Δοκιμή MG ZS Max Hybrid+ 197 PS: Οικιακή οικονομία
Δίνοντας απάντηση σε κάθε οικογενειακή απαίτηση, από τη χαμηλή κατανάλωση και τους χώρους μέχρι τις τίμιες επιδόσεις και τη μεγάλη εγγύηση, το υβριδικό MG ZS Max είναι ένα SUV που δύσκολα αντικρούει ο ανταγωνισμός.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα πλήρες SUV για οικογενειακή χρήση που δύσκολα εντοπίζεις τρωτά σημεία, φτιάχνοντας ένα πακέτο με όλα όσα χρειάζεσαι, σε λογική τιμή. Η MG ξεκίνησε δυναμικά στην ελληνική αγορά και από ότι φαίνεται συνεχίζει έτσι, με το ZS Max Hybrid+ να αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για αυτοκίνητο «όλα σε ένα», που ανταποκρίνεται τόσο στην καθημερινότητα, όσο και σε ταξίδια.
Έχοντας μπει πλέον κάτω από την ομπρέλα της SAIC, ενός εκ των μεγαλύτερων κινεζικών ομίλων, η MG Motor δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τη μάρκα που θυμούνται οι παλαιότεροι, πέρα από το οκταγωνικό σήμα που κοσμεί τη μάσκα. Η είσοδος στην ελληνική αγορά πραγματοποιήθηκε προς τα τέλη του 2023, κάτι που σημαίνει ότι το 2024 είναι η πρώτη πλήρης χρονιά που δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά. Και τα αποτελέσματα, περιμένουμε ότι θα είναι εντυπωσιακά. Αφού λοιπόν η αρχική «ωρίμανση» ολοκληρώνεται με επιτυχία, έρχονται και ακόμη πιο ενδιαφέροντα μοντέλα. Όπως το νέο SUV με το όνομα ZS Max Hybrid+ που προσφέρει 197 PS ισχύος, ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που περιορίζει την κατανάλωση, πολύ καλούς χώρους και εξαιρετικό εξοπλισμό.
Family member
Αν και το MG ZS Max Hybrid+ δεν μοιάζει καθόλου με το γνωστό μας ZS, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως μέλος της οικογένειας MG. Μπροστά οι LED προβολείς με τη μεγάλη μάσκα και τις εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα ενδιαφέρον οπτικό αποτέλεσμα. Οι αναλογίες εντάσσονται ξεκάθαρα στο πλαίσιο των SUV με ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος στα 161 mm, προστατευτικά άβαφα πλαστικά σε θόλους, μαρσπιέ, προφυλακτήρες και διακοσμητικά φιλέτα να ολοκληρώνουν την εικόνα. Οι διαστάσεις από την άλλη, είναι αρκετά μεγαλύτερες από του ZS, με μήκος 4,43 m που οριακά τοποθετούν το ZS Max στην επόμενη κατηγορία, αυτή των C-SUV. Το μεταξόνιο των 2.610 mm, δημιουργεί και τις προϋποθέσεις για μια πολύ άνετη καμπίνα.
Όνομα και πράγμα
Οι χώροι αποτελούσαν έτσι κι αλλιώς πλεονέκτημα για το MG ZS. Στη Max εκδοχή του όμως η ευρυχωρία πολλαπλασιάστηκε, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους πάρα πολύ χώρο για τα γόνατα, τους ώμους και το κεφάλι. Τέσσερα άτομα, ακόμη και ψηλοί κοντά στα 2 m, θα κάτσουν εντυπωσιακά άνετα, ενώ η φιλοξενία ενός πέμπτου δεν θα προκαλέσει τόσο μεγάλο πρόβλημα για κοντινές και μεσαίες αποστάσεις. Η υβριδική φύση του μοντέλου δεν πλήττει τόσο τον χώρο αποσκευών, με τον όγκο των 443 lt και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα που βοηθάει στη σωστή φόρτωση. Σε αντίστοιχο μήκος κύματος κινείται και η υπόλοιπη καμπίνα, με πολύ υψηλό βαθμό πρακτικότητας. Στην κονσόλα υπάρχουν βολικές θήκες και ποτηροθήκες, ενώ όλοι οι επιβάτες θα βολέψουν άνετα τα μικροαντικείμενά τους.
