Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

TOY STORIES: Όχι, παίζουμε!

TOY STORIES: Όχι, παίζουμε!

Η μόνη διαφορά μεταξύ των αγοριών και των ανδρών είναι το μέγεθος των παιχνιδιών τους! (*)

(*) Ακριβής μετάφραση του αγγλοσαξονικού: «The only difference between men and boys is the size of their toys!»Το παιχνίδι, όπως άλλωστε θα βρείτε σε κάθε βιβλίο παιδικής ψυχολογίας, κάθε άλλο παρά… παιχνίδι είναι. Είναι περισσότερο εκπαίδευση και λιγότερο αναψυχή. Μάλιστα, ...
Karl Benz (1844-1929): Καρλ, ο ελευθερωτής

Karl Benz (1844-1929): Καρλ, ο ελευθερωτής

Ήταν αυτός που με την επιμονή και τη φαντασία του μας οδήγησε σε νέους δρόμους και ουσιαστικά όρισε τους επόμενους αιώνες, οι οποίοι χάρη στην αυτοκίνηση προσδιόρισαν τον «νέο άνθρωπο». Ο νέος άνθρωπος πλέον δεν θα ήταν δεμένος με το χωριό που είχε γεννηθεί

Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844 με το όνομα Karl Friedrich Michael Vailland, καθώς ήταν παιδί εκτός γάμου, αν και ο Johann George Benz παντρεύτηκε τη μητέρα του Josephine μετά από μερικούς μόλις μήνες. Ίσως αυτό να συνέβη καθώς ο ...
Nikolaus August Otto: Ο παππούς όλων

Nikolaus August Otto: Ο παππούς όλων

Ο «κύκλος του Otto» αποτελεί σήμερα τον κοινό τόπο του τετράχρονου κινητήρα. Όμως υπήρχαν μέρες που δεν ήταν τίποτα άλλο από μια ακόμα τρελή ιδέα

Για να πούμε την αλήθεια, ο Nikolaus Otto και ο βοηθός του Eugen Langen σχεδίασαν όχι ένα κινητήρα, αλλά τρείς! Το 1862 παρουσιάζει το «κινητήρα συμπίεσης» ο οποίος όμως δεν λειτούργησε, ενώ την ίδια τύχη είχε και ο «ατμοσφαιρικός κινητήρας» ...
TOP 10 μοντέλα στο σφυρί: Money, money, money…

TOP 10 μοντέλα στο σφυρί: Money, money, money…

…it is so funny in a rich man’s world! Θα μπορούσε να ήταν ένα κακόγουστο αστείο, αλλά τα ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο δεν είναι τα καινούργια, αλλά τα παλιά. Και αυτό λέει πολλά όχι μόνο για τα ίδια τα αυτοκίνητα του σήμερα και του χθες, αλλά και για τα ίδια τα αξιακά μέτρα

Είναι Σάββατο, 17 Αυγούστου2013, στο Monterey της Καλιφόρνια. Βρισκόμαστε στο ξενοδοχείο Portola και ένας κύριος με ένα ξύλινο σφυρί το ανεβοκατεβάζει και φωνάζει νούμερα. Και τα νούμερα είναι πολύ υψηλά. Τα νούμερα είναι σε εκατομμύρια δολάρια! Και για τι πράγμα ...
Etienne Lenoir (1822-1900): Ο ενδιάμεσος κρίκος

Etienne Lenoir (1822-1900): Ο ενδιάμεσος κρίκος

Εξέλιξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και πρακτικά ήταν ο πρώτος που κατάφερε να πείσει ότι ο κινητήρας αυτός μπορούσε να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση

Ολόκληρο το όνομά του ήταν Jean Joseph Etienne Lenoir και γεννήθηκε στις 12 Ιανουαρίου του1822 στο Mussy-la-Ville του τότε Λουξεμβούργου (σήμερα Βελγίου), αλλά γρήγορα μετακόμισε στη Γαλλία. Ασχολήθηκε βασικά με τον ηλεκτρισμό και ειδικότερα με τον τηλέγραφο. Απέκτησε τη γαλλική ...
Τα 10 καλύτερα. Μόνο για ΟΔΗΓΟΥΣ παρακαλώ!

Τα 10 καλύτερα. Μόνο για ΟΔΗΓΟΥΣ παρακαλώ!

Τα TOP 10 “down to earth” μοντέλα όλων των εποχών για να ευχαριστηθείς οδήγηση.

