Abarth 500
Πόσο μεταμόρφωσε το δάγκωμα του σκορπιού της Abarth, το μικρό Fiat 500; Μόνο μια δοκιμή θα μας δείξει…
- -
- -
με μια ματιά
Το τσίμπημα του σκορπιού της Abarth μεταμόρφωσε το στυλάτο 500ράκι σε μικρό hot hatch που προσφέρει απλόχερα οδηγική ευχαρίστηση.
γλυκά
- Κράτημα
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Στυλ μέσα-έξω
- Εσωτερικός διάκοσμος
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ψηλή θέση οδήγησης
- Άνεση ανάρτησης
Kit esseesse
Θες περισσότερη δύναμη και ταχύτητα; Η Abarth έχει την απάντηση: kit esseesse. Το επίσημο πακέτο αναβάθμισης για το Abarth 500 ανεβάζει την ισχύ στους 160 ίππους και τη ροπή στα 230 Nm (στη λειτουργία Sport). Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 209 km/h, ενώ ο χρόνος για το 0-100 km/h πέφτει στα 7,6 sec. Το kit βελτιώνει και την οδική συμπεριφορά, περιλαμβάνοντας ακόμη:
- φρένα με αεριζόμενους δίσκους 284 mm εμπρός και 240 mm πίσω και υψηλής απόδοσης τακάκια,
- αναβαθμισμένη ανάρτηση με αμορτισέρ Koni και ελατήρια χαμηλώματος και
- ζάντες 7' x 17'' με ελαστικά 205/40 ZR 17.
Το κιτ αναβάθμισης esseesse περιλαμβάνει επίσης τέσσερις αισθητήρες πίεσης ελαστικών, φίλτρο αέρος ειδικά κατασκευασμένο από την BMC και βέβαια τα διακριτικά esseesse για τον χώρο του κινητήρα και το αμάξωμα. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο επίσημο δίκτυο.
Το… “πρωτοτσίμπημα” του σκορπιού της Abarth στο Fiat 500 χρονολογείται από το 1958, με τη μεταμόρφωση του τότε μικρού Fiat σε 500 Αbarth. Σήμερα, το 500 “ανοίγει” τιμολογιακά τη γκάμα της Abarth αλλά δεν είναι η τιμή που το κάνει πιο ενδιαφέρον από τα υπόλοιπα μοντέλα της ιταλικής φίρμας – βλέπε 500C και Punto. Το απαράμιλλο στυλ του κομψότερου μικρού που κυκλοφορεί σήμερα στην πιάτσα συνδυάζεται περίτεχνα με την έντονη δυναμικότητα που προσδίδει το τσίμπημα του σκορπιού. Εντέλει, οι σπορ επεμβάσεις της Abarth μάλλον ενισχύουν παρά αφαιρούν κάτι από τη γοητεία του 500. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως, από τον Μάρτη του 2008 που παρουσιάστηκε, το Abarth 500 παραμένει ίδιο κι απαράλλαχτο.
500 σκέτο… δηλητήριο
Η ουσία όμως σε αυτό το πεντακοσαράκι κρύβεται κάτω από το καπό. Εκεί φωλιάζει ο τουρμπάτος 16βάλβιδος 1.4 T-Jet που αποδίδει 135 ίππους και 206 Nm και εκτοξεύει το μικρό Abarth από στάση στα 100 km/h σε 7,9 sec, επιταχύνοντας μέχρι την τελική των 205 km/h. Τα νούμερα όμως λένε τη μισή αλήθεια. Την άλλη μισή τη ανακαλύπτεις στην πράξη: το ψυχωμένο μοτέρ κινεί σβέλτα το Abarth 500, ειδικά αν πιέσεις το στρογγυλό μπουτόν με την ένδειξη Sport, που περιμένει στο ταμπλό για να ξεδιπλώσει στο έπακρο τις δυνατότητες του καυτού 500. Τότε είναι που βελτιώνεται το βάρος στο τιμόνι, αυξάνει η πίεση υπερπλήρωσης και μεταβάλλεται ανάλογα η χαρτογράφηση του εγκεφάλου. Το τράβηγμα στη ρύθμιση Sport είναι αισθητά πιο δυνατό και ο έλεγχος του τιμονιού ελαφρώς καλύτερος, ενώ το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ακολουθεί στο ρυθμό που επιβάλλεις χωρίς να σκαλώνει ή να χάνει αλλαγή - ούτε πάντως να διαπρέπει σε αίσθηση. Στα συν και ο ήχος του μοτέρ με την σπορ χροιά, από το ρελαντί παρακαλώ.
