Ανάλυσέ το : Το GP της Αυστραλίας

  • -
  • -

Ο πρώτος αγώνας ολοκληρώθηκε με μεγάλο νικητή τον Sebastian Vettel και την ομάδα της Red Bull Racing. O Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν δυσκολεύτηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πήρε άνετα την νίκη μπροστά από την McLaren του Lewis Hamilton και την Lotus Renault GP του Vitaly Petrov.

Ο αγώνας δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας και από μια έρευνα που κάναμε στο twitter (@f1enigma) ο κόσμος έδινε κατά μέσο όρο βαθμολογία 6/10 για την ποιότητα αυτού. Είχαμε την ευχάριστη έκπληξη από την ομάδα της McLaren, η οποία εκμεταλλεύτηκε το γεγονός της ακύρωσης του πρώτου αγώνα και έκλεισε την ψαλίδα από τους πρωτοπόρους, Όπως δήλωσε ο Button «εάν ξεκινούσαμε στο Μπαχρέιν θα πάλευα με τις Force India».

Η Ferrari μπόρεσε να ξεφύγει με μια 4η θέση με τον Alonso να κάνει ένα αρκετά καλό αγώνα. Μόλις ολοκληρώθηκε ο 1ος γύρος ο Alonso ήταν μόλις στην 9η θέση, οπότε μπορούμε να πούμε ότι τα πήγε καλά. Ο Webber είχε αρκετά προβλήματα τα οποία αναλύουμε στην συνέχεια.

Κοινά αποδεκτό είναι το γεγονός ότι ο Petrov και ο Perez ήταν οι καλύτεροι του αγώνα. Ο Petrov γιατί μπόρεσε να φέρει το βάθρο για την ομάδα της Lotus Racing GP ενώ o Perez να κάνει μια τόσο καλή εμφάνιση στο ντεμπούτο του στην F1 (παρόλο που η Sauber ακυρώθηκε). Την υπόθεση της ακύρωσης της Sauber την είδατε αμέσως μέσα από το GoCar, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι σε μάθατε πρώτοι σε αποκλειστικότητα το ποια ήταν τα αποτελέσματα της εσωτερικής έρευνας που έγιναν στην ομάδα της Sauber, αλλά και το ότι δεν θα έκαναν έφεση. Πολλά τα ερωτήματα που μας θέσατε μέσω του blog (f1enigma.wordpress.com) αλλά και μέσω email που στείλατε. Εμείς μάθαμε τις απαντήσεις και σας τις παραθέτουμε.

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι

 

Ο Brawn και το ΔΣ της Mercedes

Υπάρχει μια κινητικότητα στην Mercedes εδώ και καιρό. Την μια ήταν η πρόσληψη του Bob Bell ο οποίος είχε φύγει από την Lotus Renault GP και τώρα το γεγονός ότι ο Brawn δεν είναι πλέον μέλος του ΔΣ της αγωνιστικής ομάδας. Αυτό δεν είναι κάτι το περίεργο. Τώρα ο Brawn θα μπορεί να αφοσιωθεί περισσότερο στις αρμοδιότητές του σαν αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας. Μάλιστα οι πληροφορίες του GoCar μέσα από την ομάδα αναφέρουν ότι ο Brawn θα έχει έναν εποπτεύοντα ρόλο ανάμεσα στην ομάδα που ασχολείται με το σασί και εδρεύει στο Brackley και την ομάδα που ασχολείται με τον κινητήρα στο Βrixworth. Έτσι ο Bell θα πάρει τα ηνία της αγωνιστικής καθημερινής ενασχόλησης και ο Brawn της οργάνωσης των εργοστασίων σασί και κινητήρα.