Το ξέρουμε ότι είναι ακατόρθωτο να επιλέξει κανείς τα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών για οδηγούς. Και είμαστε σίγουροι ότι έχουμε κάνει λάθη, ότι έχουμε παραλείψει σημαντικά μοντέλα. Επίσης ξέρουμε ότι με την επιλογή αυτή κάναμε περισσότερους εχθρούς από ...
Edward Butler (1862-1940): Πραγματικά πρώτος

Edward Butler (1862-1940): Πραγματικά πρώτος

Θεωρείται σαν ο πρώτος σχεδιαστής/κατασκευαστής αυτοκινούμενου οχήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο, δύο χρόνια μάλιστα πριν από τον Karl Benz

Ο Butler θεωρείται σαν ένας από τους πραγματικά αυθεντικούς εφευρέτες των ημερών του. Γεννήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1862 και παρουσίασε ένα αυτοκινούμενο όχημα στο Stanley Cycle Show του 1884 (και αργότερα στην Έκθεση των Εφευρετών το 1985), δηλαδή δύο ...
John Barnard: The Indycar years

John Barnard: The Indycar years

Πριν κυριαρχήσει με τρία πρωταθλήματα για τους Lauda και Prost και δύο τίτλους κατασκευαστών στην Formula 1, είχε κατακτήσει τις πίστες των Ηνωμένων Πολιτειών και τους αγώνες Indy

Ο Barnard ήταν σίγουρα ο πιο ταλαντούχος σχεδιαστής της γενιάς του, αλλά πριν κατακτήσει τα Grand Prix με τα πλαίσια από ανθρακονήματα που σχεδίασε για την McLaren (βλέπε MP4) «έμαθε» τη τέχνη του στις οβάλ πίστες των Η.Π.Α. Έκανε την ...
Delage V12 Type DH: Το πιο γρήγορο

Delage V12 Type DH: Το πιο γρήγορο

Ο ορισμός του «πιο γρήγορου» αυτοκινήτου αποκτά μια νέα διάσταση όταν αναφερόμαστε σε χρονολογίες όπως το 1923. Και όμως οι ίπποι ήταν πάντα εκεί!

Θεωρείται σαν μια από τις πιο αριστοκρατικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, αλλά η αρχή της έγινε σε ένα στάβλο λίγο έξω από το Παρίσι το 1905 από τον Luis Delage. Οι ιστορίες αυτοκινήτου όμως δεν έχουν πάντα αίσιο τέλος με τον ...
Adrian Reynard: Επικίνδυνες δουλειές

Adrian Reynard: Επικίνδυνες δουλειές

Οι αγώνες είναι επικίνδυνοι, όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για τις ίδιες τις εταιρείες! Η ιστορία των αγώνων αποδεικνύει ότι αυτοί που επέζησαν τελικά δεν ήταν, παρά η μειοψηφία

Στην ιστορία των αγώνων περισσότερα είναι τα ονόματα που τελικά κατεδαφίστηκαν μέσα από τους αγώνες, παρά αυτά που επέζησαν. Θυμάστε τη Lola, δεν υπάρχει πια, θυμάστε τις March, Cooper Brabham, χρόνια τώρα δεν υπάρχουν, όσο για τις Benetton και Tyrrell ...
Bedelia Cyclecar: Ο οδηγός πίσω

Bedelia Cyclecar: Ο οδηγός πίσω

Κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί πολλά και περίεργα οχήματα με διατάξεις που φτάνουν τα όρια του αστείου. Αλλά αυτοκίνητο με τον οδηγό… πίσω; Αυτό ξεπερνά κάθε φαντασία!

Κατασκευάστηκε στο Παρίσι από το 1910 και το γιατί ο οδηγός βρισκόταν πίσω παραμένει ένα ερώτημα το οποίο δεν θα καταφέρει κανείς (πιστεύουμε) να απαντήσει, όταν μάλιστα ο εμπρός επιβάτης ήταν επιφορτισμένος με την αλλαγή ταχυτήτων! Δηλαδή, εάν δεν υπήρχε ...
Vauxhall concept cars: Και όμως υπήρξαν

Vauxhall concept cars: Και όμως υπήρξαν

Μπορεί να σας φανεί ως ανέκδοτο, αλλά η Vauxhall παρουσίασε δύο από τα πιο σημαντικά concept μοντέλα που έχουμε δει. Όμως δεν είχαν τύχη, όπως άλλωστε και η ίδια η εταιρεία

Το Luton ήταν μια πόλη στην οποία κανείς δεν ήθελε να βρίσκεται. Ακόμα και οι εργαζόμενοι στην Vauxhall, της οποίας τα κεντρικά βρίσκονταν στη πόλη, μάλλον θα προτιμούσαν να βρίσκονται αλλού, αφού ήταν κοινό μυστικό ότι στη δεκαετία του ’60 ...
Felix Wankel (1902-1988): Πέρα από τα συνηθισμένα…

Felix Wankel (1902-1988): Πέρα από τα συνηθισμένα…

Έζησε όλη τη ζωή πέρα από κάθε σύμβαση και είναι ο πατέρας του μοναδικού κινητήρα του εικοστού αιώνα. Από το πουθενά στη δόξα και πάντα πέρα από συνηθισμένα

Η ιστορία θέλει την έμπνευση για τον κινητήρα να την… ονειρεύεται και να φαντάζεται τη λειτουργία του στον ύπνο του! Στο όνειρο «είδε» ότι οδηγούσε σε μια συναυλία με ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει ο ίδιος! Εντάξει, το πιθανότερο είναι ...
Ernst Degner (1931-1983): Αποστάτης χωρίς μέλλον

