ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo

Το πιο επίκαιρο Golf ακολουθεί τη συνταγή της διαχρονικής του επιτυχίας

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με σεμνά βήματα στην εξέλιξη της εικόνας και γενναία όσον αφορά απόδοση και τεχνολογία, το Golf καρπώνεται την πρεμιέρα του νέου 1.5 TSI


Το Golf τελικά έχει τον τρόπο του να παραμένει υπόδειγμα στην επικαιρότητα και η ιστορία το επιβεβαιώνει! Από το 1974 που εμφανίστηκε με στόχο να εξελίξει το ρόλο που ξεκίνησε μεταπολεμικά το Beetle ως αυτοκίνητο του λαού, διέπρεψε! Είχε το κοκαλάκι της νυχτερίδας που λένε και του πήγαν όλα ρόδινα. Από την θεωρεία του «όλα πίσω» πήγε στο «όλα εμπρός», με τη σχεδιαστική πένα του Giugiaro να δίνει τη δογματική κεντρική ιδέα που έμεινε ανεξίτηλη σαν tattoo στα χρόνια που ακολούθησαν. Το Golf εξελίχθηκε και ήταν πάντα επίκαιρο και πρωτοπόρο, όμως πάνω σε αυτή τη σχεδιαστική λογική που συνδέει το πριν με το μετά, κινήθηκαν και οι επόμενες γενιές. Επτά για την ώρα που ακόμα και αν κάποιοι ισχυριστούν ότι δεν ήταν υπέροχες, τα στοιχεία των πωλήσεων είναι η αναγνώριση που βάζει την Volkswagen σε ηγετικό ρόλο στον μικρομεσαίο χώρο.

Γκολ(φ) από τα αποδυτήρια!

Κάπως έτσι ξεκινά την πορεία της κάθε γενιά Golf. Ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα πετύχει, θα σκοράρει στο κέντρο των πωλήσεων, θα είναι πρώτο όνομα στην μαρκίζα της προτίμησης και της αναγνώρισης. Παίζει διαχρονικά το παιχνίδι «βρείτε τις διαφορές» σε επίπεδο σχεδίασης, ενώ το μεγάλο νέο στην ανανέωση της 7ης γενιάς έρχεται από τεχνολογικές βελτιώσεις σε σημεία που θα το διατηρήσουν στην κορυφή της επικαιρότητας, αλλά και έναν νέο κινητήρα. Ο λόγος φυσικά για τον 1.5 TSI που κάνει πρεμιέρα για τον όμιλο VW στο Golf και σταδιοδρομεί πλέον με την κωδική ονομασία ΕΑ211 Evo. Ανεβάζει την χωρητικότητα του κατά 103 cc, διατηρεί σε απόλυτα νούμερα την απόδοση στα ίδια επίπεδα, αλλά κερδίζει σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και προδιαγραφές, που θα του δώσουν καθαρότερες εκπνοές και λιγότερη δίψα για καύσιμο.

ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ BEST SELLER ΤΗΣ VOLKSWAGEN ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ASTRO TIMELAPSE

Φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), όπως ο 1.4 TSI τον οποίο αντικαθιστά, όμως πέρα από τον αυξημένο κυβισμό είναι μελετημένος για σημαντικά χαμηλότερες εσωτερικές τριβές και τεχνολογικά εξελιγμένος με νέα πλήρως μεταβλητή αντλία λαδιού και σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης (350 bar). Αργότερα θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση Bluemotion 130 ίππων με έμφαση στην οικονομία που θα χρησιμοποιεί τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και θα βασίζεται σε λειτουργία με θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Όλα αυτά μεταφράζονται σε αποδοτικότητα που σε επίσημα στοιχεία εκπροσωπούνται από 0-100 km/h σε 8,3’’, τελική ταχύτητα 216 km/h, κατανάλωση μικτού κύκλου στα 5 lt /100 km και εκπομπές ρύπων CO2: 114 gr/km.


Στα ενδότερα, η σοφία του μπορεί αβίαστα να καθίσει επάνω σε κολακευτικούς χαρακτηρισμούς που αφορούν τα ποιοτικά υλικά και την συναρμολόγηση, την premium αίσθηση και αισθητική, την εργονομία, την πρακτικότητα και φυσικά την ευρυχωρία για αυτοκίνητο του segment C. Ο πίνακας οργάνων προσφέρει δυο επιλογές. Είτε κλασικά αναλογικά όργανα ή στη θέση τους προαιρετική οθόνη TFT, 12,3’’ υψηλής ανάλυσης με 5 διαφορετικά layout. Και στις δυο περιπτώσεις η πληροφόρηση είναι πλήρης, με την ακριβή λύση να ανεβάζει το πρεστίζ και τις δυνατότητες. Ομοίως και στην κονσόλα μπορεί κανείς να επιλέξει από τις βασικές οθόνες 6,5’’- 8’’ των ανανεωμένων συστημάτων infotainment μέχρι το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων Discover Pro με 9,2’’ οθόνη που φέρει τεχνολογία gesture control, δηλαδή, ελέγχου μέρους των λειτουργιών μέσω νευμάτων. Εξοπλισμός που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο C segment, όπως και η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist (διαθέσιμη με κιβώτιο DSG), που μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο μεγαλύτερων κατηγοριών και πολύ πιο ακριβών αυτοκινήτων. Φυσικά δεν λείπουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας (Emergency Assist, Lane Assist, Trailer Assist, Adaptive Cruise Control) που πουσάρουν το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Παίχτης ουσίας

