Hyundai i30 1.4
Το βενζινοκίνητο i30 έχει μόνον άσους στο μανίκι, κλέβοντας την παρτίδα από τον ανταγωνισμό αλλά και το πλεονέκτημα από την diesel έκδοση της γκάμας
- -
- -
με μια ματιά
Ο νέος εκπρόσωπος της Hyundai στα μικρομεσαία hatchback, στην βενζινοκίνητη επιλογή των 1,4 λίτρων και 100 ίππων.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση - ποιότητα κύλισης
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Κατανάλωση
- 5ετής εργοστασιακή εγγύηση
- Τιμή
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
απόψεις
Μετωπική σύγκρουση με το καταστημένο της μικρομεσαίας κατηγορίας επιχειρεί το i30, έχοντας Ευρωπαϊκό διαβατήριο αλλά και περιεχόμενο που θα ζήλευαν πολλοί έμπειροι κατασκευαστές με υψηλές πωλήσεις. Σχεδιαστικά φρέσκο, χωροταξικά επαρκές, με υποδειγματική κύλιση και ποιοτικά υλικά αποτελεί μία από τις πιο έξυπνες αγορές που μπορεί να κάνει όποιος θέλει 5θυρο αμάξωμα χωρίς να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Ήδη με την προηγούμενη γενιά του i30 η Hyundai έδειξε πως είχε περάσει πια σε μια νέα εποχή, κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που μπορούν να χτυπήσουν στα ίσια τον ανταγωνισμό αντί να τον πλευροκοπούν με μόνα όπλα την πολύ χαμηλή τιμή και τον πλούσιο εξοπλισμό. Με το νέο μοντέλο η επέλαση στα μικρομεσαία συνεχίζεται ακόμη πιο δυναμικά. Το i30 2ης γενιάς δεν είναι απλώς ανταγωνιστικό. Βάζει πλώρη για την κορυφή της κατηγορίας, κάτι που εκφράζει δυναμικά πρώτα απ’ όλα με την εμφάνισή του: κομψή, δυναμική και ιδιαιτέρως τολμηρή, εντυπωσιάζει χωρίς να γίνεται κραυγαλέα και δίνει στο i30 τη δική του, ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, φωνάζοντας από μακριά το ευρωπαϊκό του DNA - σχεδιασμένο στη Γερμανία και κατασκευασμένο στην Τσεχία γαρ. Στοίχημα ότι αν καλύπταμε τα σήματα στη μάσκα, το πορτμπαγκάζ και το τιμόνι και δείχναμε το αυτοκίνητο σε ανυποψίαστους περαστικούς, η έκπληξή τους στην αποκάλυψη της μάρκας θα ήταν πολύ μεγάλη.
Σαλόνι Ά θέσης
Η τόλμη των σχεδιαστών δεν εξαντλείται στο εξωτερικό. Η καμπίνα του νέου i30 εντυπωσιάζει με πολλούς τρόπους: αισθητικά, ποιοτικά, χωροταξικά, εργονομικά. Η επιβλητική κεντρική κονσόλα, τα όμορφα χωνευτά όργανα, η χρήση κορυφαίων σε ποιότητα υλικών - μαλακών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό και των θυρών - η αψεγάδιαστη συναρμογή, το προσεγμένο φινίρισμα και η ομοιογένειά τους, όλα συντελούν σε μια αίσθηση υψηλής ποιότητας και πολυτέλειας που συναντάς κυρίως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η άριστη θέση οδήγησης με την καλή πλευρική στήριξη, η μελετημένη εργονομία και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης ολοκληρώνουν, σχεδόν, την εξαιρετική εικόνα του εσωτερικού. Και λέω σχεδόν, επειδή τη βούλα στην απόλυτη ολοκλήρωση βάζει η ευρυχωρία.
Το νέο i30 ολοκληρώνει με άριστα τις εξετάσεις στο μάθημα του οικογενειακού προσανατολισμού. Η καμπίνα του, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, μεγάλωσε σε χώρο πίσω για τα γόνατα των επιβατών, ενώ ο αέρας για το κεφάλι παρέμεινε ίδιος παρά το μικρότερο ύψος του αμαξώματος και την coupe-δίζουσα κλίση της οροφής. Ακόμη και στο κέντρο του πίσω καθίσματος βολεύεται με αρκετή άνεση ενήλικας ύψους 1,75 m, χάρη στο σχεδόν ίσιο δάπεδο και το μαλακό υλικό γέμισης του καθίσματος. Το νέο μικρομεσαίο Hyundai συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους επιβατών και αποσκευών, χάρη και στο μεγάλο πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 378 λίτρων (38 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο i30), το βάθος του και το κανονικό σχήμα. Μόνο ψεγάδι, το μικρό αλλά υπαρκτό σκαλοπάτι που δημιουργεί (σε σχέση με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ) η πλάτη του πίσω καθίσματος, όταν αναδιπλωθεί.
