Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW Σειρά 1 - Το premium οικογενειακό των 28.960 ευρώ
Η νέα γενιά του γερμανικού premium hatchback κερδίζει ακόμη περισσότερο σε τεχνολογία, ενώ προσφέρεται και σε άκρως ανταγωνιστική τιμή με standard αυτόματο κιβώτιο και 170 PS!
- -
- -
Αν και τα hatchback μοντέλα δεν βρίσκονται σε… άνθιση, υπάρχει ακόμη μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού που τα προτιμά έναντι των αντίστοιχων SUV. Με παραδοσιακά θελκτικές αναλογίες και την πρακτικότητα των πέντε θυρών, ανταποκρίνονται πολύ καλά στις οικογενειακές ανάγκες και η BMW Σειρά 1 ανήκει ανάμεσα στις πληρέστερες προτάσεις του είδους, έχοντας παράλληλα να επιδείξει και έναν ισορροπημένο premium χαρακτήρα. Η νέα γενιά της παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες και η πρώτη μας επαφή μαζί της έγινε στο Μόναχο, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου από τη γερμανική μάρκα.
Μελετημένες παρεμβάσεις
Η νέα γενιά της BMW 1 Series ξεκαθαρίζει αμέσως ότι είναι νέα, φέροντας αρκετές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με την προηγούμενη, ωστόσο οι αλλαγές είναι συγκεκριμένες και δεν αλλοιώνουν το προφίλ της. Στο εμπρός μέρος η νέα μάσκα με τις κάθετες αλλά και διαγώνιες γρίλιες, τα νέα φωτιστικά σώματα και ο διαφορετικός προφυλακτήρας δίνουν το στίγμα της νεότερης έκδοσης, όπως και τα πίσω φανάρια μαζί με τον αντίστοιχο προφυλακτήρα. Από την άλλη οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί αρκετά, με το μήκος να φτάνει πια στα 4.361 mm (+42mm). To μεταξόνιο των 2.670 mm εξασφαλίζει την απαραίτητη ευρυχωρία στο εσωτερικό και το ύψος του οχήματος μεγάλωσε ελαφρώς (κατά 25 mm) φτάνοντας πλέον στα 1.459 mm.
Παρεμβάσεις όπως ο αριθμός 1 που βρίσκεται στο Hofmeister Kink (την χαρακτηριστική καμπύλη που έχουν τα περισσότερα BMW στην τρίτη κολόνα), η διακριτική αεροτομή οροφής και ο διαχύτης πίσω, υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο τελευταίος τονίζεται ακόμη περισσότερο από τα M Sport πακέτα που χωρίζονται στο M Sport Design (μόνο το αισθητικό κομμάτι δηλαδή) και το M Sport Pro που περιλαμβάνει κι άλλα πράγματα εκτός της σπορ εικόνας, όπως M Sport φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες, μεγαλύτερη αεροτομή, προσαρμοζόμενη ανάρτηση M, ζώνες ασφαλείας με ρίγες σε γαλάζιο-μπλε-κόκκινο χρώμα και αρκετές ακόμη πινελιές.
Η τέχνη του σπορ premium
Στο εσωτερικό, η νέα BMW Σειρά 1 διακρίνεται για την premium αίσθηση, πάντα σε συνδυασμό με την σπορ αύρα των μοντέλων της μάρκας. Η προσοχή πέφτει πρώτα στις δύο μεγάλες οθόνες BMW Curved Display με οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και μια επιπλέον οθόνη για το σύστημα πολυμέσων στις 10,7 ίντσες. Πλέον όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου περνάνε στην οθόνη και έχουν απομείνει ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες. Αυτό που ξεχωρίζει όμως είναι η άμεση απόκριση της οθόνης στις εντολές, όπως και η σωστή εργονομία του λογισμικού. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα, όπως και δύο πολύ βολικά καθίσματα.
