Chevrolet Cruze 1.7 Diesel
Το πετρελαιοκίνητο Cruze ποντάρει στους 130 ίππους του για να αντιμετωπίσει με αυτοπεποίθηση τον ανταγωνισμό στα μικρομεσαία σεντάν
- -
- -
με μια ματιά
Η diesel επιλογή στη γκάμα του Cruze κινείται από τον 1.700άρη CDTI της GM, βλέποντας τον ανταγωνισμό των μικρομεσαίων σεντάν αφ’ υψηλού, τουλάχιστον στον τομέα της ισχύος.
Chevrolet MyLink
Η Chevrolet ήταν η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου που προσέφερε τη δεκαετία του 1920 την επιλογή ραδιόφωνου στα αυτοκίνητά της με κόστος $ 200, τωρινής αξίας 2.200 ευρώ. Σήμερα, εφοδιάζει τα μοντέλα της με την ασύρματη τεχνολογία Chevrolet MyLink, που δίνει πρόσβαση σε πολυμέσα και εφαρμογές από συμβατές φορητές συσκευές, π.χ. στους καταλόγους επαφών του κινητού σου τηλεφώνου, σε λίστες αναπαραγωγής μουσικής, σε συλλογές φωτογραφιών και σε βίντεο που έχεις αποθηκευμένα σε κάποια φορητή συσκευή. Κύρια στοιχεία του MyLink είναι η ενσωματωμένη πίσω κάμερα για εύκολο παρκάρισμα και η λειτουργία εφαρμογών μέσω του smartphone σου, όπως οι BringGo (πλοήγηση), Stitcher και TuneIn (web radio). Τέλος, όσοι διαθέτουν iPhone με λειτουργικό iOS 6 μπορούν να επιτελέσουν φωνητικές εντολές για διάφορες λειτουργίες, χάρη στο Siri, χωρίς να χρειαστεί πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι. Δες εδώ αναλυτικότερα τις δυνατότητες του Chevrolet MyLink.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εσωτερικό
- Ευρυχωρία
- Τράβηγμα κινητήρα
- Οικονομία καυσίμου
ξινά
- Τιμή
- Αίσθηση κιβωτίου
Το Cruze ήταν το πρώτο από τα νέα μοντέλα που πήραν στους ώμους τους την αλλαγή σελίδας που πραγματοποιεί η Chevrolet τα τελευταία χρόνια προσφέροντας, εκτός από το προαπαιτούμενο σε αυτή την εποχή value for money, σχεδίαση και χαρακτήρα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή. Το μικρομεσαίο σεντάν ανανεώθηκε ελαφρώς για το 2013, κυρίως στους προφυλακτήρες και λιγότερο στο εσωτερικό, ενώ στην πρόκληση που λέγεται “αγορά diesel” απαντά με τον 1.700άρη πετρελαιοκινητήρα της GM-Opel να αναπνέει πίσω από τη μάσκα με το χαρακτηριστικό παπιγιόν της Chevrolet.
Χιλιομετροφάγος
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.686 cc αποδίδει 130 ίππους, εξαργυρώνοντας σε παραπάνω ισχύ τα επιπλέον κυβικά εκατοστά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, που επιλέγει συνήθως τα 1,6 λίτρα. Έτσι, το Cruze είναι αφενός ένα από τα πιο δυνατά diesel μικρομεσαία, αφετέρου μακράν το ισχυρότερο πετρελαιοκίνητο sedan της κατηγορίας μέχρι τα 1,8 λίτρα (τουλάχιστον μέχρι τη δημοσίευση αυτής της δοκιμής). Στην πράξη, ο 1.7 Diesel χαρακτηρίζεται από μια μικρή υστέρηση μέχρι τις 1.500 rpm, αλλά από εκεί και πάνω προσφέρει πλουσιοπάροχα ροπή, η οποία κορυφώνεται στα 300 Nm στις 2.000 rpm. Γενικά, το μοτέρ έχει δύναμη και σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς πολύ γρήγορα αλλά και πολύ οικονομικά. Έχεις την αίσθηση πως το Cruze 1.7 D ολοκληρώνει ταχύτερα το κλασικό 0-100 km/h από τα 10,3 sec που ανακοινώνει η Chevrolet. Όσο για τη μέση κατανάλωση, με σβέλτη οδήγηση η ένδειξη στο trip computer κυμαίνεται στα 6,3 lt/100 km, ενώ αν ελαφρύνεις το δεξί σου πόδι εύκολα βλέπεις τιμές κοντά στο 5,5, όχι μακριά δηλαδή από τα 4,5 lt/100 km που ανακοινώνει ως μέση τιμή η Chevrolet. Στον οικονομικό χαρακτήρα του πετρελαιοκίνητου Cruze συμβάλλει και το στάνταρ σύστημα start/stop που έχει σωστή λειτουργία, αισθητά καλύτερη (για κάποιο ανεξήγητο σε μας λόγο) από το Opel Astra 1.7 CDTI που χρησιμοποιεί το ίδιο μοτέρ. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το κιβώτιο, το οποίο έχει την τάση να σκαλώνει στις αλλαγές σχέσεων. Ηχητικά, ο κινητήρας κάνει αισθητή τη λειτουργία του και έχει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των diesel χωρίς όμως να γίνεται κουραστικός - έντονα θορυβώδης. Αν ταξιδεύεις με σταθερή ταχύτητα και 6η στον αυτοκινητόδρομο δεν ακούγεται καθόλου, ο ήχος του εξαφανίζεται σχεδόν, συντελώντας σε ένα ξεκούραστο ταξίδι. Και αυτό ακριβώς είναι το δυνατό σημείο του Cruze 1.7 Diesel: οι μεγάλες αποστάσεις, τις οποίες καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση και ταχύτητα.
