ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI EVO 150 PS
Στην ισχυρή του έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα και τους 150 ίππους το T-Roc προτάσσει τον σπορ χαρακτήρα του δείχνοντας ξεκάθαρα τα δόντια του στον ανταγωνισμό
- -
- -
με μια ματιά
Η γρήγορη έκδοση βενζίνης με τον 1.500άρη TSI των 150 ίππων. Πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και ξεχωριστή εμφάνιση πάνε πακέτο, προίκα από το μικρό T-Roc.
Η Volkswagen δείχνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο την τάση της
αγοράς. Δεν είναι τόσο η προσθήκη στη γκάμα της ενός νέου μικρού
SUV, του T-Roc, αλλά το γεγονός ότι παράλληλα σταματάει την
παραγωγή του Scirocco. Πατώντας λοιπόν πάνω στο Golf χτίζει ένα
μοντέρνο σε όψη και φιλοσοφία SUV μικρών διαστάσεων για να πιάσει
το κοινό που λείπει από το πελατολόγιό της. Νεανικότερο ηλικιακά
και με πιο lifestyle προσέγγιση. Το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται
στο σχήμα του νέου T-Roc, το οποίο παρά την όποια συγγένεια με το
Golf κρατά διακριτές αποστάσεις και δίνει μια ουσιαστικά
διαφορετική εναλλακτική. Ψηλό αμάξωμα (1.573 mm), πιο φαρδύ (1.819
mm) και ελαφρώς πιο μικρό σε μήκος (4.234 mm), με πιο ευφάνταστη,
για τα δεδομένα των Γερμανών σχεδίαση.
ΟΛΑ ΤΑ SUV ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Το νεύρο, μεταφορικά και κυριολεκτικά είναι αυτό που χαρακτηρίζει την εν γένει σχεδίαση του T-Roc. Το καπό με τις γραμμές που το διατρέχουν χαμηλώνει στο εμπρός μέρος του για να συναντήσει την έντονη μάσκα με τους μεγάλους αεραγωγούς και τις ξεχωριστές υποδοχές για τους προβολείς ομίχλης, χαρίζοντας δίχως άλλο μια ξεχωριστή όψη σε αυτό το Volkswagen. Οι φουσκωμένοι θόλοι αναλαμβάνουν να ενισχύσουν τη δυναμική του T-Roc κάτι που φαίνεται να καταφέρνουν καλά. Η πλαϊνή γραμμή ανεβαίνει προς τα πάνω για να «κόψει» λίγο από τον ωφέλιμο αέρα των πίσω κρυστάλλων, με στόχο να προσδώσει την πολυπόθητη κουπέ αισθητική που είναι το ζητούμενο της νέας εποχής σε όλα σχεδόν τα μοντέλα. Ακμές συναντάμε και στο πίσω μέρος και σε συνδυασμό με τα πλατιά φώτα κρύβουν από τον όγκο του T-Roc, ενώ Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
Μπορεί το T-Roc να μην φτιάχτηκε για να αλωνίσει τα… χωράφια και γενικότερα δύσβατα μέρη, αλλά είναι ικανό να σε συνοδεύσει σε εκτός δρόμου δραστηριότητες. Εκεί όπου βοηθούν οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω που του χαρίζουν γωνία προσέγγισης 16,4ο γωνία αποφυγής 18,8ο και ράμπας 12,8ο και σου επιτρέπουν να περάσεις σε μια διαδρομή που μπορεί να μην εντελώς… flat. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο σε αυτά τα κομμάτια, αλλά το T-Roc αντιπαρέρχεται όταν πατήσει σε καλοστρωμένη άσφαλτο. Εκεί δείχνει τις αρετές του απέναντι στον ανταγωνισμό, σηκώνοντας τη σπορ σημαία των SUV. Φαίνεται πιο άμεσο ακόμα και από το Golf, από το οποίο υπολείπεται σε ποιότητα κύλισης και άνεση. Δεν κουράζει, αλλά του λείπει η… γλύκα που δείχνει σε κάθε περίπτωση το Golf, αντιδρώντας λίγο πιο άτσαλα στις κακοτεχνίες. Οι μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών της δικής μας έκδοσης φέρουν ένα μερίδιο ευθύνης, χωρίς όμως, σε κάθε περίπτωση να χαλάνε την καλή συνολικά εικόνα του T-Roc.
