Δοκιμή Citroen e-Berlingo: Αθόρυβος μεταφορέας

Μπορεί τα SUV να είναι η πρώτη επιλογή πολλών όταν ψάχνουν κάποιο αυτοκίνητο με άφθονους χώρους και πολλές θέσεις, όμως τα παραδοσιακά MPV μπορούν να είναι πιο λειτουργικά!

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας19,30 kWh/100 km
με μια ματιά

Η ηλεκτρική εκδοχή του Citroen Berlingo αποτελεί την ιδανική λύση για τον χρήστη που έχει ανάγκη τους μεγάλους χώρους, με το ελάχιστο δυνατό κόστος κίνησης και παράλληλα του αρέσει η τεχνολογία.

Το Citroen Berlingo ανέκαθεν ήταν ψηλά στις επιλογές όσων αναζητούδαν αυτοκίνητο με πραγματικά μεγάλους χώρους, με τους Γάλλους παραδοσιακά να ανταποκρίνονται πλήρως σε αυτά τα ζητούμενα. Στην τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2018, το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται σε δύο αμαξώματα. Το «M» με μήκος 4,4 m και το XL στο οποίο το μήκος φτάνει τα 4,7 m. Το 2021 πραγματοποιήθηκε η νεότερη προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου, με την παρουσίαση του e-Berlingo, δηλαδή της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Από τότε η εκδοχή που αφορά τη μεταφορά επιβατών διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση από ηλεκτροκινητήρα, αφήνοντας τα θερμικά σύνολα μόνο για επαγγελματική χρήση.

Μεγάλο απ’ έξω, ακόμα πιο μεγάλο από μέσα

Το Citroen e-Berlingo που είχαμε στα χέρια μας είναι η έκδοση XL και μάλιστα με επταθέσια διάταξη (διατίθεται και ως πενταθέσιο). Αυτό σημαίνει εξωτερικές διαστάσεις της τάξεως των 4.753/1.848/1.849 mm για μήκος/πλάτος/ύψος, αντίστοιχα, την ώρα που το μεταξόνιο φτάνει τα 2.975 mm.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ad86d14ca288cb3e700765bb15595c32.jpeg

Τα παραπάνω νούμερα μεταφράζονται σε ένα πολύ άνετο εσωτερικό, στο οποίο ακόμα και όταν γεμίσουν όλες οι θέσεις κανένας δεν πρόκειται να νιώσει άβολα. Γενικότερα, ο προσανατολισμός του e-Berlingo είναι η παροχή άνετων και ήσυχων μετακινήσεων, τόσο για τον οδηγό όσο και για όλους στο εσωτερικό του.

Βασικός στόχος, η άνεση

Κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα καθίσματα, στα οποία μπορεί η πλευρική στήριξη να είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτό που θα θέλαμε, όμως δεν πρόκειται να κουράσουν όσες ώρες και αν χρειαστεί να καθίσει κάποιος. Ένα ακόμα στοιχείο των καθισμάτων που μαρτυρά τον χαρακτήρα του μοντέλου είναι το μέγεθος και οι διαστάσεις που έχουν! Ειδικά όσον αφορά αυτά της δεύτερης και τρίτης σειράς. Επιπλέον, είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένα με αποτέλεσμα η περιφερειακή ορατότητα να είναι εξαιρετική, στοιχείο που ενισχύεται με τις πολύ μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/93188a6a877f556a1361e7fef06966a6.jpeg

