ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115PS
Η Volkswagen επιστρέφει στα Crossover/SUV, καλύπτοντας το κάτω κενό με τη νέα της κομπακτ πρόταση
- -
- -
με μια ματιά
Ανήκει στα δυναμικά κομπακτ Crossover/SUV, είναι χιλιάρι και ζωηρό σε απόδοση και τεχνολογίες και έχει την τιμή με το μέρος του.
Τη στιγμή που η κατηγορία Crossover/SUV γεννάει σαν κουνέλα
προτάσεις, η Volkswagen έδειχνε μουδιασμένη. Με το Touareg στην
κρεμ ντε λα κρεμ βαθμίδα της κλάσης που σύντομα θα ανανεωθεί
απευθυνόμενο σε παχιά πορτοφόλια και ένα αξιόλογο Tiguan λίγα
σκαλοπάτια πιο κάτω δεν κάνεις τα ταμεία σου χορτάτα και τους
ισολογισμούς φορτωμένους. Μπορεί το Tiguan να καλύπτει τα
ουσιαστικά θέλω του ώριμου αγοραστή, να διαθέτει γκάμα και εκδόσεις
για κάθε γούστο, χώρους για την οικογένεια και τα συμπράγκαλά της
και δυνατότητες για να υπερτερεί των ανταγωνιστών του, όμως δεν
φτάνει για να φέρει την εμπορική άνοιξη. Η αυτοκινητοβιομηχανία από
το Βόλφσμπουργκ χρειαζόταν κάτι πιο θελκτικό και μοντέρνο, σε
δυναμικές και μαζεμένες διαστάσεις για να διατηρήσει τον κόσμο στις
εκθέσεις της. Το επεξεργάστηκε, αφουγκράστηκε τον παλμό της εποχής
και έδρασε σε σωστό timing καλύπτοντας το κάτω κενό με τη νέα της
κομπακτ πρόταση.
Τ-Roc
Μέχρι να εμφανιστεί και το μικρότερο T-Cross, το T-Roc
αναλαμβάνει να καλύψει το προς τα κάτω κενό στη γκάμα Crossover/SUV
για λογαριασμό της Volkswagen. Οι διαστάσεις του το φέρνουν στο άνω
άκρο των Β-SUV, όμως με δεδομένο τον εξοπλισμό του και ότι
βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Tiguan, τοποθετείται στα
μικρομεσαία SUV. Είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της Volkswagen να
στοχεύει με το T-Roc το νεανικό κοινό, αλλά και όσους δίνουν έμφαση
στο lifestyle και τις δραστηριότητες υπαίθρου. Ταυτόχρονα όμως χάρη
στο μικρό μήκος των 4.230 mm, δεν ασφυκτικά στο αστικό περιβάλλον
και δείχνει ιδανικό και για καθημερινή χρήση. Κουμπώνει εν ολίγοις
στα δεδομένα που λίγο έως πολύ προσελκύουν όλο και περισσότερους
στη δημοφιλή κατηγορία, προσπερνώντας ακόμα και mainstream
μικρομεσαία μοντέλα (π.χ. Golf).
Η σχεδιαστική προσοχή της Volkswagen έπρεπε να δοθεί στην νεανική
διάθεση και στις μοντέρνες γραμμές και από την πρώτη ματιά
αντιλαμβάνεσαι ότι ο δυναμισμός είναι με το μέρος του T-Roc.
