Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο MINI Countryman C των 170 ίππων
Η νέα γενιά του οικογενειακού SUV της MINI μόλις κατέφθασε στη χώρα μας και εμείς έχουμε την πρώτη οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι της βασικής έκδοσης με τον 3κύλινδρο mild hybrid των 170 ίππων.
- -
- -
Η ελληνική αγορά υποδέχεται την ολοκαίνουργια, 3η γενιά του MINI Countryman και εμείς το οδηγούμε για πρώτη φορά στην βασική έκδοση C. Το νέο οικογενειακό SUV μάρκας μεγάλωσε σημαντικά σε σχέση με πριν και φέρνει νέα γκάμα κινητήριων συνόλων, η οποία περιλαμβάνει και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με τις αποδόσεις να φτάνουν έως και τους 313 ίππους. Στη χώρα μας το νέο C-SUV θα ξεκινά από τις 34.500 € με κινητήρα βενζίνης, από τις 39.900 € ως πετρελαιοκίνητο στην έκδοση D και από τις 43.950 € ως ηλεκτρικό στην έκδοση E, πριν από την εφαρμογή της επιδότησης.
Νέα εκσυγχρονισμένη εμφάνιση
Το νέο MINI Countryman είναι 13 εκατοστά μακρύτερο και 8 εκατοστά ψηλότερο από τον προκάτοχό του. Ο κατακόρυφος προσανατολισμός της σιλουέτας με την καθαρή σχεδίαση των επιφανειών και τη νέα οκταγωνική μάσκα συμβάλλουν στην premium εμφάνιση του μοντέλου. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος με τα λεπτά περιγράμματα χαρίζει έναν πιο κομψό χαρακτήρα στο μεγαλύτερων διαστάσεων νέο οικογενειακό SUV. Ως σήμα κατατεθέν της μάρκας, οι κοντοί πρόβολοι υπογραμμίζουν την ευελιξία αλλά και τις ικανότητες σε εκτός δρόμου σενάρια. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα τονίζουν τη σχεδίαση του αμαξώματος με προαιρετικές νέες φωτεινές υπογραφές.
Η τρίτη κολόνα ενώνεται με την μεγαλύτερη οροφή του οχήματος και είναι βαμμένη στο ίδιο χρώμα. Οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό και μεγιστοποιούν τις δυνατότητες μεταφοράς του crossover μοντέλου, για παράδειγμα, με μία σχάρα οροφής ή την μπαγκαζιέρα της MINI. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, η απόσταση από το έδαφος των 202 mm και το δυναμικό πλαίσιο παρέχουν πρόσθετη ασφάλεια και άνεση. Για το νέο Countryman C διατίθενται ζάντες ελαφρού κράματος σε διάφορα σχέδια και διάμετρο από 17 έως 20 ίντσες. Εμείς είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε την έκδοση εξοπλισμού Favoured, η οποία μεταξύ άλλων έφερε και τις δίχρωμες ζάντες των 20 ιντσών.
Περνώντας στην καμπίνα, το πρώτο στοιχείο που θα παρατηρήσει κανείς είναι η ευρυχωρία του νέου μοντέλου τόσο στις εμπρός, όσο και στις πίσω θέσεις, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο των 2692 mm (+22 mm από την προηγούμενη γενιά). Τα στάνταρ σπορ καθίσματα με μοτίβο πολύχρωμου υφάσματος στο cockpit παρέχουν περισσότερο χώρο στους επιβάτες χάρη στο επιπλέον πλάτος των τριών εκατοστών στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων. Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι θέσεις με γωνία έως και 12° μοίρες, ενώ όλη η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη με διαδρομή έως και 13 εκατοστά, δημιουργώντας έτσι ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια ή τον χώρο αποσκευών, ανάλογα τις ανάγκες. Όσον αφορά τον τελευταίο τώρα, αυτό έχει αυξηθεί κατά 50 λίτρα, φτάνοντας τα 500.
