Οδηγούμε στο Λαύριο το νέο Volkswagen Transporter - Οι τιμές στην Ελλάδα

Η Παγκόσμια Παρουσίαση του Volkswagen Transporter γίνεται στο Λαύριο και εμείς βρεθήκαμε εκεί, για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την έβδομη γενιά του εμβληματικού επαγγελματικού van.

  • -
  • -

Το Volkswagen Transporter συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα επαγγελματικά van όλων των εποχών. Το εμβληματικό T1 ουσιαστικά, ίδρυσε την κατηγορία της «κλούβας» τη δεκαετία του ’50 και έκτοτε η κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων δεν ήταν ποτέ ξανά η ίδια. Μεταφορές εμπορευμάτων, προσώπων (με τα Multivan, Caravelle κλπ), επιλογές αμαξώματος που καλύπτουν κάθε ανάγκη και αμέτρητες χρήσεις, η σειρά Transporter έχει «συνεργαστεί» με εκατομμύρια εταιρείες και επαγγελματίες που αναζητούν ένα αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς. Στην έβδομη γενιά του μοντέλου όλα αυτά διατηρούνται στο ακέραιο, λαμβάνοντας φυσικά όλες τις απαραίτητες αναβαθμίσεις σε κινητήρες, ψηφιακό υπόβαθρο και ασφάλεια που συνεπάγεται η σύγχρονη εποχή. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Ford (οι δύο μάρκες συνεργάζονται τόσο στα επιβατικά, όσο και στα επαγγελματικά) και είναι πληρέστερο, αλλά και πιο ικανό από ποτέ.

Το οδηγούμε στην Παγκόσμια Παρουσίασή του, με τη Volkswagen Commercial Vehicles να τιμά τη χώρα μας και να τη διοργανώνει στο Λαύριο. Μέσα στις επόμενες μέρες, περισσότεροι από 600 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο και 9.500 στελέχη της μάρκας θα έρθουν στην Αττική, προκειμένου να γνωρίσουν τη νέα γενιά του επαγγελματικού μοντέλου, σε ένα από τα ομορφότερα κομμάτια του νομού, αφού θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν διαδρομές από το Λαύριο και το Σούνιο, μέχρι το Λαγονήσι και τη Βάρκιζα. Επίσης, εκτός από τα νέα Transporter, Caravelle, eCaravelle και eTransporter, στο Λαύριο βρίσκονται και σχεδόν όλοι οι πρόγονοι του μοντέλου από το T1 μέχρι και την προηγούμενη γενιά.

Κομμένο και ραμμένο

Κάθε επιχείρηση έχει τις δικές της ανάγκες και η Volkswagen φροντίζει ώστε κάθε επαγγελματίας να βρει αυτό που ζητά στην γκάμα του Transporter. Συνολικά, το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε 13 (!) διαφορετικές παραλλαγές. Υπολογίστε ότι το Transporter Van (μεταφοράς αγαθών) διατίθεται τόσο με standard (3.100 mm) , όσο και με long μεταξόνιο (3.500 mm) και κανονική ή ψηλή οροφή. Ο χώρος φόρτωσης ξεκινάει από τα 5,8 κυβικά μέτρα και φτάνει τα 9 κυβικά μέτρα (9.000 lt) στη μεγαλύτερη διαθέσιμη εκδοχή, ενώ στα μοντέλα με το μακρύ μεταξόνιο μεταφέρονται έως τρεις ευρωπαλέτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των θόλων, ο εκμεταλλεύσιμος χώρος πλέον είναι 1.392 mm (+148 mm από την προηγούμενη γενιά).

