Skoda Fabia 1.2 TSi 86 PS

Ιδανικός συνδυασμός κυβισμού και ροπής σε πακέτο οικογενειακών διαστάσεων

  • -
  • -
Ισχύς86 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2121 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με 86 ίππους από το γνώριμο σύνολο της γκάμας TSi, η συγκεκριμένη έκδοση του Fabia δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της πιο ολοκληρωμένης.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Τιμή
  • Ομοιογενής χαρακτήρας
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Πλαστικά ταμπλό
απόψεις

Συνδυασμός λογικής το TSI Fabia των 86 ίππων, μοιράζει των εαυτό του μεταξύ της πρακτικότητας, της άνεσης και της ποιοτικής μετακίνησης. Μπορεί σε πρώτη φάση, η συγκεκριμένη έκδοση TSI να μοιάζει ένας μικρός συμβιβασμός, στην πράξη αποτελεί μια καθόλα ολοκληρωμένο πρόταση, χωρίς ιδιαίτερα τρωτά σημεία. Σίγουρα λείπει λίγο στυλ από τη σοβαρή φιγούρα του, αλλά ασφάλεια, ποιότητα και ευρυχωρία έρχονται να καλύψουν ιδανικά το κενό.

Δημήτρης Παππάς

Το Fabia είναι από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Η από διετίας ανανέωση έχει τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού στο νέο πρόσωπο της Skoda, ωστόσο οι σοβαρές προοπτικές του super mini οφείλονται στη γκάμα κινητήρων TSi. Χωρίς διαφοροποιήσεις στα μηχανικά μέρη του 1.200άρη, οι μηχανικοί της VW άλλαξαν τη χαρτογράφηση και τις ρυθμίσεις του 8βάλβιδου κινητήρα, με αποτέλεσμα την έκδοση των 86 ίππων που δείχνει να ταιριάζει καλύτερα στο αμάξωμα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Σχολή TSI

Η κατηγορία στην οποία απευθύνεται το Fabia είναι η πολυπληθέστερη της αγοράς με ικανούς παίχτες που έχουν στο οπλοστάσιο τους παραπλήσιους σε απόδοση κινητήρες με τα ίδια κυβικά εκατοστά. Έχοντας ήδη δοκιμάσει το μεγαλύτερο αδελφάκι της οικογένειας TSI με τους 105 ίππους, η επιλογή της Skoda να πάει στη μικρότερης απόδοσης έκδοση που είχε διαθέσιμη η «μαμά» VW, ήταν απόλυτα σοφή κίνηση. Μην σας τρομάζει η λιγότερη ισχύς των 19 ίππων καθώς πλέον δεν υπάρχει «τρύπα» στην απόδοση μέχρι τις 2.000rpm που χαρακτήριζε το ισχυρό των 105 ίππων. Ο μικρός 86άρης έχει 160Nm ροπής που αποδίδονται στις 1.500rpm και δίνουν αρκετή ζωντάνια, ειδικά στις ρεπρίζ με χαμηλές ταχύτητες κίνησης.  

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που δηλώσει ο κατασκευαστής αναφέρετε 0-100km/h σε 11,7sec, χρόνος που είναι κατά πολύ πιο αργός χρόνος σε σχέση με τα 10,1sec που απαιτεί για την ίδια διαδικασία ο πιο τσιτωμένος των 105 ίππων που αρέσκεται σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο μικρός λόγω προσφοράς έχει 1000 ευρώ φθηνότερο από τον καλό TSi οπότε μοιραία γίνονται αποδεκτές οι παραχωρήσεις στις επιδόσεις.
Αναφορικά με την κατανάλωση, οι διαφορές στα χαρτιά είναι μόλις ένα δέκατο του λίτρου σε μικτό κύκλο. Στην πράξη μόνον εντός πόλης έχει ξεκάθαρο προβάδισμα ο μικρός TSI αφού είναι ρυθμισμένος να δουλεύει πιο χαμηλά και σε πιο ήπια πίεση στο δεξί πεντάλ.  

Απαράλλαχτο

Μέσα κι έξω δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση από το αδελφό μοντέλο TSi και χωρίς να θέλουμε να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά σε σχεδιαστικά θέματα, αξίζει να επικεντρωθούμε στο γεγονός ότι το Fabia παραμένει ψηλά στη short list των πελατών της κατηγορίας παρά τα γεγονός ότι η οπτική ανανέωση έγινε προ διετίας. Η ικανοποιητική θέση στις πωλήσεις οφείλεται στην καλή επίδοση του Fabia σε αρκετούς τομείς. Η καλή εργονομία, με την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, η πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης που ικανοποιεί ακόμη και υψηλόσωμους σωματότυπους, καθώς και τα 300 λίτρα πορτμπαγκάζ δίνουν απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Τσεχική οπτική για τη κατηγορία. Ποιοτικά τα υλικά κατασκευής δείχνουν να έχουν αντοχή στο χρόνο και με καλή συναρμογή ώστε να μην αρχίσουν οι ανεπιθύμητοι τριγμοί όταν τελειώσει η περίοδος εγγύησης και η μόνη μας ένταση αφορά το πλαστικό του ταμπλό που είναι αρκετά σκληρό κι ευαίσθητο στις γρατζουνιές.

Στο δρόμο διατηρεί την ευχάριστη και επικοινωνιακή συμπεριφορά του η οποία οφείλεται στο σωστό έλεγχο και στην ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά χάρη και το στιβαρό πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει καλό πάτημα, τόσο σε ανοιχτό δρόμο με υψηλή μουαγιέν, όσο και στα ταπεινά στροφιλίκια της ελληνικής περιφέρειας. Γενικώς ο οδηγός του Fabia θα αισθανθεί ασφαλής πίσω από τιμόνι καθώς το πακέτο κινητήρας-τιμόνι-ανάρτηση λειτουργούν αγχολυτικά στη καθημερινή οδήγηση, αλλά και σε συνθήκες λίγο πιο εντατικής οδήγησης όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

συμπέρασμα

Από τους πέντε βενζινοκινητήρες που προσφέρεται το Fabia, ο 1.200άρης TSi στη πιο ήπια εκδοχή του αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη επιλογή. Με σύγχρονη εμφάνιση, ικανοποιητική ποιότητα, άνετους χώρους και πρακτικότητα για να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας, οι 86 ίπποι είναι ακριβώς όσους χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στα αυξημένα καθήκοντα αυτής της κατηγορίας.

VIDEOS

Skoda Fabia

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...