Το highlight του εσωτερικού όμως δεν είναι άλλο από την στρογγυλή οθόνη OLED διαμέτρου 240 mm, στο κέντρο της κονσόλας. Το νέο κεντρικό όργανο με την υψηλής ποιότητας γυάλινη επιφάνεια είναι το κύριο μέσο για τον χειρισμό όλων των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδήγησης μέσω αφής ή φωνητικών εντολών. Τα MINI Experience Modes αλλάζουν την εμφάνιση του cockpit με ένα συνδυασμό οπτικού σχεδιασμού, φωτισμού περιβάλλοντος και ηχητικών μοτίβων, ενώ όλες οι λειτουργίες οδήγησης ελέγχονται μέσω του σχετικού διακόπτη στην μπάρα που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Η νέα δομή εκδόσεων προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης με τις νέες παραλλαγές Essential, Classic, Favoured και JCW. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται διαφορετικά φινιρίσματα αμαξώματος και οροφής, καθώς και διάφορα εσωτερικά χρώματα. Ο σχεδιασμός του νέου στοιχείου της τρίτης κολόνας αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο επίπεδο εξοπλισμού. Στην έκδοση Favoured που οδηγήσαμε, η οροφή και το πλαίσιο της εμπρός μάσκας έχουν ασημί απόχρωση, ενώ το αμάξωμα είναι ντυμένο σε Smokey Green απόχρωση. Οι ζάντες των 20 ιντσών στην αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση Windmill Spoke δύο τόνων, τονίζουν ακόμη περισσότερο την εμφάνιση του Countryman C. Να πούμε επίσης ότι στο εσωτερικό, εκτός από το θερμαινόμενο σπορ τιμόνι, η έκδοση Favoured διαθέτει διάτρητα σπορ καθίσματα Vescin τα οποία προσφέρονται σε τρία χρώματα με παραδοσιακές ραφές.
Για πρώτη φορά, το Driving Assistant Plus προσφέρει στο MINI Countryman την επιλογή μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2 σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι μέχρι την ταχύτητα των 60 km/h, με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί προσεκτικά την κυκλοφορία και παραμένει έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή.
Δείτε ακόμη: Οι τιμές του νέου MINI Cooper – Από πόσο ξεκινά στην Ελλάδα
Με πλούσια γκάμα κινητήρων και αποδοτική βασική έκδοση
Παρουσιάζοντας τα νέα μοντέλα, η MINI περιγράφει τα επίπεδα απόδοσης των βενζινοκινητήρων της για το MINI Countryman με το γράμμα C και για την πιο ισχυρή, τετρακίνητη παραλλαγή με το S ALL4. Στην κορυφή της γκάμας με τα θερμικά σύνολα βρίσκεται η έκδοση JCW ALL4 με απόδοση 300 ίππους και 400 Nm ροπή. Διατίθεται επίσης μια έκδοση diesel με τον «κωδικό» D. Με το Countryman C, η μάρκα συνδυάζει το νέο, μεγαλύτερο C-SUV με έναν αποδοτικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος επωφελείται και από mild hybrid τεχνολογία. Με ισχύ 170 ίππους, το βασικό μοντέλο επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 212 km/h. Με ροπή 280 Nm και τεχνολογία TwinPower Turbo, το όχημα διαθέτει την απαραίτητη ισχύ και απόκριση για την γνώριμη διασκεδαστική οδήγηση ΜΙΝΙ. Η ενσωματωμένη ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 14 kW. Αυτό μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων της βασικής έκδοσης στα 6,1-6,5 lt/100km και τα 138-146 g/km CO2.
Περνώντας στα ηλεκτρικά σύνολα, το νέο Countryman προσφέρεται ως μοντέλο μηδενικών ρύπων στις εκδόσεις Countryman E και με αυξημένη ισχύ και κίνηση σε όλους τους τροχούς ως Countryman SE ALL4. Ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW/204 ps του Countryman E αποδίδει ροπή 250 Nm και επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 170 km/h. Με ισχύ 230 kW/313 ps, οι ηλεκτροκινητήρες στο τετρακίνητο MINI Countryman SE ALL4 επιτυγχάνουν συνδυασμένη ροπή 494 Nm, επιταχύνουν το όχημα από 0 έως 100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα και εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 180 km/h. Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν την ίδια μπαταρία μεγέθους 63,78 kWh, η οποία χαρίζει στο βασικό E αυτονομία έως 462 km και στο ισχυρότερο SE ALL4 έως 433 km. Για την φόρτιση τώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλασσόμενο ρεύμα με 22 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή και τα δύο αυτοκίνητα μπορούν να φορτίσουν με έως και 130 kW. Αυτό σημαίνει ότι σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, λιγότερο από 30 λεπτά είναι αρκετά για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80%, ενώ σε AC με ισχύ 22 kW 3 ώρες και 45 λεπτά είναι αρκετά για το 0-100%.