Το μήκος του χώρου φόρτωσης ποικίλλει από 2.602 mm έως τα 3.002 mm και το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 1.038 kg για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, συνεχίζει στα 1.140 kg στην Plug-In Hybrid (eHybrid) και καταλήγει στα 1.330 kg για τις TDI (diesel) εκδοχές. Να σημειωθεί ότι η οροφή πλέον υποστηρίζει βάρος έως 170 kg. Στην γκάμα επίσης υπάρχει το Transporter Kombi (μεταφοράς προσώπων) που έχει περισσότερο τη λογική του μικρού λεωφορείου. Διατίθεται τόσο με το standard, όσο και το long μεταξόνιο που αναφέρουμε παραπάνω και μεταφέρει έως 9 άτομα (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Η πιο πολυτελής προσέγγιση του Transporter Kombi είναι το Caravelle, ένα όχημα ιδανικό για χρήσεις ως shuttle bus, VIP Taxi και γενικότερα, μεταφορές που η άνεση και η πολυτέλεια προς τους επιβάτες είναι απαραίτητη. Και αυτή η εκδοχή έχει δύο επιλογές μεταξονίου, με το μακρύ να είναι το πιο εμπορικό σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen Commercial Vehicles, λόγω του μεγαλύτερου χώρου αποσκευών στο πίσω μέρος.

Τέλος, το Transporter στην pick-up εκδοχή του (με καρότσα) έχει διπλή καμπίνα έξι θέσεων και ανοικτό χώρο φόρτωσης με μήκος 2.169 mm και πλάτος 1.945 mm. Το μακρύ μεταξόνιο είναι standard σε αυτή την πρόταση της γκάμας, για μέγιστη μεταφορική ικανότητα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι στο πίσω μέρος υπάρχει δίφυλλη πόρτα που αναδιπλώνεται πλήρως για πιο άνετη φόρτωση σε κάθε περιβάλλον και επίσης, υπάρχουν πρίζες σούκο των 230 V (μέγιστο 400W για τα diesel και 2.300 W για αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-In Hybrid) που μπορούν να τροφοδοτήσουν συσκευές και εργαλεία. Οι δύο πιο «ειδικές» επιλογές στον κατάλογο, είναι το California που είναι ειδικά διαμορφωμένο ως camper και το PanAmericana που προσθέτει ένα πιο off-road look με μαύρα προστατευτικά, διαφορετικές ζάντες και πολλές ξεχωριστές λεπτομέρειες.

Ένα Volkswagen Transporter για όλους

Η γκάμα κινητήρων έχει πραγματικά τα πάντα, φέρνοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία των μεσαίων επαγγελματικών. Η γκάμα diesel απαρτίζεται από τρεις παραλλαγές του τετρακύλινδρου 2.0 TDI, με 110 PS, 150 PS ή 170 PS. Η πρώτη συνεργάζεται αποκλειστικά με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση εμπρός. Η δεύτερη, δίνει την επιλογή του χειροκίνητου ή αυτόματου με οκτώ σχέσεις, όπως και κίνηση στον εμπρός άξονα ή τετρακίνηση 4MOTION. Τέλος, η ισχυρότερη πρόταση έρχεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι και η επιλογή αφορά μόνο τους κινητήριους τροχούς (κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση). Η έκδοση eHybrid χρησιμοποιεί ένα Plug-In Hybrid σύστημα με 232 PS και αυτόματο CVT κιβώτιο, με κίνηση μόνο εμπρός και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 60 km, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική πλευρά, το eTransporter, έχει μπαταρία 64 kWh και τέσσερις επιλογές κινητήρων από 115 PS (μόνο van), σε 136 PS (van, Caravelle), 218 PS (van, Caravelle) και 286 PS (van, Caravelle).

Εμείς επιλέξαμε να οδηγήσουμε την έκδοση με τον 2.0 TDI στους 150 PS, αυτόματο 8άρι κιβώτιο και κίνηση εμπρός. Θεωρούμε ότι θα είναι μια από τις πιο εμπορικές προτάσεις της γκάμας και όχι άδικα, αφού το μοτέρ σε συνεργασία με το σασμάν αποδεικνύεται ιδανική επιλογή. Τραβάει πολύ καλά από χαμηλά, προσφέρει πολύ ικανοποιητική επιτάχυνση (τουλάχιστον με άδειο τον χώρο φόρτωσης, όπως το οδηγήσαμε) και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Το κιβώτιο αλλάζει εύστοχα σχέσεις και εκμεταλλεύεται τη μεγάλη ροπή του κινητήρα προκειμένου η κατανάλωση να διατηρηθεί στο ελάχιστο επίπεδο. Δυστυχώς, στα λίγα χιλιόμετρα που καλύψαμε δεν καταφέραμε να δημιουργήσουμε ξεκάθαρη άποψη για την κατανάλωση. Όμως μπορούμε με βεβαιότητα να αναφέρουμε ότι ο 2.0 TDI διαχειρίζεται άριστα το βάρος του van και το κινεί σβέλτα, οπότε θεωρούμε δεδομένο ότι ακόμη και με πλήρες φορτίο, θα ανταποκρίνεται άριστα στις υποχρεώσεις του.

