Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200 - Citius, Altius, Fortius
Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLA διατηρεί τον premium χαρακτήρα της, αλλά σήμερα είναι διαφοροποιημένη σε διαστάσεις, ισχυρότερη και πιο… περιπετειώδης!
- -
- -
με μια ματιά
Η Mercedes-Benz GLA συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία premium crossover. Σήμερα, η νεότερη γενιά εξοπλίζεται με ό,τι θεωρείται και είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί στη θέση αυτή.
Η Mercedes-Benz είναι
μία από τις πρώτες premium αυτοκινητοβιομηχανίες που έκαναν την
είσοδο τους στην κατηγορία των crossover. Έχοντας αφουγκραστεί την
τάση του κοινού για κατασκευές με SUV χαρακτηριστικά, αλλά
παράλληλα διακρίνονται για τις μικρότερες διαστάσεις, την
πρακτικότερη και νεανική φιλοσοφία τους, παρουσίασε το 2014 την
GLA. Η crossover εκδοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε
σημαντική απήχηση από το αγοραστικό κοινό, μετρώντας μέχρι και
σήμερα περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις.
Μετά από έξι χρόνια και ένα διακριτικό φρεσκάρισμα, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για τη δεύτερη γενιά του γερμανικού μοντέλου. Με δεδομένο ότι αποτελεί την πιο προσιτή εκδοχή της Mercedes-Benz στην σειρά των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, οι Γερμανοί τεχνικοί αποφάσισαν να της διαφοροποιήσουν το χαρακτήρα σε σχέση με το παρελθόν. Ουσιαστικά, ενίσχυσαν τα crossover και SUV γονίδια της, προσφέροντας έναν περιπετειώδη χαρακτήρα και στοχεύοντας σε ακόμα πιο νεανικό κοινό. Κάτι που της επιτρέπει να διαφοροποιείται σε σχέση με την A-Class, χωρίς να «μπαίνει στα πόδια» της μεγαλύτερης σε διαστάσεις και πιο πρακτικής GLB.
Μικρότερη, αλλά μεγαλύτερη!
Εξαρχής οι τεχνικοί της Mercedes-Benz είχαν καινούργιο «καμβά» να
εκφράσουν τις… ανησυχίες τους! Η δεύτερη γενιά της GLA βασίζεται
στη νεότερη εκδοχή της πλατφόρμας MFA της Daimler. Στοιχείο που
μεταφράζεται σε σημαντικά διαφοροποιημένες διαστάσεις. Παραδόξως,
μπορεί να έχουν αυξηθεί τόσο το μεταξόνιο, όσο το ύψος και τα
μετατρόχια και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό, αλλά το μήκος της είναι
μικρότερο!
Η νέα GLA είναι κατά 14 mm πιο κοντή, αλλά το πλάτος της έχει
αυξηθεί 30 mm, την ώρα που το ύψος είναι 104 mm μεγαλύτερο.
Παράλληλα, το μεταξόνιο έχει αποκτήσει επιπλέον 30 mm, ενώ την ίδια
ώρα τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 36 και 46 mm, εμπρός και πίσω
αντίστοιχα. Στον περιπετειώδη χαρακτήρα συμβάλλει και η αυξημένη
κατά 143 mm απόσταση από το έδαφος, 9 mm περισσότερα από την
προηγούμενη γενιά. Στο ίδιο πνεύμα, ψηλότερα τοποθετημένη είναι και
η θέση οδήγησης, προσφέροντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ενός
SUV. Συγκεκριμένα, εντοπίζεται 140 mm ψηλότερα σε σχέση με την
A-Class και 50 mm συγκριτικά με αυτή της B-Class.