Premium ποιότητα κύλισης και σπορτίφ χαρακτήρας
Η MINI όπως είναι γνωστό φημίζεται για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που χαρίζει στα μοντέλα της. Αυτό το «καρτίστικο» οδηγικό προφίλ όμως πολλές φορές λειτουργούσε εις βάρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει όμως για το νέο Countryman, με τους μηχανικούς να φαίνεται πως έχουν βρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών. Το στιλάτο εσωτερικό με την φουτουριστική σχεδίαση προσφέρει από μόνο του μία ποιοτική και premium αίσθηση με κορυφαία υλικά και συναρμογή. Αυτή η αναβαθμισμένη αύρα όμως συνεχίζει και αφού το αυτοκίνητο κινηθεί με την κορυφαία ποιότητα κύλισης να είναι το πρώτο που παρατηρείς. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε να ταιριάζει στον χαρακτήρα ενός οικογενειακού C-SUV, αλλά και σε αυτόν ενός μέλους της γκάμας MINI, ταυτόχρονα. Οι κραδασμοί φιλτράρονται εξαιρετικά και σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση, μία νοητή «φούσκα» δημιουργείται γύρω από τους επιβάτες που τους διαχωρίζει από το εξωτερικό περιβάλλον, παρέχοντας έτσι μία εξαιρετικά ευχάριστη και ξεκούραστη εμπειρία.
Σε πιο σβέλτο ρυθμό, το συνολικά μεγαλύτερο σε μέγεθος Countryman δεν φαίνεται να δυσκολεύεται, ελέγχοντας αποτελεσματικά τον αυξημένο όγκο, με τις κλίσεις να είναι υπαρκτές αλλά όχι ενοχλητικές. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, επιτρέποντας στο αμάξωμα των 4,4 μέτρων να κινηθεί σε μία στριφτερή διαδρομή υποδειγματικά για το μήκος και το ύψος του. Το DNA της MINI φυσικά δεν λείπει, αφού ο ενθουσιώδεις χαρακτήρας θα κάνει την εμφάνιση του αν τον προκαλέσεις, με την ουρά να έχει διάθεση να ανοίξει την τροχιά της προοδευτικά, χωρίς όμως να τρομάζει. Ο 3κύλινδρος των 170 ίππων καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του μοντέλου, χαρίζοντας ζωντάνια στο πλαίσιο και γεμίζοντας με όρεξη από χαμηλά. Μοναδικό ίσως παράπονο να είναι η έλλειψη των paddles για χειροκίνητες αλλαγές, τα οποία είναι μόνο διαθέσιμα με το κορυφαίο trim, JCW.
Δείτε ακόμη: Ήρθαν στην Ελλάδα οι diesel και ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου MINI Countryman – Τιμές
Η πρώτη επαφή με το μοντέλο σίγουρα μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, με την πιο ώριμη νέα γενιά να δείχνει πως έχει όλα τα εφόδια, τόσο από πλευράς τεχνολογιών και εξοπλισμού, όσο και από αυτή των οδηγικών χαρακτηριστικών, να μπει δυναμικά στον δύσκολο αγώνα της C-SUV κατηγορίας. Και με πλούσια εξοπλισμένη βασική έκδοση που δεν της λείπει τίποτα, η οποία μάλιστα διατηρεί το κόστος χαμηλά αν σκεφτούμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κατατάσσεται στην premium πλευρά του segment, το νέο MINI Countryman μάλλον ετοιμάζεται να «φιγουράρει» ψηλά στη λίστα των πωλήσεων.