Επαγγελματικό ή επιβατικό;

Μπαίνοντας στον θάλαμο επιβατών του Volkswagen Transporter, ακόμη και στη βασική του έκδοση, αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι σε ένα επαγγελματικό ή σε ένα επιβατικό SUV, λόγω και του ύψους του. Μπροστά στον οδηγό δεσπόζουν δύο μεγάλες οθόνες, μια των 12 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και ακόμη μια, αφής, των 13 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων. Το ψηφιακό καντράν έχει πάρα πολλές επιλογές διαμόρφωσης προκειμένου να απεικονίζει όλα όσα θέλει και χρειάζεται ο οδηγός. Άμεση πληροφόρηση, ευκρίνεια και πολύ όμορφα γραφικά, που παραπέμπουν απευθείας στα επιβατικά της Volkswagen. Το σύστημα infotainment με τη σειρά του έχει μια μεγάλη και άμεση σε απόκριση οθόνη αφής.

Ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες, μαζί με ασύρματη σύνδεση με AppleCarPlayκαι AndroidAuto. Προφανώς τα υλικά κατασκευής είναι όλα τους σκληρά, σε κάθε σημείο της καμπίνας. Όμως η συναρμολόγηση είναι άριστη, δίνοντας εχέγγυα για μακροχρόνια, απροβλημάτιστη συμβίωση. Και ως επαγγελματικό που σέβεται τον εαυτό του, έχει κυριολεκτικά αμέτρητους χώρους αποθήκευσης λύνοντας τα χέρια των χρηστών του. Ποτηροθήκες, ντουλαπάκια, ράφια αποθήκευσης, θύρες φόρτισης USB, τα πάντα υπάρχουν! Μαζί και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τα έδρανα του διπλού καθίσματος συνοδηγών (τριθέσια διαμόρφωση) για προσωπικά αντικείμενα, τσάντες ή οτιδήποτε άλλο.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Volkswagen T7 Multivan 1.4 eHybrid 218 PS

Η ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στον δρόμο. Το Volkswagen Transporter είναι απίστευτα ευκολοδήγητο, ακόμη και από ανθρώπους με μηδενική επαφή σε επαγγελματικά αυτοκίνητα. Έχει μήκος 5,05 μέτρα (5,45 μέτρα το long), πλάτος 2,03 μέτρα (χωρίς τους καθρέπτες) και ύψος 1,95 μέτρα, για να χωράει στους περισσότερους υπόγειους και κλειστούς χώρους στάθμευσης που συνήθως έχουν ύψος 2 μέτρα. Η έκδοση με την ψηλή οροφή είναι λίγο κάτω από τα 2,5 μέτρα ύψους. Στο δρόμο κινείται απροβλημάτιστα και η πολύ καλή ορατότητα βοηθά στη σαφή οριοθέτηση του αμαξώματος. Έχει ελαφρύ τιμόνι, πολύ καλό σε απόκριση κινητήρα και γρήγορο αυτόματο κιβώτιο. Θυμίζει μεγάλο SUV και στον τρόπο που κινείται στην άσφαλτο. Μόνο το κούνημα από τους πλευρικούς ανέμους λόγω της μεγάλης πλαϊνής επιφάνειας υπενθυμίζει ότι βρίσκεσαι σε επαγγελματικό van, αν και ποτέ δεν εξελίσσεται σε πρόβλημα καθώς τα ηλεκτρονικά δεν θα αφήσουν το Transporter να εκτραπεί από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Ψήφος εμπιστοσύνης