Σε επίπεδο σχεδίασης, το MG ZS Max Hybrid+ παίζει το πάντα επίκαιρο χαρτί του πλούσιου ψηφιακού χαρακτήρα. Ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών είναι πλήρης πληροφοριών και με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης. Μαζί με τις ξεχωριστές ενδείξεις για την ταχύτητα και τις rpm του βενζινοκινητήρα, αλλά και στάθμη καυσίμου-θερμοκρασίας, «κλέβει» το μάτι και δείχνει μεγαλύτερος από ότι πραγματικά είναι. Στη δεύτερη και τρίτη έκδοση εξοπλισμού υπάρχει και μια μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Το infotainment έχει ευχάριστα γραφικά, εύκολη περιήγηση και γρήγορη λειτουργία. Υποστηρίζει (αποκλειστικά ενσύρματα) Apple CarPlay και φιλοξενεί σχεδόν το σύνολο των συστημάτων, από το MG Pilot με τα 13 βοηθήματα του οδηγού (ενεργητικής ασφάλειας) μέχρι τον κλιματισμό.
Ευτυχώς, οι πρακτικές συντομεύσεις με φυσικά πλήκτρα κάτω από την οθόνη και η μπάρα στο αριστερό τμήμα της απλοποιούν τις κινήσεις και διευκολύνουν τον χειρισμό. Ωστόσο, ως φάουλ κρίνουμε την απουσία ενός διακόπτη συντομεύσεων με εξατομικευμένες επιλογές στα συστήματα ασφαλείας, για ταχεία επιλογή των προσωπικών προτιμήσεων, όπως κάνουν πολλοί κατασκευαστές πλέον. Η απενεργοποίηση των πιο ενοχλητικών εξ αυτών δεν γίνεται τόσο εύκολα και γρήγορα όσο θα θέλαμε, ενώ δεν μπορείς να επέμβεις σε πολλά από αυτά όσο το αυτοκίνητο κινείται. Κοινώς, θα πρέπει να είσαι σταματημένος και να επαναλαμβάνεις τη διαδικασία κάθε φορά που βάζεις μπροστά. Αυτό από μόνο του αποτελεί ένα πλήγμα για την εργονομία, η οποία στο σύνολό της δεν παρουσιάζει άλλα προβλήματα και είναι προσεγμένη. Γιατί όμως να μην δίνεται αυτή η δυνατότητα;
Επιστρέφοντας στο infotainment, πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτή είναι η πληρέστερη πρόταση που έχουμε δοκιμάσει σε μοντέλο της MG. Πλαισιώνεται και από κάμερες 360 μοιρών στην κορυφαία έκδοση (όπως το αυτοκίνητο δοκιμής) για τη βέλτιστη δυνατή ορατότητα σε στενά περάσματα και στο παρκάρισμα. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Οι επενδύσεις έχουν όμορφη αίσθηση, χρησιμοποιούνται αρκετά μαλακά πλαστικά, ενώ τα σκληρότερα είναι προσεκτικά επιλεγμένα χωρίς να αφήνουν την αίσθηση του φθηνού. Αντίστοιχα, η συναρμογή τους έχει γίνει με αρκετή προσοχή, σύνολο που αφήνει μια θετική εντύπωση. Οι δύο «όροφοι» στο ταμπλό μπροστά στον συνοδηγό, ο φουτουριστικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, οι διακόπτες του τιμονιού, αλλά και οι εξαγωνικοί αεραγωγοί με την οθόνη από κάτω α λα… Lamborghini Urus, δίνουν ωραίο οπτικό αποτέλεσμα. Τέλος, η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα, αν και δεν κατεβαίνει όσο χαμηλά θα θέλαμε το κάθισμα. Το μεγαλύτερο «λάθος», πάντως, είναι η έλλειψη τηλεσκοπικής κίνησης στο τιμόνι, καθώς ρυθμίζεται μόνο στο «πάνω-κάτω».
Το Plus κάνει τη διαφορά
Η υιοθέτηση ενός υβριδικού συστήματος, με τον κωδικό “Hybrid+”, αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα στο MG ZS Max, καθώς το σύνολο προσφέρει πολύ υψηλή ισχύ, αλλά και μετρημένη κατανάλωση καυσίμου. Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με 102 PS και 128 Nm, όπως και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 136 PS και 250 Nm. Το αποτέλεσμα που προκύπτει από τον συνδυασμό τους είναι οι 197 PS με 465 Nm, ισχύς που κινεί με μεγάλη άνεση το μικρομεσαίο MG με 0-100 km/h σε 8,7 sec. Η τελική ταχύτητα είναι λιγότερο εντυπωσιακή, στα 168 km/h. Το κιβώτιο που αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης του βενζινοκινητήρα στους τροχούς, είναι ένα αυτόματο, των τριών σχέσεων. Αν και «ακούγονται» λίγες, στην πράξη μέχρι τα περίπου 90 km/h η κίνηση γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος συνδέεται απευθείας στο διαφορικό, άρα δεν χρησιμοποιεί τις σχέσεις του σασμάν. Εκείνες, αναλαμβάνουν δράση από αυτή την ταχύτητα και άνω.