Αθλητική και περιπετειώδης
Σχεδιαστικά, οι διαφοροποιημένες διαστάσεις της προσδίδουν ένα
αθλητικό στυλ και crossover χαρακτήρα. Τα κοινά στοιχεία με την
A-Class είναι ευδιάκριτα, αλλά αναμφίβολα κανείς δεν πρόκειται να
μπερδέψει τα δύο μοντέλα μεταξύ τους. Βλέπετε, οι όποιες ομοιότητες
περιορίζονται στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, με τις γραμμές
του αμαξώματος της GLA να τις χαρίζουν δικό της ξεχωριστό
χαρακτήρα. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι το γερμανικό
crossover συνδυάζει τη νεανική εικόνα ενός μοντέλου της κατηγορίας,
χωρίς όμως να χάνει σε καμία περίπτωση μέρος από την premium
φιλοσοφία της Mercedes-Benz.
Μάλιστα, στην έκδοση με το πακέτο AMG Line που είχαμε στη διάθεση
μας αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο τα δυναμικά της στοιχεία. Οι
ζάντες αλουμινίου με τις πέντε ακτίνες σε διάσταση 19 ιντσών, οι
πινελιές χρωμίου στο αμάξωμα, οι διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες και
η ελαφρώς πιο χαμηλή ανάρτηση, την καθιστούν ακόμα πιο σπορτίφ σε
σχέση με τις πιο… ταπεινές εκδόσεις, αλλά και ελαφρώς πιο ακριβή
κατά 3.840 ευρώ.
Πολυτελής και ευρύχωρη
Ο premium χαρακτήρας της GLA είναι εμφανής και από τη στιγμή που θα
ανοίξει κανείς την πόρτα του εσωτερικού. Όπως κάθε μοντέλο της
Mercedes-Benz, αποπνέει πολυτέλεια, αλλά απόλυτα εναρμονισμένη με
τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Η εικόνα είναι γνώριμη, αφού δεν
διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τη φιλοσοφία της γερμανικής
εταιρείας σήμερα. Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες δεσπόζουν στην
κονσόλα, και ειδικότερα στην περίπτωση της δικής μας GLA με
διάσταση 10,25 ιντσών έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε…
διαστημόπλοιο.
Παράλληλα, η δυνατότητα για μία σειρά ρυθμίσεων στον εσωτερικό
φωτισμό δημιουργεί ακόμα πιο ατμοσφαιρικό και ευχάριστο περιβάλλον.
Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, με εξαιρετικό
φινίρισμα και χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του
ταμπλό. Ενισχύοντας την πρακτικότητα που διακρίνει ένα μοντέλο του
είδους, η GLA διαθέτει πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα.
Η τάση της εποχής προτάσσει τα περισσότερα μοντέλα να μεγαλώνουν σε διαστάσεις, προσφέροντας αυξημένη άνεση και χώρους. Η GLA δεν ξεφεύγει από τον κανόνα, αφού μπορεί το μήκος της να είναι μικρότερο, αλλά στο εσωτερικό της μπορεί να φιλοξενήσει με μεγαλύτερη άνεση τέσσερις ή πέντε ενήλικες. Συγκεκριμένα, ο χώρος για το κεφάλι των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί κατά 22 mm, αν και αυτός για τους πίσω είναι μειωμένος κατά 6 mm. Όμως, όσοι κάθονται πίσω απολαμβάνουν 116 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, την ώρα που αυξημένος κατά 43 mm είναι ο αέρας για τους ώμους. Ελαφρώς μεγαλύτερη είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ο οποίος προσφέρει 14 επιπλέον λίτρα, αγγίζοντας σήμερα τα 435 lt, ενώ μπορεί να φτάσει έως και τα 1.430 lt.
Όπως όλα μοντέλα της Mercedes-Benz προσφέρει μία σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, όσο και άνεσης. To σύστημα πολυμέσων ΜBUX περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με το eCall-emergency system, αλλά και εφαρμογή φωνητικής εντολής. Επιπλέον, στη δική μας έκδοση συναντήσαμε σύστημα πλοήγησης, parktronic και αυτόματη λειτουργίας του χώρου αποσκευών. Όσον αφορά την ασφάλεια, διαθέτει στη βασική έκδοση το Active brake assist, ενώ ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού διατίθεται με το Driving Assistance Package της Mercedes-Benz, το οποίο και περιλαμβάνει συστήματα όπως διατήρησης λωρίδας, επίβλεψης τυφλών σημείων και άλλα.
