Fiat Panda Twinair
Piccolino!
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Panda με το σύγχρονο κινητήρα Twinair, δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες εντός και εκτός πόλης
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χρωματισμοί εσωτερικού
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργία Ανάρτησης
ξινά
- Κατανάλωση
- Λειτουργία Start & Stop
απόψεις
Ο Twin Air δίνει πολλές υποσχέσεις βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών που πρέπει να αξιολογηθούν ώστε να δούμε τι ισχύει στην πράξη στην περίπτωση του νέου Panda. Ο κινητήρας «ζωντανεύει» πάνω από τις 2.500rpm οπότε μοιραία η κατανάλωση σκαρφαλώνει. Από την άλλη, ο ήχος του δικύλινδρου, ο τρόπος με τον οποίο ανεβάζει στροφές και η κλιμάκωση στο πεντάρι κιβώτιο σε αναγκάζουν ασυναίσθητα να οδηγείς με μία ταχύτητα κάτω ώστε να είσαι σίγουρος ότι δεν θα μείνεις εκτός ροπής. Ένα εξάρι κιβώτιο ίσως να έλυνε τα θέματα αυτά εν τη γενέσει.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Φτάσαμε λοιπό στην τρίτη γενιά Panda. Το σημαντικό ιταλικό μοντέλο, κοιτά με νέο ενδιαφέρον την κατηγορία κλειδί για τις πωλήσεις της Fiat. Οι προοπτικές μεγάλες, αν αναλογιστείς την πλήρη εξέλιξη του, πλαισιωμένη ιδανικά από μια πλήρη γκάμα κινητήρων. Νέο φρούτο στην γκάμα του Panda, ο πολυμήχανος 900άρης Twinair κινητήρας, ο οποίος μεταπηδά από το 500 και φανερώνει το χαρακτήρα του και στο πιο αστικό κοινό του Panda. Οι πρώτοι συσχετισμοί με το diesel των 1,3 λίτρων είναι δεδομένοι, καθώς ο εντυπωσιακός στα χαρτιά Twinair προσπαθεί με λιγότερες πρώτες ύλες, να πλησιάσει σε γεύση τη συνταγή της αξιόλογης diesel έκδοσης.
Πολύχρωμο
Οι στρογγυλεμένες γραμμές και οι αυξημένες διαστάσεις, χαρίζουν στο νέο Panda μια σαφώς πιο θελκτική οπτική εικόνα. Τα πολυμορφικά στοιχεία στη σχεδίαση του περνούν πιο απαλά στο μάτι, δημιουργώντας ένα ευχάριστο και ισορροπημένο αποτέλεσμα. Το bonus των εξωτερικών διαστάσεων έχει ενισχύσει το χώρο για τους επιβάτες, ενώ με 20lt επιπλέον έχει προικιστεί και ο χώρος αποσκευών (225lt), που με το συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να φτάσει τα 260 lt.
Στο εσωτερικό τα χαμόγελα δεν αργούν να έρθουν. Η ευχάριστη
σχεδίαση, δίνει χρώμα στη ζωή του οδηγού και των επιβατών,
προσφέροντας και την ανάλογη πρακτικότητα που αναζητάς σε μια
επιλογή τύπου Panda. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή –για τα μέτρα
της κατηγορίας- ενώ ο διάκοσμος και οι χρωματικές αποχρώσεις στο
εσωτερικό, δημιουργούν μονάχα ευχάριστα συναισθήματα. Σημείο
αναβάθμισης του εσωτερικού, το προαιρετικό τεχνολογικό gadget
Blue&MeTM, που περιλαμβάνει hands-free με
Bluetooth®, εντολές με αναγνώριση φωνής, θύρα USB, MP3
player, SMS και κατόπιν επιλογής το σύστημα πλοήγησης TomTom2
LIVE.
Δύο κύλινδροι, ένα μικρό turbo και 875 κυβικά κάνουν παιχνίδι σε
αυτό Panda, το οποίο προσφέρει 85 άλογα και καταφέρνει να
γλιστρά από το βραχνά των τελών κυκλοφορίας. Νούμερο κλειδί για τις
επιδόσεις στο δρόμο τα 145 Nm ροπής που μεταφέρουν σε άλλη κλίμακα
τις ρεπρίζ της συγκεκριμένης έκδοσης. Επιπλέον υπάρχει και
πρόγραμμα ECO, που αναζητά πιο χαμηλές τιμές κατανάλωσης,
μειώνοντας τη ροπή κατά 45 Nm (από 145 στα 100 Nm), με τον κινητήρα
να ανταποκρίνεται αισθητά πιο νωχελικά στο πάτημα του γκαζιού. Η
λειτουργία Start&Stop συμπληρώνει το green πακέτο, αν και
μερικές φορές δεν εμπλέκεται εύστοχα.