Σύμφωνα με την BMW, στο εσωτερικό δεν χρησιμοποιείται καθόλου δέρμα. Η μάρκα δούλεψε πολύ καλά με τα βιώσιμα υλικά που τοποθετήθηκαν στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να μη δείχνουν φθηνά, ούτε «εύθραυστα» στον χρόνο, δύο συνέπειες που δεν ταιριάζουν με τη φιλοσοφία της BMW. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά πρότυπα που έχουμε συνηθίσει, εξασφαλίζοντας την αίσθηση πολυτέλειας που περιμένεις ακόμη και στη Σειρά 1. Τέλος οι χώροι επαρκούν για την άνετη μετακίνηση τεσσάρων ατόμων, με 380 lt στη διάθεσή τους για αποσκευές (300 lt οι mild hybrid εκδόσεις). Οι πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, με μοναδικό μελανό σημείο το ογκώδες κεντρικό τούνελ που περιορίζει την ελευθερία για έναν πέμπτο επιβάτη.
Έως και 300 PS!
Στη Γερμανία, οδηγήσαμε την εισαγωγική έκδοση 120, όπως και την κορυφαία M135. Η πρώτη χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με mild hybrid ενίσχυση 48V με συνδυαστική ισχύ στους 170 PS και 280 Nm που καταλήγουν στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με 0-100 km/h σε 7,8 sec και τελική ταχύτητα στα 226 km/h, νούμερα υπέρ-αρκετά για ένα οικογενειακό μοντέλο και σίγουρα ξεπερνούν τις προσδοκίες μας αν σκεφτούμε ότι για την ώρα αυτή είναι η βασική έκδοση της Σειράς 1.
Η απόκριση στο δεξί πεντάλ και η προθυμία του συνόλου να ανεβάσει ταχύτητα βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο και το μοτέρ τραβάει δυνατά, ανεβάζοντας με όρεξη στροφές. Ταυτόχρονα η κατανάλωση παραμένει σε άκρως ικανοποιητικό επίπεδο αν σκεφτούμε ότι η μέση τιμή που πετύχαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν κάτω των 7 lt ανά 100 km, συμπεριλαμβάνοντας κομμάτια των γερμανικών Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας στα οποία κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα. Σε πιο φυσιολογικές συνθήκες και σε επαρχιακούς δρόμους, η σχετική ένδειξη εύκολα δείχνει κάτω από τα 6 lt ανά 100 km.
Στην περίπτωση της M135 xDrive, έχουμε έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 2.0 lt με 300 PS και 400 Nm ροπή. Το κιβώτιο παραμένει αυτόματο των 7 σχέσεων, όμως η ισχύς καταλήγει και στους τέσσερις τροχούς μέσα από το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν ότι τα 0-100 km/h έρχονται μέσα σε μόλις 4,9 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h. Ως η πιο σπορ έκδοση της γκάμας μέχρι στιγμής, το σύνολο ξεχωρίζει για τις επιδόσεις που προσφέρει και άξια αναφοράς είναι η άψογη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο. Το τελευταίο διαθέτει και μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές στις σχέσεις, οι οποίες γίνονται ταχύτατα τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.
Αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω από την M135 xDrive θα ήταν ο πιο σπορ ήχος, αφού παρά τις τέσσερις εντυπωσιακές απολήξεις των 90 mm στο πίσω μέρος, η χροιά του μοτέρ είναι πιο ήσυχη από ότι αρμόζει σε μια κατασκευή του είδους. Υπό παρατεταμένη πίεση, εμφανίζονται περιστασιακά κάποια σκασίματα στο «άσε» του γκαζιού, όμως ο ενθουσιώδης οδηγός που θα επέλεγε το αυτοκίνητο μάλλον θα ζητούσε κάτι παραπάνω! Τώρα, σχετικά με την κατανάλωση, η M135 xDrive θα κάψει όσο… επιλέξεις! Για παράδειγμα, μπορεί να συγκρατηθεί εύκολα στα 9 lt ανά 100 km σε κανονικό ρυθμό και περιστασιακά, γρήγορη οδήγηση, ακόμη και να εκτοξευθεί πάνω από τα 13 lt ανά 100 km αν το δεξί πεντάλ συναντιέται συνέχεια με τη μοκέτα.