 

O Barrichello και η οδύσσεια μέχρι να φτάσει στην Αυστραλία

Μια μικρή οδύσσεια έζησε ο οδηγός της Williams Ruberns Barrichello μέχρι να φτάσει στην Μελβούρνη. Πήρε το ιδιωτικό του jet από το Sao Paulo και πήγε στο Buenos Aires ώστε να πάρει το αεροπλάνο για την Μελβούρνη. Εκεί σύμφωνα με το Auto Motor und Sport έκλεισε το αεροδρόμιο και ο Barrichello πήρε τηλέφωνο τον Webber για να τον ρωτήσει πώς μπορεί να πάει στην Αυστραλία. Το πλάνο ήταν να πάει μέσω Montevideo, Santiago de Chile, Νέας Ζηλανδίας στην Αυστραλία. Τελικά έφυγε την άλλη μέρα από ο Sao Paulo με απευθείας πτήση για την Μελβούρνη.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες

 

Τι ήταν αυτή η ιστορία περί mini KERS της RBR;

Το Σάββατο το βράδυ κυκλοφόρησε έντονα μια ιστορία για το ότι η RBR μπορεί να έχει σύστημα KERS το οποίο το χρησιμοποιεί μόνο για την εκκίνηση. Μάλιστα ο Horner έδινε τροφές στους δημοσιογράφους οι οποίοι ψαχνόντουσαν. Το σύστημα KERS ζυγίσει από 26 μέχρι 30 κιλά. Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου είναι πλέον 640 κιλά από τα 625 που ήταν πέρσι. Το σύστημα KERS μπορεί να δώσει κατά μέσο όρο 3 με 4 δέκατα σε ένα τυπικό γύρο. Αυτό που έπρεπε να απαντήσουν οι ομάδες είναι εάν αυτά τα δέκατα θα μπορούσαν να τα έχουν χωρίς KERS τοποθετώντας έρμα σε διάφορα σημεία του μονοθεσίου. Η RBR το απέδειξε, έχοντας τον Newey να αντιδρά για την χρήση του συστήματος. Ακόμα τοποθετώντας έρμα χαμηλώνεις το κέντρο βάρους του μονοθεσίου και αυτό είναι πιο σταθερό σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Η ιστορία λοιπόν ήταν για το γεγονός ότι η RBR έχει εξελίξει μια πιο ελαφριά έκδοση του KERS η οποία θα χρησιμοποιηθεί μόνο στην εκκίνηση. Το γεγονός είναι ότι KERS δεν υπήρχε καν στο μονοθέσιο. Το θέμα είναι ότι το σύστημα αυτό δημιουργεί προβλήματα στην φάση της πέδησης. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι στην κατανομή της ισορροπίας στην φάση της πέδησης. Τι γίνεται ακριβώς;

Το GoCar ρώτησε κορυφαίο σχεδιαστή και πήρε την απάντηση για το πώς δουλεύει και ποια είναι τα προβλήματα. Το KERS φορτίζει στην φάση της πέδησης και μόνο από τους πίσω τροχούς. Όταν οι μπαταρίες γεμίσουν τότε σταματάει η φόρτιση και αλλάζει δραματικά (σύμφωνα με τους οδηγούς) την ισορροπία πέδησης (brake balance). Τι πρέπει να κάνουν οι ομάδες και  οι οδηγοί για να μην έχουν προβλήματα; Να ισορροπούν ανάμεσα σε αριθμούς. Δηλαδή. Έστω ότι έχουμε ένα γύρο στην Μελβούρνη και ένα γύρο στην Monza. Στην Monza χρειάζεσαι λιγότερα «φρεναρίσματα», οπότε ο χρόνος που θα πρέπει να γεμίσει το KERS είναι λιγότερος. Δηλαδή ας πούμε ότι συνολικά στην Monza θα έχεις 10 δευτερόλεπτα πέδησης και στην Μελβούρνη 30. Πρέπει να προσέχεις ώστε σε ένα γύρο να γεμίσεις το KERS γιατί εάν το γεμίσεις στον μισό γύρο τότε στον υπόλοιπο θα έχεις πρόβλημα με τα φρένα σου (αλλαγή στην κατανομή πέδησης). Οι ομάδες ρυθμίζουν ένα ρυθμό φόρτισης της μπαταρίας ανάλογα με την πίστα και ο οδηγός θα πρέπει να ακολουθεί το πλάνο ώστε να μην έχει προβλήματα. Δύσκολο; Έχει και άλλο. Η μπαταρία φορτίζει και αποφορτίζει μέσα στον γύρο, δηλαδή ο οδηγός χρησιμοποιεί την μπαταρία πατώντας το KERS, οπότε πρέπει να την έχεις φορτίσει στο τέλος του γύρου για να μπορείς να την εκμεταλλευτείς όταν περάσεις την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, αλλά να προσέχεις γιατί εάν την γεμίσεις πολύ νωρίς θα έχεις προβλήματα με την ισορροπία πέδησης. Οι οδηγοί έχουν και επιλογή “KERS” και “No KERS” στο τιμόνι για να επιλέγουν την προτίμησή τους στην ρύθμιση της πέδησης.