Μπροστά δεσπόζει η μεγάλη μάσκα που εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά
σώματα και τονίζει οπτικά το μεγάλο πλάτος των 1.820 mm. Ο
προφυλακτήρας φιλοξενεί τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, τα φώτα ημέρας LED
και τους προβολείς ομίχλης, ενώ οι χρωμιομένες μπάρες οροφής
ενισχύουν την premium αισθητική που αποπνέει το T-Roc. Λεπτομέρεια
χρωμίου υπάρχει και στο πλάι, όπου ένα τόξο τρέχει ως περίγραμμα
της οροφής έως την απόληξη της τρίτης κολώνας, ενώ η εικόνα γεμίζει
τη ματιά πίσω, με τα όμορφα φώτα LED, τεχνολογίας 3D, και τις
οριζόντιες γραμμές. Η αίσθηση του μοντέρνου στο εσωτερικό είναι
εμφανής με τη σχεδιαστική λογική να ακολουθεί στοιχεία από το στιλ
που γνωρίσαμε στο νέο Polo. Στο ταμπλό οι ένθετες μεταλλικές
επιφάνειες αγκαλιάζουν τόσο την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος
πολυμέσων (8 ίντσες στις κορυφαίες εκδόσεις), τον πίνακα οργάνων
(προαιρετικά ψηφιακός με διαγώνιο 11,7 ιντσών) και τους αεραγωγούς.
Η ίδια λογική επεκτείνεται στην κεντρική κονσόλα αλλά και το
εσωτερικό των θυρών. Τα σκληρά πλαστικά μπορεί να φέρουν την
δυσαρέσκεια σε κάποιον που αναζητά την premium αίσθηση των
μαλακότερων, είναι όμως ποιοτικά φινιρισμένα και
καλοσυναρμολογημένα ώστε να μην ενοχλούν.
Η έμφαση στο ντιζάιν και στον εξοπλισμό συνδεσιμότητας είναι
δεδομένη και το εξοικειωμένο νεανικό κοινό στις νέες τεχνολογίες
ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και πλοήγησης θα διαπιστώσουν ότι το T-Roc
ακολουθεί την εποχή του. Ταυτόχρονα με 24 διαθέσιμους συνδυασμούς
χρωμάτων αμαξώματος-οροφής και αρκετές ακόμη για το εσωτερικό,
μπορούν να διαμορφώσουν το δικό τους στα μέτρα και την αισθητική
που τους ταιριάζει. Ο μοντέρνος σχεδιασμός στο ταμπλό παντρεύεται
με πλούσιο εξοπλισμό και πρακτικές λύσεις, ενώ χωροταξικά θα
ικανοποιήσει τέσσερις επιβάτες και επικουρικά 5ο . Πάντως δυο
ενήλικες πίσω θα βρουν επαρκή το χώρο τόσο στα γόνα τα όσο και στο
κεφάλι, ενώ οι μεταφορικές ικανότητες του T-Roc εκπροσωπούνται από
έναν χώρο αποσκευών 445 λίτρων, με σωστή διαμόρφωση αλλά με ρηχό
πάτωμα που περιορίζει. Πρακτική λεπτομέρεια η ηλεκτρικά ανοιγόμενη
πόρτα του χώρου αποσκευών, εξοπλισμός που έρχεται απευθείας από
μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV.
Πατάει δυναμικά
Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά,
η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα αλλά και την ταξιδιάρικη
αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Η ευχάριστη
λογική του T-Roc προκύπτει φυσικά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά
και φυσικά την απόδοση του μικρότερου TSI. Πριν αναφερθούμε στον
υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη με τον άμεσο ψεκασμό, το T-Roc σε πείθει
ότι αν και το πάτωμα του απέχει 160 mm από το έδαφος καταφέρνει με
το στήσιμό του να χτίσει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Αποδεδειγμένα
στιβαρό λόγω της πλατφόρμας MQB συνεργάζεται με αντίστοιχης
στιβαρότητας ανάρτηση ώστε να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Τεχνολογίες
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξινά
- Ρηχός χώρος αποσκευών
- Σκληρά πλαστικά
Το καλοστημένο σύνολο ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες
κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες από το τιμόνι
για τα τεκτενόμενα. Στον ανοιχτό δρόμο δείχνει την ευθυβολία του με
την ποιοτική κύλιση να προσφέρει premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ
η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας
ποιοτικά και την άνεση. Η σφιχτή λογική της ανάρτησης αποτελεί
σύμμαχο του δραστήριου οδηγού που αναζητά τη σβέλτη οδήγηση σε
δρόμους με στροφές. Το T-Roc θα ακολουθήσει το ρυθμό με ευστοχία
στην είσοδο και χωρίς να νιώσεις ότι πρέπει να συμβιβάσεις την
ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Ήπιες αντιδράσεις εκδηλώνονται
προοδευτικά και προβλέψιμα αν το παρακάνεις ενώ σε στιγμές που η
λογική ξεπερνά τους νομούς της φυσικής αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά
ευστάθειας να επαναφέρουν την τάξη. Η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τις
αδυναμίες της μόνο σε συνεχόμενες ανωμαλίες και λακούβες των δρόμων
που και πάλι επηρεάζουν κυρίως την άνεση και όχι την συμπεριφορά
της.