Κακά τα ψέματα. Στο επαγγελματικό αυτοκίνητο, η προσωπική προτίμηση έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Βασικό κριτήριο είναι η λογική. Θα πρέπει να είναι αξιόπιστο, χρηστικό, να καλύπτει όλες τις ανάγκες της επιχείρησης και να είναι άνετο, αφού οδηγοί και επιβάτες περνάνε μεγάλο μέρος της ημέρας τους μαζί του. Το Volkswagen Transporter, είναι από τα αυτοκίνητα που αριστεύουν σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς. Η έβδομη γενιά του φέρνει την ασφάλεια και το ψηφιακό υπόβαθρο που περιμένεις από ένα όχημα του σήμερα, πολλές επιλογές σε συστήματα κίνησης και μετάδοσης και όλες τις πιθανές εκδόσεις αμαξώματος προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κάθε επαγγελματία. Αδιαμφισβήτητο προσόν, ο πλήρης εξοπλισμός που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

  • LED προβολείς
  • LED φωτιστικά σώματα πίσω
  • Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων
  • Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12’’
  • Infotainment με οθόνη αφής 13’’
  • Ασύρματο Apple CarPlay / Android Auto
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω
  • Cruise Control
  • Τιμόνι πολλαπλών χρήσεων
  • Αυτόματο Κλιματισμό
  • Keyless entry
  • Αισθητήρα βροχής και φώτων
  • Front Assist
  • Lane Assist

Παράλληλα η Volkswagen Commercial Vehicles συνοψίζει σε πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού διάφορα χρήσιμα στοιχεία, ενώ μπορεί να κάνει ειδικές προσαρμογές στο όχημα προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο χρήστης. Για παράδειγμα υπάρχει off-road pack για οχήματα που κινούνται συχνά εκτός δρόμου με λασπωτήρες και ατσάλινες προστατευτικές ποδιές για κινητήρα και σασμάν. Είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά προαιρετικά πακέτα άνεσης (Convenience Pack 1 & 2) με διάφορα στοιχεία εξοπλισμού, πακέτα με επιπλέον συστήματα ασφαλείας και πολλά ακόμη. Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι η Volkswagen προσφέρει το Transporter με όχι μόνο ένα, αλλά τέσσερα δωρεάν χρώματα (Clear White, Stone Grey, Dark Indigo Blue, Intensive Red). Συνολικά, υπάρχουν 9 χρώματα αμαξώματος και επιπλέον, 49 ειδικά χρώματα επιλογής, μαζί με 10 σχέδια για τις ζάντες με διάσταση 16, 17 ή 19 ίντσες.

Το νέο Volkswagen Transporter είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα και συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Παρακάτω ακολουθούν οι τιμές όλων των εκδόσεων. Να αναφέρουμε, ότι οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Transporter

  • Transporter Van 2.0 TDI 110 PS: 38.800 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS: 41.200 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO: 43.200 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO 4MOTION: 46.400 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 170 PS 8-AUTO: 44.700 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 170 PS 8-AUTO 4MOTION: 47.900 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 110 PS Long: 39.800 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS Long: 42.200 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO Long: 44.200 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO 4MOTION Long: 47.400 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 170 PS 8-AUTO Long: 45.700 ευρώ
  • Transporter Van 2.0 TDI 170 PS 8-AUTO 4MOTION Long: 48.900 ευρώ

eTransporter

  • eTransporter 136 PS Auto: 53.000 ευρώ
  • eTransporter 218 PS Auto: 55.000 ευρώ
  • eTransporter 126 PS Auto Long: 54.000 ευρώ
  • eTransporter 218 PS Auto Long: 56.000 ευρώ

Transporter Kombi

  • Transporter Kombi 2.0 TDI 110 PS 6MT: 48.500 ευρώ
  • Transporter Kombi 2.0 TDI 110 PS 6MT Long: 49.500 ευρώ

Caravelle

  • Caravelle 2.0 TDI 110 PS 6MT: 53.500 ευρώ
  • Caravelle 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO: 58.000 ευρώ
  • Caravelle 2.0 TDI 110 PS 6MT Long: 54.500 ευρώ
  • Caravelle 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO Long: 59.000 ευρώ
  • Caravelle Style 2.0 TDI 110 PS 6MT: 65.000 ευρώ
  • Caravelle Style 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO: 69.000 ευρώ
  • Caravelle Style 2.0 TDI 110 PS 6MT Long: 66.000 ευρώ
  • Caravelle Style 2.0 TDI 150 PS 8-AUTO Long: 70.000 ευρώ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...