 

Που ήταν οι Mercedes;

Πολλά τα προβλήματα για την Mercedes. Τεχνικά προβλήματα εμπόδισαν την ομάδα να κάνει σωστό στήσιμο του μονοθεσίου της. Προβλήματα που δημιουργήθηκαν και από το σύστημα KERS. O Schumacher στον αγώνα είχε ατύχημα με μια από τις Scuderia Toro Rosso και τελικά εγκατέλειψε στον 19ογύρο. Το πάτωμα του μονοθεσίου του είχε πρόβλημα και η ομάδα αποφάνθηκε ότι ήταν ρίσκο να συνεχίσει. Το KERS τώρα δεν δούλεψε ποτέ, οπότε «κουβάλαγαν» 30 κιλά επιπλέον χωρίς να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το πλεονέκτημα που θα τους έδιναν. Θα μπορέσει να γυρίζει τις τύχες της η ομάδα; Μεγάλο ερωτηματικό.


Ωραίος ο Petrov αλλά ο Heidfeld που ήταν;

Ο Heidfeld έπεσε θύμα ατυχήματος πάλι από μια STR. Οι κάμερες δεν ακολούθησαν την πορεία του στον αγώνα, αλλά οι φωτογραφίες μίλησαν μετά από την λήξη του. Μια τεράστια τρύπα στα πλαϊνά δεν του επέτρεψαν να έχει τον ρυθμό του Petrov και έχασε περί τις 30 μονάδες σε αεροδυναμική πρόσφυση.

 

Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία


Τώρα που το βλέπω καθαρά γιατί πήρε ποινή ο Button;

Η ποινή στον Button μας θύμισε το περσινό περιστατικό με την Ferrari του Alonso και την Renault του Kubica. Σε μια μάχη του με τον Massa έκοψε μέσα από την στροφή και πιστεύοντας ότι ήταν πιο μπροστά από τον Βραζιλιάνο ήθελε να «απαιτήσει» την θέση. Όμως ήταν λάθος του οδηγού της McLaren αλλά και της ομάδας. Θα έπρεπε να δώσει την θέση αμέσως πίσω. Η Ferrari κινήθηκε πονηρά και έβαλε τον Massa για αλλαγή ελαστικών, αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να επιβάλουν ποινή διέλευσης στον Button. Η ομάδα της McLaren έριξε το φταίξιμο στον αγωνοδίκη του αγώνα, αλλά έπρεπε να θυμηθούν τι είχε γίνει πέρσι και να είναι πιο «έξυπνοι» στις κινήσεις τους.

 

Γιατί εγκατέλειψαν οι δυο Williams;

Και στα δυο μονοθέσια υπήρχε πρόβλημα με την μετάδοση. Δεν έχουν βγάλει κάποιο συμπέρασμα ακόμα για την αιτία του προβλήματος. Μάλιστα και το Σάββατο το πρωί είχαν πρόβλημα με διαρροή λαδιών από το κιβώτιο του Barrichello. Η Williams έχει ρισκάρει σχεδιαστικά και πρέπει να περιμένουμε για να εκτιμήσουμε την κατάσταση

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...