Η μετάβαση από το ρεύμα στη βενζίνη (εντός πόλης, με χαμηλές ταχύτητες) είναι πολύ ομαλή και μερικές φορές θα χρειαστεί να κοιτάξεις στο στροφόμετρο για να καταλάβεις τι γίνεται. Αν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ αντιλαμβάνεσαι μια υστέρηση μέχρι τελικά το σύστημα να αποδώσει όλη την ισχύ του, ωστόσο η άκρως πειστική επιτάχυνση που ακολουθεί, αποζημιώνει τον χαμένο χρόνο. Το θέμα είναι ότι η διάρκεια της συνολικής ισχύος είναι συγκεκριμένη. Δεν θα νιώσεις πτώση απόδοσης με 2-3 επιταχύνσεις, όμως αν θελήσεις να κινηθείς για μεγάλο χρονικό διάστημα με τέρμα γκάζι, κάποια στιγμή η ενέργεια της μπαταρίας θα εξαντληθεί και θα μείνεις με τους 102 PS του βενζινοκινητήρα. Να πούμε ότι η μπαταρία των 1,83 kWh είναι αρκετά μεγάλη για full hybrid αυτοκίνητο και ενισχύει τη συνολική αποδοτικότητα. Αποθηκεύει αρκετή ενέργεια και έτσι το MG ZS Max κινείται για αρκετή ώρα αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι να χρειαστεί η συνδρομή του μοτέρ βενζίνης.
γλυκά
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Απόδοση φώτων
- Ευελιξία
- Ευκολία οδήγησης
- Τιμή (συγκριτικά)
- Εγγύηση
ξινά
- Έλλειψη συντομεύσεων συστ. ασφαλείας
- Τιμόνι χωρίς τηλεσκοπική ρύθμιση
- Πτώση ισχύος υπό πίεση
- Eλαστικά πρώτης τοποθέτησης
Και πολλές φορές το τελευταίο δεν αναλαμβάνει την κίνηση, αλλά λειτουργεί σειριακά, ως γεννήτρια για την μπαταρία, καίγοντας λιγότερο καύσιμο από ότι θα έκαιγε αν γυρνούσε τους τροχούς. Στο ταξίδι η μεγάλη μπαταρία εξασφαλίζει ότι ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τους 197 PS, ακόμη και αν οδηγεί για πολλή ώρα με υψηλές ταχύτητες. Σε ανηφορικά κομμάτια με φορτίο κάποια στιγμή η ηλεκτρική ενέργεια θα εξαντληθεί, ανεβάζοντας τον θόρυβο του κινητήρα και την απόδοση του συστήματος, ωστόσο κάτι τέτοιο συμβαίνει σπάνια και μόνο αν συναντήσει μεγάλη κλίση στο οδόστρωμα για κάμποσα χιλιόμετρα. Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, εντός πόλης σταθεροποιείται εύκολα στα 5,5 lt ανά 100 km και στον αυτοκινητόδρομο, υπολογίστε περίπου 1 lt περισσότερο. Παράλληλα οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (113 gr διοξείδιο του άνθρακα ανά km) εξασφαλίζουν και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας με βάση την ισχύουσα μέθοδο υπολογισμού τους. Κλείνοντας το κεφάλαιο του συστήματος κίνησης, μπορούμε να πούμε ότι το Hybrid+ προσφέρει μια πολύ καλή αναλογία επιδόσεων-κατανάλωσης. Ναι μεν καίει λίγο παραπάνω από άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, όμως προσφέρει σαφώς καλύτερες επιδόσεις και επιπλέον, δεν χρησιμοποιεί το -πολλές φορές εκνευριστικό- κιβώτιο CVT.
