφθονο «αέρα» για τους ώμους και το κεφάλι. Η πραγματική αποκάλυψη, όμως, έρχεται στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ακόμα και τρεις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ αν βρεθούν δύο θα νιώσουν… «βασιλικά», έχοντας στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για τα γόνατα τους. Ακόμα κι αν αυτοί που βρίσκονται μπροστά είναι υψηλού αναστήματος. Σε αυτή την αίσθηση ευρυχωρίας, συμβάλλει και το εντελώς επίπεδο πάτωμα, λόγω της απουσίας του κεντρικού τούνελ μετάδοσης. Αυτή η γενναιοδωρία προς τους επιβάτες έχει, αναπόφευκτα, έναν μικρό αντίκτυπο στον χώρο αποσκευών. Τα 461 lt του πορτ μπαγκάζ δεν είναι σε καμία περίπτωση λίγα και θα καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, όμως δεν αποτελούν κορυφαία τιμή για την κατηγορία.

Ωστόσο, πρόκειται για μία συνειδητή επιλογή της Geely. Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, βέβαια, ο χώρος εκτοξεύεται στα 1.877 lt, δημιουργώντας μια τεράστια, επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Η άνεση, όμως, δεν είναι μόνο θέμα χώρου αλλά και θέμα καθισμάτων! Και αυτά του EX5 χαρακτηρίζονται ως εξαιρετικά. Δεν είναι μόνο θερμαινόμενα, αλλά και αεριζόμενα (στον βασικό εξοπλισμό)! Ένα χαρακτηριστικό που αποτελεί ευλογία στο απαιτητικό ελληνικό καλοκαίρι. Στην πλουσιότερη έκδοση, προσφέρουν μέχρι και λειτουργία μασάζ με 6 διαφορετικά προγράμματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι αποδεικνύονται ξεκούραστα, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση, στηρίζοντας σωστά το σώμα. 

Δείτε ακόμη: Αλλάζει ο χάρτης της αυτοκίνησης στην Ελλάδα! 

Προηγμένη τεχνολογία, με αστερίσκους

Στο κομμάτι της τεχνολογίας, τα πράγματα είναι κάπως περίπλοκα. Από τη μία, το EX5 διαθέτει πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Οι δύο μεγάλες οθόνες που αναφέραμε, το head-up display στην πλούσια έκδοση Tech, οι over-the-air (OTA) ενημερώσεις που διατηρούν το λογισμικό του αυτοκινήτου επικαιροποιημένο, αλλά και το ηχοσύστημα 16 ηχείων της Flyme Sound (έχει ηχεία μέχρι και στα προσκέφαλα) στην πλουσιότερη έκδοση, συνθέτουν μια εντυπωσιακή εικόνα. Η λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) είναι ομολογουμένως πιο σωστή και ομαλή από πολλές κινεζικές προτάσεις, όπως και η λειτουργία του ραδιοφώνου, το οποίο μάλιστα έλαβε και μια ενημέρωση λογισμικού κατά τις πρώτες ημέρες της δοκιμής μας. Ακόμα, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που έρχονται από ακριβότερες προτάσεις όπως η αυτόματη αλλαγή λωρίδας, οι κάμερες 360 μοιρών που επιτρέπουν παρκάρισμα με ακρίβεια χιλιοστού και η προειδοποίηση για διερχόμενα οχήματα, πεζούς ή ποδηλάτες όταν πάει να ανοίξει η πόρτα, κερδίζουν τις εντυπώσεις.

γλυκά
  • Τιμή
  • Κατανάλωση-Αυτονομία
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
ξινά
  • Smartphone integration
  • Διάρθρωση μενού
  • Αίσθηση τιμονιού

Από την άλλη, υπάρχουν κάποιες πολύ χτυπητές αδυναμίες που θολώνουν την κατά τα άλλα θετική εικόνα. Η πιο βασική είναι η απουσία Android Auto και Apple CarPlay κατά το λανσάρισμα του μοντέλου. Η εταιρεία υπόσχεται ότι θα προστεθούν μέσω μελλοντικής ΟΤΑ ενημέρωσης, όμως η απουσία τους από ένα τόσο τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο του 2025 είναι αισθητή. Το μενού, αν και πλούσιο σε ρυθμίσεις, είναι πολύπλοκο και απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Το drop down menu έχει κάποιες συντομεύσεις και προσφέρει τη δυνατότητα προσθήκης και αφαίρεσης ορισμένων, όμως ανάμεσα σε αυτές δεν είναι λειτουργίες όπως συστήματα υποβοήθησης που ο οδηγός μπορεί να μην επιθυμεί σε κάθε διαδρομή (ενδεικτικά η προειδοποίηση ορίου ταχύτητας ή η ανίχνευση κόπωσης). Είναι σαφές ότι το hardware του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό, αλλά το λογισμικό χρειάζεται ακόμα ραφινάρισμα. Η αναμενόμενη μεγάλη ενημέρωση που έχει προαναγγείλει η Geely αναμένεται να λύσει πολλά από αυτά τα προβλήματα και να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό του αυτοκινήτου.