Η οδήγηση του Abarth 500 είναι όσο απολαυστική υπόσχεται ο σκορπιός στο τιμόνι. Ο τρόπος που ελίσσεται θυμίζει μαμούνι: σβέλτο στο πάτημα του γκαζιού, άμεσο στο στρίψιμο του τιμονιού, με ελάχιστες κλίσεις από την σκληρή ανάρτηση και με δυνατά φρένα όταν χρειαστεί να σταματήσεις. Στην ευθεία κρατά με άνεση υψηλή ταχύτητα και στο στροφιλίκι υπακούει στις εντολές και τις ορέξεις σου. Το ελέγχεις κυρίως με το γκάζι, ενώ το ESP που δεν απενεργοποιείται σου αφήνει ένα μικρό περιθώριο παιχνιδιού και δεν επεμβαίνει με το παραμικρό - τουλάχιστον έχεις τη δυνατότητα να απενεργοποιήσεις το αντισπίν (ASR). Μόνο σε καμπές διαρκείας με πολλά km/h νιώθεις μια νευρικότητα, λόγω κυρίως κοντού μεταξονίου, ενώ σε δυνατά φρεναρίσματα νιώθεις την ουρά να ελαφραίνει κάπως, χωρίς όμως δυσάρεστα επακόλουθα. Όπως θα περίμενες, το τίμημα για όλα αυτά αντανακλάται στην άνεση. Η ανάρτηση είναι σκληρή και διαβάζει τις περισσότερες ανωμαλίες, σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι είχαμε διαπιστώσει στο ανοιχτό Abarth 500C.
Στα ενδότερα: Ιταλική φινέτσα και σπορ χαρακτήρας
Η καμπίνα του Abarth 500 συνδυάζει ξεχωριστό στυλ με έντονο σπορ χαρακτήρα. Βέβαια, οι χώροι και η πρακτικότητα ποτέ δεν ήταν στα δυνατά σημεία του 500, αλλά ειδικά στην έκδοση που ακούει στο όνομα Abarth αυτό ελάχιστα θα προβληματίσει. Η βαμμένη φάσα του ταμπλό δίνει χρώμα στο εσωτερικό, ενώ τα δερμάτινα μπάκετ του “δικού μας” 500 προσφέρουν αίσθηση πολυτέλειας και καλή στήριξη του σώματος. Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι, αυτό θα ήταν μια χαμηλότερη θέση οδήγησης, αν και τελικά βολεύεσαι χάρη και στο τιμόνι με το κόψιμο στο κάτω μέρος που πέφτει ιδανικά στα χέρια σου. Οι ενδείξεις είναι συγκεντρωμένες όλες σε ένα μεγάλο κυκλικό όργανο μπροστά σου και, αν ψάξεις λίγο πιο αριστερά, θα βρεις και το ξεχωριστό οργανάκι για την πίεση του τούρμπο και την φωτεινή ένδειξη GSI (Gear Shift Indicator), που σε προτρέπει να αλλάξεις σχέση ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας. Συνολικά, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό, οι σπορ επεμβάσεις στην καμπίνα ενισχύουν το ξεχωριστό στυλ του 500, βάζοντας ένα ακόμη “τικ” στη λίστα με τα πλεονεκτήματα του μικρού Abarth.
συμπέρασμα
Το Abarth 500 δεν είναι ούτε το ταχύτερο σε απόλυτα νούμερα, ούτε το καλύτερο μικρό GTi στις στροφές. Το προτιμάς όμως γιατί, εκτός από μοναδικό στυλ που σου μιλάει στην καρδιά, προσφέρει και μπόλικη δόση οδηγικής απόλαυσης. Βέβαια, κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά τόση φινέτσα και σπορ χαρακτήρας δύσκολα συνευρίσκονται κάτω από το ίδιο αμάξωμα.