Με σπορ διάθεση…
Στη βάση της γκάμας της νεότερης γενιάς της GLA βρίσκεται ο
βενζινοκινητήρας των 1.332 cc, αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα
σε Daimler και Renault. Για την περίσταση αποδίδει 163 ίππους στις
5.500 rpm, ενώ η ροπή αγγίζει τα 250 Nm και μάλιστα διαθέσιμα από
τις 1.620 έως τις 4.000 rpm. Το βάρος της είναι αυξημένο κατά 90
κιλά σε σχέση με το παρελθόν φτάνοντας πλέον τα 1.485. Όμως, το
υπερτροφοδοτούμενο σύνολο καταφέρνει να προσφέρει καλές επιδόσεις
στη GLA, με τα πρώτα 100 km από στάση να έρχονται σε 8,7 sec, ενώ η
τελική της αγγίζει τα 210 km/h.
Στην πράξη ο κινητήρας δεν σε κερδίζει με την εκρηκτικότητα και τη
δύναμη του. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα, την ώρα
που η λειτουργία του χαρακτηρίζεται απόλυτα γραμμική. Δεν διστάζει
να αγγίξει τον κόφτη κοντά στις 6.500 rpm, αν και ιδανικά αποδίδει
στις μεσαίες. Μέσα στην πόλη και σε χαλαρούς ρυθμούς συνδυάζεται
εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, συμβάλλοντας
στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Premium χαρακτήρας
- Άνεση - Πρακτικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Ανάρτηση
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Λειτουργία κιβωτίου στη γρήγορη οδήγηση
Το επίπεδο άνεσης είναι σαφώς αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Μπροστά έχει η επιλεχθεί η κλασσική λύση των γονάτων ΜακΦέρσον, αλλά πίσω συναντάμε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Σε συνδυασμό με την μαλακή της ρύθμιση, λειτουργεί πολύ καλά στους ελληνικούς δρόμους απορροφώντας με χαρακτηριστική ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς ξερές αντιδράσεις. Μάλιστα, επιτρέπει στην GLA να κινείται άνετα και σε μέτριο χωματόδρομο, ελέω της διαδρομής της ανάρτησης και φυσικά λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.
Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές η GLA ξεδιπλώνει τα σπορτίφ
χαρακτηριστικά της, βασισμένη στην φιλική και προβλέψιμη
συμπεριφορά της. Η ισχύς των 163 ίππων δείχνει «μικρή» για το πολύ
καλό πλαίσιο. Ακόμα και κοντά στο όριο το εμπρός ελάχιστα θα
ανοίξει την τροχιά του, προσφέροντας υψηλό επίπεδο αυτοπεποίθησης
στον οδηγό.
Σε οδόστρωμα με χαμηλή πρόσφυση, θα γλιστρήσει, αλλά πάντα
ελεγχόμενα και μάλιστα προκαλώντας ικανοποίηση στον οδηγό. Ακόμα
και οι σχετικά αυξημένες λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης κλίσεις
του αμαξώματος, δεν προβληματίζουν τον οδηγό, αφού ακόμα και έτσι η
συμπεριφορά της GLA είναι ρυθμίσιμη. Με το πρόγραμμα Sport, το
σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και πληροφόρηση,
ενώ σε αντίθεση με την πόλη το κιβώτιο δείχνει να δυσκολεύεται να
ακολουθήσει σε γρήγορο ρυθμό. Βέβαια, όλα αυτά έχουν και το ανάλογο
τίμημα, αφού σε αυτούς τους ρυθμούς η κατανάλωση μπορεί να
ξεπεράσει τα 10 lt/100 km, την ώρα που η μέση τιμή κατά τη διάρκεια
της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,5 lt/100 km.
συμπέρασμα
Η νέα Mercedes-Benz GLA διαθέτει όλα τα απαραίτητα εχέγγυα για να διατηρηθεί στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς, προσφέροντας καλύτερους χώρους και αυξάνοντας την πρακτικότητα της, ενώ ο χαρακτήρας της έχει ενισχυθεί με crossover γονίδια. Και όλα αυτά, παραμένοντας μία premium κατασκευή…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