Αυτή είναι η νέα κορυφαία BMW – Με 550 ίππους!
H BMW αποκάλυψε τη νέα M4 CS των 550 ίππων, με το βιβλίο παραγγελιών για το σπορ κουπέ των Βαυαρών να ανοίγει επίσημα, τέλη Μαΐου.
- -
- -
Μετά τις BMW M2, M3 και M5 Competition Sport, το σκληροπυρηνικό τμήμα των Βαυαρών, η BMW M GmbH, παρουσίασε και τη M4 σε έκδοση «CS», γεφυρώνοντας ουσιαστικά το «χάσμα» ανάμεσα στις τετρακίνητες εκδόσεις Competition και την περιορισμένης παραγωγής CSL.
Με 550 ίππους
Κάτω από το καπό της M4 CS βρίσκεται ο συνήθης ύποπτος, 3,0 λίτρων Twin Turbo 6κύλινδρος κινητήρας των Βαυαρών, ο οποίος για τη συγκεκριμένη περίσταση, ανέβασε κι άλλο την ισχύ του στους 550 ίππους, διατηρώντας ωστόσο τη ροπή του στα 650 Nm όπως στην έκδοση Competition.
Θυμίζουμε, πως ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί και τη βάση για το μηχανικό σύνολο της απόλυτης BMW M4 GT3, η οποία κέρδισε τον τίτλο στο DTM (αυτοκίνητα τουρισμού) το 2022.
Επιστροφή στη Μ4 CS, η οποία για να φθάσει τους 550 ίππους χρειάστηκε νέα χαρτογράφηση, υψηλότερη πίεση (από 1,7 στα 2,1 bar) και αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης. Ο κινητήρας της νέας BMW M4 CS αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm από τις 2.750 rpm έως τις 5.950 rpm, με το στροφόμετρο «να μπαίνει στα κόκκινα» στις 7.200 rpm.
Η νέα Μ4 CS επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 0-100 km/h σε μόλις 3,4’’, απαιτεί 11,1’’ για το 0-200 km/h, με την τελική ταχύτητα (στάνταρ με το M Driver's Package) να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h!
Η θηριώδης ισχύς της M4 CS μεταφέρεται και στους 4 τροχούς (M xDrive) μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic (με Drivelogic). Η προηγμένη τετρακίνηση του τμήματος M Division της BMW, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ενσωματωμένο στο κιβώτιο μεταφοράς, εξασφαλίζοντας έτσι την ομαλή κατανομή της δύναμης του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών.
Επίσης, εξίσου σημαντικό, η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και σε ακραίες συνθήκες οδήγησης όπως στην πίστα.
Το σύστημα τετρακίνησης είναι έτσι ρυθμισμένο βέβαια ώστε να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ και το Active M Differential στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητό ως προς το set up του προκειμένου να δώσει την απόλυτη ελευθερία στον οδηγό του να το ρυθμίσει κατά το δοκούν και ανάλογα με το στυλ οδήγησής του.
Επιπλέον, στο μενού της νέας M4 CS υπάρχει και η λειτουργία M Setup, μέσω της οποίας ο οδηγός δύναται να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport (στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς), ενώ φυσικά, παρέχεται η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος DSC. Εξυπακούεται, πως η BMW προσφέρει την επιλογή 2κίνητης λειτουργίας στη νέα M4 CS, με όλη τη δύναμη να περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς…
Με ειδικές ρυθμίσεις και 20 kg ελαφρύτερη
Η BMW προχώρησε όμως σε πολλές ακόμα ρυθμίσεις στη νέα M4 CS. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M4 CS διαθέτουν ειδικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων νέων αντιστρεπτικών δοκών, ενώ και η κινηματική κάθε άξονα αναπτύχθηκε εκ νέου ώστε να προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο.
Το σύστημα τώρα ελέγχου της ευστάθειας, το DSC καθώς και η λειτουργία M Dynamic Mode εξελίχθηκαν περαιτέρω, ενώ και το M Traction Control, ρυθμίζεται σε 10 διαφορετικά στάδια.
Η νέα M4 CS έρχεται στάνταρ με φρένα M Compound με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα, ενώ τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon, είναι σε κόκκινο ή ματ χρυσό φινίρισμα. Στάνταρ είναι και οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση με ακτίνες V –σε ματ χρυσό-μπρονζέ είτε σε ματ μαύρο- με τη διάμετρο να είναι 19’’ εμπρός και 20’’.
Η νέα BMW M4 CS είναι επίσης 20 κιλά ελαφρύτερη, χάρη σε ένα σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο και διάφορα επιμέρους μέρη από CFRP. Αυτό το πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα χρησιμοποιείται στην οροφή, στο καπό, στις εισαγωγές αέρα, στα καπάκια των εξωτερικών καθρεπτών, στον πίσω διαχύτη καθώς και στην πίσω αεροτομή (τύπου Gurney).
Ανθρακόνημα συναντά επίσης κανείς και στο εσωτερικό και συγκεκριμένα στην κεντρική κονσόλα, στα paddles του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς και σε διάφορα ακόμα μέρη στην καμπίνα.
Δείτε ακόμα: 40 νέες BMW έως το 2029
Μια καμπίνα που περιλαμβάνει ακόμα μπάκετ καθίσματα M Carbon, σε μαύρο-κόκκινο χρώμα αλλά και το BMW Curved Display, με τις ενιαίες οθόνες των 12,3 και 14,9’’. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional περιλαμβάνει το BMW Head-Up Display με γραφικά ειδικά για τα μοντέλα M, σύστημα πλοήγησης BMW Maps (cloud), ασύρματη φόρτιση και WiFi μεταξύ άλλων. Το BMW Drive Recorder ωστόσο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.