Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 HSD: Μπαλαντέρ!
Με αλλαγές στα σημεία η Toyota ανανέωσε το C-HR και φυσικά εξακολουθεί να διακρίνεται για όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία των compact SUV.
- -
- -
με μια ματιά
Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα του, το υβριδικό SUV υπέστη ένα απαραίτητο σχεδιαστικό φρεσκάρισμα για να διατηρηθεί επίκαιρο στην ανταγωνιστική κατηγορία. Όχι, ότι το χρειαζόταν…
Spaceship!
Όταν παρουσιάστηκε στην έκθεση Γενεύης το 2016, αρκετοί απορήσαμε με την αισθητική και τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Toyota C-HR. Όντας ξεχωριστό, δεν παρέπεμπε σε κανένα από τα μοντέλα της Toyota, μοιάζοντας βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο ιαπωνικός κολοσσός, με το compact SUV μας έδωσε τα πρώτα δείγματα γραφής για τα χρόνια που ακολούθησαν, με τις νεότερες γενιές των RAV και Corolla να έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το C-HR. Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα του, το υβριδικό SUV υπέστη ένα απαραίτητο σχεδιαστικό φρεσκάρισμα για να διατηρηθεί επίκαιρο στην ανταγωνιστική κατηγορία. Όχι, ότι το χρειαζόταν… Σημαντικότερη αλλαγή ήταν η προσθήκη του νέου δίλιτρου υβριδικού κινητήρα, τον οποίο και γνωρίσαμε πριν από κάποιους μήνες στο αμάξωμα της Corolla. Σήμερα, έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το ανανεωμένο C-HR, αλλά στη γνωστή και μη εξαιρετέα έκδοση HSD των 1.800 κ.εκ. απόδοσης 122 ίππων.
Ψάξε δεν θα το βρεις…
Ας είμαστε ειλικρινείς… Ποιος παρατηρεί ένα C-HR σήμερα στο
δρόμο και σκέφτεται ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που κυκλοφορεί
μία τριετία στην αγορά; Το φουτουριστικό του σχήμα το διατηρεί
σύγχρονο κρύβοντας με μοναδική μαεστρία την ηλικία του. Αυτομάτως,
οι τεχνικοί της Toyota είχαν ένα δύσκολο έργο προσπαθώντας να…
«φρεσκάρουν» την εικόνα του. Κάπως έτσι, επέλεξαν να
πραγματοποιήσουν μικρές, σχεδόν ανεπαίσθητες αλλαγές, τις οποίες
μόνο αν διαβάσεις το σχετικό δελτίο Τύπου θα αναγνωρίσεις. Και που
παρατηρούνται αυτές; Στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, που ναι
μεν διατηρούν την ίδια σχεδίαση, αλλά κάνουν χρήση τεχνολογίας LED,
όπως και τα φώτα ημέρας που ενσωματώνουν τους δείκτες πορείας. Η…
«τσαχπινιά» στο πίσω μέρος, εντοπίζεται στα πίσω φώτα που ενώνονται
μεταξύ τους με μία πλαστική γυαλιστερή επιφάνεια θυμίζοντας
ενσωματωμένη αεροτομή. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι μέσα στο πακέτο
ανανέωσης που προσφέρει η Toyota για το νέο C-HR περιλαμβάνονται
νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, αλλά και τρία νέα χρώματα. Το
«δικό» μας C-HR, πάντως, διέθετε το γνωστό και δημοφιλές ασημί
χρώμα, σε συνδυασμό με ελαστικά σε διάσταση 225/50/18 στη γνωστής
σχεδίασης ζάντα που έχουμε συνδυάσει το ιαπωνικό SUV στο μυαλό
μας.
Περνώντας στο εσωτερικό, αμέσως διαπιστώνεις πως οι επεμβάσεις των
τεχνικών της Toyota παραμένουν το ίδιο διακριτικές. Η πλέον
ευδιάκριτη διαφοροποίηση σε σχέση με την προ-φέις λιφτ εκδοχή
εντοπίζεται στην νέα οθόνη οκτώ ιντσών του συστήματος πολυμέσων που
έχουμε συναντήσει στην Corolla και υποστηρίζει τη λειτουργία των
Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέσιμη είναι και η εφαρμογή
MyT που επιτρέπει την απομακρυσμένη πρόσβαση σε λειτουργίες
συνδεσιμότητας. Λιγότερο ευδιάκριτα είναι τα αναβαθμισμένα υλικά
επένδυσης που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και τις πόρτες,
διατηρώντας ένα συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών. Όμως, η
σημαντικότερη αλλαγή δεν εντοπίζεται με γυμνό μάτι. Ένα από τα
σημεία που «πονούσε» η υβριδική έκδοση του C-HR ήταν ο αυξημένος
θόρυβος στην καμπίνα του εσωτερικού. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η
Toyota έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της ηχομόνωσης,
βελτιώνοντας και ενισχύοντας 11 σημεία. Κάτι που σύμφωνα με τους
Ιάπωνες τεχνικούς είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του
θορύβου από τον κινητήρα και το κιβώτιο.
Σαν το… γνωστό κρασί
Όλα τριγύρω αλλάζουν, αλλά όλα ίδια μένουν. Από τη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό του ανανεωμένου C-HR, το περιβάλλον είναι γνώριμο. Η θέση οδήγησης είναι αντίστοιχη με ενός επιβατικού αυτοκινήτου και εύκολα μπορείς να βρεις την ιδανική ανεξαρτήτως ύψους. Η εργονομία είναι ιδανική και το μόνο που θα ήθελες είναι μερικές περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα, με τις δύο ποτηροθήκες να αναλαμβάνουν το ρόλο θηκών.