γλυκά
- Αισθητική
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Ποιότητα
- Μοντέρνο εσωτερικό
ξινά
- Σκληρά πλαστικά
- Κατανάλωση υπό πίεση
Η «δική μας» έκδοσης με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI ACT αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις αρετές του T-Roc. Έχει τις επιδόσεις που θα αναζητήσεις πίσω από το τιμόνι του και θα σου επιτρέψουν να απολαύσεις την οδική συμπεριφορά του. Με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπής από τις 1.500 rpm. Γεμάτος, με απόκριση από χαμηλά και διάρκεια μέχρι ψηλά, πάνω από τις 5.000 rpm κινεί σβέλτα το B-SUV της VW. Στο 0-100 km/h το T-Roc δείχνει τα δόντια του, απαιτώντας μόλις 8,4 sec, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει δυναμικά μέχρι την τελική των 205 km/h. Δύναμη σίγουρα δεν του λείπει. Αν από την άλλη δείξεις εγκράτεια με το γκάζι τότε θα αξιοποιήσεις στο μέγιστο την τεχνολογία του κινητήρα με το σύστημα ACT το οποίο σε χαμηλά φορτία απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους για εξοικονόμηση καυσίμου. Η λειτουργία του σε κάθε περίπτωση είναι ομαλή, με τη μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα να γίνεται ανεπαίσθητα.
Ανάλογα με τη χρήση διαμορφώνεται και η μέση κατανάλωση, με τον κατασκευαστή να δίνει 5,3 lt/100 km, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε 8,5 lt/100 km. Το εσωτερικό του είναι δίχως άλλο ξεχωριστό και πέρα από τα συνηθισμένα του ομίλου. Χρώματα, μοντέρνες γραμμές και σκληρά πλαστικά, αλλά με άψογη συναρμογή, έχουν πάρει τη θέση των μαλακών που έχουμε μάθει να μας σερβίρει στις ανώτερες τιμολογιακά προτάσεις της η VW. Σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ξεπερασμένη η αντίληψη που θέλει την ποιότητα του εσωτερικού των αυτοκινήτων συνυφασμένη με τα μαλακά υλικά. Νέα ήθη, νέα έθιμα, με τα οποία πρέπει να προσαρμοστούμε λοιπόν, αφού φαίνεται να είναι το μέλλον. Εργονομικά το T-Roc παίρνει πολύ καλό βαθμό, με την τεχνολογία να κυριαρχεί. Η οθόνη αφής είναι 6,5’’ στη βασική, αλλά διόλου φτωχή έκδοση Advance, ενώ στην ανώτερη Experience γίνεται 8’’. Διαθέσιμος εναλλακτικά του αναλογικού πίνακα οργάνων είναι και ένας ψηφιακός με οθόνη 12,3’’. Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας εποπτική θέση και καλή ορατότητα. Άνεση και χώρους απολαμβάνουν και οι 4 επιβαίνοντες έχοντας στη διάθεσή τους 445 lt χώρου αποσκευών με ρεζέρβα ανάγκης ή 336 lt με κανονική. Το VW T-Roc στην έκδοση 1.5 TSI έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προάγει το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου που θα ταιριάξει σίγουρα σε αυτόν που αναζητά κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα που σου προσφέρει ένα SUV.
συμπέρασμα
Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ικανός να προσφέρει τις επιδόσεις που αναδεικνύουν τις αρετές του πλαισίου και τον εν γένει σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Το T-Roc ξεχωρίζει στη μικρή - προσιτή κατηγορία με την έντονη προσωπικότητά του, χωρίς ωστόσο να ζητάει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη. Σε αυτή την έκδοση θα ικανοποιήσει τον… ανήσυχο οδηγό που θέλει πέρα του all around χαρακτήρα ενός SUV και τις επιδόσεις ενός πραγματικά γρήγορου αυτοκινήτου, με οδική συμπεριφορά που δεν απαιτεί τους συμβιβασμούς που συνήθως η κατηγορία προϋποθέτει.