Χωρίς turbo αλλά με νεύρο
Η Hyundai επιμένει ατμοσφαιρικά στη βενζινοκίνητη περιοχή της γκάμας i30, με τον 1.400άρη κινητήρα να αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 rpm και 137 Nm στις 4.200 rpm. Στην πράξη, μπορεί να μην έχει το ξέσπασμα ροπής των turbo ή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, αλλά είναι πρόθυμος και δείχνει ο πιο ψυχωμένος ατμοσφαιρικός 1.4 της κατηγορίας. Τραβάει θετικά από πολύ χαμηλά και επιταχύνει με νεύρο το νέο i30. Ακόμη κι όταν αλλάζεις σχέσεις στις 1.000-1.500 σ.α.λ. για να κάνεις οικονομία καυσίμου, το μοτέρ σε βοηθά και σε εντυπωσιάζει με το πόσο ελαστικό είναι, αφού όχι μόνο δεν κρεμάει στην αλλαγή αλλά αντίθετα συνεχίζει την επιτάχυνση με σθένος. Μόνο όταν θες να κινηθείς πολύ γρήγορα θα αναζητήσεις λίγη περισσότερη δύναμη, αλλά ακόμη κι εκεί στέκεται σύμμαχός σου το 6άρι κιβώτιο με την καλή αίσθηση, που δεν κομπιάζει ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές. Η καλή του κλιμάκωση βοηθά τον κινητήρα ακόμη και όταν πατήσεις το γκάζι με 1.000 σαλ και 5η σχέση. Ταυτόχρονα, ο 1.4 διακρίνεται και σε κατανάλωση, αφού με προσεκτικό δεξί πόδι στέλνεις εύκολα την ένδειξη του trip computer κοντά στο 7,0 lt/100 km. Εκτός από οικονομία και σβέλτη μετακίνηση, το μοτέρ προσφέρει και χαμηλές εκπομπές CO2: η Hyundai ανακοινώνει 139 gr/km, αλλά στις πλούσιες εκδόσεις και ανάλογα με τον εξοπλισμό η τιμή αυτή ενδέχεται να ξεπερνά το όριο των 140 που ισχύει για τον πράσινο δακτύλιο, οπότε προσέξτε το. Η άδεια κυκλοφορίας του “δικού μας” για παράδειγμα έγραφε 143 g/km - χαμηλά μεν, χωρίς το καθημερινό "ελευθέρας" για το αθηναϊκό κέντρο δε.
Σαν τη γάτα: σταθερά, ήσυχα και ανάλαφρα
Ένα από τα μειονεκτήματα στο προηγούμενο i30 ήταν ο θόρυβος του κινητήρα. Στο καινούργιο μοντέλο, χάρη και στην αποτελεσματική ηχομόνωση, δεν ακούς ούτε το μοτέρ ούτε άλλους εξωτερικούς θορύβους, ακόμη και στα 160 km/h. Έτσι, το ταξίδι γίνεται ξεκούραστο, αλλά και ασφαλές, χάρη στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Υιοθετώντας την ακριβή λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω για να πλαισιώσει τα εμπρός γόνατα McPherson και με προσεκτική ρύθμιση, η Huyndai κατάφερε να συνδυάσει σε άριστο βαθμό κράτημα και άνεση. Το νέο i30 εμπνέει αίσθηση ασφάλειας και πολυτέλειας στο δρόμο, όντας φιλικό και υπάκουο στις εντολές σου, προσφέροντας ταυτόχρονα απαράμιλλη ποιότητα κύλισης και απορροφώντας αποτελεσματικά σχεδόν οποιαδήποτε ανωμαλία. Η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης συγκρίνεται μόνο με τα κορυφαία της κατηγορίας Focus και Golf.
Ακόμη και στο στρίψιμο-στύψιμο, το i30 χαρακτηρίζεται από καλό έλεγχο, περιορισμένες κλίσεις και ασφαλή, κυρίως υποστροφική οδική συμπεριφορά, με τις όποιες αντιδράσεις να εμφανίζονται αργά και προοδευτικά, χωρίς να τρομάζουν οδηγό και επιβάτες. Ακόμη κι όταν η μούρη ξεκινά να γλιστρά προς το εξωτερικό της στροφής, το κάνει γλυκά αφήνοντας το περιθώριο στον οδηγό να ελέγξει την υποστροφή εύκολα και έγκαιρα. Άλλωστε, το στάνταρ ESP είναι εκεί για να βοηθήσει όταν χρειαστεί. Οι όποιες ενστάσεις έρχονται μόνο από τους απαιτητικούς οδηγούς και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αίσθηση του τιμονιού. Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά το σύστημα Flex Steer με τις 3 ρυθμίσεις (Comfort, Normal και Sport), είναι το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, χωρίς να βελτιώνει την πληροφόρηση - αυτό όμως, ελάχιστα θα απασχολήσει τα 98% των οδηγών που θα βρεθούν στο τιμόνι του νέου i30. Τα φρένα από την άλλη ικανοποιούν σε απόδοση αν και θα ήταν ακόμη πιο αποτελεσματικά με μια τετράδα καλύτερα ελαστικά.
συμπέρασμα
Πίσω από την εξέλιξη κρύβεται πάντα ο ίδιος παρονομαστής: ο σκληρός ανταγωνισμός. Τον οποίο η Hyundai μελέτησε πολύ καλά και κατάφερε να στριμώξει στη γωνία της μικρομεσαίας κατηγορίας. Πραγματικά δυσκολεύεσαι να βρεις ψεγάδι στο νέο i30, που αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στα 1.400 κυβικά, όχι μόνο λόγω τιμής. Προσωπικά, θεωρώ πως με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή της γκάμας, αν δεν οργώνεις τις εθνικές οδούς οπότε το diesel είναι πιο ενδεδειγμένη επιλογή. Μην ξεχνάμε, τέλος, το Πρόγραμμα Τριπλής Πενταετούς Κάλυψης σε εργοστασιακή εγγύηση, οδική βοήθεια και δωρεάν τεχνικό έλεγχο, που κλείνει πονηρά το μάτι σε όσους αποφασίζουν με οικονομοτεχνικά κριτήρια.