Εξυπηρετεί κάθε ανάγκη

Εκτός από άνεση το e-Berlingo προσφέρει και αυξημένη λειτουργικότητα. Κάτι που είναι εύκολα εμφανές από την παρουσία πάρα πολλών θηκών για μικροαντικείμενα, όπως οι ποτηροθήκες στα άκρα του ταμπλό, ο χώρος πάνω από τα κεφάλια οδηγού-συνοδηγού και το άνοιγμα χαμηλά στην κονσόλα. Χαρακτηριστικό δείγμα της πρακτικότητας που το διακρίνει είναι τα σκίαστρα για τους πίσω επιβάτες που είναι διπλωμένα μέσα στις πόρτες όταν δε χρησιμοποιούνται! Σημειώστε, πως οι τελευταίες ανοίγουν συρόμενα με αποτέλεσμα να απαιτείται ελάχιστος χώρος. Ο παράγοντας που αυξάνει κατακόρυφα τους πιθανούς τρόπους εκμετάλλευσης του Citroen e-Berlingo είναι το γεγονός ότι τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς με μία κίνηση, ενώ εκείνα της μεσαίας σειράς αλλάζουν θέση και διαμορφώνονται πολύ εύκολα. Με αυτόν τον  τρόπο ο χώρος αποσκευών αυξομειώνεται. Με τα εφτά καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη είναι στα 209 lt, όμως αφαιρώντας καθίσματα αυξάνεται και τελικά φτάνει μέχρι και τα 3.900 lt. Με πιο απλά λόγια, τη μία στιγμή μπορείς να μεταφέρεις μία πολύτεκνη οικογένεια και την άλλη να κάνεις μετακόμιση χωρίς να χρειάζεσαι μεταφορική.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/c357d5fe5a2b3e6fa1722f198a1bdbdb.jpeg

Επιδόσεις και αυτονομία

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα και την μπαταρία, το e-Berlingo διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm ροπής και όπως όλα τα ηλεκτρικά διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Η επιτάχυνση 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 11,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 km/h. Η απόδοση του κινητήρα μεταβάλλεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, ανάμεσα στα τρία που έχει στη διάθεση του. Στο Eco η ισχύς μειώνεται στους 82 ίππους και τα 180 Nm ροπής, ενώ είναι πιο ήπια και η λειτουργία τους συστήματος κλιματισμού, ώστε να καταναλώνεται όσο γίνεται λιγότερη ενέργεια. Στο Normal, η απόδοση ανεβαίνει στους 109 ίππους και τα 210 N ροπής, ενώ στο Power είναι διαθέσιμη όλη η ισχύς.

γλυκά
  • Χώροι
  • Κόστος μετακίνησης
  • Άνεση
  • Απόκριση στο γκάζι
ξινά
  • Αυτονομία
  • Κόστος

Η μπαταρία που αναλαμβάνει να αποθηκεύσει την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια έχει χωρητικότητα 50 KWh, εκ των οποίων εκμεταλλεύσιμες είναι οι 46 KWh. Όταν είναι πλήρως φορτισμένη προσφέρει αυτονομία η οποία φτάνει μέχρι τα 280 km. Στην πράξη μπορεί εύκολα κάποιος να δει περίπου 250 km, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Eco χωρίς να κάνει θυσίες στην εντός της πόλης κίνηση, με τη μόνη αχίλλειο πτέρνα να εντοπίζεται στον ανοιχτό δρόμο.

Μπορεί στο Eco η απόδοση να φαντάζει αρκετά μειωμένη, ωστόσο η αμεσότητα που διακρίνει τους ηλεκτροκινητήρες είναι αρκετή ώστε να επιταχύνει άμεσα στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού, με τον οδηγό να μην αισθάνεται ότι λείπει δύναμη από το αυτοκίνητο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ec297e920f391b0f720c7736e4ceed92.jpeg

Τι πετυχαίνει και τι θα αλλάζαμε

Το Citroen e-Berlingo είναι ένα μοντέλο το οποίο υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το σκοπό για τον οποίο έχει κατασκευαστεί, δηλαδή οι ήσυχες, οικολογικές και αθόρυβες μετακινήσεις, με περίσσεια άνεση για όλους τους επιβάτες, ενώ την ίδια στιγμή έχει πάρα πολύ μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης και μεταφοράς αντικειμένων.

Αν μπορούσαμε να προσθέταμε κάτι, αυτό θα ήταν η τοποθέτηση της μπαταρίας των 75 KWh που η Citroen βάζει στο e-SpaceTourer XL, ώστε να είναι μεγαλύτερη η αυτονομία όχι τόσο μέσα στην πόλη, αλλά κυρίως εκτός αυτής. Το Citroen e-Berlingo ξεκινά σε πενταθέσια διαμόρφωση και στην έκδοση Μ από 38.150 ευρώ, ενώ στην XL και με εφτά θέσεις η τιμή εκκίνησης είναι οι 42.050 ευρώ.

συμπέρασμα

Χάρη στο μέγεθος, την άνετη κύλιση και τη σπιρτάδα που του χαρίζει ο ηλεκτρικός κινητήρας, το Citroen e-Berlingo είναι ιδανικό για οικογένειες και όποιον χρειάζεται χώρους περισσότερο από το μέσο όρο.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...