Δοκιμή Volkswagen Touareg 3.0 TSI V6 eHybrid 381 PS: Ευγενής καταγωγή

Το Volkswagen Touareg εξαργυρώνει όλα τα πλεονεκτήματα και την τεχνογνωσία του group στα κορυφαία SUV, ενώ παράλληλα παίζει το χαρτί της διακριτικότητας σε ένα άκρως πολυτελές σύνολο.

  • -
  • -
Ισχύς381 PS
Ροπή600 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας23,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)2,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)50,0 gr/km
με μια ματιά

Όποιος ζητάει ένα μεγάλο SUV με κορυφαίες τεχνολογίες, διάχυτη πολυτέλεια και ικανότητα να εκμηδενίζει αποστάσεις, αλλά χωρίς… προκλητικό σήμα, τότε το Volkswagen Touareg αποτελεί ιδανική πρόταση. Ως eHybrid, έχει στη διάθεσή του και 381 ίππους, ενώ με τακτική φόρτιση μπορεί να κινείται ακόμη και ως αμιγώς ηλεκτρικό στην καθημερινότητα.

Από το 2002 όπου και παρουσιάστηκε ως το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας, το Volkswagen Touareg έχει γράψει το δικό του κεφάλαιο στην κατηγορία. Οι ισχυροί κινητήρες, οι υψηλές εκτός δρόμου ικανότητες, οι χώροι και η premium αίσθηση το κατέστησαν ολοκληρωμένο απέναντι στον ανταγωνισμό, ενώ είχε ακόμη ένα πλεονέκτημα που δεν βρίσκεις εύκολα σε μοντέλα που φλερτάρουν με εξαψήφια τιμή αγοράς: έναν σχετικά low-profile χαρακτήρα. Αυτό, ισχύει μέχρι και σήμερα. Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με μοντέλα όπως το Audi Q8, την Porsche Cayenne, ακόμη και την Lamborghini Urus, το Touareg δεν προκαλεί τα βλέμματα, επιτρέποντας στον οδηγό και τους επιβάτες να απολαύσουν ήσυχοι την κορυφαία πολυτέλεια που προσφέρει.

Επιβλητικό εκτόπισμα

Με μήκος στα 4.902 mm, πλάτος 1.984 mm και ύψος 1.693 mm, το Volkswagen Touareg είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά, τα χρωμιωμένα διακοσμητικά σε πολλά σημεία του αμαξώματος (πλαίσιο παραθύρων, μάσκα, ράγες οροφής) δίνουν έναν διακριτικά πολυτελή αέρα, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, οι πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών έδεσαν πολύ ωραία με τις μεγάλες διαστάσεις του οχήματος, γεμίζοντας πειστικά τους ευμεγέθεις θόλους. Ένα ακόμη σχεδιαστικό highlight είναι οι δυναμικοί LED προβολείς που χωρίζονται σε τρία στοιχεία, δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι αποτελούν τη φυσική συνέχεια της μάσκας. Στο πίσω μέρος τα δύο φωτιστικά σώματα που ενώνονται, όπως και οι δύο -κανονικότατες- απολήξεις της εξάτμισης, ξεχωρίζουν.

Βιτρίνα!

Στο εσωτερικό του Volkswagen Touareg, η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την πληρέστατη ψηφιακή ταυτότητά του. Χωρίς να πέφτει… θύμα της υπερβολής, το μεγάλο SUV από το Wolfsburg καλωσορίζει τους επιβάτες με το Innovision Cockpit, ένα ενιαίο σύστημα δύο οθονών, μια 12 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και ακόμη μια, 15 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το infotainment, όπως και διάφορες βασικές λειτουργίες του οχήματος (κλιματισμός, θέρμανση/ψύξη καθισμάτων, μασάζ κλπ). Το μενού χρειάζεται κάποιο χρόνο προσαρμογής προκειμένου ο χειρισμός να γίνεται γρήγορα, ενώ δεν θα λείψουν οι στιγμές που ο οδηγός θα… ψάχνεται για να βρει αυτό ακριβώς που θέλει. Ωστόσο τα θετικά της υπόθεσης είναι η γρήγορη απόκριση του συστήματος, όπως και οι πληρέστατες δυνατότητες συνδεσιμότητας (ασύρματο Apple CarPlay, Android Auto) με smartphone.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μερικούς βασικούς διακόπτες (εκκίνηση-σβήσιμο κινητήρα, ηλεκτρονικό χειρόφρενο & Auto Hold, απενεργοποίηση ESP, Alarm), ένα χειριστήριο αυξομείωσης της έντασης, όπως και δύο περιστροφικούς διακόπτες: έναν για την επιλογή προγράμματος οδήγησης και ένας για τη ρύθμιση ύψους της προαιρετικής πνευματικής αερανάρτησης. Μπροστά συναντάμε μια πρακτική θήκη με αναδιπλούμενο κάλυμμα, όπως και ένα σετ ποτηροθήκες. Σε γενικές γραμμές η ευχρηστία της κονσόλας βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με διάφορους αποθηκευτικούς χώρους, συνυπολογίζοντας και το ευρύχωρο υποβραχιόνιο. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής της καμπίνας, η οποία όχι απλά αγγίζει, αλλά σε πολλά σημεία ξεπερνάει τις «εδραιωμένες» και πιο αναγνωρισμένες εταιρείες που επίσης δραστηριοποιούνται στις πολυτελείς κατηγορίες.

