Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi
Η πιο flex έκδοση για το γερμανικό πολυμορφικό είναι diesel, έχει 7θέσια διάταξη καθισμάτων και καθαρά εκδρομικό χαρακτήρα.
- -
- -
με μια ματιά
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του πλέον αναγνωρισμένου επταθέσιου της αγοράς φαντάζει πολυτέλεια όταν η Opel μπορεί να προσφέρει σχεδόν το ίδιο πακέτο με διαφορετικό καύσιμο και πολύ χαμηλότερη τιμή.
γλυκά
- Εσωτερικοί χώροι
- Δυνατότητες διαμόρφωσης
- Οδική συμπεριφορά
- Προαιρετικός εξοπλισμός
- Φρένα
- Επιδόσεις
- Σχεδίαση
ξυνά
- Τιμή αγοράς
- Αίσθηση τιμονιού
Εκεί που κάποτε γκρινιάζαμε για την απουσία πετρελαιοκίνητων εκδόσεων από την Ελληνική αγορά ξαφνικά γέμισε ο τόπος από διαφορετικές επιλογές που φιλοδοξούν να μας κάνουν εν μία νυκτί …Ευρωπαίους. Όμως το τίμημα φαντάζει σχεδόν υπέρογκο, ειδικά σε κατηγορίες αυτοκινήτων που είναι ζητούμενο η υψηλή ροπή ενός diesel.
Αν λοιπόν γυρίζαμε λίγα χρόνια πίσω, τις καλές εποχές των υψηλών εισοδημάτων που η αγορά των ΙΧ ήταν σταθερά πάνω από τις 250.000 και δεν υπήρχαν οι στρεβλές απαγορεύσεις της πετρελαιοκίνησης, δεν υπήρχε περίπτωση MPV και κάθε λογής τετρακίνητο να μην ήταν diesel. Εκείνη η εποχή θα ήταν κατάλληλη για το λανσάρισμα ενός επταθέσιου πολυμορφικού με δίλιτρο μοτέρ όπως αυτό του Zafira Tourer της δοκιμής. Μετά το Μεσοπρόθεσμο, αναζητούνται όσοι αντέχουν να εκπληρώσουν το όνειρό τους και να δουν τις χάρες ενός πραγματικά ολοκληρωμένου πακέτου για κάθε τύπου διαδρομές.
Δρομέας αποστάσεων
Με τον CDTi των 165 ίππων το Tourer δικαιολογεί απόλυτα τον …τίτλο του, καθώς η αυτονομία του ξεπερνάει τα 800 χιλιόμετρα. Μπορεί ο μικρός βενζινοκινητήρας στο Zafira 1.4Τ να είναι πολύ πιο οικονομική επιλογή για να την αποκτήσει κανείς, όμως ο δίλιτρος diesel δείχνει ότι ταιριάζει πιο καλά στο μεγάλων διαστάσεων αμάξωμα. Είναι βλέπετε η ροπή των 350Nm του πετρελαιοκινητήρα που δεν περνά απαρατήρητη και συγκρινόμενη με τα 200Nm που παράγει ο μικρός βενζινοκίνητος, θέτει τη συζήτηση στη σωστή βάση. Στην απρόσεκτη εκκίνηση σε ολισθηρό τερέν οι τροχοί θα «σκάψουν» για να τραβήξουν τα +1600 κιλά του αμαξώματος. Είναι αρκετά τα αποθέματα δύναμης χαμηλά που διευκολύνουν στην καθημερινή οδήγηση, ενώ μόλις απαιτηθεί λίγο περισσότερη, ο CDTi με τα μεταβλητής γωνίας πτερύγια στο turbo είναι πρόθυμος να ωθήσει με ευκολία μέχρι και τις 4000rpm. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι με την ανάλογη σχέση στο κιβώτιο οι προσπεράσεις διεκπεραιώνονται με χαρακτηριστική άνεση ακόμη κι αν είναι κατειλημμένες και οι επτά θέσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο το Tourer 2.0 CDTi είναι «χιλιομετροφάγος» με την μακριά έκτη και το απόθεμα ροπής να εξασφαλίζουν σε χαλαρό ρυθμό μουαγιέν που ξεπερνά τα 140km/h χωρίς να εμφανίζονται αεροδυναμικοί θόρυβοι, ούτε τάσεις πλεύσης λόγω του μεγάλου όγκου. Οι κλίσεις στο στροφιλίκι είναι ακόμη λιγότερες του αναμενόμενου, δεδομένου του οικογενειακού χαρακτήρα του μοντέλου. Η υποβοήθηση στο τιμόνι είναι πιο έντονη από όσα θα θέλαμε και θα ενοχλήσει ειδικά στις γρήγορες καμπές, όπου δεν μεταφέρεται η πληροφορία για τη γωνία στροφής των τροχών.
Άλλο χαρακτηριστικό του ολοκληρωμένου συνόλου είναι το γεγονός ότι το κόστος σε καύσιμο παραμένει σε λογικά επίπεδα ακόμη κι όταν αυξηθεί αρκετά η μέση ταχύτητα κίνησης. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Opel ανακοινώνει 5,2 lt/100km και η μέση της δοκιμή μας είναι γύρω στα 7,0lt/100km. Σε συνθήκες ταξιδίου με ταχύτητες άνω των 140km/h η ένδειξη του trip computer δεν υπερβαίνει τα 9,0 lt/100km που θεωρείται καλή επίδοση για ένα πολυμορφικό με τόσο μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις.
Για το χρηστικό μέρος και το σύστημα Flex7 δεν υπάρχουν πολλά να προσθέσουμε και ισχύουν όλες οι αναφορές που έχουμε κάνει στη δοκιμή του Zafira Tourer 1.4T. Οι πενταμελείς οικογένειες ας μην υποκύψουν στην απόκτηση της έκδοσης με την τρίτη σειρά καθισμάτων, εκτός αν υπάρχει ειδικός λόγος, αφού στην 5θέσια το πίσω κάθισμα παρέχει άνεση για τη μεταφορά τριών επιβατών και μένουν άλλα 710 λίτρα για μπαγκάζια. Ένα τελευταίο σημείο στο οποίο πρέπει να αναφερθούμε αφορά το στυλιστικό μέρος όπου το πολυμορφικό της Opel είναι πραγματικά όμορφο και κομψό, κρύβει εντέχνως το μπούγιο του, ενώ το εσωτερικό του είναι φωτεινό και ευχάριστο, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για μετακινήσεις πολλών ατόμων.
συμπέρασμα
Εξαιρετικά οικονομική επιλογή από πλευράς κατανάλωσης και κόστους χρήσης, που λύνει το πρόβλημα «νεύρου» απαραίτητο για ασφαλείς προσπεράσεις με πλήρες φορτίο. Το τίμημα ωστόσο είναι δυσανάλογα υψηλό και παρά τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, ακόμη κι ο έχων θα προτιμήσει την αποταμίευση κι αγορά της 1,4 turbo αντί της …εκταμίευσης για τον diesel CDTi.