Αν πάλι αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τη δύναμη του κινητήρα για να κινηθείς γρήγορα σε στριφτερή διαδρομή, θα ανακαλύψεις ένα στιβαρό πλαίσιο που στέκεται με συνέπεια στο δρόμο προσφέροντας ασφαλή και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Ο προσανατολισμός είναι βέβαια ξεκάθαρα στην ευκολία οδήγησης και την αποτελεσματικότητα παρά στην δυναμική αίσθηση και την οδηγική απόλαυση. Το Cruze, άλλωστε, δεν έκρυψε ποτέ πως είναι ένα καλοστημένο οικογενειακό και όχι ένα σπορ σεντάν. Σύμμαχος του οδηγού είναι τα δυνατά φρένα και το στάνταρ ESP (που απενεργοποιείται αν θελήσεις). Παράλληλα, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης σε κάθε είδους τερέν.
Εύστοχες επιλογές
Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που ξεχωρίζει είναι η ευρυχωρία και οι εύστοχες επιλογές σε υλικά. Οι επιβλητικές διαστάσεις του Cruze (μήκος 4.603 mm, πλάτος 1.788 mm, ύψος 1.477 mm) μεταφράζονται σε πληθωρικούς χώρους προσφέροντας άνεση για πέντε ενήλικες, ενώ τα 450 λίτρα του πορτμπαγκάζ υπερεπαρκούν για τις αποσκευές μιας οικογένειας. Στα θετικά συγκαταλέγονται η σωστή θέση οδήγησης, η μελετημένη εργονομία και οι επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα. Τα υλικά που επενδύουν την καμπίνα είναι έξυπνα διαλεγμένα. Δεν υπάρχει πουθενά μαλακό πλαστικό, αλλά το σκληρό υλικό στο επάνω μέρος του ταμπλό έχει μια ειδική επίστρωση που του προσδίδει υφή ανώτερης ποιότητας, ενώ στη φάτσα του ταμπλό και στο επάνω μέρος των θυρών υπάρχει καλόγουστο ύφασμα που, μαζί με την απομίμηση αλουμινίου της κεντρικής κονσόλας, σπάνε τη μονοτονία του σκούρου και συντελούν σε έναν ευχάριστο διάκοσμο.
Όσο για το Chevrolet MyLink που είναι στάνταρ στο diesel Cruze,
μπορεί να ακολουθεί τη σύγχρονη τάση στα συστήματα πολυμέσων
προσφέροντας hi-tech λύσεις και εφαρμογές, αλλά μάλλον δεν είναι
αυτό που θα εξυπηρετήσει το πιο συντηρητικό κοινό στο οποίο συνήθως
απευθύνεται ένα μικρομεσαίο σεντάν. Οι τελευταίοι θα πρέπει να
εξοικειωθούν με την έλλειψη CD player και τη λειτουργία εφαρμογών
όπως οι BringGo και TuneIn. Ωστόσο, άπαντες θα εκτιμήσουν την
ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας που βοηθά πολύ στις μανούβρες με
όπισθεν.
συμπέρασμα
Ο 1.700άρης Diesel κούμπωσε ιδανικά κάτω από το καπό του Cruze συνδυάζοντας νεύρο και οικονομία στο ευρύχωρο και καλαίσθητο οικογενειακό σεντάν. Μόνη ουσιαστική παρατήρηση, η τιμή, η οποία είναι αρκετά τσιμπημένη αφαιρώντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα που συνήθως χαρακτηρίζει τα Chevrolet.