Μιας και αναφερθήκαμε στην πολυτέλεια, το Touareg αποσπά εξαιρετικά υψηλό premium feeling με στοιχεία όπως η μεγάλη, γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή, τα κουρτινάκια στα παράθυρα, τις δερμάτινες επενδύσεις εξαιρετικής ποιότητας, ακόμη και soft close για τις πόρτες. Είναι δεδομένο ότι όποιος μπει στο εσωτερικό του, θα εντυπωσιαστεί από την προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Για το τέλος, αφήσαμε ένα ακόμη δυνατό χαρτί του Volkswagen Touareg: τους χώρους για τους επιβάτες. Ακόμη και πέντε ενήλικες θα βολευτούν με περίσσεια άνεση στη μεγάλη καμπίνα, δίχως να ακουστεί παράπονο από καμία θέση. Το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων εξασφαλίζει τον απαραίτητο αέρα για τα γόνατα, ενώ η ψηλή οροφή δημιουργεί φιλόξενες προϋποθέσεις στο πίσω κάθισμα ακόμη και για ενήλικες που ξεπερνούν τα 1,9 μέτρα ύψους. Τώρα, στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος περιορίζει σημαντικά τον χώρο. Ακόμη κι έτσι όμως, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 665 λίτρα, νούμερο που είναι αδύνατο να αφήσει περιθώριο για γκρίνια.

Υβριδικός Γολιάθ

Η έκδοση του Volkswagen Touareg που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η eHybrid. Πρόκειται για ένα Plug-In Hybrid σύνολο που αποτελείται από έναν V6 turbo βενζινοκινητήρα TSI των 3.0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των 8 σχέσεων. Ο πρώτος αποδίδει 340 ίππους με 450 Nm ροπή και ο δεύτερος, 136 ίππους. Το τελικό αποτέλεσμα είναι 381 ίπποι με 600 Nm ροπή, που εξασφαλίζουν 0-100 km/h σε 5,9 sec και τελική ταχύτητα 250 km/h. Από τα νούμερα είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος ότι οι επιδόσεις, δεν λείπουν από το γερμανικό SUV. Με τέρμα πατημένο το δεξί πεντάλ το Touareg ανασηκώνεται σαν ταχύπλοο και επιταχύνει με ψυχή, καθιστώντας τις προσπεράσεις εύκολη υπόθεση, ακόμη και με πλήρες φορτίο.

γλυκά
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Διακριτικότητα
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Πολυπλοκότητα infotainment
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
  • Ταχύτητα φόρτισης
  • Βάρος

Ο V6 παράγει μια μελωδική χροιά όταν λειτουργεί ψηλά, ενώ στις χαμηλές rpm, ούτε που ακούγεται. Το σύστημα κίνησης διακρίνεται για την smooth συμπεριφορά του, σε κάθε συνθήκη. Ακόμη και η μετάβαση από το πλήρως ηλεκτρικό mode, στον 3.0 TSI (όταν τελειώνει η μπαταρία για παράδειγμα, ή όταν ο οδηγός ζητά όλη την ισχύ), γίνεται ομαλά, χωρίς δονήσεις ή θόρυβο. Ο ηλεκτροκινητήρας από την πλευρά του, μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ονομαστική ισχύ, όμως λόγω της ροπής καταφέρνει να κινεί σχετικά εύκολα το SUV των 2.443 kg στην ηλεκτρική λειτουργία. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία των 14,3 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας, οποία φορτίζει σε 8,5 ώρες από οικιακή παροχή AC (2,3 kW) ή σε 5 ώρες και 10 λεπτά από παροχή των 3,6 kW. Θα μπορούσε πάντως να υπάρχει ένας ισχυρότερος φορτιστής, για ταχύτερη αναπλήρωση της ενέργειας. Σύμφωνα με την Volkswagen, μια πλήρης φόρτιση αρκεί για έως και 53 km, όμως για να… είστε μέσα, υπολογίστε περίπου 40, το πολύ 45 km αν το βασικό πεδίο δράσης είναι η πόλη (με αραιή κίνηση). Το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα του αυτοκινήτου των 2,4 τόνων εξαντλεί γρηγορότερα το ενεργειακό απόθεμα, άρα η λιγότερη κίνηση συνεπάγεται και αυξημένη αποδοτικότητα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση βενζίνης από τον 3.0 TSI, στο ταξίδι ορίζεται περίπου στα 11 lt / 100 km, ενώ σε έναν μεικτό κύκλο, μπορεί να σταθεροποιηθεί κοντά στα 8 lt / 100 km αν ο οδηγός είναι συνεπής με τη φόρτιση του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για εξαιρετικές τιμές για την κατηγορία του Volkswagen Touareg.