Σαφείς προτεραιότητες
Η BMW με τη νέα Σειρά 1 δεν αλλάζει τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο το αυτοκίνητο αλληλεπιδρά με τον οδηγό του. Η θέση οδήγησης είναι άψογη, το κάθισμα κατεβαίνει χαμηλά, η ορατότητα είναι απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις και συνδέεσαι αμέσως μαζί του. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι καλή και το βάρος του, σωστό, όπως και η ακρίβεια. Το αυτοκίνητο δοκιμής με το πακέτο M Sport Pro και τα τετραπίστονα εμπρός έχουν εξαιρετική δύναμη φρεναρίσματος και αντοχή, δίνοντας την απαραίτητη αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετικά τη δουλειά της απομονώνοντας τους περισσότερους κραδασμούς και αποτρέποντας τις μεγάλες κλίσεις, αν πιεστεί σε δρόμο με στροφές. Φυσικά η πολύ καλή γερμανική άσφαλτος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τις εντυπώσεις μας. Στον ανοικτό δρόμο ταξιδεύει εύκολα με πολύ υψηλές ταχύτητες και ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι υπαρκτός μεν, διακριτικός δε. Η BMW τονίζει ότι το πλαίσιο έχει ενισχυθεί σε πολλά σημεία, με σαφές αντίκτυπο στην ακαμψία του.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW X3
Παράλληλα έχει μεγαλώσει και η γωνία κάστερ στους εμπρός τροχούς κατά 20%. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τις standard 17άρες ζάντες (18 ή 19 ίντσες προαιρετικά). Η M135 xDrive έχει 18άρες ζάντες στον βασικό εξοπλισμό της. Οδηγώντας την τελευταία, είναι σαφώς πιο σκληρή συγκριτικά με την 120, ωστόσο η ενεργή ανάρτηση μεταβάλλει τη σκληρότητα των αμορτισέρ ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης. Στη σύντομη επαφή μας διαπιστώσαμε ότι η τετρακίνηση xDrive εξασφαλίζει πολύ υψηλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και το αμάξωμα αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση, όπως οφείλει μια σπορ κατασκευή. Σε παρατεταμένες στροφές το πλαίσιο δίνει εκπληκτική σταθερότητα, ενώ αν προκαλέσεις την ουρά πριν τη στροφή, θα δεχτεί να ελαφρώσει λίγο προκειμένου να τοποθετηθεί και να δώσει μια συμμετοχική αίσθηση στον οδηγό.
Premium σε τιμή mainstream
Η νέα BMW Σειρά 1 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα. Η βασική έκδοση μέχρι στιγμής είναι η 120 με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων. Η τιμή που ξεκινάει είναι οι 28.960 €, στοιχείο που την καθιστά άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή αν συνυπολογίσουμε το standard αυτόματο κιβώτιο και την απόδοση των 170 ίππων. Ο εξοπλισμός δεν εμφανίζει ελλείψεις, ενώ η BMW δίνει τη δυνατότητα επιλογής κάποιων πακέτων που αναβαθμίζουν σημαντικά το αυτοκίνητο σε εξοπλισμό ή εμφάνιση, με λογικό κόστος. Να πούμε ότι υπάρχει διαθέσιμη και η 120d με diesel κινητήρα 2.0 λίτρων και 163 ίππων, με επίσης standard αυτόματο κιβώτιο, mild hybrid ενίσχυση στα 48V και τιμή στις 35.960 €. Τέλος, η κορυφαία M135 xDrive των 300 PS με την τετρακίνηση xDrive στοιχίζει από 55.200 €.