Ο απολαυστικός σε ρεπρίζ κινητήρας με τα 250 Nm ροπής απλωμένα ανάμεσα στις 1.500-3.500 rpm απλοποιεί τις επιταχύνσεις και εκπληρώνει διαδικαστικά τα μικρά τμήματα ευθειών, ενώ η αποστειρωμένη αίσθηση που χαρακτήριζε το παρελθόν της συμπεριφοράς ενός Golf, τώρα έχει κάνει βήματα προόδου σε επίπεδο επικοινωνίας. Δεν θα βαθμολογηθεί ποτέ με άριστα για την κοφτερή συμπεριφορά και την αμεσότητα από τα χειριστήρια, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Ενδεχομένως να μην θυμάσαι ποτέ πως έφτασες στον προορισμό σου και να έχεις προσπαθήσει το λιγότερο δυνατόν για να κινηθείς γρήγορα, όμως δεν θα σε ξαφνιάσει, ούτε θα σε αγριέψει από τερτίπια ιδιότροπης συμπεριφοράς. Φρενάρει, στρίβει, αποδίδει ουσιαστικά με υψηλότατο επίπεδο αποτελεσματικότητας και απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην φιλικότητα και τον δυναμισμό. Και όλα αυτά ενσωματωμένα σε ένα κουκούλι ασφαλείας που προσφέρει όχι μόνο η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά και το ηλεκτρονικό ρεπερτόριο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψή αισθητική
  • Ποιότητα και φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • «Στρογγυλή» οδηγική αίσθηση (για τον απαιτητικό)

Και από κατανάλωση; Αν του φερθείς φυσιολογικά θα θρονιαστεί στα 7 lt/100km και θα απολαμβάνεις ταχύτητα, αν όμως είσαι σε αγχωτική φωτογράφηση το πόδι βαραίνει απότομα και παραμένει αμόνι απ’ ότι δείχνουν τα 11 lt/100 km. Η μακριά κλιμάκωση ωστόσο δεν επηρεάζει τις επιδόσεις και τα 160 km/h έρχονται στις 4.000 rpm, τα 190 km/h πεντακόσιες rpm παραπάνω και τα 230 km/h στις 5.000 rpm, δηλαδή εκεί που ο κινητήρας χτυπάει την πόρτα των 150 ίππων του! Και μάλιστα υπάρχει κάβα χιλίων επιπλέον στροφών με την ιπποδύναμη σταθερή στο πικ της. To Golf δείχνει ακλόνητο, σε αυτές τις ταχύτητες, με την ενδοτικότητα της ανάρτησης να ισορροπεί την άνεση με την πληροφορία και την ασφάλεια με την αποτελεσματικότητα. Το θέμα όμως είναι ότι είμαστε μέσα σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που δεν είναι GTi, αλλά λίγα χρόνια πριν με τις επιδόσεις του και τη συνολική του απόδοση θα μπορούσε να είναι. Δεν είναι πολυτελές μεσαίο ή μεγάλο, αλλά λίγα χρόνια πριν θα διέπρεπε και εκεί με την άνεση και την ταξιδιάρικη αίσθηση που προσφέρει. Δεν είναι limo, ούτε hi-tech κατασκευή για λίγους, αλλά ένα αυτοκίνητο για την μάζα που σε επίπεδο τεχνολογίας, gadget και σύγχρονων συστημάτων και εφαρμογών έχει απλώσει τα πλοκάμια του στα εκλεκτότερα τεχνολογικά ράφια του ομίλου. Παραμένει το ορόσημο στην κλάση και είναι ο ορισμός της απόλυτης ισορροπίας που διαπρέπει στα μικρομεσαία.

συμπέρασμα

Το Golf παραμένει πιστό στο κυνήγι της κορυφής και δεν επαναπαύεται στη φήμη που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια και το κάνει ελκυστικό σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ακολουθεί διαχρονικά τη σεμνή λογική στις αλλαγές της εικόνας του, αλλά κάτω από τον διακριτικό μανδύα φορτώνεται με τεχνολογία και σύγχρονη έκφραση απόδοσης. Πέρα από τα ηλεκτρονικά εφόδια που διαθέτει σε γενναιοδωρία προς όφελος της ασφάλειας της ψυχαγωγίας και της ευκολίας του οδηγού, ο 1.5 TSI είναι ένας από τους πρωταγωνιστές της σύγχρονης εποχής του. Κάνει πρεμιέρα για τον όμιλο στο μικρομεσαίο δημοφιλές Volkswagen και ανεβάζει ένα σκαλί ακόμα τα πλεονεκτήματα στη πετυχημένη αποδοτικότητα της υπόθεσης TSI.   

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΙΝΤΕΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST DRIVE - Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...