Στον αφρό

Φτάνοντας προς τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Volkswagen Touareg ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει. Η πνευματική αερανάρτηση κάνει πολύ καλή δουλειά και «κερδίζει» τις εργολαβικές αστοχίες των ελληνικών δρόμων, φροντίζοντας για την απόλυτη ησυχία στην καμπίνα. Σε συνδυασμό με την απίστευτη ηχομόνωση, συνθέτει μια κορυφαία ποιότητα κύλισης που δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για άνετα, μεγάλα ταξίδια, χωρίς την παραμικρή υποψία κούρασης για τους επιβάτες. Ακόμη και με ταχύτητες κοντά στη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων, η… ζεν ατμόσφαιρα δεν διαταράσσεται. Ο θόρυβος κύλισης είναι άγνωστες λέξεις για όσους ταξιδεύουν με ένα Touareg, ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος (σε μορφή ανεπαίσθητου θροΐσματος) θα εμφανιστεί μόνο αν ξεπεραστεί -αρκετά- το όριο ταχύτητας.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για το Volkswagen Amarok 3.0 TDI

Στο επαρχιακό δίκτυο το μεγάλο SUV της Volkswagen κινείται απροβλημάτιστα, κρύβοντας το βάρος του. Η αποτελεσματική αερανάρτηση προσαρμόζει τη σκληρότητα της απόσβεσης και έτσι οι κλίσεις του αμαξώματος συγκρατούνται σε πολύ φυσιολογικό επίπεδο. Εννοείται ότι η πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση 4MOTION, μαζί με τα ελαστικά 285/40 (σε ζάντες 21’’) είναι ακλόνητη σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο, ακόμη και στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το δυναμικό προφίλ οδήγησης δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητο και αυτό φαίνεται από τον ράθυμο τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Audi Q8 και την Porsche Cayenne, το Volkswagen Touareg έχει εντελώς διαφορετική, πιο family-friendly στόχευση. Το τιμόνι παρ’ όλα αυτά προσφέρει ακρίβεια στα χέρια του οδηγού και ικανοποιητική αίσθηση, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται πραγματικές άγκυρες στο δυνατό φρενάρισμα με τις τεράστιες εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους (μπροστά-πίσω).  

Πριν κλείσουμε το κεφάλαιο της οδικής συμπεριφοράς, θα σταθούμε λίγο στα εκπληκτικά φώτα IQ.Light HD Matrix, ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε δει ποτέ σε αυτοκίνητο, ακόμη και για τα μέτρα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Συνολικά, 38.432 micro LEDs (19.216 σε κάθε φανάρι) αναλαμβάνουν τον φωτισμό του δρόμου και το καταφέρνουν με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Φυσικά υπάρχει λειτουργία matrix, όπου η μεγάλη σκάλα παραμένει μόνιμα αναμμένη σε δρόμους με ελλιπή φωτισμό, σβήνοντας μόνο το κομμάτι της δέσμης που θα καταλήξει στο εμπρός ή τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα. Όμως, το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η πυκνότητα της δέσμης, όπως και η κορυφαία διάχυση δεξιά-αριστερά, που επιτρέπει την άριστη εποπτεία των συνθηκών, είτε σε επαρχιακό, είτε στην εθνική. Παράλληλα, υπάρχει λειτουργία Lane Light, ένα «χαλί» που απλώνεται μπροστά στη λωρίδα, όταν το όχημα κινείται σε αυτοκινητόδρομο. Με απλά λόγια, οι προβολείς δημιουργούν ένα πολύ έντονο φως κάτω στην άσφαλτο, ώστε ο οδηγός να αντιληφθεί γρήγορα ένα εμπόδιο στον δρόμο (ζώο, αντικείμενο ή οτιδήποτε άλλο).

συμπέρασμα

Με το Touareg, η Volkswagen έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείξει τις ικανότητές της, πέρα από τα συμβατικά mainstream μοντέλα. Πρόκειται για ένα άρτιο αυτοκίνητο το οποίο κινείται under the radar, παραμένοντας εντυπωσιακά εύστοχο στην αποστολή του ως ένα κορυφαίο πολυτελές SUV. Η ποιότητα κατασκευής, οι χώροι, το αποδοτικό υβριδικό σύστημα και τα απίστευτα εξελιγμένα συστήματα που εφοδιάζεται, συντελούν στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αυτοκινήτου, από κάθε πιθανή σκοπιά. Επίσης, ένα ακόμη βασικό στοιχείο είναι η αισθητή διαφορά τιμής συγκριτικά με τα μοντέλα που ανταγωνίζεται, σε αντίστοιχες Plug-In Hybrid εκδόσεις. Με αρχική τιμή στις 92.200 €, προφανώς δεν απευθύνεται στον μέσο αγοραστή, όμως μένουν αρκετά «ρέστα» συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Τα οποία μπορούν είτε να εξοικονομηθούν, είτε να αξιοποιηθούν στο «χτίσιμο» από την -ομολογουμένως ακριβή- λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...