Βολτάροντας με τον Twinair εύκολα μπορείς να τον χαρακτηρίσεις
εκκεντρικό. Το τιτίβισμα του μικρού Panda με το δικύλινδρο μοτέρ,
δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο φιλικό προς το περιβάλλον μοτέρ.
Αρχικά το έντονο σκαλοπάτι στις σχεδόν 2500 rpm απαιτεί στιγμές
εκμάθησης, αφού ο Twinair «κελαηδά» επί της ουσίας ανάμεσα στις
3000 με 5000 rpm. Αν μπολιαστείς με την ιδιαίτερη λειτουργία του
κινητήρα και χαμογελάσεις στο ηχητικό σκέρτσο που εκπέμπουν οι δύο
κύλινδροι μπορείς να κινηθείς αρκετά σβέλτα. To μακρύ κιβώτιο,
εκμεταλλεύεται τη ροπή στην κίνηση της πόλης, ενώ προσφέρει άνετο
και ήσυχο ταξίδι με 150+ km/h.
Σε μικτούς ρυθμούς κίνησης οι επιδόσεις του Twinair (0-100 km/h σε
11,2’’), έχουν και το ανάλογο τίμημα σε καύσιμο. Η μέση κατανάλωση
φτάνει τα 7.5 lt/100km, δείχνοντας ανοδικές τάσεις, αναλόγως
διαθέσεων του οδηγού. Με το κουμπάκι ECO στο ΟΝ κλέβοντας τη μισή
μπουκιά από το στόμα του οδηγού, μπορείς με ευλάβεια να
προσεγγίσεις τιμές κάτω από τα 6.0 lt/100km.
Plug & Play
Η ψηλή θέση οδήγησης και ο στρατηγικά τοποθετημένος επιλογέας
ψηλά στο ταμπλό (λύση καρμπόν από το μοντέλο δεύτερης γενιάς)
προσθέτουν ένα σημαντικό άγγιγμα ευχρηστίας στο καθημερινό
πέρα-δώθε της αστικής μετακίνησης. Αρχικά στέκεσαι στη λειτουργία
της ανάρτησης, που απορροφά αποτελεσματικά το ανάγλυφο των
ελληνικών δρόμων και προσφέρει εξαιρετική για την κατηγορία
ποιότητα κύλισης.
Το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης έχει αστική φιλοσοφία και ανάλογη
ευχρηστία (ειδικά στη λειτουργία City), στοιχείο που όμως μειώνει
τη διάθεση να ανεβάσεις ρυθμό σε μια κλειστή διαδρομή. Το επιπλέον
δίχτυ ασφαλείας του ESP βρίσκεται στη λίστα του προαιρετικού
εξοπλισμού (με κόστος 350€). Βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη
γενιά και στα φρένα, τα οποία εμπνέουν στο Panda του σήμερα
περισσότερη εμπιστοσύνη.
Στο ταξίδι η ηχομόνωση, η σταθερότητα και η λογική
αεροδυναμική «ενόχληση» του Panda βρίσκουν κορυφή για την κατηγορία
των μικρών πόλης. Μαζί με το ταλέντο του Twinair κινητήρα που
χαρίζει ζωηράδα στο δρόμο, δίνουν θάρρος στο χωριάτη –π.χ τον άμαθο
οδηγό της πόλης- για γρήγορο ταξίδι.
συμπέρασμα
Νέα δεδομένα για το φρέσκο Panda, το οποίο πλέον εκτός από ουσία προσφέρει και ανάλογο στυλ. Δεν θα σου λείψει η δύναμη με τον λιλιπούτειο σε κυβισμό Twinair κινητήρα, που μπορεί να διαμορφώσει χαρακτήρα, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού και το τερέν που θα κινηθεί. Σε απόλυτες τιμές βέβαια, δύσκολα πιάνει τον οικονομοτεχνικό παράγοντα της diesel έκδοσης (+1200€). Στρέφεται περισσότερο σε αυτούς που ψάχνουν ένα σβέλτο Panda, με ξεχωριστό χαρακτήρα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την απόλυτη οικονομία σε καύσιμο.