Δείτε ακόμη: Το MG 3 Hybrid+ είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα το 2025
Οικογενειακός προσανατολισμός
Στον δρόμο, το MG ZS Max Hybrid+ δεν είναι τίποτα διαφορετικό από αυτό που περιμένεις. Άνετο, ασφαλές και ξεκούραστο, ειδικά εντός πόλης που κινείται αθόρυβα και πολύ ευέλικτα λόγω του «κοφτερού» τιμονιού. Το οικογενειακό SUV της MG καλύπτει εύκολα μεγάλες αποστάσεις και δεν θα πει όχι στο ταξίδι, προσφέροντας καλή ποιότητα κύλισης. Ο αυτοκινητόδρομος αντιμετωπίζεται εύκολα χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση και την απουσία ενοχλητικών δονήσεων. Λίγος θόρυβος από την κύλιση σπάει το φράγμα και εισέρχεται στην καμπίνα, όμως αυτό οφείλεται περισσότερο στα ελαστικά παρά στο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και η ρύθμιση είναι πολύ καλή. Προφανώς δίνεται προτεραιότητα στην άνεση, αφού αυτό είναι και το βασικό ζητούμενο σε ένα οικογενειακό SUV.
Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι στις στροφές είναι πλαδαρό. Κάθε άλλο, αφού η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητική, παρά τις κλίσεις που υπάρχουν. Το αμάξωμα ελέγχεται καλά, το τιμόνι δεν διεκδικεί βραβείο ακρίβειας ή αναλυτικότητας αλλά στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση, μαζί με θετική αίσθηση από το πεντάλ. Τα 465 Nm του υβριδικού συστήματος δύσκολα θα προβληματίσουν το σύνολο, ακόμη κι αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα από το ενδεδειγμένο για ένα οικογενειακό SUV. Το μοναδικό κομμάτι που δεν βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο είναι τα κακά εργοστασιακά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Giti GitiComfort 225V1) που ούτε στο στεγνό καταφέρνουν να προσφέρουν αρκετή πρόσφυση με το ZS Max να ανοίγει πρόωρα την τροχιά του εμπρός μέρους του και παράλληλα, έχουν υψηλό θόρυβο κύλισης. Κλείνοντας, να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε την εξαιρετική απόδοση των φωτιστικών σωμάτων που βοηθά στην οδήγηση το βράδυ, ειδικά σε επαρχιακό δίκτυο.
Ρεαλιστική προσέγγιση
Ένα οικογενειακό, αυτόματο υβριδικό SUV με σχεδόν 200 PS και πλήρη εξοπλισμό δεν είναι κάτι προσβάσιμο σε όλες τις οικογένειες. Το κόστος, συνήθως είναι αρκετά υψηλό. Το MG ZS Max Hybrid+ φέρνει αυτό το πακέτο σε πολύ χαμηλότερο budget, χωρίς μάλιστα να υπολείπεται έναντι των ακριβότερων. Φυσικά, οι 24.050 ευρώ δεν είναι αμελητέα ποσότητα, ωστόσο η τιμή κρίνεται ως άκρως φυσιολογική με βάση όσα προσφέρει η βασική πρόταση (SUV, 197 PS, αυτόματο κιβώτιο, εξοπλισμός) και βέβαια, τον ανταγωνισμό. Η εισαγωγική έκδοση Excite περιλαμβάνει το MG Pilot με 13 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά ακόμη στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Η ενδιάμεση έκδοση Exclusive, θεωρούμε ότι η είναι η χρυσή τομή, καθώς με 26.550 ευρώ ο αγοραστής παίρνει 17άρες ζάντες, keyless entry, αισθητήρα βροχής, προβολείς LED, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 12,3 ιντσών. Τέλος, η ακριβότερη έκδοση Luxury φέρνει κάμερες 360 μοιρών, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και 18άρες ζάντες, έναντι 29.150 ευρώ. Φυσικά το MG ZS Max Hybrid+ συνοδεύεται από 7 χρόνια εγγύηση.
συμπέρασμα
Η έλευση του MG ZS Max Hybrid+ στην ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εταιρεία. Αποτελεί ένα ενδιάμεσο σκαλοπάτι από το ZS στο HS, για εκείνους που θέλουν περισσότερους χώρους, πιο σύγχρονη εμφάνιση, καλύτερο εξοπλισμό και βελτιωμένη τεχνολογία από το ZS, αλλά δίχως να φτάσουν στις διαστάσεις και το κόστος του μεγαλύτερου HS. Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το μοντέλο διατίθεται αποκλειστικά ως Hybrid+, τουλάχιστον για την ώρα. Ένα μηχανικό σύνολο το οποίο παντρεύει σωστά τις επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Κερασάκι στην τούρτα οι παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας, η καλή οδική συμπεριφορά και η άνεση στην καθημερινή χρήση.