γλυκά
- Σχεδίαση αμαξώματος
- Ποιότητα κατασκευής
- Κατανάλωση
- Εκπομπές ρύπων
- Οδική συμπεριφορά
Η οθόνη αφής, όντας ότι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει το ιαπωνικό εργοστάσιο, αποδεικνύεται εύχρηστη και ευανάγνωστη. Οι χώροι παραμένουν ένα από τα αμφιλεγόμενα σημεία του C-HR, αφού μπορεί να φιλοξενήσει
ξινά
- Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
με άνεση τέσσερις ενήλικες, αλλά όχι και τις αποσκευές τους, με τα 377 λίτρα να μην αποτελούν ένα από τα πλεονεκτήματα του έναντι του ανταγωνισμού. Την ίδια ώρα, το κλειστοφοβικό συναίσθημα για όσους κάθονται στις πίσω θέσεις εξακολουθεί να υφίσταται, αλλά ας όψεται η ξεχωριστή κουπέ σχεδίαση του αμαξώματος…
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η διάθεση του C-HR με το νέο δίλιτρο
υβριδικό σύνολο των 184 ίππων αποτελεί την είδηση στη νεότερη γενιά
του ιαπωνικού SUV. Στην δική μας περίπτωση όμως, το ασημί ιαπωνικού
SUV εφοδιάζεται με τον γνωστό κινητήρα των 1.800 κ.εκ. απόδοσης 122
ίππων. Η συνταγή γνωστή, η οποία και συνδυάζεται παραδοσιακά με το
αυτόματο κιβώτιο CVT. Το συγκεκριμένο πακέτο ποτέ δεν έβαζε φωτιά
στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του. Οι αριθμοί αποδεικνύουν του
λόγου το αληθές, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται
σε 11 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα
170 χιλιόμετρα/ώρα. Βέβαια, το C-HR με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων
δεν είναι μία σπορ κατασκευή. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην
χαμηλή κατανάλωση και στις αντίστοιχες εκπομπές ρύπων. Τομείς στους
οποίους το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει, αφού με 86 γρ./χλμ έχει μηδενικά
τέλη, ενώ η μέση κατανάλωση τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση
μας άγγιξε τα 4,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Με το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο και δεδομένες τις
προαναφερθέντες αρετές είναι απολύτως φυσιολογικό το C-HR να
διακρίνεται για την ποιοτική μετακίνηση που προσφέρει στην πόλη.
Διαθέτοντας μία διάταξη με διπλά ψαλίδια πίσω, προσφέρει πολύ καλή
ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να λειτουργεί υποδειγματικά.
Κάποιες ξερές αντιδράσεις δικαιολογούνται από το χαμηλό προφίλ των
ελαστικών και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Στην άνεση που
προσφέρει συμβάλλει φυσικά και ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου.
Ελαστικός χαμηλά, με τη λειτουργία του CVT να μην σε ενοχλεί στην
μετακίνηση με λίγα χιλιόμετρα. Την ίδια ώρα, με την κατάλληλη
τεχνική χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν πιο προσεκτικά το πεντάλ της
βενζίνης μπορείς να μετακινηθείς με αρκετά χιλιόμετρα
χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα, μηδενίζοντας έτσι
την κατανάλωση στο κέντρο της πόλης.
Όταν όμως βρεθείς στον αυτοκινητόδρομο ή στον επαρχιακό δρόμο,
διαπιστώνεις ότι για ακόμα μία φορά η λειτουργία του CVT
αποδεικνύεται ενοχλητική. Με τη βελτίωση στο εσωτερικό και τα νέα
ηχομονωτικά, ο θόρυβος έχει μειωθεί σημαντικά, αλλά και πάλι είναι
έντονος. Την ίδια ώρα, με το πόδι στο πάτωμα ο 1.800άρης κινητήρα
δεν σε εντυπωσιάζει και ουσιαστικά αποδεικνύεται λίγος για το
εξαιρετικό πλαίσιο του C-HR. Αντιθέτως, η ρύθμιση της ανάρτησης και
η οδική του συμπεριφορά συνδυάζουν τον πολιτισμένο χαρακτήρα και
την οδηγική ευχαρίστηση! Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ
μικρές, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι αν υπήρχε δυνατότητα να
απενεργοποιηθεί πλήρως το ESP, θα μπορούσες να διαγράψεις
εντυπωσιακές τροχιές με το ιαπωνικό SUV. Σε κάθε περίπτωση όμως
είναι ευχάριστο και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να τρομάξει
τον οδηγό. Ακόμα και σε οριακές καταστάσεις, οι όποιες τάσεις
υποστροφής εμφανιστούν είναι εύκολα ελεγχόμενες με το γκάζι.
συμπέρασμα
Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει! Και στο C-HR δεν χρειαζόταν να γίνουν… κοσμογονικές αλλαγές για να διατηρηθεί το ίδιο αποτελεσματικό, διατηρώντας το χαρακτήρα του «χαμαιλέοντα». Η ξεχωριστή του σχεδίαση το διατηρεί το ίδιο επίκαιρο με την πρώτη μέρα που βγήκε από το εργοστάσιο, την ώρα που η Toyota αποτελεί εγγύηση σε επίπεδο ποιότητας. Η βελτίωση του στα σημεία είναι αρκετή για να το διατηρήσει στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Βέβαια, είναι σίγουρο πως θα περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να οδηγήσουμε την έκδοση με τον κινητήρα των 184 ίππων, η οποία και αναμένεται να ταιριάζει ιδανικά στο εξαιρετικό πλαίσιο του C-HR.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