Ernst Degner (1931-1983): Αποστάτης χωρίς μέλλον

Από το παράδεισο στη κόλαση, ή από την κόλαση στον παράδεισο! Όπως και να έχει όμως η ιστορία επηρέασε ολόκληρες γενιές οδηγών και αναβατών

Σήμερα πρακτικά δεν υπάρχουν πλέον δίχρονοι κινητήρες. Όμως στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν ο δίχρονος κινητήρας ήταν ότι πιο γρήγορο υπήρχε και ειδικά στους δύο τροχούς κατατρόπωσε τους κινητήρες με τους εκκεντροφόρους. Βέβαια οι παλαιότεροι θα θυμάστε με τρόμο ...
Αφιέρωμα Porsche RS (1973-2010)

Αφιέρωμα Porsche RS (1973-2010)

Τα χαρακτηριστικά RS απέκτησαν μια σχεδόν μυθική οντότητα και όχι χωρίς καλό λόγο. Όλα τα γρήγορα Porsche επιβάλλονταν να φέρουν αυτά τα δύο μοναδικά γράμματα!

«Προσθέτεις απλότητα και αφαιρείς κιλά!» Αυτό είναι το μυστικό, τουλάχιστον κατά Colin Chapman και ο ιδρυτής και πιονιέρος της Lotus δεν είχε ποτέ άδικο. Η λογική του Colin ήταν ακριβώς η ανάποδη από ότι συνηθίζονταν, αλλά και η απόλυτα λογική: ...
Από το Λονδίνο στο Μπράιτον: 80 χρόνια

Από το Λονδίνο στο Μπράιτον: 80 χρόνια

Διαδρομή προς τιμής της απελευθέρωσης του αυτοκινήτου από τον Αγγλικό Νόμο

Με τις καιρικές συνθήκες άψογες πολλά και σημαντικά αυτοκίνητα συγκεντρώθηκαν για τη πιο ιστορική διαδρομή: Από το Λονδίνο στη λουτρόπολη του Μπράιτον! Να θυμίσουμε ότι η διαδρομή αυτή εορτάζει την απελευθέρωση του αυτοκινήτου από το νόμο που επέβαλε έναν πεζό ...
Mille Miglia 2014: Σημαντικές αλλαγές

Mille Miglia 2014: Σημαντικές αλλαγές

Ανοίγουν οι συμμετοχές στις 15 Ιανουαρίου

Τις σημαντικότερες αλλαγές στη διαδρομή του Mille Miglia θα υποστεί ο αγώνας για το 2014, από το 1977 οπότε και αναστήθηκε. Ο αγώνας για το 2014 θα έχει διάρκεια τέσσερις μέρες, από τρείς (15 έως 18 Μαΐου), με στόχο να ...
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Auto Union 3=6: Πάνω από όλα… λογικό

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Auto Union 3=6: Πάνω από όλα… λογικό

Οδηγώντας αυτοκίνητα αυτής της δεκαετίας, πάντα μας εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ήταν απόλυτα πρακτικά και λογικά, με τεχνολογία προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αυτοκίνησης και όχι στη μόδα.

Τα DKW θα μπορούσαν να περιγραφούν σαν το αντίπαλο δέος της λογικής του Beetle. Ήταν ακριβώς αυτό που δεν ήταν ο Σκαραβαίος. Ήταν ακριβώς το αντίθετο τόσο σε αντίληψη, όσο και σε τεχνολογία. Και μάλιστα όλοι θα πρέπει να παραδεχτούμε ...
TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair Distinctive TCT

TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair Distinctive TCT

Ένα αυτοκίνητο που μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις από τη πρώτη στιγμή της παρουσίασής του, τώρα περνά στη φάση της ωριμότητας και μας «παραμυθιάζει» ευχάριστα για μια ακόμα φορά!

Όταν οδηγήσαμε τη Giulietta για πρώτη φορά δεν μπορέσαμε να κρύψουμε τον θαυμασμό μας. Όχι γιατί η Alfa Romeo έγραψε το βιβλίο της αυτοκίνησης από την αρχή, όπως είχε κάνει πολλές φορές μέχρι σήμερα παρουσιάζοντας αυτοκίνητα σταθμούς, αλλά γιατί κατάφερε ...
Daimler Art Collection: Πουλήθηκε πίνακας του Andy Warhol

Daimler Art Collection: Πουλήθηκε πίνακας του Andy Warhol

Δεκατρία εκατομμύρια δολάρια το τίμημα από τον Οίκο Christies

Τελικά προς 13.045.000 δολάρια, από τον οίκο Christies σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη πουλήθηκε ο πίνακας ζωγραφικής/φωτογραφίας τον οποίο φιλοτέχνησε ο Andy Warhol, μόλις δύο εβδομάδες πριν από τον θάνατό του. Ο πίνακας ακολουθεί την αγαπητή στον Andy χρωματική επανάληψη ...