Ήρεμη δύναμη…

Το Geely EX5 κινείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 218 ίππους (160 kW) και 320 Nm ροπή στους εμπρός τροχούς. Αυτές οι τιμές ισχύος του επιτρέπουν να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 6,9 sec! Ωστόσο, ο χαρακτήρας του EX5 δεν είναι εκρηκτικός. Η δύναμη αποδίδεται με έναν εξαιρετικά γραμμικό τρόπο. Στο πρόγραμμα Eco η απόκριση είναι ήπια, στο Sport γίνεται πιο έντονη και στο Comfort έχουμε μία ενδιάμεση κατάσταση, αλλά σε κανένα προφίλ δεν νιώθεις το απότομο ξέσπασμα που χαρακτηρίζει άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Είναι ρυθμισμένο για να επιταχύνει πολιτισμένα, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με τον άνετο χαρακτήρα του. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Ακόμα και στο πιο έντονο από τα τρία διαθέσιμα επίπεδα, η επιβράδυνση είναι ήπια. Ο τρόπος που «κόβει» θυμίζει περισσότερο ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα που μειώνει ταχύτητα με την επιλογή μίας μικρότερης σχέσης στο κιβώτιο, παρά το απότομο «φρένο» που συναντάμε σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φυσικά για one pedal drive, ούτε λόγος.

Το τιμόνι προσφέρει αμεσότητα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, επιτρέποντάς σου να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο με ευκολία, την ώρα που το βάρος του μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η αίσθηση και η πληροφόρηση δεν είναι από τα δυνατά του σημεία όμως υπάρχουν κάποια ψήγματα και δεν απουσιάζουν τελείως αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, σε αντίθεση με πολλές προτάσεις του ανταγωνισμού, κυρίως από την Κίνα. Η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση. Περνάει πάνω από τις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με έναν τρόπο «αρχοντικό», απορροφώντας τις ανωμαλίες αποτελεσματικά. Στις εγκάρσιες κακοτεχνίες, μάλιστα, η απόδοσή της είναι πολύ καλύτερη από τον μέσο όρο.

Δείτε ακόμη: Tα δέκα ασφαλέστερα αυτοκίνητα από την Κίνα! 

Κάτι που παρατηρήσαμε, είναι πως σε δρόμους με έντονες και συνεχόμενες βυθίσεις ή σε σημεία όπου υπάρχει «σκαλοπάτι» (όπως όταν περνάς από σαμαράκια ή από παλιά σε νέα άσφαλτο), η ταλάντευση του αμαξώματος συνεχίζεται για λίγο μετά το πέρασμα από το σημείο. Δεν είναι κάτι που ενοχλεί. Οι περισσότεροι επιβάτες και οδηγοί ίσως να μην το παρατηρήσουν καν, αλλά ένας πιο έμπειρος οδηγός θα το καταλάβει. Κόντρα στα παραπάνω, στον επαρχιακό δρόμο το EX5 αποδεικνύεται πιο ικανό και ευχάριστο από όσο περιμένεις. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και τα ηλεκτρονικά κάνουν την εμφάνισή τους με διακριτικό τρόπο και χωρίς να διαταράσσεται η ισορροπία του αυτοκινήτου.

Στον τομέα της κατανάλωσης και της αυτονομίας το Geely EX5 μας εξέπληξε θετικά. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση της τάξης των 16 kWh/100 km. Στην πράξη και χωρίς καμία προσπάθεια για οικονομική οδήγηση (και με τον κλιματισμό να δουλεύει εντατικά λόγω ζέστης), είναι απόλυτα εφικτό να δεις τιμές γύρω στις 14-15 kWh/100 km, ακόμα και σε συνθήκες ταξιδιού με φορτωμένο το αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) ωφέλιμης χωρητικότητας 60,2 kWh μπορεί να προσφέρει μια ρεαλιστική αυτονομία που ξεπερνά τα 400 km (η επίσημη τιμή WLTP είναι 410-430 km, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού). Με λίγη προσπάθεια, η επίσημη αυτονομία επιβεβαιώνεται και με το παραπάνω στην πράξη. Η φόρτιση, από την άλλη είναι απλά ικανοποιητική και στον μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ταχυφορτιστή DC, το EX5 μπορεί να δεχτεί ισχύ έως 100 kW, επιτρέποντάς του να αναπληρώσει την ενέργεια της μπαταρίας από το 30% στο 80% σε περίπου 20 λεπτά, καθιστώντας τα μακρινά ταξίδια απολύτως εφικτά. Σε φορτιστή AC, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 11 kW.

συμπέρασμα

Το EX5 είναι η απόδειξη ότι η Geely ήρθε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα για να πρωταγωνιστήσει. Προσφέρει μια αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας που δύσκολα βρίσκεις σε αυτά τα χρήματα, εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες, κορυφαία άνεση και μια εντυπωσιακά χαμηλή, και πάνω από όλα «πραγματική» κατανάλωση. Φυσικά, δεν είναι τέλειο. Το λογισμικό του infotainment χρειάζεται βελτίωση, με κυριότερες ελλείψεις την απουσία smartphone integration (προς το παρόν) και την έλλειψη φυσικών χειριστηρίων. Ωστόσο, η Geely έχει αποδείξει ότι ακούει και βελτιώνεται συνεχώς μέσω των over-the-air ενημερώσεων. Με τιμή που ξεκινά από 34.990 ευρώ (για τα πρώτα 100 αυτοκίνητα υπάρχει έκπτωση 2.000 ευρώ), το Geely EX5 είναι ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με ρεαλισμό και ουσία, και αξίζει σίγουρα να μπει στη shortlist όποιου αναζητά ένα ευρύχωρο, άνετο και αποδοτικό ηλεκτρικό οικογενειακό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...