Ο μικρός τούρμπο των 999 κ.εκ. από 3 κυλίνδρους, αποδίδει 115
ίππους και 200 Nm ροπής που εμφανίζονται από τις 2.000 σ.α.λ. και
με βάση τα δεδομένα, έχει να ανταπεξέλθει απέναντι σε λιγότερα από
1.300 κιλά, σύμφωνα με τα νούμερα που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Μια ματιά στις ανακοινώσιμες επιδόσεις (10,1’’ για τα 0-100 km/h
και τελική ταχύτητα 187 km/h), ενθαρρύνει τις προκαταλήψεις
απέναντι στο μικρό κινητήρα και όποιος εξακολουθεί να τον
αμφισβητεί, δεν έχει παρα να τον δοκιμάσει. Ελαστικός ακόμα και αν
ξεχαστείς με μεγάλη σχέση στο μακρύ 6αρι κιβώτιο, αλλά και πρόθυμος
να ανεβάσει στροφές με αντίστοιχο τράβηγμα, θα ικανοποιήσει το 80%
των μελλοντικών αγοραστών του. Σαφώς υπάρχει ο δυνατότερος 1.5 TSI
με τους 150 ίππους για αυτόν που είναι ασυμβίβαστος με τις
επιδόσεις, όμως το 3κυλινδρο διαμάντι δεν λάμπει τυχαία. Παράλληλα
διατηρεί χαμηλά τις καταναλώσεις που για να φτάσεις στους πρόποδες
διψήφιων αριθμών, πρέπει απλά να σε καταδιώκουν. Μια μέση τιμή αν
οδηγείς φυσιολογικά είναι τα 7 με 8 lt/100km, ενώ σε φάση
οικονομίας τα νούμερα ξεκινούν από τον αριθμό 6. Το γλυκό «δούλεμα»
του 1.0 TSI, σχεδόν εξαφανίζει τον κλασσικό τρικύλινδρο κραδασμό
ακόμα και στο ρελαντί, ενώ δεν εμφανίζεται καθόλου όσο ανεβαίνουν
οι στροφές. Συνολικά το T-Roc προσφέρει τις μικρομεσαίες ανέσεις με
το ανάστημα και το πεδίο δράσης που καλούνται να εκπληρώνουν τα
σύγχρονα crossover/SUV, συνδυάζοντας με δυναμικά χαρακτηριστικά.
Και για ακόμα μια φορά ο χιλιάρης TSI, τσεκάρει τη σχέση του με την
ποιοτική απόδοση τονίζοντας ότι από τις βασικές του εκδόσεις το
κομπακτ Volkswagen της δημοφιλούς εμπορικής κατηγορίας, έχει λόγους
για να σε πείσει για την αξία του.
συμπέρασμα
Η Volkswagen με το T-Roc αποκτά έναν καλό λόγο να αναθερμάνει τη σχέση της στην δημοφιλή κατηγορία των crossover/SUV. Από την μια το όνομα του κατασκευαστή, από την άλλη το δυναμικό στιλ σε συνδυασμό με απόδοση, οικονομία, εξοπλισμό και τεχνολογίες, βάζουν τα θεμέλια για ένα θερμό ενδιαφέρον που σε συνδυασμό με την τιμή, δηλώνει συμμετοχή στα επόμενα best sellers.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ & Χ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